Aihe: Akustista kitaraa alle 1000e
1 2
GF
09.12.2008 22:32:32
Tarkoituksena olisi hommata uusi akustinen teräskielinen kitara vanhan rämän tilan. Budjettiin olen ajatellut laittaa otsikossa mainitsemani summan. Olen itse mieltynyt dreadnought kopan malliin. Soittelen kitaralla kaikenlaista akustista musiikkia, mutta vähemmän sormikikkailua. Voisitteko suositella minulle joitakin malleja/merkkejä. Saako Martinin kitaroita muualta kuin Kitarapajalta?
Roberto
09.12.2008 23:14:15

Saako Martinin kitaroita muualta kuin Kitarapajalta?

Saa, mut valikoima ja hinnat on melkolailla nihkeämmät. Pajalle siis.
GF
13.12.2008 14:30:18
Kiitos vastauksestasi. Mitä mieltä porukat muuten on Gibsonin Songmaker Series akkareista?

Olisi DLX:ssä myynnissä tällainen http://www.thomann.de/fi/gibson_dsm.htm

Noista Martineista olisi kiva päästä testaamaan D-15 ja D-16:sta, kokemuksia?
Roberto
13.12.2008 15:18:46

Noista Martineista olisi kiva päästä testaamaan D-15 ja D-16:sta, kokemuksia?

Käy Kitarapajassa testailemassa. Ei voi suositella kun on niin monenlaista skebaa, soittajaa ja tarkoitusta.
voleman
16.12.2008 19:48:52
uskallan suositella varauksetta martinin dm:ää. en ole soittajien aatelia, mutta sitä sorttia kuitenkin, joka päivänä kauniina päätti investoida harrastukseensa sellaisen soittimen, mitä ei tarvis olla heti samana vuonna upgreidaamassa. satuin myös saamaan sen suhteilla erittäin edukkaasti.

ostosta en ole katunut tippakaan. erittäin mukava ja kevyt tatsi, tasapainoinen ääni, eikä dynamiikkassa ole kummassakaan päässä mitään moitetta. ja vaikka mun kirjoissa arvokitara onkin, niin ei siinä määrin, että sitä pitäisi silkkihansikkain ja humidoorein käsitellä (mato riittää).
Mikael
17.12.2008 09:47:54

DM on myös hyvä kitara vaikkei kokonaan kokopuuta olekaan. Mä olen äänittänyt jonkin verran muutamaa eri DM:ää ja tulos on aina ollut miellyttävää helposti.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
möyssy
19.12.2008 17:39:08
Mitäs eroa Martinin D-15, 00-15 ja 000-15 on? Tuntuvat melko samassa hintaluokassa kuljeskelevan.
Keep it unreal.
rattledad
19.12.2008 17:45:15

Mitäs eroa Martinin D-15, 00-15 ja 000-15 on?

Koko.
http://www.mguitar.com/guitars/choosing/size.html
konehes
25.12.2008 12:10:15 (muokattu 25.12.2008 12:10:59)
Etsiskelin viime talvena ja keväänä aktiivisesti uutta akustista kitaraa hintaluokassa noin 700-1000 euroa. Kokeilin monen eri valmistajan, kuten Martinin, Taylorin, Guildin ym. soittimia. Kokeilemistani ehdottomasti paras oli Furch D-41 CM. Tsekkiläisen pienen valmistajan tekemä kokopuukantinen kitara. Erinomainen sointi ja viimeistelyssä ei mitään valittamista. Ulkonäkönsäkin puolesta miellytti; ei mitään koristeita eikä silmäkarkkeja. Hintaa kyseisellä kitaralla oli jotain vähän alle 800e.

Muutaman kuukauden olen sillä soitellut, ja tyytyväinen olen ollut. Joskin tämänhetkiset tarpeet ovat vähän toisenlaiset. Furch on aika kirkas ja heleä soinniltaan, joten hieman tummempiääninen on alkanut kiinnostaa rinnalle.

Furchini on tuommoinen, mutta D-kopalla: http://www.furch.cz/eng/furchdurango/rada41.php
cherub with heavy metal machine
möyssy
25.12.2008 20:58:56
Etsiskelin viime talvena ja keväänä aktiivisesti uutta akustista kitaraa hintaluokassa noin 700-1000 euroa. Kokeilin monen eri valmistajan, kuten Martinin, Taylorin, Guildin ym. soittimia. Kokeilemistani ehdottomasti paras oli Furch D-41 CM. Tsekkiläisen pienen valmistajan tekemä kokopuukantinen kitara. Erinomainen sointi ja viimeistelyssä ei mitään valittamista. Ulkonäkönsäkin puolesta miellytti; ei mitään koristeita eikä silmäkarkkeja. Hintaa kyseisellä kitaralla oli jotain vähän alle 800e.

Muutaman kuukauden olen sillä soitellut, ja tyytyväinen olen ollut. Joskin tämänhetkiset tarpeet ovat vähän toisenlaiset. Furch on aika kirkas ja heleä soinniltaan, joten hieman tummempiääninen on alkanut kiinnostaa rinnalle.

Furchini on tuommoinen, mutta D-kopalla: http://www.furch.cz/eng/furchdurango/rada41.php

Onko noita mahdollista käydä koeajamassa suomessa missään?
Keep it unreal.
Wespa
25.12.2008 21:07:53
Onko noita mahdollista käydä koeajamassa suomessa missään?

Jyväskylän Musikantti on toistaiseksi ainoa liike missä olen Suomessa Furcheihin törmännyt. Testasin aluksi saman hintaluokan Yamahaa (tarkkaa mallia en enää muista), todeten sen varsin asialliseksi peliksi. Sitten oli pakko tyypata myös Furchia, koska olin kuullut siitä paljon kehuja ja se oli kaikessa yksinkertaisuudessaan todella tyylikkään näköinenkin. Ja voi sitä valaistumisen tunnetta kun näppäsin pelkän ala-E:n ensimmäistä kertaa. Kitara soi aivan eri lailla kuin Yamaha, johtuuko se sitten lähes olemattomasta lakkapinnasta vai mistä, siihen en sen enempää osaa ottaa kantaa. Ei kuitenkaan tarvinnut miettiä enää kumpi mukaan lähtee. Kirkashan Furch on, joten jos kaipaa tummempaa soundia kannattaa katsoa muualle.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
konehes
26.12.2008 10:38:02
Jyväskylän Musikantti on toistaiseksi ainoa liike missä olen Suomessa Furcheihin törmännyt.

Sieltä minäkin omani ostin.
cherub with heavy metal machine
Vebu
06.01.2009 02:00:04
Martinin mahonkiset (15-sarja) on oikeestaan ainoita, mitä voin suositella. Eli juuri noi D-15, 000-15 yms. Sieltä vain valitsemaan se mieleisin.
GF
07.01.2009 13:01:03
Vaikuttaako pakkaset kokopuu kitaraan, jos se on kovassa kotelossa ja tulisi Matkahuollon kautta. Mietin tuota tilaamista etelä-suomesta?
Vebu
07.01.2009 17:30:37
Aivan. Pidempijaksoinen kuivuus sen sijaan vaikuttaa.
Lancelot
07.01.2009 21:22:41
Aivan. Pidempijaksoinen kuivuus sen sijaan vaikuttaa.

Kyllä, itselläni on kokopuinen Lakewood, ja onhan se vähä kurjaa säilytellä kotelossa ja kastella kostuttajaa 2-3 päivän välein näin talviaikaan. Kesällä jo uskaltaa pitää ihan tossa käden ulottuvilla telineessä ku ilmankosteus sen sallii.
Vebu
08.01.2009 07:25:08
Oma Martin 000-28 halkesi pohjasta kovilla pakkasilla kun olin jättänyt kostuttimen käyttämättä inttiin mennessäni. Se on nyt liimattu, mutta intonaatio kärsi hivenen. Seuraavana talvena käytin ohjeen mukaan, huuhtelin kostuttimen kymmenen päivän välein (niin luki ohjeessa). Ilmeisesti kosteutta tuli liikaa (paska talvi) ja vire kärsi TODELLA pahasti. Kesällä se sitten tokeni. Tänä talvena ajattelin etten käytä sitä enää, suuri kosteuden vaihtelu tuskin tekee myöskään hyvää.
Roberto
08.01.2009 07:41:50

Mulla ei ole vanhassa puutalossa minkäänlaisia kostuttimia käytössä, ja kitarat seisoo telineissään pitkn vuotta. Ikinä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia yhdessäkään. Jotenki on sellanen fiilis että modernimmat betoni yms. mökit aiheuttaa noita ongelmia?
GF
08.01.2009 10:43:07
Tuleekohan noissa Martinin kitaroissa mukana jonkun sortin kostutin? Jos ei niin mikä olisi passeli? Täällä oli joku keskustelukin näistä, mutta ei nyt tule mieleen mikä se oli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)