Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laney TF200 Tube Fusion
1 2
Krokkelis
02.01.2009 00:01:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Tarvitsin vastausta vaatimattomaan kysymykseeni, riittääkö kyseisestä vahvistimessa potku bändikäyttöön tai jopa keikoille. 65W löytyy jne. Kotona ei ole mahdollisuutta kääntä volumea edes yli 2 kun soi jo aika kovaa. Ja pitäisi kyseinen vahvistin jossain vaiheessa raaha treenikämpälle kun sellainen saadaan hankittua.
 
Ja vielä pieni lisäkysymys, riittääköhän vahvistimesta potkua death/thrash metallimaiseen jytkeeseen.
 
Kysyn siis sen takia, että tällä hetkellä ei ole varaa ostaa parempaa, joten onko tuota järkevää raahata edes kämpälle. Kiitos jo valmiiksi vastauksista!
 
Jankku
02.01.2009 00:13:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuolla ihan hyvin bändissä soittelee.
 
Kokemustakin on ko. vehkeestä tosin n.10v takaa, mutta silloin pärjäsi mainiosti ja musatyylikin taisi olla aika döödsiä ;)
 
Hell is where the heart is!
Krokkelis
02.01.2009 07:36:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juujuu, hienoa kuulla^^ Kyseinen yksilöhän on alkuperäinen versio, eli ihan briteissä tehty ja invaderin elementti on. Ei ole kiinalais roskaa, ja taitaa tämäkin jtn 15 vuotta vanha olla.
 
Spike
02.01.2009 07:43:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä peruspeli mättöön. Menee vielä jytkymmäksi elementinvaihdolla tai lisäkaapilla.
 
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
Simo78
02.01.2009 19:41:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllä mökä riittää. Soundista voidaan olla montaa mieltä, mun mielestä ei kyllä riitä döthmetalliin tai mihinkään muuhunkaan. Kannattanee kokeilla boostailla vahvarin omaa säröä jollain halvalla od:lla(lue. bad monkey), jos sillä lähtisi se vahvarin oma "vittumainen pörinä" pois...
 
Jankku
03.01.2009 00:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllä mökä riittää. Soundista voidaan olla montaa mieltä, mun mielestä ei kyllä riitä döthmetalliin tai mihinkään muuhunkaan. Kannattanee kokeilla boostailla vahvarin omaa säröä jollain halvalla od:lla(lue. bad monkey), jos sillä lähtisi se vahvarin oma "vittumainen pörinä" pois...
 
Mun mielestä tosta lähtee gainia enemmän ku tarpeeksi, ei kyllä mitään meshuggah meininkiä saa mutta just sellanen hyvä vanhanliiton döödsi saundi (lue carcass, entombed, sentenced shadows...)
 
Jos haluaa vitusti säröä ja mössöttää saundinsa niin suosittelen jotain line6 spideriä ;)
 
Hell is where the heart is!
Krokkelis
03.01.2009 01:17:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinkuin aloitusviestissä mainitsin, soundimaailma on death/thrash. Ja tämä vahvistin ei luultavasti kauaa tule minulla olemaan. Ja vielä lisäkysymys, voiskohan se bugeran 6262 olla ihan hyvä, vai kannattaisiko suosiolla säästää niihin 1000€+ putkinuppeihin?
 
hapan
03.01.2009 01:25:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tosta melkoista mössöä saa tuubitettua, jos vain tarve vaatii. Silloin, kun tuon itse omistin, niin eipä jäänyt rumpalin jalkoihin se, kun osasi sijoittaa sen oikeaan paikkaan. Soundi ei tosin ole mikään kummoinen, mutta nykyään noi ei taida maksaakaan juuri mitään.
 
Krokkelis
03.01.2009 01:43:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, puol ilmaseks saa. Kuulemma hintalaatusuhteeltaan hemmetin hyvä vahvari.
 
Krokkelis
03.01.2009 02:03:26 (muokattu 03.01.2009 02:03:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja vielä heittäsin sellaisen, että miten tähän vahvariin pitää kytkeä esimerkiksi joku efektipoljin etc? Hakusessa olisi joku millä voisi buustat mättösoundeja ja luoda parempaa tilusoundia. Ja entäs sitten niiden liittäminen? Takana on sellasia röörejä kuin: Headphones, Line-out, Return, Send, Reverb, ja joku Channel - Tip Drive - Ring. Alottelijan kysymys, mutta olen vuosia soitellut vain ja ainostaan kotona tällä vahvistimella.
 
Icy-Sun
03.01.2009 02:37:02 (muokattu 03.01.2009 02:38:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku overdrive toimii noissa hommissa. Säröpedaalit vahvistimen eteen. Eli kitarasta puiha pedaaliin ja pedaalista vahvistimen inputtiin.
Krokkelis
03.01.2009 02:55:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia^^
 
Joku tuossa ehdotti sitä Bad Monkey poljinta. Millainen laitos on kyseessä, saako sillä ihan kunnolla soundia tuhdimmaksi?
 
Spike
03.01.2009 17:01:12 (muokattu 03.01.2009 17:01:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, joku overdrive-spedu eteen tyyliin bad monkey, boss sd-1, tubescreamer...
Tiukentaa saundia (leikkaa bassoja, buustaa keskiääniä sopivasti) eikä mee niin pörinäks.
Joku hana siinä oli millä sai skuupattua saundia lisää, sillä on helppo pilata pörinäksi ku kääntää liikaa kaakkoon.
Jos tossa 200-mallissa oli 12" elementti, ni sitä vaihtamalla saa paaljon uutta potkua saundiin. 2x V30 kaapilla oli vähän sellasta cowboys from hell meininkiä ja paljon tiukempi saundi.
 
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
Henkka1000
03.01.2009 17:03:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*törkeä mainostus alkaa*
 
Mulla olis Bossin SD-1 myynnissä. Pikaviesteile jos kiinostaa. :)
 
*torkeä mainostus loppuu*
 
Jaa'a
Quill
03.01.2009 17:07:35 (muokattu 03.01.2009 17:09:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku tuossa ehdotti sitä Bad Monkey poljinta. Millainen laitos on kyseessä, saako sillä ihan kunnolla soundia tuhdimmaksi?
 
Kyllä noilla OD:illa saa aika kivasti lisää erottelevutta, sekä myös särön määrää.
Bad Monkeytä (http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=542) on kehuttu todella paljon. Sen hinta on myös todella halpa.
Toinen Bad Monkeyn kaltainen on Screamin' Blues. Jotkut väittävät tätä paremmaksi, tiedä sitten.
Clean boostinakin varmasti toimivat.
 
Screamin' Blues: http://www.dv247.com/invt/43498/
Paha Apina: http://www.dv247.com/invt/43497/
 
Jos taas rahaa on niin: http://www.thomann.de/fi/voodoo_lab_sparkle_drive.htm
Tuo voisi olla ihan hyvä peli myös.
 
msormune
03.01.2009 18:48:09 (muokattu 03.01.2009 18:48:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laney TF200:n kanssa toimi Rat2-pedaali aika hyvin, kun sellasella yhdistelmällä joskus vetelin treeneissä. Lanikasta vaan trebleä poies, niin mukavan murean soundin sai.
 
Siis ihan rokkia.
 
Dropped C
03.01.2009 18:52:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juttelin tossa just viime viikonloppuna yhden dödöbändin laulajan kanssa ja sanoi että niiden tulevan demon kaikki kitarat nauhotettiin Tubefusionin nupilla ja Laney:n 4x12" kaapilla, hyvät soundit kuulemma tuli. En oo tosin demoo kuullu. Eli kai sillä dödöökin soittelee, jokatapauksessa.
 
Simo78
04.01.2009 11:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä tosta lähtee gainia enemmän ku tarpeeksi, ei kyllä mitään meshuggah meininkiä saa mutta just sellanen hyvä vanhanliiton döödsi saundi (lue carcass, entombed, sentenced shadows...)
 
Jos haluaa vitusti säröä ja mössöttää saundinsa niin suosittelen jotain line6 spideriä ;)

 
Onneksi ei tarvii itse vääntää, kun muut on tehnyt sen mun puolesta;-). Eli luepa alempia viestejä, niin ehkä aukeaa boostaamisen salat? Tota nimittäis tehdään, ihan siis tiedoksi jos et tätä tiedä, kalliimpienkin vahvareiden kanssa(lue. mesa dual rectifier tai h&k triamp tms.), missä kyllä gainiä riittää... Ja eikä muuten tolla vahvarilla itsekseen mitään kunnon soundeja saa!!
 
Bad monkey on hintaisekseen hyvä, jos ei jopa huippu. Boss sd-1 n. tuplat kalliimpi ja toimii kanssa. Ekaksi kokeiluksi suosittelen kuiteskin apinaa, koska se on niin törkeen halpa...
 
Henkka1000
04.01.2009 11:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneksi ei tarvii itse vääntää, kun muut on tehnyt sen mun puolesta;-). Eli luepa alempia viestejä, niin ehkä aukeaa boostaamisen salat? Tota nimittäis tehdään, ihan siis tiedoksi jos et tätä tiedä, kalliimpienkin vahvareiden kanssa(lue. mesa dual rectifier tai h&k triamp tms.), missä kyllä gainiä riittää... Ja eikä muuten tolla vahvarilla itsekseen mitään kunnon soundeja saa!!
 
Bad monkey on hintaisekseen hyvä, jos ei jopa huippu. Boss sd-1 n. tuplat kalliimpi ja toimii kanssa. Ekaksi kokeiluksi suosittelen kuiteskin apinaa, koska se on niin törkeen halpa...

 
Hoho.. Ei oo kyllä tuplia kalliimpi..
 
Bad Monkey 39e: http://www.thomann.de/fi/digitech_bad_monkey.htm
SD-1 55e: http://www.thomann.de/fi/boss_sd1_super_overdrive.htm
 
Ja torilla hintaeroa n.5e, ja Bossilla tarjontaa enempi. ;)
 
Jaa'a
Simo78
04.01.2009 11:53:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho.. Ei oo kyllä tuplia kalliimpi..
 
Bad Monkey 39e: http://www.thomann.de/fi/digitech_bad_monkey.htm
SD-1 55e: http://www.thomann.de/fi/boss_sd1_super_overdrive.htm
 
Ja torilla hintaeroa n.5e, ja Bossilla tarjontaa enempi. ;)

 
No eipä näköjään ole;-). Miten muistelin, että apina ois maksanut sen 30€--> onko suosion myötä hinta noussut? Tuolla 35€:llä ostaisin sd-1:sen, mä diggaan siitä enempi kuin apinasta... Paljon maksat mainostuksesta? :-)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «