Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 585 86 87 88 89121 122 123 124 125
trih
07.01.2009 20:44:29
Esim. 3 henkilön firmassa on lähes tulkoon turhuutta sijoittaa tuhansia euroja johonkin allakkasoftaan, sen lisäksi järjestää koulutuksia yms. Tai no tietysti jos sinä ostaisit kaikki tuotteesi kotimaasta "ryöstöhintaan" niin meillä vois olla varaakin hankkia uusia sovelluksia ja pitää ovet kiinni viikosta toiseen "koulutuksen takia".

Tää on kyllä kunnon läppä. Ite olen ollut 50 työntekijän firmoissa joissa homma toimii helvetin hyvin puhumalla ja muistilapuilla jos tulee liikaa ruuhkaa. Ei allakkasoftia tai koulutusta vaan ihan junttimeiningillä. Jos 3 työntekijän firma ei saa hommaa järkkään ilman koulutusta tai allakkasoftaa (missä oikea kynällä käytettävä paperinen allakka?) niin silloin on varmaan parempi tuplata miehistö. Ei oikeasti tarvi allakkasoftia ja koulutuksia jos firma pyörii.
Just.
FensonGibder
07.01.2009 21:40:09
Tää on kyllä kunnon läppä. Ite olen ollut 50 työntekijän firmoissa joissa homma toimii helvetin hyvin puhumalla ja muistilapuilla jos tulee liikaa ruuhkaa. Ei allakkasoftia tai koulutusta vaan ihan junttimeiningillä. Jos 3 työntekijän firma ei saa hommaa järkkään ilman koulutusta tai allakkasoftaa (missä oikea kynällä käytettävä paperinen allakka?) niin silloin on varmaan parempi tuplata miehistö. Ei oikeasti tarvi allakkasoftia ja koulutuksia jos firma pyörii.

Juuri näin.

Enkä itseasiassa puhunut edes mistään softasta. Tosin vanhassa firmassa oli Filemakerilla toteutettu verkkokalenteri - ja toimi helvetin hyvin.

Nykyisessä toimistossa sihteeri hoitaa paperiallakkaa, koska kaikilla on muutenkin omat hommat/menot. Hyvin toimii näinkin kun voi soittaa aina sihteerille - eikä tarvitse pitää edes allakkaa mukanaan :)

Eli paperi tai softa. Onko ajatus on liikaa vaadittu, jos kerran asiakaspalvelu on tärkeää?
OT on OK
koponen
07.01.2009 22:36:55 (muokattu 07.01.2009 22:38:15)
Minä: Onko teillä tääl eq-pedaaleja?
Myyjä: joo täällä pedaalilaudassa löytyy.
Minä: Miks mä ostaisin tän pedaalin mielummin, kun soitin lainen danelectron, joka maksaa 40e vähemmän?
Myyjä: noh.. öö.. Boss on aina boss ja tässähän on viiden vuoden takuu!! Noh.. Laitetaanko?
(tä kaikki siis edes ennen testausta) :D

Mikähän tässä oli huonoa asiakaspalvelua? Se että myyjä sanoi "laitetaanko?" vai syyllistyikö vielä johonkin törkeämpään rienaukseen?

Näitä paskajuttuja kun lukee niin tuntuu että suurin osa saa parempaa palvelua kuin todellisuudessa edes ansaitsee.
I'm endorsed by Marshall
taskumatti
07.01.2009 22:47:42
Mikähän tässä oli huonoa asiakaspalvelua? Se että myyjä sanoi "laitetaanko?" vai syyllistyikö vielä johonkin törkeämpään rienaukseen?

Näitä paskajuttuja kun lukee niin tuntuu että suurin osa saa parempaa palvelua kuin todellisuudessa edes ansaitsee.

No ei siinä muuta ku tä jätkä hokee "laitetaanko" vaikka kävis kysymässä ihan mitä tahansa. (pedaaleja, rumpuja, kitaroita, vahvistimia ja vielä ekaa kertaa kun kattomassa ollaan). Pahoitteluni huonosta selittelystä. Tuli vaan samantien sellanen fiilis, et vähä hoppu kaveril myydä, enkä vissiin ole häneltä mitään ostamassa. Varmaanki sielki liikkees myyjät saa proviisiopalkkaa ja kauhee hinku myydä ihan mikä tahansa tuote samantien.
Hello musician. I want to play a game.
trih
07.01.2009 22:49:10

No ei ole huonoa asiakaspalvelua vaan pelkkää komediaa.

Mene telkkukauppaan ja myyjä kauppaa telkkaria esittelemättä sitä. Ja ei osaa pistää sitä päälle.

Mene autokauppaan ja myyjä kauppaa autoa ilman koeajoa. Tai myyjä ei edes osaa käynnistää autoa.

Hyvät naurut kiitos.
Just.
McNulty
07.01.2009 23:34:08

Kuka sanoi etteikö homma toimi? Kyllä meillä toimii ihan hyvin ja asiakaspalvelu pelaa.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
horseface
08.01.2009 12:50:17
Yllättävää todellakin. Yleensä jos ko. mestassa asioi Pasin kanssa, niin homma toimii ja hinnat on kohdillaan. Vanhemman liikkeenharjoittajan kanssa voi olla niin ja näin... YMMV.

Pitää paikkaansa. Pasin kanssa homma on toiminut aina, mikä usein onkin peruste asioida juuri Tampereen musiikissa jonkun paremmin varustellun musiikkiliikkeen sijasta.
Oli miten oli, näin on!
aro
08.01.2009 13:25:10
"Onks teillä explorereita?"
"Anteeks?"
"Niin explorereita"
"Ai, onko se joku kitaramerkki?"
"Niin no, se on sellainen kulmikas kitaramalli"
"Ai vähän niinkuin tämä? (näyttää flying v:tä)"
"No ei. Mä voin näyttää netistä, tuolla teidän sivuilla sellainen kyllä oli myynnissä"
"Ai jaa tuollainen. No ei meillä kyllä tuollaisia ole"
eth0
08.01.2009 20:29:32
Elikkäs Turun vertikaalissa kattelees eq pedaalia joku aika sitten. No siellä oli se armoton bisnesmiesmyyjä nimeltä Harri vapaana, ja samantien tietenkin kun liikkeeseen astuu, poukkoaa hän kysymään että "miten voin auttaa"?
Koska tiesin, et se kaveri on vähä "vilpillinen" päätin kattoo, että kuinka kovasti jätkä pyrkii myymään.

Sain jokin aika sitten kaverilta erinomaista palvelua vaikka harvoin hänen kanssaan asioin.

Eli kävin kysymässä erästä edullisempaa tele-mallista kitaraa. Kaksi kipaletta oli juuri tulollaan maahantuojalta, joten Harri oma-aloitteisesti kysyi numeroni ja lupasi soittaa kun kepit ovat testattavina, vaikka kerroin etten ole erityisen tosissani kitaraa ostamassa. Viikkoa myöhemmin hän soitti ja pyysi kokeilemaan. Arvatkaa olenko ehtinyt, ja soitosta on jo kuukausi. Eli asiakashan se tässä nyt hiukan epäasiallisesti toimii.

Mutta se "tyhmä" komenttikin toki löytyy n. 5 vuoden takaa. Kävin liikkeessä varmaankin ensimmäistä kertaa ja etsin oikeita kitarankieliä. En muista mutisinko itsekseni vai yritinkö small-talkia kun aprikoin ääneen "mikähän setti mulla mahtaa olla paikalla"."Mistä vitusta minä sen voin tietää, mikä setti sulla kitarassas on" tuli varsin äkäisesti...
Volle
08.01.2009 21:35:34
Noista "tilataan ja soitetaan sulle sitten" -jutuista vielä, vaikka ne eivät mitään tyhmiä kommentteja olekaan. Ihmettelen erittäin suuresti, miten melkein kaikissa kaupoissa tätä asiaa hoidetaan tai siis oikeastaan jätetään hoitamatta. Aika monen monta kertaa olen numeroni jättänyt kaupan sedälle, mutta vain kerran muistan, että on käynyt niin onnellisesti, että mulle on soitettu perään.
Cornflake
08.01.2009 22:00:34
Tää ei ole nillitystä, päinvastoin. Tuli vaan noista tilailuista mieleen...

Mä kävin kostoksi tsekkaan tän Vantaan Musiikin (vai mikä se on) Tibburilassa. kattelin vaan ja lopulta hiffasin että tartten yhden muuntajan. Kun sitä ei löytynyt niin myyjäjamppa lupasi tilata ja pistää viestiä perää.

Viesti tuli melkein heti, tyyliin saapuu parin päivän sisään.

Kun saapui, tuli viesti että saa tulla noutaan.

Maksoi jotain 12€ tjsp. Eli ei mitään. Ja noin terhakas vaiva moisen takia.

Käyn toistekin.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Osmonautti
08.01.2009 23:19:15
Ei nyt varsinaisesti tyhmiä juttuja mutta hauskoja oli Kokkolassa jo lopetetussa musiikkiliikkeessä. Olin siellä yläasteikäisenä tet-harjoittelussa ja työintoa puhkuen omistajalta meni hermot ku kysyin oisko mitään hommaa: "Istu nyt perkele hetkeks alas ja ota kitara käteen ja soita!"

Noh seuraavana päivänä huvikseen soittelin ja koitin nuorena miehenä ekaa kertaa 12-kielistä josta sitten jollain keinolla sain kielen poikki.. takahuoneesta kuulu vaan huuto "jaha! pääsit kielenvaihtoa harjoittelemaan"

Samana päivänä lähin ruokatauolle johon jätkä huutaa perään et "katokki ettet tuu liian aikasten takas.. Ruokatunnilta EI lintsata!"

Päivät pitkät omistaja oviaukolla tupakka huulessa toivottamassa asiakkaat tervetulleeks ja ihan sama mitä kauppas, oli kyse sitten todella halvasta kitarasta tai fendertin stratosta tms. "Täähän on siis tosi hyvä peli."
Päivät selas nettiä ja istu yksin jos ei mulle jaksanu jutella ja soitteli välillä vähän mitäkin. Sitten ilmeisesti sai tarpeekseen kun puhui jo mun tet-jakson aikana, että: "Joo täytyy tässä kohta lähteä Thaimaaseen lomalle. - Jaa, mitäs meinaat tehdä ja ootko käyny ennenki? - Nooh.. onhan tuolla tultu käytyä ja noh.. sukelluslomalle.." Varmaan vuoden sisään liike suljettiin ja sittemmin tuli omistaja thaimaalainen rouva kainalossa kadulla vastaan. "joo sukelluslomalle.."
opaa
09.01.2009 00:35:00
Ei ne myyjätkään mitään robotteja ole, jotka muistavat satojen asiakkaiden toivomukset ja asiat ulkoa vielä päivienkin päästä.

Paitsi Custom Shop yllätti mut kerran positiivisesti, kun käväsin kerran katselemassa josko heillä olisi THD:n kaappeja jotta voisi testailla. Ei ollut mutta heillä oli tilaus tehty ja myyjä ehdotti, että jätän puhelinnumeron, niin soittelevat sitten kun niitä kuuluu. Mikäs siinä. Itse olin asian täysin unohtanut, mutta joskus kuukausien jälkeen kun niitä kaappeja tuli, niin tuli puhelinsoittokin. Miten ne muisti.. :)
taskumatti
09.01.2009 13:53:20
Paitsi Custom Shop yllätti mut kerran positiivisesti, kun käväsin kerran katselemassa josko heillä olisi THD:n kaappeja jotta voisi testailla. Ei ollut mutta heillä oli tilaus tehty ja myyjä ehdotti, että jätän puhelinnumeron, niin soittelevat sitten kun niitä kuuluu. Mikäs siinä. Itse olin asian täysin unohtanut, mutta joskus kuukausien jälkeen kun niitä kaappeja tuli, niin tuli puhelinsoittokin. Miten ne muisti.. :)

Niil oli varmaa kauhia rahapula ja ne tarvi rahaa kaikkialta mistä vaan pystys mitenkää saamaan :) (asiakkailta, lotosta, bingosta, pelikoneista.....).
Terry Pantheras
09.01.2009 14:30:20
Seiskalla ollessani kävin aina ruokavälitunnilla muutaman kerran viikossa ihmettelemässä kitaroita läheisessä musaliikkeessä. Viimeinen kerta kyseisessä liikkeessä kulminoitui siihen kun myyjä (muistaakseni paikallisen tanssiorkesterin liukas ja reteä urkuri/rytmikoneenhoitaja) tuli suoraan päin naamaa vittuilemaan, että "mitä sinä täällä vaan käyt aina soittelemassa kun et osta ikinä mitään muuta kuin plektroja ja landolan kieliä ja kaiken lisäksi soitat vielä ihan saatanan huonosti". Eli suomeksi älä käy täällä enää. Tuossa vaiheessa olin soittanut ehkä jotain puoli vuotta, enkä tietenkään mikään ässä taidollisesti. Luonnollisesti poistuin liikkeestä ja rupesin käymään toisessa liikkeessä, joka kotipaikkakunnallani siihen aikaan sattui olemaan. Lopputulos oli se, että sain toisesta työharjoittelupaikan useankin kerran ja toinen meni konkkaan pari vuotta episodin jälkeen. BUHAHAAHAA (hallikaikua)!!! Tästä hieman fiksummin ja kauasnäköisemmin aloittelijoihin suhtautuvasta liikkeestä sain myös oikean työpaikankin vuodenpäiviksi (kunnes muutin pois) ja ties miten paljon siellä sitä ennen pennosiani kulutin. Eli voisin kuvitella, että sama miten minuun suhtauduttiin, kävi myös monelle muulle ja porukka äänesti jaloilla.
Höpsis töppöseen!
Hookkan
09.01.2009 15:23:03 (muokattu 09.01.2009 15:24:06)
Tämä nyt ei ehkä ole ihan oikea paikka mutta tarpeeksi lähellä.

Haluaisin vaan ylistää Kotkassa toimivaa Soitin Mesta -nimistä musiikkiliikettä. Parempaa palvelua en ole vielä saanut missään. Yksi esimerkki siitä kun menin uutta sähkökitaraa kattelemaan. Ei oikein ollu hyllyssä mitään mieluisaa, jonka kerroin myyjälle. "No tuuppas tähän tiskin taakse ni kattellaan näistä luetteloista minkälaista haluaisit." Sit siinä aikamme selailtiin ja Epiphonen Explorer tuli siinä vastaan. Sanoin että tollanen ei olis hassumpi. Myyjä tähän "no minäpä laitan tilaukseen niin saat sen viikon päästä." Siihen vastasin sitten että en halua tilata sikaa säkissä, että pitäähän sitä päästä testaamaan. Siihen myyjä: "Joojoo tottakai! Ajattelin että otat viikonlopuksi mukaan sen niin saat rauhassa kokeilla vaikka treeneissä."

Soittelivat juuri silloin, kun sanoivat että tulee soitto, noudin kitaran, testasin viikonlopun ja ostin pois. Sain muuten vielä laukun kaupanpäälle.

Tällaista asiakaspalvelua vastaan voin maksaa paljon suurempaa hintaa, kuin mitä ulkomailta saisi.

Suuri helpotus, että tuli "oikea" musiikkiliike sen Uotisen puljun kilpailijaksi.
taskumatti
09.01.2009 15:27:22
Tämä nyt ei ehkä ole ihan oikea paikka mutta tarpeeksi lähellä.

Haluaisin vaan ylistää Kotkassa toimivaa Soitin Mesta -nimistä musiikkiliikettä. Parempaa palvelua en ole vielä saanut missään. Yksi esimerkki siitä kun menin uutta sähkökitaraa kattelemaan. Ei oikein ollu hyllyssä mitään mieluisaa, jonka kerroin myyjälle. "No tuuppas tähän tiskin taakse ni kattellaan näistä luetteloista minkälaista haluaisit." Sit siinä aikamme selailtiin ja Epiphonen Explorer tuli siinä vastaan. Sanoin että tollanen ei olis hassumpi. Myyjä tähän "no minäpä laitan tilaukseen niin saat sen viikon päästä." Siihen vastasin sitten että en halua tilata sikaa säkissä, että pitäähän sitä päästä testaamaan. Siihen myyjä: "Joojoo tottakai! Ajattelin että otat viikonlopuksi mukaan sen niin saat rauhassa kokeilla vaikka treeneissä."

Soittelivat juuri silloin, kun sanoivat että tulee soitto, noudin kitaran, testasin viikonlopun ja ostin pois. Sain muuten vielä laukun kaupanpäälle.

Tällaista asiakaspalvelua vastaan voin maksaa paljon suurempaa hintaa, kuin mitä ulkomailta saisi.

Suuri helpotus, että tuli "oikea" musiikkiliike sen Uotisen puljun kilpailijaksi.

Onko tämä se epiphone, mistä maksoi 250€ "liikaa"? :)
Dunga
09.01.2009 15:32:09
Onko tämä se epiphone, mistä maksoi 250€ "liikaa"? :)

Tuli kans mieleen taannoinen "Kusetusta!" topic :D
"You're entering a world of pain."
Tjero
09.01.2009 19:48:12
Menin ostelemaan lyhkäsiä piuhoja joku aika sitten:

- montako laitetaan
- no, pistetään 2
- 7 euroo kappale
- sehän tekee yhteensä 6 euroa?
- niin tekee

Kaunis mies.

Tuonne minäkin haluan asioimaan :DD
Vituiks meni ku Jeesuksen pääsiäinen!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)