Aihe: Roland GW-8
1
Asteroidi 70
05.01.2009 22:11:46
Hei,

Olen suunnitellut kosketinsoittimen hankintaa.
Olen vertaillut eri merkkisiä soittimia ja niiden hintoja keskenään.
Rolandin GW-8 kosketinsoitin vaikuttaa laadukkaalta laitteelta ja äänenlaadultaan myös hyvältä, mitä nyt olen netistä katsonut esittelyvideoita GW-8:sta ja myös muistakin kosketinsoittimista.

Olen harrastanut soittamista kosketinsoittimilla jonkin verran.
80 luvun puolella ostimme Yamahan Electrone C-405 sähköurut, joissa on koskettimet kahdessa tasossa ja ne maksoivat siihen aikaan 15 000 markkaa.
Vuosien saatossa ääni niistä alkoi pikkuhiljaa hiipumaan eli osa instrumenttien äänistä hävisivät kuulumasta, mutta alkoivat kuulumaan kun piti pidempään aikaa virtaa laitteessa.
Nyt ennen joulua sähköurut lakkasivat "lopullisesti" toimimasta, kun savua
alkoi tulvimaan koskettimien välistä.
Varmaankin paloivat vastukset tai eristelakat.
Ei varmaankaan kannata enää korjata tuon ikäistä soitinta, kun siitä ei enää
kuulu mitään ääniä. Korjauskustannukset voivat kohota satoihin euroihin ?

Ajattelin hankkia tämän Roland GW-8 soittimen, jonka laatu ja erityisesti äänenlaatu on erittäin luonnollisen kuuloista ja soittimen hintakaan ei ole hirveän korkea.
GW-8 soittimessa on lisäksi nuo etniset soittimet ja muitakin hienoja ominaisuuksia.
Ostin vähän aikaa sitten Erhu viulun, sen eksoottisen äänen johdosta.
En kuitenkaan oppinut sillä soittamaan, joten myin sen pois.
Tällä kosketinsoittimella tämän soittimen soittaminen varmasti onnistuu.
Erhussa on muuten vain kaksi kieltä.
Ehkä kosketinsoitin on se oikea soitin minulle, koska olen kokeillut soittaa kitaraa, huilua ja muitakin puhallinsoittimia, haitaria ja viulua, mutta en ole oppinut niillä millään soittamaan.
Noilla mainituilla soittimilla on jokaisella omanlaisensa soittamistekniikka.

En ainakaan tällähetkellä vielä hanki yli 1000 euron kosketinsoitinta, vaikka olisivathan ne houkuttelevia hienoilla ominaisuuksilla.
Mutta en myöskään hanki ihan halpaakaan soitinta.
Tämä GW-8 vaikuttaa suhteellisen edulliselta, monipuoliselta ja laadukkaalta soittimelta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)