Aihe: "Vintage"-kaman hintaoppaat?
1
pekurides
07.01.2009 20:19:06

Ja bonuskysymyksenä: Mitä kaikkea kivaa saa n. kahdella tonnilla?

mitä tuota vintage osastoa sivusilmällä tuihruillut niin eipä parilla tontulla yhtä kulunutta gibsonia tai vanhempaa jpm-marsu stäkkiä taida saa :=) koko settiä ei millään...

...no minen tiiä näistä mittään...... Kitarapajan asiantuntemukseen ja erityisesti tunnettuun asiakaspalvelualttiuteen tässä tapauksessa kallistuisin, luuliisi jelppiä löytyvän ellei todella huono päivä myyjillä ole!
Tunteella päin vittua.
Kuha
07.01.2009 21:12:47

Mulla on tällainen opas:
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1884883192

Tunnetuimpien valmistajien hintatiedot löytyy melko hyvin tuosta.
mitja
08.01.2009 05:46:10
Mulla on tällainen opas:
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1884883192

Tunnetuimpien valmistajien hintatiedot löytyy melko hyvin tuosta.

Joo, toi on ehkä ainut oikeasti hyvä julkaisu alalta.
Hinnat on tossa opuksessa vedetty ehkä vähän alakanttiin, jotta toi kirja itsessään ei lietsoisi lisää hintojen nousua.(niin olen ainakin päätellyt)
Soittimien hintojen muka piti pudota 2007-2008, mutta ei siinä ihan niin ole mielestäni käynyt.
Dollari on kyllä syöksykieretitä suorittanut, ja välillä käväissyt niin pohjalukemissa että mikä tahansa tuntui euroissa halvalta. Kuitenkaan esim. Gibsonien hintalaput eivät ole oleellisesyti muuttuneet.
Itse seuraan lähinnä Flying V kitaroiden hintoja, ja 75-82 vuosien kitaroista pyydetään usein aivan liikaa jenkeissä.
Ostin Englannista 79 silverburst Flying V:n 1600_, mutta vastaavat joita on jenkeissä liikkunut ovat olleet käytännössä aina 4000$ tienoilla.
horseface
08.01.2009 08:35:41
Itse olen tarvittaessa yleensä pyytänyt referenssiä sekä Kitarapajalta että Custom shopista. Lähinnä liittyen siihen, mitä mistäkin kannattaa pyytää tai maksaa. Vastaukset ovat olleet nopeita ja ystävällisiä. Muutoinhan vintage-kaman arvo on lähinnä soittajan silmissä.
Oli miten oli, näin on!
Janne19691
08.01.2009 08:46:01

Muutoinhan vintage-kaman arvo on lähinnä soittajan silmissä.

Kyllä näinkin, vahvistimilla (vintage tai ei) sattuu olemaan erilainen käyttöarvo eri ihmisille. Toisaalta kysynnän ja tarjonnan laki määrää myös ja erityisesti vintage vehkeissä.
Rule #1: There are no rules.
J.Hollström
08.01.2009 10:21:45
www.gbase.com :sta löytyy myös jenkkilän hintataso, joka ei tietenkään päde härmässä. Niinkuin ei toi vintage guitar price guidekaan, mutta parempaakaan ei ole. Siitä pajallakin kattellaan hintoja.
"Ei oo tainnut herua hetkeen, kun noin kärttysenä kirjottelet?" -Tb
mitja
08.01.2009 11:19:43
www.gbase.com :sta löytyy myös jenkkilän hintataso, joka ei tietenkään päde härmässä. Niinkuin ei toi vintage guitar price guidekaan, mutta parempaakaan ei ole. Siitä pajallakin kattellaan hintoja.

gbase on hyvä sivusto, mutta sielläkin pyydetään vähän liikaa kitaroista lähtökohtaisesti. Eli hintapyynnöistä on kuulemma usein paljonkin tinkimisen varaa.
Torikauppaahan sekin on...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)