Chieftain 07.01.2009 00:06:01 | |
---|
Olen tässä etsiskellyt kiinteätallaista hevikeihästä reverse-lavalla, mutta mitään kovin erikoista ei ole löytynyt. Thomannin sivuilta sitten bongasin Indonesialaisen Jaskan. http://www.thomann.de/fi/jackson_js30dkt_sw.htm Ei ole hinnalla pilattu, eikä puutkaan ole vaneria tahi Agathista. Poppelista ei itsellä ole kokemusta, mutta haulla löytyi muutama kirjoitus, joiden perusteella lepän tyylinen puu kyseessä. Tarkoituksena siis ostaa tuo ja laittaa uusiksi elekrtoniikka sekä vaihtaa talla ja virittimet. Luultavasti saa kyllä nauhat hioa ja muutenkin säätää koko kitara, mutta hintaa ei kuitenkaan tule loppupeleissä kuin viisi-kuusisataa. Onko mitään järkeä alkaa toteuttamaan, tai onko muita fiksuja vaihtoehtoja olemassa. Iban kaulat vähän turhan ohuita käteen, joten jätetään se RGR 321, jooko? "Jos ei mies olis kekseliäämpi kuin nainen, niin kyllä maailmassa juotas sitten vähän kaljaa"-Uuno Turhapuro |
Antti1 07.01.2009 00:09:44 | |
---|
Imo ei järkeä, etsi joku käytetty kitara samaan hintaluokkaan. |
Focke Wulf 07.01.2009 00:10:09 | |
---|
Olis kyllä mielenkiintoista tietää miltä toi poppeli saundaa! Eikos se oo ihan pirun sitkeetä ja jämäkkää puuta? Life is hard, then u die |
Antti1 07.01.2009 00:12:37 | |
---|
Olis kyllä mielenkiintoista tietää miltä toi poppeli saundaa! Eikos se oo ihan pirun sitkeetä ja jämäkkää puuta? No ei niinkään. Kohtuullisen pehmeää ennemminkin, vähän niinkuin leppä. Soundaakin kovasti saman tyyliseltä. Mulla on yksi poppelirunkoinen Jackson myöskin, tosin eipä siinä oo enää kovasti mitään alkuperäistä. Etinpä kuvan jostain... |
Antti1 07.01.2009 00:14:39 (muokattu 07.01.2009 00:15:22) | |
---|
Tossa tosiaan se kuva: http://simopp.wippiespace.com/jaska.jpg Ei oo oikein mitään uudempaa, tuossa on duunit vielä pahasti kesken. Pohjalakat ja bursti vasta vetästy abouttiarallaa Padouk-viilun päälle. EDIT: Hupsii... Tuli ajatuksissa tehtyä uus viesti. No, älkää kuolko siihen. |
Focke Wulf 07.01.2009 00:19:49 | |
---|
No ei niinkään. Kohtuullisen pehmeää ennemminkin, vähän niinkuin leppä. Soundaakin kovasti saman tyyliseltä. Mulla on yksi poppelirunkoinen Jackson myöskin, tosin eipä siinä oo enää kovasti mitään alkuperäistä. Etinpä kuvan jostain... jaahas.. jostain vaa jääny mieleen ku oli penska ja kiipeili poppeli puussa/puskassa et olis ollu aika sitkee:) Life is hard, then u die |
Antti1 07.01.2009 00:22:07 (muokattu 07.01.2009 00:22:22) | |
---|
jaahas.. jostain vaa jääny mieleen ku oli penska ja kiipeili poppeli puussa/puskassa et olis ollu aika sitkee:) No onhan kaikki tuore puu tietyissä määrin sitkeää toki, muttei tää mitenkään poikkeuksellisen sitkas perkule ole mun mielestä. Ihan tommosta normaalia keskivertoa. |
Krice 07.01.2009 02:01:00 | |
---|
Iban kaulat vähän turhan ohuita käteen, joten jätetään se RGR 321, jooko? Eikö noissa Jackson JS30-malleissakin ole todella ohut kaula? |
Chieftain 07.01.2009 02:03:46 | |
---|
Eikö noissa Jackson JS30-malleissakin ole todella ohut kaula? Ei niin ohut kuin Iboissa. "Jos ei mies olis kekseliäämpi kuin nainen, niin kyllä maailmassa juotas sitten vähän kaljaa"-Uuno Turhapuro |
HeavyMachinery 07.01.2009 02:11:10 | |
---|
Ei niin ohut kuin Iboissa. Ohut vai kapea ? Eikös kaikissa perus Jacksoneissa ole se viivotin kaula joka on ratapalkkimainen ohut ja pirun leveä. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Chieftain 07.01.2009 02:13:08 | |
---|
Ohut vai kapea ? Eikös kaikissa perus Jacksoneissa ole se viivotin kaula joka on ratapalkkimainen ohut ja pirun leveä. Tuo on Iban Wizard... No joo, sopii Jaska joka tapauksessa huomattavasti paremmin omaan kouraan. "Jos ei mies olis kekseliäämpi kuin nainen, niin kyllä maailmassa juotas sitten vähän kaljaa"-Uuno Turhapuro |
HeavyMachinery 07.01.2009 02:28:18 | |
---|
Tuo on Iban Wizard... No joo, sopii Jaska joka tapauksessa huomattavasti paremmin omaan kouraan. Sehän on kapea että ohut taisi olla parhaimillaan 41mm satulasta ja paksuus 17mm ja perus ibat taitaa olla 42/19mm Kun Jacksonit taisi olla jären 43/18mm Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Krice 07.01.2009 10:25:32 (muokattu 07.01.2009 10:25:51) | |
---|
Sehän on kapea että ohut taisi olla parhaimillaan 41mm satulasta ja paksuus 17mm ja perus ibat taitaa olla 42/19mm Kun Jacksonit taisi olla jären 43/18mm Ibanezeissa on varmaan kaikissa (uusissa malleissa) 43mm kaula ja RG321 on 43/19mm eli ei sekään ihan ohuimpia. |
Sehän on kapea että ohut taisi olla parhaimillaan 41mm satulasta ja paksuus 17mm ja perus ibat taitaa olla 42/19mm Kun Jacksonit taisi olla jären 43/18mm Onkohan näin? Joka tapauksessa oma Iba tuntuu ohuemmalta kuin mikään Jaska mitä olen soitellut. "Jos ei mies olis kekseliäämpi kuin nainen, niin kyllä maailmassa juotas sitten vähän kaljaa"-Uuno Turhapuro |
HeavyMachinery 07.01.2009 14:37:05 | |
---|
Onkohan näin? Joka tapauksessa oma Iba tuntuu ohuemmalta kuin mikään Jaska mitä olen soitellut. SE on hieman kiinni soitto tyylistä Jaskojen profiilissa on läskiä reunoilla enempi kuin iboissa. Itse on ole oikein kummankaan suosikki, mulle pitää olla asymmetrinen C-profiili :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |