Aihe: ST Audio SoundTrack Audio DSP24 + bracket (digital)
1 2
Marw
18.02.2004 07:45:23
Olen hankkimassa äänikorttia, joten ajattelin kysyä, onko jollain sattumoisin kokemusta/tietoa otsikon mukaisesta äänikortista? Tarkoituksena olisi nauhoittaa kotosalla Cubase VST:n avulla kitaroita, bassoja ja laulua tyyliin piuha äänikorttiin kiinni ja sitä rataa. Eli ihan peruskamaa. Tuon kortin luulisi riittävän?
superfly
18.02.2004 08:49:35
Tähän fakta: Hoontech St Audio DSP24 on ainakin ihan perseestä. Raksuu ja paukkuu vaan kun pitäisi nauhoitella. Kaikki kikat mitä valmistajan saitilta löytyy on kokeiltu ja kortti lähtee takaisin mahd. pian. Turhauttavaa uhrata pari viikkoa vapaa-aikaansa ajureiden yms. kanssa pelleilyyn. Tämä oli siis varoituksen sananen.
Harppu on alaston piano
Marw
18.02.2004 09:03:38
Tähän fakta: Hoontech St Audio DSP24 on ainakin ihan perseestä. Raksuu ja paukkuu vaan kun pitäisi nauhoitella. Kaikki kikat mitä valmistajan saitilta löytyy on kokeiltu ja kortti lähtee takaisin mahd. pian. Turhauttavaa uhrata pari viikkoa vapaa-aikaansa ajureiden yms. kanssa pelleilyyn. Tämä oli siis varoituksen sananen.

Onko tämä yleinen mielipide vai henkilökohtainen kokemus? Kenties maanantaikappale?
magnetman 004
18.02.2004 09:29:54

Onko tämä yleinen mielipide vai henkilökohtainen kokemus? Kenties maanantaikappale?

Noh, mulla on ollu vuoden verran, ja uskon, että ongelmat ovat käyttäjässä. Itse tappelin kaks viikkoa yötä päivää. Tuo audion äänittäminen ei ole aivan yksinkertaista edes nykyvehkeillä. Sain kuitenkin säädöt kohdalleen. Kannattaa opiskella aihetta, ennenkuin lyö päätä seinään.

Mulle vekotinta suositteli kaveri, joka pärjää myös tällä. Äskettäin nettiin oli tullu uusi ajuri, mutta ei toiminut, otin kenties väärän.

Mulle riittää audio-ominaisuudet. Pelien kanssa on sitten eri juttu, rinnalla on Sound Blaster 16, josta saan formula- ja ralliautoon äänen.
Terkkuja!
superfly
18.02.2004 09:33:54
Noh, mulla on ollu vuoden verran, ja uskon, että ongelmat ovat käyttäjässä. Itse tappelin kaks viikkoa yötä päivää. Tuo audion äänittäminen ei ole aivan yksinkertaista edes nykyvehkeillä. Sain kuitenkin säädöt kohdalleen. Kannattaa opiskella aihetta, ennenkuin lyö päätä seinään.

Herrajumala, kaks viikkoa säätänyt ja tehnyt kaikki säädöt ja toimenpiteet mitä netistä löytyy. Lisäksi käyttäjä on IT-ammattilainen, joka taatusti tietää, miten audiotyösasema kootaan ja viritellään. Älä tee oletuksia käyttäjästä, jos et tiedä hänestä mitään.
Harppu on alaston piano
Tabbu
18.02.2004 09:39:37

Minullakaan ei ole kortista muuta kuin pahoja muistoja. Hommaa mieluummin M-audion audiophile tai jos hulluttelemaan aiot niin RME:n kortit on tykkejä.
"Säveltäjän tehtävänä on ylläpitää ja edistää yleistä henkistä hyvinvointia ja kehitystä tuomalla sisältöjä, joita hyödyntämällä kulttuurin kuluttaja kykenee tuottavampaan yhteiskunnalliseen toimintaan"
karkki
18.02.2004 10:09:04

Aika paha on vetää suoria johtopäätöksiä muiden kokemuksista, tietokoneasioissa ne eivät aina päde. Joku vekotin voi toisen laitteessa toimia erinomaisesti sisään heittämällä, toisella ei millään säätämisellä. Kuun vaihe tai auringonpilkkujen määrä saattavat tietysti vaikuttaa asiaan.

Muuten: Kun joku kehuu, että hyvin toimii, ei tarvinnut kuin kaksi viikkoa säätää, ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Eniten lausunto kertoo nykyisen tietotekniikan "helppoudesta" ja "yhteensopivuudesta".
k2x80w
18.02.2004 10:28:22
Herrajumala, kaks viikkoa säätänyt ja tehnyt kaikki säädöt ja toimenpiteet mitä netistä löytyy. Lisäksi käyttäjä on IT-ammattilainen, joka taatusti tietää, miten audiotyösasema kootaan ja viritellään. Älä tee oletuksia käyttäjästä, jos et tiedä hänestä mitään.

Mulla on ainakin kortti toiminut.
Ei valittamista. Perfekto
Flobbi / Kitaristi
Marw
18.02.2004 10:55:18
Mulla on ainakin kortti toiminut.
Ei valittamista. Perfekto

Mikä käyttis sulla on? Entä koneen tehot?
Gronsbyk
18.02.2004 11:50:19
Huonoja kokemuksia minullakin, pari vuotta sitten erehdyin DSP24Ve:n ostamaan ja sitten saikin tapella sen kanssa. Sinistä ruutua kaikilla ajureilla kesken editoinnin aika taajaan, oli kivaa vaikka Coolissa onkin crash recovery. Lopulta kyllästyin ja ostin RME:n, ongelmat loppui siihen.

Nauhoituskoneeni on Abit emolevy AMD/VIA -piirisarjalla, DSP24:n siirsin kakkoskoneeseen jossa on SIS745-piirisarjainen emo, eikä ole vielä äänikortin ajuri kaatanut sitä konetta kertaakaan, tosin vähemmän on tullut sillä editoituakin, jonkunverran kokeilumielssä kumminkin.

RMAA:n mittaustulosten perusteella DSP24Ve on keskinkertainen kortti, tulokset ovat noin SB:n parempien korttien luokkaa. Äänenlaatu ja käytettävyyskin on ihan ok kunhan sen saa toimimaan vakaasti, vakavampiin nauhoituksiin en sitä suosittele.
Marw
18.02.2004 12:30:44
Onko tällaisella kortilla mitään käyttöä: Terratec SoundSystem DMX 6fire 24/96?
Wolfheart
18.02.2004 13:33:07

Mulla on tuo tällä hetkellä DSP24 ja jos vaan olisi ylimääräistä rahaa, niin ostaisin juuri tuon Terratecin.
Gronsbyk
18.02.2004 18:52:09 (muokattu 18.02.2004 18:52:52)

Terratecin kortit ovat mittausten perusteella varsin hyviä äänenlaadultaan. Itse en tosin ostaisi korttia jossa on ne pikkuplugiliitännät, eivät oikein kestä tosikäytössä, 6firen liitäntäpaneeli etulevyssä ei ole aina kovin hyvä käytössä.
J-PPP
18.02.2004 18:57:43
Mulla kanssa juuri tuo otsikossa mainittu vehjes (tai se Hoontechin vastaava), en ole saanut toimimaan kertaakaan kunnolla. Luulin että johtui koneesta, mutta en ole saanut uudessakaan toimimaan. Saattaa tosin johtua käyttäjästä.
WANTED: Musta telecaster, ks. tori! FOR SALE/TRADE: DOD FX75-B Stereo Flanger
k2x80w
19.02.2004 08:57:33
Mikä käyttis sulla on? Entä koneen tehot?

WinXP ja
AMD Athlon 1Ghz 512mb
Flobbi / Kitaristi
timobass
19.02.2004 09:44:30
Tähän fakta: Hoontech St Audio DSP24 on ainakin ihan perseestä.

Ei muuten ole. Oma korttini toimii moitteettomasti. Hintaansa nähden sanoisin, että kortti on jopa hyvä. Kokemuksia sekä AMD (900Mhz) että P4 koneista. AMD:lle joutui tosin tekemään hiukan enempi töitä, ennenkuin asettui. Suurin osa minun ongelmista johtui kuitenkin käyttäjästä.
simppu
19.02.2004 16:34:40

Kun tämä näköjään menee äänestykseksi, niin pakko puolustaa omassakin koneessa olevaa Hoontechia: toimii ihan hyvin, hieman jouduin kokemattomuuttani säätelemään, mutta meni yleisen opettelun piikkiin. Hinta-laatu -suhde varmaan parhaasta päästä. Vain yksi sisäänmeno kannatta muistaa, mutta omaan tarpeeseeni, eli kotona soitin kerrallaan työstöön riittää mainiosti...
timobass
19.02.2004 18:46:53
Vain yksi sisäänmeno kannatta muistaa, mutta omaan tarpeeseeni, eli kotona soitin kerrallaan työstöön riittää mainiosti...

Tarkoitat siis yksi _stereo_ sisäänmeno, eli kaksi monoa. Ja jos on tuo bracketti, niin silloin 2+2, toinen digitaalisena, yhteensä neljä sisään.

Eikä tässä nyt mitään huutoäänestystä kukaan kai ole kaivannutkaan. Kommentoin vain, koska kortti ei kuitenkaan ole "ihan perseestä", josta sen kerottiin olevan. :) Samaa mieltä olen superflyn kanssa siitä, että ajurien olisi syytä olla sellaiset, että niiden kanssa ei tarvitsisi tapella suotta. Mutta pikemminkin se kertoo huonosta laadunvalvonnasta kuin huonosta laadusta. Eihän tuo mitään uutta ole PC- ympäristössä... Kaikki tuotteethan (softat) myydään raakileina ja päivitettään sitten, kun saadaan asiakkailta tietoa, mistä korjataan ja mitä. Ja tämä periaate tässä päähän ottaa.
superfly
19.02.2004 23:24:01
Juu ei huutoäänestetä :) Se oli vaan mun kokemus tuosta kortista. Taidan tehdä vielä viimeisen yrityksen Linux/Ardour- ympäristössä ja jos samat ongelamat jatkuvat, niin sitten vasta vaihtoon kortti.
Harppu on alaston piano
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)