Raaka_Arska 06.01.2009 16:18:53 | |
---|
Onko bändeillä vaikeuksia soittaa lattareita? Itse olen hurahtanut tanssimaan cha-cha:ta ja kun olen pyytänyt bändejä soittamaan sitä, mielyuummin tulee humppaa tai jotain rytmikästä beattia, mutta ei kuitenkaan cha-cha:ta. Kertokaapa Arvon Muusikot: onko hankalampaa soittaa noita lattareita kuin perinteistä hunppaa?? |
jackbruce 06.01.2009 16:26:00 | |
---|
Kertokaapa Arvon Muusikot: onko hankalampaa soittaa noita lattareita kuin perinteistä hunppaa?? Ei ole. Tosin en ole Arvon Muusikko, vaan soittaja pienellä ässällä ;-). |
EP 06.01.2009 16:29:08 | |
---|
Onko bändeillä vaikeuksia soittaa lattareita? Itse olen hurahtanut tanssimaan cha-cha:ta ja kun olen pyytänyt bändejä soittamaan sitä, mielyuummin tulee humppaa tai jotain rytmikästä beattia, mutta ei kuitenkaan cha-cha:ta. Kertokaapa Arvon Muusikot: onko hankalampaa soittaa noita lattareita kuin perinteistä hunppaa?? Niimpä, luulis olevan mielenkiintoista soittaa niitäkin, ei ne perus cha chatkaan kauheen ihmeellisiä tarvi olla ja niitähän voi sitten kehitellä eteenpäin.. Meillä ne harvat lattarit mitä on ollunna muuttuvat kummallisesti beatiksi jossain vaiheessa.. :/ |
KoskPaavo 06.01.2009 16:30:30 | |
---|
Kyllä lattareita soitetaan ihan yhtä sujuvasti kuin humppiakin mutta ei niistä täällä voi keskustella, tulee kovia vääntöjä hienouksista " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Raaka_Arska 06.01.2009 16:37:58 | |
---|
Tarvinneeko tuota viäntee??? Ite oon soittanna neta lattareita jo 25 vuotta mutta nyt vasta tanssiharrstukseni alettua ne on muuttunu konkreettisiksi ja mielenkiintoisisksi. Saatan mennä jääkaapille cha-cha:n askelin tai hiihtää samban tahtiin. Tuntuu hienolta, kun voin ilmaista itseäni sekä musiikin että kroppani avulla - go for a dance!! |
isojussi 06.01.2009 16:40:51 | |
---|
Aikoinaan tuli muutama talvi opskeltua pron ohjauksessa lattarisoittoo. Samallailla tyylinmukasesti vedetään, ko hunpatkin "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
EP 06.01.2009 16:43:05 | |
---|
Tarvinneeko tuota viäntee??? Ite oon soittanna neta lattareita jo 25 vuotta mutta nyt vasta tanssiharrstukseni alettua ne on muuttunu konkreettisiksi ja mielenkiintoisisksi. Saatan mennä jääkaapille cha-cha:n askelin tai hiihtää samban tahtiin. Tuntuu hienolta, kun voin ilmaista itseäni sekä musiikin että kroppani avulla - go for a dance!! Ihan helevetin hyvää musiikkia ne onkin ja enemmän vaan pitäisi soittaa niitäkin, hyvää vaihtelua suomalaiseen tanssimusiikkiin, mutta en yhtään vähättelisi myöskään "suomalais-ukrilaistakaan" musiikkia! |
mack the knife 06.01.2009 16:45:20 | |
---|
Totta kai soitetaan. Enemmänhän ihmiset siitä tykkää kuin humpasta. COVS n:o 1. |
manjaana 06.01.2009 17:12:11 (muokattu 06.01.2009 17:13:36) | |
---|
Tarvinneeko tuota viäntee??? Ite oon soittanna neta lattareita jo 25 vuotta mutta nyt vasta tanssiharrstukseni alettua ne on muuttunu konkreettisiksi ja mielenkiintoisisksi. Saatan mennä jääkaapille cha-cha:n askelin tai hiihtää samban tahtiin. Tuntuu hienolta, kun voin ilmaista itseäni sekä musiikin että kroppani avulla - go for a dance!! Tulipa nostalginen olo tuosta jääkaappi cha chasta, kun nuorna piti tiskatakkin polkien yks kaks kol nelet.... *nolo* |
manjaana 06.01.2009 17:13:22 | |
---|
Ihan helevetin hyvää musiikkia ne onkin ja enemmän vaan pitäisi soittaa niitäkin, hyvää vaihtelua suomalaiseen tanssimusiikkiin, mutta en yhtään vähättelisi myöskään "suomalais-ukrilaistakaan" musiikkia! Kyllä täällä "syrjässä" pojat soittaa lattaria ihan riittävän paljon illan aikana, siitä heille pienet *pusit* |
Teille Muusikoille yleensä: On ihana viiä hyväkroppasta morsianta cha-cha:han kun rytmi on koako bändillä selvänä. Joskus bändikään ei ole selvillä cha-cha-cha:n ajoituksista ja silloin monelta tanssijalta homma kaatuu (toivottavasti saavat baaritiskillä sovittua). Ite joudun palauttamaan useasti morsiamia tahtiin (kenties viejän tehtävä!!!) Ja joskus oon saanukki baaritiskillä.... |
okabass 06.01.2009 17:42:21 (muokattu 06.01.2009 17:44:06) | |
---|
Onko bändeillä vaikeuksia soittaa lattareita? ... Muusikot: onko hankalampaa soittaa noita lattareita kuin perinteistä hunppaa?? Niin kuin entinen musari totesi (kysyttäessä, osaako bändi soittaa jenkkaa) : "Kysytkö maalarilta, osaako hän maalata punaista." |
Raaka_Arska 06.01.2009 17:55:27 | |
---|
On eroja soittaa jenkkaa tai masurkkaa tai peräti milongaa, jos puhumme musiikista. Tietystikään kunnon muusikolle ei ole mitään mietlä sotetaanko vaikka tufangoa... Tai meemmeko sopimuksesta kaljalle.. (Toteutui kerran Guadeloupella...) |
poppamies 06.01.2009 21:29:44 | |
---|
Niin kuin entinen musari totesi (kysyttäessä, osaako bändi soittaa jenkkaa) : "Kysytkö maalarilta, osaako hän maalata punaista." Joskus kyllä tumtuu siltä että on ihan pakko kysyä. Joskus nimittäin vaikuttaa vahvasti siltä että "maalari" onkin värisokea. Tahi että hänelle ei kukaan milloinkaan ole opettanut mikä on punainen ja mikä on vihreä. Punainen ja vihreä nimittäin menevät värisokeilta täysin sekaisin. Ne on heille yksi ja sama sävy. Olen itse kokenut samanlaisen "herätyksen" kuin RaakaArska. En ollut oikeesti osannut kuin sävelkävelyä ja tietenkin vähän harha-askeleita välissä. Nyt vasta kun olen kunnolla syventynyt tuohon tanssin maailmaan niin olen myös minä huomannut että monet, monet bändit soittavat nuot lattarit rytmillisesti päin pärsettä. Se on kyllä aika yksiselitteisesti rumpalin vika. Laittakaa hyvät hunppaveikot edes rumpali tanssikursseille. Se olisi kyllä kannattava investointi. Peräkamarin tanssitaidon oppimäärä ei riitä lattareden soittamiseen. G strings are for strippers! |
Raaka_Arska 06.01.2009 21:50:20 | |
---|
Hienoa Poppamies, plussa ja iso sellanen läsähti!!! Ko mie luulin, että mie oon oikeassa tässäki asiassa (kerran luulin olleeni väärässä, mutta onneksi sekin oli harhaa!!) Niin, eli taitaa olla vaikeeta se lattarimusan soittaminen. Ymmärsin sen jo aiemmasta bändistäni, jossa runpali ei ollut soittanut muuta kuin Remu&Hurriganes -kamaa. Rumban ja cha-chan soittaminen oli hänelle vaikeata. Rumbakin on aivan ihanata tanssia, jos bändi hoittaa hommansa...Mutta nyt kaikki muusikot tanssikursseille riemun kiljahduksin. Itse aion osallistua seuraavan kerran tanssikurssille, jossa harjoitellaan sambaswingiä (ei harmaata aavistusta, mitä se on), rumbaa, cha-chata ja jiveä. Toivottavasti tämän kurssin jälkeen ei tartte seisoskella seinäruusuna... |
okabass 06.01.2009 22:16:59 (muokattu 06.01.2009 22:24:58) | |
---|
Joskus kyllä tumtuu siltä että on ihan pakko kysyä. Joo. Minunkin tekisi kieltämättä mieli kysyä monelta bändiltä / soittajalta samaa. Kirkas otsaisena nuorena kysyinkin. Enää en viitsi. Minusta ammattibändit osaavat eri tanssityylit soittaa. Ei kukaan tietysti kaikkia eksoottisia tyylejä. Pointtini on että ammattib. ja keikkaileva bändi (=keikalla oleva) bändi eivät ole sama asia. Kieltämättä monilla jälkimmäisen kategorian bändeillä ei etenkään vanha tanssimusiikki (oikea humppa, valssi ja tango) ole vahvimpia alueita. Sitä ei jostain syystä kehdata opiskella ja soittaa oikein. Paljon tuuranneena eri bändeissä sanoisin, että etenkin ko.tyylien rytmiset painotukset ja nyanssit ovat monilla väärin tai puuttuvat. Samoin esim. Hiekkaa tai Romanesca -tangon hyvin laulaminen vaatii laulajalta paljon. |
jakeni 06.01.2009 22:35:40 | |
---|
On eroja soittaa jenkkaa tai masurkkaa tai peräti milongaa, jos puhumme musiikista. Tietystikään kunnon muusikolle ei ole mitään mietlä sotetaanko vaikka tufangoa... Tai meemmeko sopimuksesta kaljalle.. (Toteutui kerran Guadeloupella...) ..niin ja puhumattakaan sitten näiden rytmien "oikein" tanssimisesta!!! Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
baron 06.01.2009 22:58:50 | |
---|
..niin ja puhumattakaan sitten näiden rytmien "oikein" tanssimisesta!!! Mä nyt oon yrittänyt käydä paikan päällä kuuntelemassa ja teoreettisesti opiskella ja mun mielestä lattarimusaan kuuluu clave ja mun omalle bändilleni se on ylivoimaista. Mitä mä oon muita tanssibändejä kuunnellut, niin hyvillä humppabändeillä clave on on kohdallaan mutta kyllä se tanssijoille näyttää kelpaavan vaikka clave puuttuisikin, kunhan kappale originaalisti on lattari. Ei! En osaa soittaa. Enkä koskaan opi! |
poppamies 06.01.2009 23:20:00 | |
---|
...kyllä se tanssijoille näyttää kelpaavan vaikka clave puuttuisikin, kunhan kappale originaalisti on lattari. Elikkä olet sitä mieltä että huono laatu saa luvan kelvata. Tällainen asenne kuuluu lähinnä johonkin kehitysmaahan. Mutta toisaalta saattaa olla että olemme sellainen tässä asiassa. G strings are for strippers! |
baron 06.01.2009 23:23:33 (muokattu 06.01.2009 23:26:18) | |
---|
Elikkä olet sitä mieltä että huono laatu saa luvan kelvata. Tällainen asenne kuuluu lähinnä johonkin kehitysmaahan. Mutta toisaalta saattaa olla että olemme sellainen tässä asiassa. Hei!! En mä ollut sitä mieltä! Mä olen seurannut vain mitä käytännössä tapahtuu. Edit: Nyt sanotaan ruma sana niinkuin se on: Raaka-Arska kysyi onko lattarit vaikeampia? Yhtenä suusta täältä vastattiin että ei ole. Mun mielestä lattariin kuuluu clave. Mun bändilleni se ainakin on vaikeampaa! Ei! En osaa soittaa. Enkä koskaan opi! |