Aihe: Kitaraklubi
1 2 3 4 556 57 58 59 6082 83 84 85 86
BigPapa
05.01.2009 23:09:13 (muokattu 05.01.2009 23:09:39)

Enkö pidä Silvennoisesta tai hänen soitostaan jos en pidä bluesista? Hoho. Toivoin, ettei kukaan tule ENÄÄ vetämään hidasta bluesia, ei Silvennoinen ole ainoa joka sitä on vetänyt. Tietäisit sen jos olisit katsonut joka jakson. Ok?

Joo ok, enkä mä oikeestaa sun sanomisista silleen mitään paitti tosta, ettei mukana olis yhtään hitaan bluesin vetäjää. Blues on aika ilmaisuvoimainen ja persoonallinen instrumentti ilmaista tunteita. Ja bluesissa on lukuisia genrejä, no varmaan sen tiedätkin.

Eihän tätä jaksa enää seurata kun vieraina on jotain ukkeleita Gigantin mainoksista

Ei tuokaan nyt oo oikein minkäänlainen lausunto.
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
sepisti
05.01.2009 23:09:49
Tästähän meidät wannabet ja nuo ammattimiehet erottaa. Kukaan klubin vieraista ei ole lähtenyt dissaamaan muita musalajeja tai nostamaan omaa juttuaan ylitse muiden.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
BigPapa
05.01.2009 23:14:25

Tästähän meidät wannabet ja nuo ammattimiehet erottaa. Kukaan klubin vieraista ei ole lähtenyt dissaamaan muita musalajeja tai nostamaan omaa juttuaan ylitse muiden.

Sanopa muuta. Ihan okei jos on vaihtelua noissa jaksoissa. Kuka pitää mistäkin. Onnkohan mää sanonu täällä että toivottavasti jatkossa ei olis yhtään sweeppaajaa yms. En tietääkseni. Kaikkia ihme dissauksia täällä on kyllä ihan vitukseen.
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Jankku
05.01.2009 23:15:36
J*malauta tartte valittaa ku tällänen "shöy" on saatu täällä perä-pohjolan-pers-reiässä näkymään ;)

Mahtavaa että on joka tyylisuunta edustettuna. Kyllä "oikean" ja eteenpäinpyrkivän kitaristin pitää kuunnella musiikkia avoimin mielin, käytä kaikki kuulemasi hyväksesi! ;)

Ps. Hasse Walli vieraaksi! ;)
Hell is where the heart is!
BigPapa
05.01.2009 23:17:07

J*malauta tartte valittaa ku tällänen "shöy" on saatu täällä perä-pohjolan-pers-reiässä näkymään ;)

Mahtavaa että on joka tyylisuunta edustettuna. Kyllä "oikean" ja eteenpäinpyrkivän kitaristin pitää kuunnella musiikkia avoimin mielin, käytä kaikki kuulemasi hyväksesi! ;)

Ps. Hasse Walli vieraaksi! ;)

Kannatan Hassea....
Jankku
05.01.2009 23:18:53
Kannatan Hassea....

Kun nyt kerta Jarmo Nikku ja Heikki "Speedy" Silvennoinenkin on ollut niin... ;)
Jankku
05.01.2009 23:22:50
Kun nyt kerta Jarmo Nikku ja Heikki "Speedy" Silvennoinenkin on ollut niin... ;)

Pistetään vielä Jukka Syrenius samaan pakettiin, niin olis kovimmat ukot tältä saralta käsiteltynä ;)
BigPapa
05.01.2009 23:25:50 (muokattu 05.01.2009 23:26:37)

Pistetään vielä Jukka Syrenius samaan pakettiin, niin olis kovimmat ukot tältä saralta käsiteltynä ;)

Syreniuksella ei oo ainakan blyysin kanssa mitään tekemistä, mun mielestä, ja Tolonen pitäis saada sinne kunhan vapautuu, onks Rechardt ollu jo?
PappaSF
05.01.2009 23:27:25
Kitaraklubin vieraaksi pitäis saada täältä muusikkoiden.net Kitaraklubin kirjoittajista joku, vaikka mä :-)

Sen jälkeen loppus äijiltä ajdektiivit kesken koska menis porukka ihan sanattomaks järkytyksensä keskellä ja joutus pömpeliin oksentaan ja kaikki vain sen takia, että olisin niin autuaan huono soittamaan hevit sun bluesit ja kansanlaulut ja verbaalisesti lahjaton ja naamavärkkikin ruma kuin petolinnun p..se saati että mun soittokamat ois ihan hirveitä enkä osais niitä edes käyttää ja eikä mulla ole edes tukkaa päässä jotta vois heiluttaa hevytyyliin, oishan tuo järkytys mutta sen jälkeen kaikki muut vieraat tuntuis maailman mainioilta :-D
blaekie
05.01.2009 23:27:38

Mä en kyllä ala kattoon tota, jos ei toi Jimi H ja SRV vauhtiveikko tuu yhdessä ton Yngwien ja Steve Vai Vain, ja Kirk Hemmetin kanssa ;-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
PappaSF
05.01.2009 23:28:15
Kitaraklubin vieraaksi pitäis saada täältä muusikkoiden.net Kitaraklubin kirjoittajista joku, vaikka mä :-)

Sen jälkeen loppus äijiltä ajdektiivit kesken koska menis porukka ihan sanattomaks järkytyksensä keskellä ja joutus pömpeliin oksentaan ja kaikki vain sen takia, että olisin niin autuaan huono soittamaan hevit sun bluesit ja kansanlaulut ja verbaalisesti lahjaton ja naamavärkkikin ruma kuin petolinnun p..se saati että mun soittokamat ois ihan hirveitä enkä osais niitä edes käyttää ja eikä mulla ole edes tukkaa päässä jotta vois heiluttaa hevytyyliin, oishan tuo järkytys mutta sen jälkeen kaikki muut vieraat tuntuis maailman mainioilta :-D

Edit: Ai niin, meikä komppaa tuota Hasse Wallia vieraaks, hyvä idea
BigPapa
05.01.2009 23:29:22

Niinkö...ihan hirveetä....
Jankku
05.01.2009 23:31:53
Syreniuksella ei oo ainakan blyysin kanssa mitään tekemistä, mun mielestä, ja Tolonen pitäis saada sinne kunhan vapautuu, onks Rechardt ollu jo?

Tolonen, Walli, Silvennoinen... Luonnollinen jatkumo IMO.
Eemil
05.01.2009 23:36:56

No, kerrankin vois kattoa jakson eikä tarvis harkita kamojen myymistä.
Aki
06.01.2009 00:09:14

Ammattilaiseksi tulemiseen vaadittavaan kovaan työhön kuuluu mm. se, että analysoidaan omia ja muiden tekemisiä ja kelaillaan, missä voisi olla parannettavaa.

Voi olla ammattikitaristi (kuten Kämäräinen) tai voi olla vain julkkiskitaristi (en sano kuka). Jos Wirtanen on suosionsa aikana keksinyt ettei bändi tarttis liveykköskitaristia jos se opettelis soittamista, on sen lähestymistapa soittamiseen monille meistä vieras. Ja jotenkin kuvittelisin että Tonin jaksosta olis vaikea saada puolen tunnin mittaista, ainakaan samalla kaavalla. Fiksu mies se on, ja sen juttuja kuuntelis mielellään, mutta (hypoteettisesti) "mä aloin soittamaan kitaraa kun piti jollain saada biisejä tehtyä" ja "kaverit suositteli tota Line6:sta ni kokeilin, ja se on ihan jees" ei tekis kovin arvokasta Kitaraklubi-jaksoa. Ja Overdoze, sillä ei ole mitään tekemistä Tonin viisauden tai biisien kanssa. Nyt puhuttiin vain Tonista mahdollisena vieraana Kitaraklubissa.

Ja mitä tulee levytysprosessiin nykyään ihan yleisesti, on muutama asia joita mun ei ole soveliasta täällä sanoa. Sanon vain, että äänitysstudiot ovat nykyään tarvittaessa aikamoisia taikureita ja kulisseja. Levyn kansitekstit eivät aina kaikkea kerro. Ja esim Anthony Kiedishän oppi yhdessä vaiheessa laulamaan studiossa ihan vireessä. Livenä hän oppi vireeseen vasta vähän myöhemmin... :oP

Tiedä sitten edustaako m.nettiläiset kauheasti keskiverto kitaraklubin katsojaa.

Luulen että nimenomaan edustaa. Vahvasti uskon että jos Kitaraklubin katsojien levyhyllyillä mittaa, Apulanta ei kovin suuressa suosiossa olekaan. Tuon takia esim levymyynti on vähän tarpeeton määre Kitaraklubin vierailijoita valitessa.

Ottamatta kantaa sävellyksellisiin ansioihin sanoisin, että suurin ongelma on Wirtasen kyvyttömyys miellyttäviin laulusuorituksiin.

Olen suurilta osin samaa mieltä. Mutta se energia mikä Tonin laulusta on studiossa puristettu, on jotain ainutlaatuista. Sitä osuutta sen laulusta mä diggaan. Sitä ei voi taikoa, edes studiossa.

porukka ei ole ollut kovin tyytyväinen vierasvalintoihin.

En olisi tuosta niin varma. Tekee kuka tahansa minkä tahansa päätöksen, ruikuttajia löytyy aina. Ei ole olemassa vieraita joihin kaikki olisivat tyytyväisiä. Se että on tällainen foorumi jossa purkaa sauhujaan, on ihan hyvä. Mutta ei sitä pidä kovin vakavasti ottaa.

The Insultin linkistä tuli mieleen, Anssi Kela olisi kyllä mainio vieras.

Palatakseni Hessuun, suurin sääli on se että Silvennoinen on ensiksi tunnetuin Gigantin mainoksista, seuraavana Kummelista. Vain me harvat hiplaajat tiedämme että Silvennoinen on soittanut kurkoa kitarointiaan sekä omille että Mikon, Maaritin, Helan, Kaartamon ynnä muiden levyille jo vuosikymmeniä, kauan ennen Kummeleita.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
J.Hollström
06.01.2009 00:27:11
Aki pistää asiaa. Minä pistän plussaa.

Ja mitä tulee levytysprosessiin nykyään ihan yleisesti, on muutama asia joita mun ei ole soveliasta täällä sanoa. Sanon vain, että äänitysstudiot ovat nykyään tarvittaessa aikamoisia taikureita ja kulisseja. Levyn kansitekstit eivät aina kaikkea kerro.

Näinhän se menee. Juttelin tossa yhden studionpitäjän kanssa jolla oli apiksen kultalevyä seinällä että mites ne bassot? Joo. Tota. Ei niistä sen enempää. Temosen aikaa elettiin... Ja ne jotka ovat nähneet / joutuneet kuulemaan livenä ja on korvat päässä niin ehkä ymmärtää yskän.

Ja niille övereiden vetäjille jotka huutaa ettei saa kertoa mielipidettä ennenkuin on omat kultalevyt seinillä, niin nää foorumit ois aika tyhjiä tolla taktiikalla. Esim. Riffi lehden kolumneissa sanotaan aika helvetin paljon suorempaan muutamia asioita, jotka täällä on tabuja (ja käytännössä säännön nro 10. mukaan kiellettyjä).

Kaikki rispekti kuitenkin Wirtaselle, ihan hyviä biisejä on rustannut.
"Ei oo tainnut herua hetkeen, kun noin kärttysenä kirjottelet?" -Tb
PappaSF
06.01.2009 00:36:59
Palatakseni Hessuun, suurin sääli on se että Silvennoinen on ensiksi tunnetuin Gigantin mainoksista, seuraavana Kummelista. Vain me harvat hiplaajat tiedämme että Silvennoinen on soittanut kurkoa kitarointiaan sekä omille että Mikon, Maaritin, Helan, Kaartamon ynnä muiden levyille jo vuosikymmeniä, kauan ennen Kummeleita.

Monessa on Heikki soittanut ja ollut mukana.

Just mulle tuli jostain mieleen sellainen muistikuva, että Heikki Silvennoinen olisi ollut mukana tekemässä jotain kitarakirjaakin, jossa hän on etukannessa jonkun Hagströmin keskiruskean puun värisen sähkökitaran kanssa. Onko tämä vaan mun päässä oleva virheellinen muistikuva vai muistaakos tälläistä kukaan muu?. (netistä äsken yritin etsiä mutta en löytäny).
BigPapa
06.01.2009 00:43:37

Monessa on Heikki soittanut ja ollut mukana.

Just mulle tuli jostain mieleen sellainen muistikuva, että Heikki Silvennoinen olisi ollut mukana tekemässä jotain kitarakirjaakin, jossa hän on etukannessa jonkun Hagströmin keskiruskean puun värisen sähkökitaran kanssa. Onko tämä vaan mun päässä oleva virheellinen muistikuva vai muistaakos tälläistä kukaan muu?. (netistä äsken yritin etsiä mutta en löytäny).

Niin ei ollut tekemässä vaan Ilja Saastamoinen, mullakin on tuo vanha opus...ollut siitä lähtien kun se ilmesty.

http://riemun.huuto.net/auctionimag … 3ee588b82e49078a9ca26501d0-orig.jpg
BigPapa
06.01.2009 00:47:37

Se on Ilpo Saastamoinen, joka Sweden kanssa kannessa poseeraa:

http://3.bp.blogspot.com/_Uw1rpu-Kw … h/Ilpo_Saastamoinen_kitarakirja.jpg

Aika hyvässä timessä Kuhan kanssa....8)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)