Aihe: ZZ Top tiedustelu
1
PekkaRii
16.02.2004 22:37:46
No niin,

Tuossa virittelin levarin taas henkiin ja kuuntelinpa vähän ZZ Toppia. Afterburner oli kuuntelussa.

Minkälaisia mielipiteitä ZZ Topista täällä liikkuu? Siis lähinnä, pidätkö enemmän Blues/Boogie linjasta vai tuosta synien ja monikitara nauhoitusten aikakaudesta.

Mulla ehdottomasti Afterburn-tyyli. Jotenki on väsyttänyt viime keikoilla Areenalla ja Stadikalla, kun he ovat soittaneet 80-luvun hittejä niin vähän ja vaisusti, ilman sekvenssejä yms.
Tosin os siellä blues-puolella hyviä vetoja, mutta jotenkin tuntuu, että noita blues-pumppuja on maailmassa, mutta tuota Afterburner/Eliminator-puolta ei ole ennen eikä sen ajan jälkeen muualla ollut.
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
Bee-äf
16.02.2004 22:58:12
Mulle tipahtaa parhaiten sitä edeltävä, Degüello - El Loco -osasto.
Bändin suurin viehätys on minulle ollut Gibbonsin mielikuvituksekas kitaransoitto.
Kasaritoppi ei ole juuri kolahtanut, kökkelisyntsat vaan tukkii avointa ja letkeää bändisointia.
samwyse
16.02.2004 23:12:05

En ole hirveästi perehtynyt ZZ Toppiin, mutta Eliminatorissa on mielestäni aika köyhät soundit ja biisit. Recycler (1990) on mielestäni kova levy.
www.vesabbs.com
superfly
16.02.2004 23:13:27

Sama täällä. Tuo konevatkaus ei nappaa yhtään. Deguello varsinkin kolisee.
Harppu on alaston piano
jannu
16.02.2004 23:46:43
Mulle toimii 70- ja 90-lukuinen matsku, mutta tuo kasaripuoli jättää muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kylmäks.i
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
mongoloidi
16.02.2004 23:50:41
Vanhempi materiaali on ehkä parempaa,mutta kyllä kaikki menee.Koko Fandango!-levy on tosi hyvä ja siitä erityisesti Tush on soinut omassa levysoittimessa monia kertoja.
A-wab-bala-luba-bu-wab-bam-bum!
kid ego
17.02.2004 00:07:44
Degüello on hauska eli hyvä, Eliminator ihan helvetin tykki, myös blues-osastoa diggailen kovin. ZZ Top on yksi ensimmäisistä orkestereista, joista koskaan diggasin faijan älppäreitä kuunnellessa. Pili Kipponi on kova skepittäjä ja laulaja, vaikka vanha ja partaleukainen onkin. Niin kuin mä. Paitsi että en ole vanha.
Wittu fak!!
saturnzreturn
17.02.2004 07:10:40
joo ei se kasari toimi läheskään niin hyvin..semmonen I'm bad, I'm nationwide tyylinen matsku on justiinsa toppia parhaimillaan
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
JTS
17.02.2004 10:25:31 (muokattu 17.02.2004 10:25:47)

Näin on täälläkin. Myöskin kolme uusinta ovat ihan jees levyjä.
Jäätävää.
Saikkonen
17.02.2004 11:15:41
Yllekirjoittaneelle uppoaa ainakin vanhemmat sekä Eliminator. Sharp dressed man, I got six, TV-dinners...
Aivan uusimpiin en ole tutustunut, täytyneekin hankkia. Gibbonsin sooloilu pihtailevalla plekuotteella siten, että suurin osa äänistä on huiluäännähtäviä tuo heti mieleen kuuman asfaltin, kirkkaanpunaisen hot-rodin ja jonkun simppelin bikinimuijan.
saturnzreturn
17.02.2004 12:33:21
mites se rythmeen tai joku vastaava uudempi onko minkäänlainen?
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
jannu
17.02.2004 14:54:34
mites se rythmeen tai joku vastaava uudempi onko minkäänlainen?

Rhythmeen on kova. Sieltä löytyy mm. helmi, Vincent Price Blues.
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Chemo
18.02.2004 10:54:23 (muokattu 18.02.2004 10:54:46)

Vanhempia on tullut kuunneltua joskus siinä missä muitakin sen tyyppisiä levyjä. Mun mielestäni bändin paras ja omaleimaisin anti löytyy kuitenkin parilta 80-luvun klassikkolevyltä:

Eliminator on aivan tolkuttoman vahva levy, ja Afterburner on erinomainen sekin. Ehkä biisimateriaaliltaan hieman heikompi, mutta soundeissa makeempi.

Sitten taso laski, käyden välillä aika alhaallakin. Välillä uudempi Top on ollut - ikävä kyllä - aika tyhjänpäiväistä musaa. Mutta esim. uudelta Mescalero-levyltä löytyy tosi meheviä soundeja.
Ramalamadingdong.
2541
19.02.2004 12:06:22

Deguello on aina ollut minusta ZZ Topin paras levy ja onneksi se ei ollut mukana Sixpack -triplalla. Meinaan vaan, että eikös kaikki muut vanhat ekasta El Locoon ole saatavana cd-muodossa vain samoina remixauksina kuin tuolla sixpackillakin? Jos näin tosiaan on, kannattaa vanhat ostaa vinyylinä ennen kuin remasteroivat koko läjän uudelleen.

Tres Hombres tulee hyvänä kakkosena ja juuri pitkästä aikaa kuuntelemani Fandango ei ollut pöllömpi sekään. Tejas on noista 70-luvun levyistä heikoin. Mutta hienoimmat kannet siinä on!;)
-J
21.02.2004 13:16:46
Kaikki Top kolahtaa. Erityisiä biisisuosikkejani ovat Tube snake boogie, Gimme all your lovin, Sharp dressed man, jne.

Hieman aiheen vierestä:
Onkos jengi mahtanut nähdä Suomessa kiertelevää/kierrellyttä kanadalaista Tres Hombres nimistä ZZ-Top -coverbändiä?
(moni varmaan yhdistää nimen, tähän suomalaiseen Tres Hombresiin, joka muuten myös on oiva pumppu)

Kuitenkin, kyseisen bändin kitaristi muistuttaa elävästi Billy Gibbonsia, vähintään yhtä pitkän parran, kitaran soittotyylin sekä lauluäänen muodossa. Basisti on myös parrakas kaveri.
Olin lentää pari vuotta sitten perseelleni, kun menin eräs sunnuntai-ilta piipahtamaan Tampereen Henry's Pubissa, tietämättä että kyseinen bändi oli siellä keikalla. Kadulle asti kuulin, että baarissa soi Gimme all your lovin ja ajattelin että DJ se siellä soittelee levyjä tavallista lujempaa. Eipä soittanut, vaan baariin saavuttuani hieroin silmiäni ensimmäiset viisi minuuttia, koska lavalla ollut poppoo näytti, että kuullosti erehdyttävästi ZZ-Topilta! On se hienoa, että on coverbändejä jotka vihkiytyvät täysillä jonkun tietyn bändin musiikkiin, eivätkä soita pelkästään 'biisi tuolta ja biisi täältä' -soitantoa.
Biisi on soittimen tarkoitus
Lord of the strings
21.02.2004 14:43:05
Kaikki Top kolahtaa. Erityisiä biisisuosikkejani ovat Tube snake boogie, Gimme all your lovin, Sharp dressed man, jne.

Hieman aiheen vierestä:
Onkos jengi mahtanut nähdä Suomessa kiertelevää/kierrellyttä kanadalaista Tres Hombres nimistä ZZ-Top -coverbändiä?
(moni varmaan yhdistää nimen, tähän suomalaiseen Tres Hombresiin, joka muuten myös on oiva pumppu)

Kuitenkin, kyseisen bändin kitaristi muistuttaa elävästi Billy Gibbonsia, vähintään yhtä pitkän parran, kitaran soittotyylin sekä lauluäänen muodossa. Basisti on myös parrakas kaveri.
Olin lentää pari vuotta sitten perseelleni, kun menin eräs sunnuntai-ilta piipahtamaan Tampereen Henry's Pubissa, tietämättä että kyseinen bändi oli siellä keikalla. Kadulle asti kuulin, että baarissa soi Gimme all your lovin ja ajattelin että DJ se siellä soittelee levyjä tavallista lujempaa. Eipä soittanut, vaan baariin saavuttuani hieroin silmiäni ensimmäiset viisi minuuttia, koska lavalla ollut poppoo näytti, että kuullosti erehdyttävästi ZZ-Topilta! On se hienoa, että on coverbändejä jotka vihkiytyvät täysillä jonkun tietyn bändin musiikkiin, eivätkä soita pelkästään 'biisi tuolta ja biisi täältä' -soitantoa.

Täähän on sitten ihan Tribuutti.
"Pure nenääs!" - G. Pula-Aho
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)