Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 554 55 56 57 5896 97 98 99 100
Seba
03.12.2008 21:06:34 (muokattu 03.12.2008 21:19:10)

Joo valvedrive meni jo vaihtoon, ja tilalle tulee varanuppia että soitto ei katkea jos jotain poksuu :)

Ei tullut käytettyä sitten yhtään enää kun murahtelee tuo kakkonen niin kivasti ilmankin.

Comppi varmaan menee multidriveen vaihdossa ellei sitten varanupin kanssa tunne tarpeelliseksi laitteeksi.
Pitää testata ennenkuin hankkiutuu eroon.

Kai tuo multidrive pitäisi silti hankkia kaveriksi niin saisi lisäsäröä polkaisemalla tarvittaessa.

Mielessä on käynyt tuo ampegin oma pedaali jolla saisi tuon ecun päälle ja pois ja muteko siinä nyt vielä lisänä oli, niin voisi käyttää buustina soolorölökikkailuihin ecupuolta..

Kannattaako tuollaisesta kytkimestä maksaa sitten 40 on eri asia..

Edittiä:
No huh hellettä..
Hinta onkin pompsahtanut 69 euroon tohomiehelläkin..

Pystyykö tuota korvata jollain tuollaisella halpispaskalla ilman ongelmia?

Esim. http://www.thomann.de/fi/lead_foot_fs2.htm

Vai miksi kannessa pitäisi lukea juuri ampeg?
Onko ne sitten jotenkin suunniteltu toimimaan jotenkin tietyllä tavalla?
J.Hollström
03.12.2008 21:45:06
Juttelin liitossa yhden kaverin kanssa joka odotteli SVT:ään yli puoli vuotta. Sai luvatun jenkin tilalle Vietnamilaisen, josta poksahti ekan 4kk:n jälkeen yksi pääteasteputki (rikkoen mennessään ilmeisesti jotain muutakin). Ei mennyt takuuseen ja korjaus maksoi 400 eur. Sanoi että luotto on aika heikko tehdä hommia sen kanssa.
Orggis tuhkis.
Seba
04.12.2008 09:34:13

Missäköhän vaiheessa ne ottaa valmistuksen takaisin jenkkeihin edes noille kalliimmille laitteille.. Tätä menoa menee maine kokonaan kun jengillä alkaa olla vietnampegien aika paljon ongelmia.

Mä ottaisin ainakin välittömästi kuluttaja-asiamieheen yhteyttä jos 4kk vanha laite poksahtaisi takuuaikana eikä muka menisi takuuseen.

Vai oliko kyse käytetystä laitteesta kun jenkkiä luvattiin?

Olisin jopa voinut harkita kaupan purkua jos itse olisin saanut vietnamilaisen ja usa-mallista on lupaus ollut.. Tai reipas hinnanalennus.

Ei harmita yhtään että itse päädyin ostamaan käytetyn jenkin, vaikka verottomana olisi uudenkin saanut samaan hintaan, tosin ilman räkkiä, mutta kuitenkin.
Tiedä sitten onko noi todellisuudessa yhtään sen kestävämpiä pelejä, mutta henkisesti on helpompi olla :)
J.Hollström
04.12.2008 09:50:42
Vai oliko kyse käytetystä laitteesta kun jenkkiä luvattiin?

Ei ollut. Kaupat oli tehty juuri tässä siirtymävaiheessa kun Ampeg möi ei oota kun jengi haali niitä jenkkejä.
Orggis tuhkis.
ahmaniea
04.12.2008 15:42:50
Juttelin liitossa yhden kaverin kanssa joka odotteli SVT:ään yli puoli vuotta. Sai luvatun jenkin tilalle Vietnamilaisen, josta poksahti ekan 4kk:n jälkeen yksi pääteasteputki (rikkoen mennessään ilmeisesti jotain muutakin). Ei mennyt takuuseen ja korjaus maksoi 400 eur. Sanoi että luotto on aika heikko tehdä hommia sen kanssa.

Moi Juki,

Mun annettiin ymmärtää että putkilla on vaan 3 kk takuu, joten mä sit vaan kiltisti maksoin siihen uudet putket ja niitten asennuksen ja biasoinnin. Toivottavasti kyseessä oli vaan joku putken maanantaikappale eikä käy niin että noita putkia alkaa hajoileen puolen vuoden välein. Mä en ihan vielä tuomitse sitä vietnaminuppia, annetaan sille vielä toinen mahdollisuus :) Sit mä en ihan tarkkaan muista mitä se putkiremontti makso, toi 400 e mulla oli päässä mut mulla tais olla audiotasossa jotain muutakin korjattavana samoihin aikoihin. Mut siis siinä nupissa ei ollu (vielä) hajonnu muuta kuin se yks putki. Kaiuttimelle lähtevä speakonliitin on jostain syystä asennettu ylösalaisin(?), mut siitä nyt ei oo mitään haittaa paitsi että herättää kysymyksiä muunkin kokoomisen laadusta.
T.Nick
04.12.2008 16:19:25
Voi pojat, aika karua.

Mulla meni Vietnamin SVT:ssä jotain paskaksi, rupesi pitämään välillä sellasta huminaa kaiuttimen kautta. Siihen pystyi vaikuttamaan, kun paineli nupin etumaskia sormella. Oletin, että tuulettimen tjsp. maadoitukset on irti. No, oli hyvä väli käyttää sitä huollossa. Nuppi on siis ostettu tammikuussa uutena ja sillähän on valmistajan antama viiden vuoden takuu, kuten kaikella Ampegin tavaramerkin alla valmistetulla ELEKTRONIIKALLA.

Huollossa selvisi, että vikana olikin vain yksi rikkoontunut etuasteputki. Ei tullut varsinaisesti kuluja, mutta eipä siellä Soundatalla kukaan yrittänyt väittääkkään, että ei sisälly takuuseen..

http://www.ampeg.com/warrantyinfo.html

En ole mikään juristi, mutta olen ymmärtänyt, että kuluttajasuojalaki menee niin, että takuun piirissä olevan laitteen huollon kustannukset kuuluvat laitteen valmistajalle/ maahantuojalle / myyjälle. Takuu raukeaa, kun takuuaika on tullut täyteen, ostokuittia ei löydy, tai maahantuoja (tai hänen edustajansa) pystyy osoittamaan, että vika johtuu laitteen ohjeiden vastaisesta käytöstä. Korjatkaa jos olen väärässä.

Tokihan nuo putket ovat kulutusosia siinä missä autossa on renkaat. Hiukan ehkä noloa noista Vietnamin Ampegien biasoinneista periä korvausta, kun eikös niissä ole aika pitkälle viety tuo tee-se-itse biasointi kaikkine ledi-valoineen? Vai onko ko. biasointi ihan epätarkka ja perseestä? Ainakin tälläselle kuurolle se on toiminu ja pääteputket on kestäny jo ainakin yli sen kolme kuukautta. Edellisen päättäriputkien vaihdon yhteydessä katsoin ohjekirjasta miten homma menee, ja hoidin biasoinnin niinkin monimutkaisella työkalulla, kuin etusormen kynnellä..
Incarnation
10.12.2008 20:09:14 (muokattu 10.12.2008 20:09:24)
Tässä on Ampeg-GAS päällä ja Torilla olisi tollanen paketti tarjolla, jossa on SVP-Pro putkietuaste ja SVP-1500 pääte. Onko käyttökokemuksia kummastakaan laitteesta? Ihan rehti ja aito putkinuppi himottaisi, mutta toisaalta budjettini on aika rajallinen (800 euroa) ja tarpeetkin lähinnä treenikämppätasolla (toistaiseksi).
"Wash away a man, take him with the floods" 1966-2004
poppamies
10.12.2008 21:19:32 (muokattu 10.12.2008 21:24:45)

Tässä on Ampeg-GAS päällä ja Torilla olisi tollanen paketti tarjolla, jossa on SVP-Pro putkietuaste ja SVP-1500 pääte. Onko käyttökokemuksia kummastakaan laitteesta? Ihan rehti ja aito putkinuppi himottaisi, mutta toisaalta budjettini on aika rajallinen (800 euroa) ja tarpeetkin lähinnä treenikämppätasolla (toistaiseksi).

Mulla oli tuollainen SVP Pro jonkun aikaa. Kaverina sille puolentoistakilowatin trankkupääte. Ei oikein sytyttänyt. Ei ollut soundissa oikeastaan mitään putkimaisuutta. Munun mielestä liian pyöreä soundi ilman minkäänlaista särmää. Vaihdoin jopa kaikki viisi putkea josko asia paranisi sillä. Ei muuttunut soundi millään tavalla. Möin sitten koko roskan pois 750,- räkkeineen kaikkineen. Tuon etuasteen hinta käytettynä on 400-450,- välillä. Eli Sten yrittää myydä tuota samaa etuastetta alempana sivulla 600,- joka on satasen, pari liikaa.
G strings are for strippers!
Incarnation
10.12.2008 21:29:06
Mulla oli tuollainen SVP Pro jonkun aikaa. Kaverina sille puolentoistakilowatin trankkupääte. Ei oikein sytyttänyt. Ei ollut soundissa oikeastaan mitään putkimaisuutta. Munun mielestä liian pyöreä soundi ilman minkäänlaista särmää. Vaihdoin jopa kaikki viisi putkea josko asia paranisi sillä. Ei muuttunut soundi millään tavalla. Möin sitten koko roskan pois 750,- räkkeineen kaikkineen. Tuon etuasteen hinta käytettynä on 400-450,- välillä. Eli Sten yrittää myydä tuota samaa etuastetta alempana sivulla 600,- joka on satasen, pari liikaa.

Jahas. Nimenomaan jotain sellaista särmää ja rouheutta haen, joten SVP-Pro ei välttämättä ole lainkaan sitä mitä haen.
chief
11.12.2008 01:39:09
Jahas. Nimenomaan jotain sellaista särmää ja rouheutta haen, joten SVP-Pro ei välttämättä ole lainkaan sitä mitä haen.

Kokeile ensin. Nämä särmät ja rouheudet ovat kovin subjektiivisia asioita.
"It's the ear, not the gear. "
HenriF
11.12.2008 07:44:03
Kannattaa tilata jenkeistä alkuperäinen SVT. Jos joka tapauksessa on valmis laittamaan +2000euroa rahaa tiskiin. Niitä saa kotiin kuljetettuna 1300eur-1500eur. Siihen muuntajanjohdotushomma ja standbyswitchin uusiminen=2-3tuntipalkkaa. Jää silti alle 2200eur, mitä ne pyytää tuosta VR mallista uutena kaupassa.

Lisäksi ovat täysin huollettavissa, vikojen hakeminen on helpompaa. Mulla meni pari vuotta että sain luotettavaksi oma SVT:n. Mutta sitten kun aikansa niillä soittaa niin oppii tuntemaan sen. Koska olin tehnyt täydellisen konkkarempan(500eur). Esim. saattoi mennä alkuperäinen sulakepesä, yksi pääteputki napsautti virrat pois. Kaikkeen pitää varautua kun isoon putkivahvarin vaihdattaa lähes kaikki osat. Mutta kyllä kannattaa.
Incarnation
11.12.2008 09:08:58
Kokeile ensin. Nämä särmät ja rouheudet ovat kovin subjektiivisia asioita.

Tottakai. Tässäkin tapauksessa testaaminen on vähän hankalaa välimatkan takia, mutta täytyy katsoa, jos jossain pystyisi testaamaan vastaavaa settiä.
jars
11.12.2008 12:40:25

Tässä on Ampeg-GAS päällä ja Torilla olisi tollanen paketti tarjolla, jossa on SVP-Pro putkietuaste ja SVP-1500 pääte. Onko käyttökokemuksia kummastakaan laitteesta?

Tuo SVP-1500 on käsittääkseni sama pääte mitä 4Pro:ssa käytetään. Omasta mielestäni aika ponneton ja vähäsen kaikilla palstoilla mistä oon lukenut aiheesta on tuo pääte dumattu alitehoiseksi.

Tuo torin satsi on mun mielestä silti aika sopuhintainen, eiköhän noiden etusten hinta sitä mukaa nouse mitä vaikeammaksi niiden saatavuus käy...
Ruumis päättyy kenkiin. - Anders 5v.
Salkin
04.01.2009 13:09:17
Mites teidättekö onko tuo Ampegin B2-RE nuppi hyvä hintaansa nähden? eihän siinä putkia ole mutta onko hyvä?
onko tässä tarpeeks bassoa? ai on, no mä laitan vähän lisää.
Cornflake
04.01.2009 14:02:44
Onko kukaan tyypannut?

http://www.thomann.de/fi/ampeg_svt_vr.htm

Aika kähee hintalappu on ainakin päällä.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
vjvesa
04.01.2009 18:23:06
SVT 410HE tuli dv247:sta tilattua. Onko tietoa,löytyykö kaukoidän kaapeista eroja verrattuna jenkkien komeroihin? Valmistaako Ampeg omat elementtinsä?
www.morjekords.com
Antti K.
04.01.2009 19:41:13
SVT 410HE tuli dv247:sta tilattua. Onko tietoa,löytyykö kaukoidän kaapeista eroja verrattuna jenkkien komeroihin? Valmistaako Ampeg omat elementtinsä?

Ei tietoa kaappien eroista (mulla on ollut vain kolme jenkkikaappia (SVT15E, SVT210HE ja vieläkin jäljellä oleva 410HE), mutta elementit ovat Eminencen Ampegin spekseihin tekemät.

SVT410HE on kyllä hyvä kaappi. Ei kun onnea vaan hankinnalle!
Muusikon "paras" ystävä...
Geezler
05.01.2009 09:05:25

Ainakin 410HLF kaappi on tehty ohuemmasta puumateriaalista kuin jenkkiversio.
poppamies
05.01.2009 09:39:09 (muokattu 05.01.2009 09:39:48)

Ainakin 410HLF kaappi on tehty ohuemmasta puumateriaalista kuin jenkkiversio.

Pitänee paikkansa. Mulla on tuosta vanha jenkkiversio ja se todella painaa kuin synti. Elementeistä en osaa sanoa. Ei ole ollut mitään tarvetta kurkkia sisälle vielä.
G strings are for strippers!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)