Aihe: Nauhoitus softa ja LINE6 TONEPORT UX2
1
tatu77
01.01.2009 17:43:14 (muokattu 03.01.2009 17:02:54)
Ajattelin tilata Jenkeistä LINE6 TONEPORT UX2:n ja mikrofonin MXL 770 niin mikä näistä olisi paras ja helpoin nauhoitus softa käyttää?

Reaper (pysty vissiin käyttämään ilmaiseksi?)
Samplitude 7 (On jo koneella mutta en ole sillä mitään vielä tehnyt)
Live Lite Line 6 Studio Edition 16-track (mikä tulee UX2:n mukana, vai pystykö sillä ilmaisversiolla tallentamaa)

Toinen kysymys Pyörittääkö mun kone tätä pakettia?

Pöytäkone:
AMD Athlon XP 3000+ 2.11GHz
1Gb RAM

Läppäri:
Acer Aspire 3023WLMi
AMD Sempron 3000+
512 DDR RAM

molemmissa XP käyttiksenä ja SP3
tatu77
09.01.2009 12:57:33
Itse itselleni vastaten. Soitto Englantiin DV247 kauppaan ja sieltä kerrottiin että koneet pyörittävät toneport ux2:sta ja sen ohjelmia.

Line6 sivuilla myös sanottiin että ux2 ainoastaan service pack 2 yhteensopiva. 3:sta ei mainittu mitään mutta DV247 varmisti myös että SP3 toimii. No katsotaan nyt kun tavarat saapuvat miten on...

Tällaisen paketin tilasin itselleni pitkän harkinnan jälkeen

1_10m XLR - XLR Balanced Microphone Cable (99)
1_B1 Condenser Microphone (2859)
1_EH 150 Closed Dynamic Hi-Fi Stereo Headphones (23148_)
1_TonePort UX2 Amp Modelling USB Interface (30066)
Objectif Lune
09.01.2009 13:22:26 (muokattu 09.01.2009 13:24:41)

Ajattelin tilata Jenkeistä LINE6 TONEPORT UX2:n ja mikrofonin MXL 770 niin mikä näistä olisi paras ja helpoin nauhoitus softa käyttää?

Reaper (pysty vissiin käyttämään ilmaiseksi?)
Samplitude 7 (On jo koneella mutta en ole sillä mitään vielä tehnyt)
Live Lite Line 6 Studio Edition 16-track (mikä tulee UX2:n mukana, vai pystykö sillä ilmaisversiolla tallentamaa)

Veikkaisin, että Reaper on ainakin monipuolisin. Pikaisen googletuksen tuloksena Samplitude on äänieditori, eli se voi olla hieman hankala, jos haluaa vähän enemmän nauhoitella. En kyllä ole sitä koskaan käyttänyt, joten en osaa sanoa. Live Liteä (FireOne edition, joka lienee sama) olen käyttänyt ja itse en tykännyt kovinkaan paljon, joskin se on ainoa noista, jota olen käyttänyt enemmän kuin todetakseni Reaperin epävakaaksi mäkissä. Liven täysversiosta monet ovat toisaalta tykänneet, joten asia lienee ihan mieltymyskysymys. (ja toisaalta myös viitseliäisyyskysymys, koska ohjelma pitää aina opetella, jotta siitä olisi maksimaalinen ilo) Toi Live Litehän ei ole ilmaisversio vaan kylkiäisversio, mikä tarkoittaa sitä, että sen ominaisuuksia on karsittu melko paljon. Siitä huolimatta äänittäminen onnistuu tosi hyvin.

Suosittelisin koittamaan, mikä tuntuu hyvältä. Vaikka softat ovatkin mukava apuväline, musiikki syntyy jossain muualla, joten parasta on käyttää sitä, mikä tuntuu hyvältä ja joka ei kaadu. Ainakin itselleni aluksi tärkeintä oli se, että sai ääntä koneelle ja biisejä tehtyä. (Joskaan eipä sitä nyt vieläkään kovin pitkällä olla...)
Objectif Lune
09.01.2009 13:43:51

Live lite on helpon tuntuinen softa, eli sopii vasta-alkajillekin. Ainakin M-audion tuotteiden mukana tullut Live Lite 6 (ja siitä upgreidattu 7) oli tosiaankin olennaisesti karsittu. Esimerkiksi Liven efektejä (joihin sellainenkin olennainen juttu kuin eq kuuluu) pystyy laittaa vain kahdelle raidalle. Tuosta Fireone editionista en tiedä, mutta oletan, että rajoituksia on siinäkin.

Sama rajoitus ja päti myös ei-lite plugareihin. Eiköhän se ole tuossa Line 6-editionissakin.

Reaperissa on ainakin se hyvä puoli, että aika moni m.netissä tuntuu käyttävän sitä siksi, että se on suht monipuolinen ja edullinen. Ja mitä enemmän käyttäjiä, sitä helpompi saada apua tilanteisiin, joista ei pelkän manuaalin kanssa selviä.
Kre-per
13.01.2009 10:07:38 (muokattu 13.01.2009 10:08:34)
Vaan 4 audioraitaa saa nauhotettua tolla Live Lite 6:lla joka siinä tulee mukana. Aika nihkee, mutta Reason on hyvä vaihtoehto tämänkin takia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)