Perza 07.01.2009 13:27:30 | |
---|
Mun VHT päättärissä on 4kaappiulostuloa, 2per kanava .. hyvin ajelee kahta kaappia yhdelläkin puolen(itseasiassa pääsee pääte paremmin töihin)ja jää vielä toinen kanava varalle tai sitten 4 kaappia käyttöön buhahahaa! ...no eipä se 1unitin pääte enää paljoa tilaa tuolla vie mutta tarviiko sitä ikinä? Sillonku sitä tarvii, eikä sitä oo, ni voi voi! GAS Is My Busines And Busines Is Shit!! |
HeavyMachinery 07.01.2009 14:34:03 | |
---|
Sillonku sitä tarvii, eikä sitä oo, ni voi voi! Kevyempi vaihtoehto on Palmerin kaappi simulaattori. sitten linjaan kun pääte menee. Olen hieman haaveillut taas pitkästä aikaa "oikean" räkin kasaamista. 3 pre amppia Mesan studio tai quad+engl 530 + Podx3 -> VHT:n 2:90:2 päätteenä Pari spedua eteen ja effat kaikki podista. Kykentä niin että Mesaa ja ENGLia voisi ajaa rinnan toista toiseen puoliskoon päätteessä tai sitten summattuna. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Sensonic 07.01.2009 14:54:08 | |
---|
Mites tuossa Digitechissä on AD/DA muunnos onko sen loopin jälkenn vielä yksi? Tuo Digitech on aika monipuolinen vehje, koska etuasteen, efektiloopin ja efektien järjestystä voi muuttaa melkein miten tahansa. Täältä lisätietoa: http://www.tubefreak.com/2101.htmhttp://www.tube-tester.com/sites/gsp2101/sites/gsp2101main.htm Mulla on tuollainen alkuperäinen GSP-2101 vuodelta 1994, jonka olen päivittänyt Artist Dual Disc (PPC-210) -versioksi. Lisäksi huusin noin viikko sitten E-baystä itselleni "varaosiksi" vähän uudemman GSP-2101 Limited Edition Dual Disc -version 250 eurolla. Nuo laitteet liikkuvat E-bayssä tosiaan jossain 250 euron hujakoilla, joten jos etsii itselleen monipuolista etuvahvistin ja/tai efektilaitetta, niin tuossa on "lähes kaikki" tarvittava Whammysta lähtien (siis jos joku käyttää aktiivisesti tuota Whammya). Digitech teki tuon GSP-2101:n jälkeen vielä pari muunnosta aiheesta, GSP-2112:n ja GSP-2120, mutta niissä kummassakaan ei ollut enää GSP-2101:n monipuolisuutta, esim. efektiluuppi oli molemmissa mono kun se GSP-2101:ssä on stereo. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
+ roppakaupalla arvottomia kimppatilausritsoja ;-) |
HeavyMachinery 07.01.2009 14:59:53 | |
---|
Tuo Digitech on aika monipuolinen vehje, koska etuasteen, efektiloopin ja efektien järjestystä voi muuttaa melkein miten tahansa. Täältä lisätietoa: http://www.tubefreak.com/2101.htm http://www.tube-tester.com/sites/gsp2101/sites/gsp2101main.htm Mulla on tuollainen alkuperäinen GSP-2101 vuodelta 1994, jonka olen päivittänyt Artist Dual Disc (PPC-210) -versioksi. Lisäksi huusin noin viikko sitten E-baystä itselleni "varaosiksi" vähän uudemman GSP-2101 Limited Edition Dual Disc -version 250 eurolla. Nuo laitteet liikkuvat E-bayssä tosiaan jossain 250 euron hujakoilla, joten jos etsii itselleen monipuolista etuvahvistin ja/tai efektilaitetta, niin tuossa on "lähes kaikki" tarvittava Whammysta lähtien (siis jos joku käyttää aktiivisesti tuota Whammya). Digitech teki tuon GSP-2101:n jälkeen vielä pari muunnosta aiheesta, GSP-2112:n ja GSP-2120, mutta niissä kummassakaan ei ollut enää GSP-2101:n monipuolisuutta, esim. efektiluuppi oli molemmissa mono kun se GSP-2101:ssä on stereo. Eli tulee siinnä silloin 1 turha AD/DA muunnos. Itse pyrin välttämään sitä aina kun se on mahdollista. Tällä hetkellä itsestä tuntuu että räkki ilman mikseri on kaukainen ajatus. Pieneen rigiinkin laittaisin vaikka SUHR:n minimixin. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Sensonic 07.01.2009 16:35:37 | |
---|
Eli tulee siinnä silloin 1 turha AD/DA muunnos. Itse pyrin välttämään sitä aina kun se on mahdollista. Mikäs turha AD/DA -muunnos siinä tulee? Tuon yhdistelmän voi laittaa toimimaan niinkin, että pluggaa kitaran kiinni ADA MP-1:een ja siitä suoraan Digitechin efektiluupin sisäänmenoon. Tällöin signaaliin tulee AD-DA-AD -muunnos. Joka tapauksessa siihen tulisi vähintään tuo AD-DA-AD -muunnos. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
oiva tumpeloinen 07.01.2009 17:28:10 | |
---|
Mikäs turha AD/DA -muunnos siinä tulee? Tuon yhdistelmän voi laittaa toimimaan niinkin, että pluggaa kitaran kiinni ADA MP-1:een ja siitä suoraan Digitechin efektiluupin sisäänmenoon. Tällöin signaaliin tulee AD-DA-AD -muunnos. Joka tapauksessa siihen tulisi vähintään tuo AD-DA-AD -muunnos. Kovin usein räkkiä kasatessa pyritään saamaan homma toimimaan siten, ettei kesken kaiken tarvitse aloittaa piuhasotaa. |
Sensonic 07.01.2009 19:46:41 | |
---|
Kovin usein räkkiä kasatessa pyritään saamaan homma toimimaan siten, ettei kesken kaiken tarvitse aloittaa piuhasotaa. Minä esitinkin vain vaihtoehtoja kytkentään, en sitä että lähdettäisiin reaaliajassa repimään johtoja irti ja muuttamaan kytkentää. Omassa Digitechissä etuvahvistinpuoli on täysin analoginen ja efektiloopin voi ohjelmoida lähes mihin paikkaan haluaa. Eli välttämättä kitaran inputin ja efektiluupin välillä ei ole A/D -muunnosta. Muunnos tulee viimeistään silloin, kun efektiluupin inputista palataan digitaalisiin efekteihin kuten delay, reverb, whammy tms. Sen jälkeen täytyy vielä tehdä yksi D/A -muunnos, kun signaali lähtee Digitechistä päättärille. Tällä tavoin pystyn käyttämään kumpaa etuvahvistinta tahansa ja tarvitsemiani Digitechin efektejä yhtäaikaa. Ja vaikka nuo romppeet on tosiaan ajalta "miekka ja kivi", niin homma toimii edelleen. Jos ei halua tehdä lainkaan A/D -muunnoksia, niin sitten kannattaa plugata suoraan vahvariin ja käyttää sen omaa kaikua. Toinen asia on sitten se, kuulostaako se hyvältä. OK, liika efektimääräkään ei ole hyvä asia. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
Perza 07.01.2009 20:38:46 | |
---|
Tuossa just kasasin tämänhetkisen simppelin etunen, päätäri, deläy setin makkarin nurkkaan ja voi vittu, että kiristi, ku tilaa oli todella rajoitetusti, piuhoja liian vähä ja osa rikki ja sitte vielä tuo meidän 2,5v ukko roikku kitaran kaulassa kiinni. Monsteriräkki tulee olemaan se juttu ajallaan, mutta juurikin sellaisena settinä, että kaappi kiinni ja täts it. Itte lähdin tuolle erillis purkki linjalle sen takia, et multihärpättime ei koskaan ole ollu mieleen vaikkakin monipuolisuudellaan ja saundillisesti varmaan hyviä ovatkin. GAS Is My Busines And Busines Is Shit!! |
Sensonic 07.01.2009 23:34:53 | |
---|
Itte lähdin tuolle erillis purkki linjalle sen takia, et multihärpättime ei koskaan ole ollu mieleen vaikkakin monipuolisuudellaan ja saundillisesti varmaan hyviä ovatkin. Mulla oli ennen myös noita erillispurkkeja, mutta sitten hommattuani ekan MIDI -ohjattavan multiefektilaitteen myin erillispurkit pois ja jätin ainoastaan Jim Dunlop Cry Baby -wahwahin. Näyttäisi tuo erillispurkit / multiefektit -vaihtoehto olevan vähän niin kuin "muotioikku". Toisinaan ovat muodissa nuo multipaavot, toisinaan erillisspedut. Noh onneksi en ole muutenkaan seurannut muotia, eli noilla "kivikauden" vanhoilla räkkikamoilla mennään... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
HeavyMachinery 07.01.2009 23:52:14 (muokattu 08.01.2009 09:36:36) | |
---|
Mulla oli ennen myös noita erillispurkkeja, mutta sitten hommattuani ekan MIDI -ohjattavan multiefektilaitteen myin erillispurkit pois ja jätin ainoastaan Jim Dunlop Cry Baby -wahwahin. Näyttäisi tuo erillispurkit / multiefektit -vaihtoehto olevan vähän niin kuin "muotioikku". Toisinaan ovat muodissa nuo multipaavot, toisinaan erillisspedut. Noh onneksi en ole muutenkaan seurannut muotia, eli noilla "kivikauden" vanhoilla räkkikamoilla mennään... En sanoisi muoti oikku vaan se että ensin toteaa purkeissa olevan parempi soundi sitten toteaa mulinexin olevan kätevämpi , pettyy mulinexiin ottaa purkit takaisin sitten taas kyllästyy niiden viemään tilaan ottaa mulinexin sitten kyllästyy mulinexin muovisuuteen ottaa spedut..... Loputon kierre. Itse olen ratkaissut tämän niin että mulla on molempia. 4 spedua 2 mulinexia on räkissä tällä hetkellä. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Sensonic 08.01.2009 06:33:12 | |
---|
Ensanoisi muoti oikku vaan se että ensin toiteeaa purkeissa olevan parempi soundi sitten toteaa mulinexin olevan kätevämpi , pettyy mulinexiin ottaa purkit takaisin sitten taas kyllästyy niiden viemään tilaan ottaa mulinexin sitten kyllästyy mulinexin muovisuuteen ottaa spedut..... Loputon kierre. Itse olen ratkaissut tämän niin että mulla on molempia. 4 spedua 2 mulinexia on räkissä tällä hetkellä. No mä olen ainakin ajatellut asian niin, että mieluummin se mulinexin hienoinen muovisuus kuin erillisspedujen kanssa nähtävä vaiva ja "tanssi" niiden päällä. Yhdellä MIDI -pedaalin painalluksella saa pois ja päälle ne laitteet/efektit, jotka haluaa. Mulinexissa inhottavaa on tietysti se ohjelmointi valikko valikon perään, mutta kun sen saa tehtyä, niin sitten kelpaa soitellakin. Sitten on tietty mahdollista hommata sellaisia lattiamulinexeja, jossa on yritetty yhdistää erillisspedujen analoogisuus ja mulinexien digitaalisuus. Tällä hetkellä ainoa sellainen tuote mulla on kimppatilaamamme NUX-07: http://www.nuxefx.com/eproducts/prodetail.php?proid=130 Maksoi huimat ~130 euroa. Lähinnä olen toistaiseksi käyttänyt sitä ainoastaan korvakuulokkeilla. Täytyisi jossain vaiheessa kokeilla sitä päättärin kanssa, että onko siitä silloin yhtään mihinkään. Kuulokkeiden kanssa se toimii hyvin. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
oiva tumpeloinen 08.01.2009 08:42:20 (muokattu 08.01.2009 08:43:55) | |
---|
No mä olen ainakin ajatellut asian niin, että mieluummin se mulinexin hienoinen muovisuus kuin erillisspedujen kanssa nähtävä vaiva ja "tanssi" niiden päällä. Yhdellä MIDI -pedaalin painalluksella saa pois ja päälle ne laitteet/efektit, jotka haluaa. Mulinexissa inhottavaa on tietysti se ohjelmointi valikko valikon perään, mutta kun sen saa tehtyä, niin sitten kelpaa soitellakin. Sitten on tietty mahdollista hommata sellaisia lattiamulinexeja, jossa on yritetty yhdistää erillisspedujen analoogisuus ja mulinexien digitaalisuus. Tällä hetkellä ainoa sellainen tuote mulla on kimppatilaamamme NUX-07: http://www.nuxefx.com/eproducts/prodetail.php?proid=130 Maksoi huimat ~130 euroa. Lähinnä olen toistaiseksi käyttänyt sitä ainoastaan korvakuulokkeilla. Täytyisi jossain vaiheessa kokeilla sitä päättärin kanssa, että onko siitä silloin yhtään mihinkään. Kuulokkeiden kanssa se toimii hyvin. Tuon sun mainitseman ongelman pystyy kiertämään nimenomaan tuollaisella loopperihässäkällä. Looppeihin vain purkkeja ja koko roskaa ohjataan midillä. Sillä tavalla saa molempia tapoja nopeasti käyttöön. Voi olla mulinexia, purkkia, useampaa etusta tai ihan mitä vaan ja kaikkea ohjataan haluttaessa yhdellä napin painalluksella. |
HeavyMachinery 08.01.2009 09:41:56 (muokattu 08.01.2009 09:42:21) | |
---|
No mä olen ainakin ajatellut asian niin, että mieluummin se mulinexin hienoinen muovisuus kuin erillisspedujen kanssa nähtävä vaiva ja "tanssi" niiden päällä. Yhdellä MIDI -pedaalin painalluksella saa pois ja päälle ne laitteet/efektit, jotka haluaa. Mulinexissa inhottavaa on tietysti se ohjelmointi valikko valikon perään, mutta kun sen saa tehtyä, niin sitten kelpaa soitellakin. Sitten on tietty mahdollista hommata sellaisia lattiamulinexeja, jossa on yritetty yhdistää erillisspedujen analoogisuus ja mulinexien digitaalisuus. Tällä hetkellä ainoa sellainen tuote mulla on kimppatilaamamme NUX-07: http://www.nuxefx.com/eproducts/prodetail.php?proid=130 Maksoi huimat ~130 euroa. Lähinnä olen toistaiseksi käyttänyt sitä ainoastaan korvakuulokkeilla. Täytyisi jossain vaiheessa kokeilla sitä päättärin kanssa, että onko siitä silloin yhtään mihinkään. Kuulokkeiden kanssa se toimii hyvin. Itse tykkään purkkien "yksin kertaisuudesta" Haluisin vaihtaa tuon G-majorin johonkin simppliin räkki delayihin. IntelliFexistä ei tule käytettyä kuin kolmea soundia kahta delayta ja chorusta g-majorista 2 erillista delayta Purkkien ihanuus on se että kun parametrejä voi säätää "reaali ajassa" nopeasti. Vihaan valikoita. Esim tuo digitechin GSP2101 mollaamatta mitenkään sitä sillä siitä on taijoittu ulos mitä hienonpia puhtaita ja llidi soundeja mutta se on aikamoinen parametri viidakko ja ei siten sovi minulle. Keikka olo suhteissa helppo käyttöisyys on iso asia, kotona on taas aikaa selata valikoita. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Sensonic 08.01.2009 09:50:04 | |
---|
Esim tuo digitechin GSP2101 mollaamatta mitenkään sitä sillä siitä on taijoittu ulos mitä hienonpia puhtaita ja llidi soundeja mutta se on aikamoinen parametri viidakko ja ei siten sovi minulle. Keikka olo suhteissa helppo käyttöisyys on iso asia, kotona on taas aikaa selata valikoita. Se on itse asiassa aikamoinen "parametrihelvetti" ;-) Eipä niitä valikoita voi oikein livenä ruuvailla, kyllä se on tehtävä himassa. Eli helvetin hyvä laite soundiensa ja muokattavuutensa puolesta, mutta käyttöystävällisyydestä nokkoset. Itse asiassa vain M-Audio Black Box taitaa olla vaikeampi käyttöjärjestelmältään kuin tuo Digitech... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
Perza 08.01.2009 10:18:49 | |
---|
Itse tykkään purkkien "yksin kertaisuudesta" Haluisin vaihtaa tuon G-majorin johonkin simppliin räkki delayihin. IntelliFexistä ei tule käytettyä kuin kolmea soundia kahta delayta ja chorusta g-majorista 2 erillista delayta Purkkien ihanuus on se että kun parametrejä voi säätää "reaali ajassa" nopeasti. Vihaan valikoita. Esim tuo digitechin GSP2101 mollaamatta mitenkään sitä sillä siitä on taijoittu ulos mitä hienonpia puhtaita ja llidi soundeja mutta se on aikamoinen parametri viidakko ja ei siten sovi minulle. Keikka olo suhteissa helppo käyttöisyys on iso asia, kotona on taas aikaa selata valikoita. Tämä on just se miks meikä vannoo nuiden purkkien ja tietynlaisten etusten nimeen, kaikki on aina esillä jä nähtävissä. GAS Is My Busines And Busines Is Shit!! |
HeavyMachinery 08.01.2009 12:09:19 | |
---|
Tämä on just se miks meikä vannoo nuiden purkkien ja tietynlaisten etusten nimeen, kaikki on aina esillä jä nähtävissä. Syy miksi minulla On tuo ENGL InVader. 4 diskreettiä kanavaa kaikissa oma EQ ja masteri. Sen lisäksi potikat on selvasti siinnä näpissä jos jotain halua hieno säätää. Yksi räkki idea on ollut nmyös se että ostaisin 2kp E530sia koska sitten olisi 4 kanavaa 4eq:ta ja saisi kaiken tarvitseman irti. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
kimurantti1 08.01.2009 23:23:50 | |
---|
Yksi räkki idea on ollut nmyös se että ostaisin 2kp E530sia koska sitten olisi 4 kanavaa 4eq:ta ja saisi kaiken tarvitseman irti. Miksi kaksi samanlaista etuastetta? Miksei E530 ja sen lisäksi joku toinen vähän eri soundinen etuaste? |
Miksi kaksi samanlaista etuastetta? Miksei E530 ja sen lisäksi joku toinen vähän eri soundinen etuaste? Koska E530 saa eri Eq /gaini asetuksilla aika rajusti erillaisen soundin. Esim että toisesta ottaa Crunchin + kompin ja toisesta cleanin ja Leadin. Edit: niin ja toinen on se että mistä saa saman tasoisin / hintaisen / yhtä helppo käyttöisen toisen etusen ? Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
kimurantti1 08.01.2009 23:35:59 (muokattu 08.01.2009 23:38:24) | |
---|
Koska E530 saa eri Eq /gaini asetuksilla aika rajusti erillaisen soundin. Esim että toisesta ottaa Crunchin + kompin ja toisesta cleanin ja Leadin. Edit: niin ja toinen on se että mistä saa saman tasoisin / hintaisen / yhtä helppo käyttöisen toisen etusen ? Ok. Mä en ole E530:tä ikinä itse kokeilut niin en tiedä. Mutta eikö esim. Mesan Studio Preamp tai Voodoo Labin Guitar Preamp olisi harkinnan arvoisia värkkejä? Studio Preamp on ainakin loistava hintaisekseen, Voodoo Labin etuaste nyt vain tuli mieleen suurinpiirtein samasta hintaluokasta ja simppeleistä etuasteista. Toisekseen, jos sulla on varaa pitää Englin Invaderia, niin onko tonnin etuaste paha sijoitus? Ekana tulee mieleen VHT:n GP3:n. Kolme kanavainen toiminnoiltaan Engliä vastaava etuaste, ja siinäkin tosi simppeli ja hyvä käyttöliittymä. |
HeavyMachinery 08.01.2009 23:41:14 | |
---|
Ok. Mä en ole E530:tä ikinä itse kokeilut niin en tiedä. Mutta eikö esim. Mesan Studio Preamp tai Voodoo Labin Guitar Preamp olisi harkinnan arvoisia värkkejä? Studio Premap on ainakin loistava hintaisekseen, Voodoo Labin etuaste nyt vain tuli mieleen suurinpiirtein samasta hintaluokasta ja simppeleistä etuasteista. Studio pre maksa melkein tuplasti E530n hinnan. (ainakin minulle) Haluaisin niin vitusti saada 4 etusta :) 1.Bogner FISH 2.Soldano X88r 3.CAE 3+ modified 4.Mesan Quad 5.E530 Nuo kaikki samaan räkkiin . (no okei tuli 5 mutta 4 noista on haavenaa, mesa olisi ehken helpoin saada sitten CAE mutta siitä joutuu kärsimään noin 1600€) Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |