Laatte 08.01.2009 23:19:16 | |
---|
Tätäkään ei voi sanoa suoranaiseksi mokaksi eikä varsinkaan parhaaksi, mutta Absoluuttisen Nollapisteen Ruukunvalajat -biisin loppussa on semmoinen typerä hihitys, mikä kuulostaa siltä kuin pikkukersa repeäisi vaatekomerossa vakoillessaan oven raosta perheenjäseniään. Se jotenkin latistaa kappaleen jylhyyden täysin. Ehkäpä siinä on ajateltu hihityksen johdattelevan Mikä meitä vaivaa? -biisin kepeyteen. Itseäni tuo ei ole häirinnyt ja mielestäni Ruukunvalajat säilyy edelleen komean jylhänä. Ei mulla nyt muuta annettavaa tähän ketjuun tainnut olla... "Kenelläkään ei olisi tavaroitani lainassa, jos minulla ei olisi ystäviä." |
jigsore 08.01.2009 23:31:34 | |
---|
Onkohan vielä mainittu, en itse ainakaan huomannut, mutta nyt tulee. Mun korvaan pistää aina Metalllican Blackenedin, olikohan se soolon jälkeen tuleva kohta, jossa kitara ja rummut eivät mene tahtiin. Kuulee aivan selkeästi kyllä ilma luurejakin.. Eiköhän tuo ole ihan tahallinen progeilukohta :) seikkailumielellä ja leikkimielellä |
MarkoA 09.01.2009 03:26:08 | |
---|
Cream - SWLABR, joka jätkä lopettaa soiton eri kohtaan. Jätetty tarkoituksella, mutta moka kuin moka! Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan! |
iba68nez 09.01.2009 09:10:12 | |
---|
Elviksen "So Glad You're Mine":n Scotty Mooren kitarasoolon aikana kuuluu ihmeellinen korkea vinkaisu jota oon pienestä pitäen ihmetelly. Ja "Ready Teddy":ssa komppi kääntyy toisin päin yhden snarefillin jälkeen. |
Mamban tuotanto, eiku... Tunsin olevani kuin Horatio Algerin hirviömäinen reinkarnaatio...Menevä Mies, ja juuri sen verran sairas että itsevarmuus on sataprosenttinen. |
bedlam 09.01.2009 10:20:20 | |
---|
Onkohan vielä mainittu, en itse ainakaan huomannut, mutta nyt tulee. Mun korvaan pistää aina Metalllican Blackenedin, olikohan se soolon jälkeen tuleva kohta, jossa kitara ja rummut eivät mene tahtiin. Kuulee aivan selkeästi kyllä ilma luurejakin.. Hehheh:) Kiitos aamuhymyistä. |
Milkop 09.01.2009 10:27:52 | |
---|
Hehheh:) Kiitos aamuhymyistä. Hieman hymähdin itsekin :) En olekaan tiennyt että se on miksausmoka, jos kitara ja rummut eivät mene samassa tahdissa. Mitähän arvon kirjoittaja olisi mieltä esim. Meshuggahista... "I started to see people as little lonesome, water based, pink meat, life forms pushing air through themselves and making noises that the other little pieces of meat seemed to understand..." -Devin Townsend |
CanYouStayStill 09.01.2009 11:04:00 | |
---|
Hieman hymähdin itsekin :) En olekaan tiennyt että se on miksausmoka, jos kitara ja rummut eivät mene samassa tahdissa. Mitähän arvon kirjoittaja olisi mieltä esim. Meshuggahista... Aika jees bändi, kyllä löytyy pari levyä. Tuosta Metallicasta, että jos ensin se menee yhteen, seuraavan fillin jälkeen menee "väärin" ja sitten taas oikein, niin se kuulostaa melko hämärältä omaan korvaani. Jossain eri tilanteessa olisi ihan jees, mutta tuossa se ei oikein kuulosta "normaalilta". Voi tietenkin olla täysin tahallinen teko, silti vain ei oma korva sitä tajua. Pitää varmaan taas kotona kuunnella tuo kohta ihan kunnolla ajatuksella läpi muutamaan kertaan. |
Kukkis 77 09.01.2009 11:31:06 | |
---|
Kummelin Artisti maksaa-levyllä kuuluu Tango Vibrato-biisin loppupuolelle jostain taustalta "ai vittu se meni väärin se--". "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
bedlam 09.01.2009 12:35:37 (muokattu 09.01.2009 12:36:54) | |
---|
Aika jees bändi, kyllä löytyy pari levyä. Tuosta Metallicasta, että jos ensin se menee yhteen, seuraavan fillin jälkeen menee "väärin" ja sitten taas oikein, niin se kuulostaa melko hämärältä omaan korvaani. Jossain eri tilanteessa olisi ihan jees, mutta tuossa se ei oikein kuulosta "normaalilta". Voi tietenkin olla täysin tahallinen teko, silti vain ei oma korva sitä tajua. Pitää varmaan taas kotona kuunnella tuo kohta ihan kunnolla ajatuksella läpi muutamaan kertaan. Soolon jälkeen rummut tulevat kahden riffikerran verran "väärinpäin" ja kääntyvät kahdelle jälkimmäiselle kerralle "oikeinpäin". Jos tämä kuulostaa huonolta ja epänormaalilta, suosittelen olemaan tutustumatta minkäänlaiseen progemusiikkiin. |
CanYouStayStill 09.01.2009 12:52:47 | |
---|
Soolon jälkeen rummut tulevat kahden riffikerran verran "väärinpäin" ja kääntyvät kahdelle jälkimmäiselle kerralle "oikeinpäin". Jos tämä kuulostaa huonolta ja epänormaalilta, suosittelen olemaan tutustumatta minkäänlaiseen progemusiikkiin. Ok kiitos selvityksestä. Tulipahan nyt asia ratkaistua. Ei se proge nyt huonoa ole, tuossa biisissä se vain on aina kuulostanut hassulta kohdalta. Kyllä sitten taas esim. Meshuggah uppoaa. Jatkakaa |
maelstorm 09.01.2009 12:55:54 | |
---|
ulrich starailee muutenkin noiden rumpujensa kanssa. pistää kaiken maailman peltiä ja muuta just sellaisiin kohtiin jossa niitä ei oikeasti tartteis mihkään. Ei kestä miehellä ego vaan pitää rytmiä kasassa taka-alalla. täytyy laittaa sellaisia starailupeltejä keskelle riffin teemaa ym. sellaisella "kattokaa, mäkin oon täällä messissä" -meiningillä. Ei niillä kyllä miksausmokien kanssa ole mitään tekemistä. mut niin ei kyllä taida olla koko ketjullakaan ... Siivet. |
Torsti Suomi 10.01.2009 02:05:15 | |
---|
Aika monessa rap-tekeleessä kuuluu musiikin seassa jotain puhetta. Siitä on vaikea saada selvää. |
Pendulum 10.01.2009 04:23:21 | |
---|
Aika monessa rap-tekeleessä kuuluu musiikin seassa jotain puhetta. Siitä on vaikea saada selvää. Olipas taas hauskaa |
sub zero 10.01.2009 15:21:35 (muokattu 10.01.2009 18:20:55) | |
---|
Mistä lähtien rap-tekeleissä on ollut oikeasti musiikkia? ainakin sen puff daddyn tunnetuimman biisin police-sample oli niin pitkä, että sitä voi pitää musiikkina (ihmettelin muuten kovasti aikanaan, kun siitä tuli niin iso hitti) edit: vai onkse samplekaan. nehän jopa laulaa siinä itse. sting sai siitä kuulema suuremmat tulot kuin omista biiseistään vuosiin samoin melaveikkojen "vehkeet levällään" biisissä on alussa aika monta sekunttia commodoresin "machine gunia" ennen kuin se jää junnaamaan siihen samaan kohtaan. The Onion verkkolehdessä oli joskus joku juttu "rap artist samples michael jackson's billy jean in its entity - nothing added" keväästä on tulossa kuuma, kostea, hikinen - tänä vuonna toimii kikka joka ikinen! |
macbeth 30.01.2009 18:15:53 | |
---|
Helloweenin "I want out"-kappaleessa on aina huvittanut sellainen pieni "blipp" saundi ensimmäisessä bridgessä tässä kohtaa: "So they keep talking and they never stop-BLIPP-and at a certain point...jne". Kun sen kerran kuulee niin odottaa joka kerta sitä kohtaa. Is this a dagger which I see before me? |
aalataur 30.01.2009 21:15:55 | |
---|
|
Piepe 18.02.2009 09:23:57 | |
---|
Ei miksausmoka, mutta voi viude ku häiritsee Van Halenin Jumpin alussa se, kun rumpufillien jälkeen komppi lähtee käyntiin ja se laahaa vähän aikaa! Siis tempo hidastuu filleihin nähden. Perkele! |
ukko idänmies 18.02.2009 10:24:54 (muokattu 18.02.2009 10:25:50) | |
---|
Neil Diamondin uusimman levyn sinkkubiisin, Pretty Amazing Grace, lopussa kohdassa 3:05 kun herra laulaa venyttäen "Grace", on kyllä jotain kiusallista. En tiedä, onko vibra tehty Tunella vai millä, mutta pahalta kuulostaa. Tuottajana Rick Rubin. http://www.youtube.com/watch?v=ws5A5d5vUXY E: Biisi on muuten mielestäni erittäin onnistunut sävellys. |
Niq 18.02.2009 11:38:31 | |
---|
Neil Diamondin uusimman levyn sinkkubiisin, Pretty Amazing Grace, lopussa kohdassa 3:05 kun herra laulaa venyttäen "Grace", on kyllä jotain kiusallista. En tiedä, onko vibra tehty Tunella vai millä, mutta pahalta kuulostaa. Tuottajana Rick Rubin. http://www.youtube.com/watch?v=ws5A5d5vUXY E: Biisi on muuten mielestäni erittäin onnistunut sävellys. Auts. GreEeEeEeEeis. "I have a cunning plan" -Baldrick |