Minulla on kyseinen kitara VS eli sunburst versiona. Ostin sen aikoinaan, kun en tiennyt kitaroista mitään. Kyllä se hintansa arvoinen kitara on ollut, mutta minulla on siinä ollut vähän ongelmia. Noin vuoen käytön jälkeen talla oli irronnut alapuolelta liimauksistaan ja kansi meni kuprulle ja tietenkin kielet nousi niin ylös, että sillä oli vaikea soittaa. Maahantuoja korjasi kitaran ja sen jälkeen ei mitään varsinaisia teknisiä ongelmia ole ollut. Mielestäni kitara on hieman raskas soittaa, mutta edelleen kun ottaa kitaran hintaluokan huomioon, ei kaikkea voi odottaa. Tällä hetkellä etsin uutta akustista kitaraa ja olen huomannut, että paljon parempia kitaroita on olemassa. Tosin hintaluokkakin seuraavassa hankinnassani on aivan toinen. Mitäs tuosta voisi yhteenvetona todeta. Yamaha ei aivan luokattomia kitaroita tee lainkaan, joten siinä mielessä ihan hyvä ostos, jos tuo vain sopii käteen ja soitettavuus ei tunnu liian raskaalta. Ja vaikka siinä olisi teknisiä ongelmia, niin maahantuoja hoitaa asiat hienosti, joten siinäkin mielessä turvallinen ostos. Olen kyllä nähnyt kaupoissa hieman tuntemattomamman merkkisiä kitaroita suunnilleen samassa hintaluokassa, jotka ensituntumaltaan on tuntunut tätä Yamahaa paremmalta. Muistaakseni yksi oli Simon-Patric tai jotain vastaavaa. Joten ennkkoluuloton kokeilu saattaa tuottaa todellisia löytöjä. |
Minullakin on tuo burst -värinen (VS) versio. Aikalailla ylläolevaan luonnhdintaan voin yhtyä, paitsi että minulla ei mitään varsinaisia vikoja ole ilmaantunut, mitä nyt tallan luu (lue: muovi) on yhdestä kohtaa hiukan lohjennut. Soittoni sillä on ollut tosin aika vähäistä. Jossain määrin raskassoittoinen se on, ja siksi hankala soittaa puhtaasti. Se soi kyllä oikein kauniisti, voimakkaasti ja täyteläisesti. Hankintapäätöksen kannattavuus riippuu siitä, mitä hintaa kitarasta pyydetään. Käytettynähän noita kai enää liikkuu. Omani maksoi 1400 mk vuonna 1999. Kantopussi taisi sisältyä hintaan. |