Vanha-Perkele 29.12.2008 20:35:40 | |
---|
Olen ajattelut ostaa multiefektin bassolle jossa olis kaikki riittävä, mutta niin ettei tarttis ostaa uutta heti vuoden päästä. Katselin ensin aluksi line6 bass floor bodia ja sitten käännyinkin bossin ME50B puoleen. Olisiko tämä hyvä valinta vai kenties joku muu? Podin pitäis toimia niin keikkalla kuin treeneissäkin. |
Barsa 29.12.2008 21:28:42 | |
---|
Moi. Ostin ite villeinä nuoruusvuosina (viime vuonna) sokkona thomannilta juurikin tuollaisen me50B laudan. Tajusin etten noista efektihommeleista oikeen perusta ja nyt loota lojuu turhana nurkissa *wink. Kyllähän siinä kaikenlaista säätöä on, mutten koskaan tarkaan jaksanut tutustua. |
Vanha-Perkele 29.12.2008 23:23:05 | |
---|
Kiitti vinkistä. pitää tosiaan miettiä. eihä se mikään halpa vehje ole. |
SanV 30.12.2008 15:30:37 | |
---|
Ite ostin sen pienemmän/halvemman version 20B, ja kyllä siitä mun mielest ihan hyvät soundit saa kunhan jaksaa tutustua laitteeseen ja vikoja ei ole ilmennyt ainakaan nyt puolen vuoden aikana. |
Barsa 30.12.2008 18:50:55 | |
---|
Se ainakin nyppi, ettei laudan mukana minkäänlaista virtapiuhaa ollut. Pärjäilee kyllä paristoillakin mutta helpompaa olisi piuhan kanssa. |
ubik 02.01.2009 10:44:12 | |
---|
ei noi multieffut sovi oikeestaan muuhun ku kotikäyttöön, parempi o ostaa jokaiselle effull eiha oma spedu, ainakin miulle paljo selkeempää käyttääja säätää. Eikä niitä oikeesti käyttökelposia basso efektejä nyt nii paljoa ole. esim. jotkut phaserit ja autowahit o aika turhakkeita, iha hassui ääniähä niillä saa mut bändo soitossa aika harvas o ne kohat missä niist ois oikeesti jotai hyötyä. |
molder 02.01.2009 11:24:26 (muokattu 02.01.2009 11:25:29) | |
---|
Olen kokeillut myös tuota Bossia. Hyvä se on, mutta suosittelen ostamaan jokaiselle tarvitsemallesi efektille oman lootan jos haluat vielä parempaa saundia. Erillisissä purnukoissa ( Boss, Ehx, jne...) on mielestäni saundi enemmän "läsnä" ja "edessä". Noissa multsareissa se tulee enemmän tai vähemmän "kaapin takaa", jos pitää sanoin ääntää kuvailla :) Mieluummin ottaisin ton Bossin. Line6 Bass Podinkin oon omistanu. Montaako efektiä käytät esim. keikalla? Jos himassa kikkailee niin toi on hyvä toi mulstari. Mutta jos käytät esim. compuraa, chorusta, säröä, octaveria, auto-wahia jne. niin osta erilliset pedaalit. Olen ajattelut ostaa multiefektin bassolle jossa olis kaikki riittävä, mutta niin ettei tarttis ostaa uutta heti vuoden päästä. Katselin ensin aluksi line6 bass floor bodia ja sitten käännyinkin bossin ME50B puoleen. Olisiko tämä hyvä valinta vai kenties joku muu? Podin pitäis toimia niin keikkalla kuin treeneissäkin. "The SOUND of VOLUME" |
Vanha-Perkele 02.01.2009 18:44:37 | |
---|
Olen kokeillut myös tuota Bossia. Hyvä se on, mutta suosittelen ostamaan jokaiselle tarvitsemallesi efektille oman lootan jos haluat vielä parempaa saundia. Erillisissä purnukoissa ( Boss, Ehx, jne...) on mielestäni saundi enemmän "läsnä" ja "edessä". Noissa multsareissa se tulee enemmän tai vähemmän "kaapin takaa", jos pitää sanoin ääntää kuvailla :) Mieluummin ottaisin ton Bossin. Line6 Bass Podinkin oon omistanu. Montaako efektiä käytät esim. keikalla? Jos himassa kikkailee niin toi on hyvä toi mulstari. Mutta jos käytät esim. compuraa, chorusta, säröä, octaveria, auto-wahia jne. niin osta erilliset pedaalit.
En tarvii ku vaan särön, wah- pedaalin ja pedaalin mistä saa ulos jotain kaikua ja "pehmeyttä". Ehkä viisainta ostaa yksitellen. Olen kattellu Big Muffin bassolle tekemää särö- pedaalia. Onko ketään koittanut? |
Leprosy 04.01.2009 09:11:17 | |
---|
Meikällä on kans tuo ME50B ja en ole viime aikoina käyttänyt sitä oikeastaan muuhun kuin virittämiseen :) Chorus on ihan jees ja lievän overdriven saa myös kuulostamaan ihan välttävältä jos jaksaa säätää. Ei se sitten muuhun enää oikein taivukaan, kompura on melko suolesta (vaikka sitä on tullutkin käytettyä), ja kunnon säröä (fuzz?) siitä ei saa irti ei millään ja se wah on jo oikeasti ihan turha, se ei vaan yksinkertaisesti toimi niinkuin sen pitäisi. Niin ja tietty siitä löytyy kaikenmaailman avaruussaundeja vaikka kuinka mutta kun aikoinaan sain ohjelmoitua siihen mieleisen saundin niin ei sitten jaksanut enää pahemmin leikkiä sillä. Eli melko hätäisen testailun perusteella ainakin bass synthit sun muut olivat aika kökköjä. Siinä mielessä se toisaalta on hyvä että saa vähän huonommillakin kamoilla soitettaessa ihan siedettävän saundin melkein saman tien aikaan. Mutta viritin siinä on kyllä hyvä, heh. Onko kellään muuten kokemuksia tuosta uudesta linekutosen pod X3:sta? Hiton kallis ainakin vielä tällä hetkellä mutta mahtaakohan olla hyvä. |
Älkäähän nyt masentako, sain just eilen tommosen ME-50B:n joululahjaks. En oo vielä ehtiny häävisti kokeilla, mutta luotan siihen, että se on huippuvehe. Elää alaikäne huua! |
fh 06.01.2009 07:27:58 | |
---|
Ei se ihan paska ole. Tosin toimii nykyään oikeastaan viri mittarina. On aina mukana kun keikoille menen, jos paikalla on järj. seuran backline. Tuolla bossissa on asetukset sellaiset, että oma soundi on aina aika lähellä miellyttävää. Hintaansa nähden varmasti hyvä peli. Saunan takana on vielä tilaa. |
tagge 09.01.2009 10:56:30 | |
---|
Mulla on myös tuo ME50B. Kyllästyin irtopedaalien kanssa pelleilemiseen ja ostin ko. Bossin. Metallikuorinen ja kestävältä vaikuttava loota. Kompressorit on hyviä, suurimman osan aikaa päällä. Chorus on myös pätevä. Myös oktaaveri on OK (vastannee normaalia Bossin oktaaveripedaalia) ja auto-wahit ajavat asiansa. Myös sitä "Filter/Tone":n Mid Shape tulee käytettyä paljon. Säröjen kanssa en ole koheltanut, niistä ei mielipidettä. Olen tyytyväinen lootaan. Ja virtalähteenä Hong Kongista ostettu muuntaja hintaan 6,95 euroa BTW. Tossa "soundinäyte" oktaaverista: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2012 Ja tässä taas introssa chorusta ja delaytä: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2013"Developing a medium, instead of hard, touch gives you a fatter sound and the potential for a lot more dynamic playing." - Gary Willis |
Doc_Louis 25.02.2009 16:42:26 | |
---|
Onkos tuossa ME-50B:ssä myös looppaus mahdollisuus, ettei erikseen tarvi ostaa kaveriksi rc-2:sta? Olen kerta tuollaista rc-2 ollut hommaamassa.... |
rijopu 25.02.2009 18:07:07 | |
---|
Doc_Louis: Onkos tuossa ME-50B:ssä myös looppaus mahdollisuus, ettei erikseen tarvi ostaa kaveriksi rc-2:sta? Olen kerta tuollaista rc-2 ollut hommaamassa.... Ei ole siinä looppausmahdollisuutta. Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää...
kalamies#14 >-)))>
Osta basso!:
Antitrendi Cityman |
Doc_Louis 25.02.2009 18:34:24 (muokattu 25.02.2009 18:34:41) | |
---|
rijopu: Ei ole siinä looppausmahdollisuutta. Joo. Rupesi vaan hämämään, kun monessa you tube pätkässä poijjaat leikkivät loopeilla, vaikka kuvissa ei näkynyt kuin tuo ME-50B. |