Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 584 85 86 87 88121 122 123 124 125
FensonGibder
07.11.2008 19:26:14
Käyttää se Mötör-Lemmykin rautaristiä ja...päihteitä ja huumeita ja alaikäisiä tyttöjä.

idols-materiaalia.
Dirty Hero
07.11.2008 20:02:03 (muokattu 07.11.2008 20:02:24)
Anteeksi jo etukäteen turha vuodatus musiikkiliikkeen huonosta palvelusta, mutta nyt on taas pakko haukkua Vertikaalia vaikka homma ei koske itseäni mitenkään..

Kaverini on vielä aika aloittelija eikä vielä tiedä hirveästi bassokamoista. Hän osti viime viikolla kyseisestä liikkeestä käytetyn 500€ maksaneen basson ja testasikin sitä ennen ostamista. Kaveri ei kuitenkaan testatessaan huomannut että bassossa on maadoitusvika. Vasta kotona hän huomasi että kun kieliin ei koske, niin alkaa kuulua todella kovaa suhinaa ja pauketta. Mä totesin että siinä on varmaan maadoitusvika, vie takaisin kauppaan niin kyllä ne siellä sen korjaavat.

No kaveri vei basson kauppaan, haki seuraavana päivänä ja myyjä oli sanonut jotain että "suihkutin sinne kontaktispraytä ja nyt ei pauku enää yhtään" Kotona kaveri kuitenkin havaitsi, että vika ei hävinnyt mihinkään. Hän oli vienyt basson toiseen liikkeeseen, siellä oli todettu heti että joku piuha on irti kun ottaa niin paljon häiriötä.

Lain mukaan Vertikaali ei tainnut tehdä mitään väärää, sillä kaverihan hyväksyi ostavansa tuotteen siinä kunnossa kun se oli testattaessa. Mielestäni on kuitenkin aika törkeää myyjältä ottaa basso "korjattavaksi takuun piikkiin" ja antaa samassa kunnossa takaisin. Varsinkin kun kyseessä oli melko kallis hankinta..

luulenpa ettei kaveri enää osta tavaraa kyseisestä kaupasta..
Antti1
07.11.2008 23:59:15
Anteeksi jo etukäteen turha vuodatus...

Mikäs tässä oli se tyhmä kommentti musaliikkeen myyjältä? Niin ja ootteko testanneet samalla signaaliketjulla samasta töpselistä jotain toista bassoa? Musta kuulostaa siltä, että maadoitus toimii, jos kieliin koskemalla surina lakkaa.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
bfoc
08.11.2008 15:36:20
päihteitä ja huumeita ja alaikäisiä tyttöjä.

idols-materiaalia.

Noh noh. E
sutiojrikellA
bfoc
08.11.2008 15:36:20 (muokattu 08.11.2008 15:38:51)
päihteitä ja huumeita ja alaikäisiä tyttöjä.

idols-materiaalia.

Noh noh. Ei kai tässä oo tarkoitus ottaa kantaa minkä muun tuotteen kauppiaiden ei kannata karttuilla asiakkaan ulkonäöstä.

e: Varoitin itseäni kun lähti vahingossa tupla...
sutiojrikellA
Dirty Hero
08.11.2008 15:54:49 (muokattu 08.11.2008 15:57:07)
Mikäs tässä oli se tyhmä kommentti musaliikkeen myyjältä? Niin ja ootteko testanneet samalla signaaliketjulla samasta töpselistä jotain toista bassoa? Musta kuulostaa siltä, että maadoitus toimii, jos kieliin koskemalla surina lakkaa.

No mä oon vähän käsittäny että tämä ketju on oikea paikka valittaa huonoa asiakaspalvelua :)

Mä en osaa sanoa viasta mitään, sillä kaveri on niin kärsimätön että mä en edes kerennyt testata bassoa kun se oli jo viety liikkeeseen. Kaveri vain puhelimessa kertoi viasta ja minusta se kuulosti mahdolliselta maadoitusvialta. Tosin mun mielestä toi "vika" voi olla vain täysille käännetyt EQ-nupit, koska kyseessä on aktiivibasso. Mun Yamaha ainakin suhisi hieman, kun kaikki EQ-säädöt väänsi täysille.

Ehkä oli hieman aikaista tulla valittamaan, kun en itse tiedä muuta kuin kaverin kertomuksen. Tarinathan ovat usein erilaisia riippuen, kertooko tarinan kuluttaja ja kauppias.
laakeri
14.12.2008 15:59:36 (muokattu 14.12.2008 16:02:30)
Up.

Itse en ole koskaan saanut musiikkikaupoissa huonoa palvelua, tosin visiitit kyseisiin liikkeisiin voi laskea kahden käden sormilla. Ahosella jokin aika sitten käydessäni oli kyllä hieman koomisvivahteinen tunnelma, olin lukenut legendoja liikkeestä, ja kaikki oli niinkuin oli kuvailtu. Nainen istui keinutuolissa, valaistus oli kuin tehdashallissa, ja nurkassa lojui soittimia, jotka hintalappujen kellastuneisuudesta päätellen oli merkitty markkahinnoin.

Myyjä oli kyllä todella ystävällinen, heitti läppää ja vastaili kysymyksiin, vaikka tuulipukuun kiteytyvä ulkomuotoni tuskin viesti varakkaasta asiakkaasta. Koomisinta oli kuitenkin se, kun ekvalisaattoria kysellessäni myyjä kaivoi tiskin alta arviolta 80-luvulta peräisin olevan, jättimäisen graafisen EQ:n, joka oli vielä asiaankuuluvasti pölyn peitossa. "Tässä olisi kunnon museotavaraa" -kommentti pelasti päiväni. Valitettavasti en ollut varustautunut 125 eurolla, joten antiikki-Ibanez (?) jäi odottamaan löytäjäänsä.
Wil
07.01.2009 17:18:20
"Pahoittelen, mutta kyseistä mallia meille ei ole saapunut"

Tähän mennessä olin kysellyt vahvistimeni perään kaksi kertaa sähköpostitse ja aikaa kulunut 5 viikkoa. Kyseistä mallia ei kaupassa ollut alunperin hyllyssä, jolloin myyjä sanoi sen tilaavansa ja aikaa tähän koko operaatioon kuluvan 3-4 päivää. Hintakin luvattiin oikein mukavasti kohdilleen, joten jäin mielelläni odottamaan tuon 3-4 päivää. Vahvistin piti siis olla nimenomaisesti tilattu nimelläni liikkeen kautta. Kyseessä ehkä yksi yleisimmistä malleista kotisoitteluun. Korostan, että missään vaiheessa liikkeen päästä ei oltu minuun yhteydessä vaan aina sai itse soitella perään ja lopuksi eivät onnistuneet sitäkään vähää hoitamaan.

Paikkana hieman yllättäenkin Tampereen Musiikki, jota on kehuttukin. Ostan vastaisuudessa kyseisestä liikkeestä korkeintaan plektroja.
Henkka1000
07.01.2009 17:22:07

Tähän mennessä olin kysellyt vahvistimeni perään kaksi kertaa sähköpostitse ja aikaa kulunut 5 viikkoa. Kyseistä mallia ei kaupassa ollut alunperin hyllyssä, jolloin myyjä sanoi sen tilaavansa ja aikaa tähän koko operaatioon kuluvan 3-4 päivää. Hintakin luvattiin oikein mukavasti kohdilleen, joten jäin mielelläni odottamaan tuon 3-4 päivää. Vahvistin piti siis olla nimenomaisesti tilattu nimelläni liikkeen kautta. Kyseessä ehkä yksi yleisimmistä malleista kotisoitteluun. Korostan, että missään vaiheessa liikkeen päästä ei oltu minuun yhteydessä vaan aina sai itse soitella perään ja lopuksi eivät onnistuneet sitäkään vähää hoitamaan.

Paikkana hieman yllättäenkin Tampereen Musiikki, jota on kehuttukin. Ostan vastaisuudessa kyseisestä liikkeestä korkeintaan plektroja.

Mikkelin Savon Musiikista ei täällä ilmeisesti juttua ole ollutkaan, mutta siellä yleensä tilaustavaran kanssa sama juttu. Osa voi tulla parissakin päivässä, ja osaa sitten saa odottaa pidemmän aikaa, ja joskus sitten ei odotuksen jälkeen tavaraa saakaan. Sen takia en itsekään sieltä osta kuin kieliä ja plektroja sun muuta pikkuhärpäkettä, mitä varastosta löytyy
Antti1
07.01.2009 17:23:18

Ei mun mielestä lainkaan tyhmä, vaan erittäinkin asiallinen kommentti. Kaikki toimitusongelmat ei liity lainkaan kauppaan, vaan tavarantoimittajiin, tehtaan ongelmiin yms.

Se toki on vähän tympeää, että miksei sulle ilmoitettu mitään. Ei sulle sitten tullut vaikka viikon päästä soitella perään, ettei ois tätä reilua kuukautta tarvinnut odotella? Ei ne myyjätkään mitään robotteja ole, jotka muistavat satojen asiakkaiden toivomukset ja asiat ulkoa vielä päivienkin päästä.
trih
07.01.2009 18:41:53
Periaatteessa kyllä tyhmä kommentti. Miten voi pyörittää bisnestä tun tasoisella asiakaspalvelulla? Jos on sovittu soitosta niin silloin soitetaan ja kerrotaan tilanne. Erittäin typerää toimintaa. Itse olen saanut soiton pelkästä hintatiedustelusta ilman että olin edes 100% ostaja.
Just.
McNulty
07.01.2009 18:53:41
Periaatteessa kyllä tyhmä kommentti. Miten voi pyörittää bisnestä tun tasoisella asiakaspalvelulla? Jos on sovittu soitosta niin silloin soitetaan ja kerrotaan tilanne. Erittäin typerää toimintaa. Itse olen saanut soiton pelkästä hintatiedustelusta ilman että olin edes 100% ostaja.

Voin kertoa kokemuksesta, että Tamperetta selkeästi pienemmällä paikkakunnalla meinasimme hukkua tilaus/varaus/soittopyyntö/hintatiedustelu/varmennus yms. pyyntöihin. Väkisinkin joku juttu unohtuu joltain individuaalilta joskus. Siihen kun vielä lisätään joulun myyntihässäkkä, tavarantoimittajien päivittäinen kamalasti, soitot tukkuihin jne. On siis ihan inhimillistä että joskus vain unohtuu...

Kerran kuulin että asiakas lupasi tulla hakemaan tuotteen joka hälle oli varattu, mutta hän unohti koko jutun.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
slapvete
07.01.2009 19:02:50

Yllättävää todellakin. Yleensä jos ko. mestassa asioi Pasin kanssa, niin homma toimii ja hinnat on kohdillaan. Vanhemman liikkeenharjoittajan kanssa voi olla niin ja näin... YMMV.
51% motherfucker, 49% son of a bitch
FensonGibder
07.01.2009 19:39:16
Voin kertoa kokemuksesta, että Tamperetta selkeästi pienemmällä paikkakunnalla meinasimme hukkua tilaus/varaus/soittopyyntö/hintatiedustelu/varmennus yms. pyyntöihin. Väkisinkin joku juttu unohtuu joltain individuaalilta joskus. Siihen kun vielä lisätään joulun myyntihässäkkä, tavarantoimittajien päivittäinen kamalasti, soitot tukkuihin jne..

Provoomatta sanon, että musaliikkeissä ei ole tätä asiaa hoidettu kuntoon - tai haluttu hoitaa kuntoon.

Hommatkaa yhteinen kalenterisysteemi tai muu aikataulu, johon hommat voi koota niin että kaikki muutkin on tietoisia mitä joku on mennyt lupaamaan ja KOSKA. Kouluttakaa työntekijät käyttämään ja se on SIINÄ.

Jos on joulukiireitä niin pitää hankkia apukäsiä ja priorisoida. Mutta ei niin että asiakkaat on viimeisenä.

Näillä paremman bizneksen alkuun..
OT on OK
Wil
07.01.2009 19:41:46
Ei mun mielestä lainkaan tyhmä, vaan erittäinkin asiallinen kommentti. Kaikki toimitusongelmat ei liity lainkaan kauppaan, vaan tavarantoimittajiin, tehtaan ongelmiin yms.

Se toki on vähän tympeää, että miksei sulle ilmoitettu mitään. Ei sulle sitten tullut vaikka viikon päästä soitella perään, ettei ois tätä reilua kuukautta tarvinnut odotella? Ei ne myyjätkään mitään robotteja ole, jotka muistavat satojen asiakkaiden toivomukset ja asiat ulkoa vielä päivienkin päästä.

Tosiaan kuten kirjoituksessanikin sanoin niin olin jo aiemmin ottanut yhteyttä pariinkin otteeseen. Silloin aina syyksi tarjottiin viivästystä, kuten, että toimittaja on yhdistänyt sen tähän lähetykseen joka tulee ensi viikolla jne jne.

Lisäinfona kerrottakoon, että tilasin samaisen laitteen nyt sitten englannista toissapäivänä (eurolla on mukava kurssi puntaan nähden) ja nyt se on matkalla.
epi2
07.01.2009 19:46:00
Yllättävää todellakin. Yleensä jos ko. mestassa asioi Pasin kanssa, niin homma toimii ja hinnat on kohdillaan. Vanhemman liikkeenharjoittajan kanssa voi olla niin ja näin... YMMV.

itsellänikin on oikein hyviä kokemuksia tampereen musiikista, tosin en ole sieltä koskaan mitään tilannut. DLXstä olen kerran tilannut kanvavaihtopedaalin, ja hyvin suju tilaukset.
McNulty
07.01.2009 20:17:04
Provoomatta sanon, että musaliikkeissä ei ole tätä asiaa hoidettu kuntoon - tai haluttu hoitaa kuntoon.

Ihan selkeä systeemihän se on, että jokainen huolehtii omat soittopyynnöt ja tilauksetvaraukset :)

Hommatkaa yhteinen kalenterisysteemi tai muu aikataulu, johon hommat voi koota niin että kaikki muutkin on tietoisia mitä joku on mennyt lupaamaan ja KOSKA. Kouluttakaa työntekijät käyttämään ja se on SIINÄ.

Esim. 3 henkilön firmassa on lähes tulkoon turhuutta sijoittaa tuhansia euroja johonkin allakkasoftaan, sen lisäksi järjestää koulutuksia yms. Tai no tietysti jos sinä ostaisit kaikki tuotteesi kotimaasta "ryöstöhintaan" niin meillä vois olla varaakin hankkia uusia sovelluksia ja pitää ovet kiinni viikosta toiseen "koulutuksen takia".

Jos on joulukiireitä niin pitää hankkia apukäsiä ja priorisoida. Mutta ei niin että asiakkaat on viimeisenä.

Oletko huomannut millainen suuntaus nykyään on ollut työmarkkinoilla? Jollet, niin ovi on käynyt enempi ulospäin kuin sisäänpäin. Apukäsiä ei siis suuremmin ole, tarjontaa ja innokkaita tulijoita sen sijaan voisikin olla. Harmi että firmatkin pyörivät rahan ehdoilla...

Toki asiakkaat ja asiakaspalvelu on se, millä kivijalkastoret pystyvät kilpailemaan (esim. saako DV247:lta kitarat säädettyinä ja trimmattuina?) Jos sadasta asiakkaasta yksi valittaa, niin prosentti on suht pieni ja niin sanotusti "virhemarginaalissa". Kurjaahan se on jos tukku ei kykene toimittamaan tavaraa ja asiakas joutuu venaamaan tilaamaansa tuotetta... siinä joutuu myyjäkin ikävään välikäteen (kootut hyvät selitykset voivat tapauskohtaisesti tulla tarpeeseen). Hän kun ei voi tuotteeksi muuttua vaikka kuinka kovasti toivoisi. Välillä meilläkin on tehty niin, että soitetaan naapuripitäjien firmoihin ja kysytään olisiko heillä jokin tuote, joka meillä menisi samantien kaupaksi... ja päinvastoin.

Näillä paremman bizneksen alkuun..

Hyvä se on huudella, kun et edes itse ole valmis maksamaan palvelusta "paria kymppiä" extraa. Millä ne organizer-mokkulat ja muut kustannetaan?
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Vladi
07.01.2009 20:18:02
itsellänikin on oikein hyviä kokemuksia tampereen musiikista, tosin en ole sieltä koskaan mitään tilannut. DLXstä olen kerran tilannut kanvavaihtopedaalin, ja hyvin suju tilaukset.

Itse suuntaan juuri tampereen musiikkiin, jos ibanezia kaipaan. En ole mistään vielä saanut 100 euron alennusta alle 500e kitarasta minuutin soittelun jälkeen.

Tosin taas mitä palveluun tulee, kaveri, joka on kokenut ja asiansa tietävä rumpali yritti kysellä rumpujuttuja. Vanhempi myyjä oli alakerrassa ainut, yritti ensin vähän aikaa esittää asiantuntevaan vaikka heti näki ettei tiennyt yhtään mistä kaverini kyseli(olin siis itse vieressä). Siinä sitä esitettiin hetken aikaa asiantuntevaa jonka jälkeen myyjä yhtäkkiä tokaisee että "tule huomenna, sillon on se ja se paikalla". Ja tämä siis sen jälkeen kun kaveri oli ensin suht pitkästi keskustellut myyjän kanssa.

Myyjät hoi, ei ole häpeä myöntää ettei tiedä esim. rummuista paljoakaan. Nolompaa on jäädä valheesta kiinni, kun ensin on tietävää esittänyt. ;)
Kyllä se siitä.
trih
07.01.2009 20:38:12
Voin kertoa kokemuksesta, että Tamperetta selkeästi pienemmällä paikkakunnalla meinasimme hukkua tilaus/varaus/soittopyyntö/hintatiedustelu/varmennus yms. pyyntöihin. Väkisinkin joku juttu unohtuu joltain individuaalilta joskus. Siihen kun vielä lisätään joulun myyntihässäkkä, tavarantoimittajien päivittäinen kamalasti, soitot tukkuihin jne. On siis ihan inhimillistä että joskus vain unohtuu...

Tää joskus vaan unohtuu on kumma juttu. Omasta kokemuksesta tulee mieleen enneminkin se ettei kiinnosta vaikka muistaa.

Kerran kuulin että asiakas lupasi tulla hakemaan tuotteen joka hälle oli varattu, mutta hän unohti koko jutun.

No tämän takia olen itse nähnyt tuotteet varatuksi johonkin tiettyyn päivämäärään asti. Näissä varauksissakin voisi varmaan ottaa käytännöksi varaajan puhelinnumeron vaatimisen jolloin varaajan pitää kertoa tilanteensa jos toinen kiinnostunut ostaja löytyy tai sitten pyytää käsirahan. Käsiraha varmaankin paras.
Just.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)