Aihe: Bare Knuckle Pickups yksikelaiset
1
Ziggy Bubba
01.01.2009 01:20:58 (muokattu 01.01.2009 01:21:43)

Warpigistä ja Nailbombista on jo juttua riittämiin - onkos kellään kokemusta BKP:n yksikelaisista mikeistä? Kovasti on nimittäin noitakin maailmalla hehkutettu.

Itelle on kaikella todennäköisyydellä tulossa kohta uusi tele, johon meinasin BKP:t hommata. Nuo nimethän kulkee pitkälti vanhojen klassikkobiisien ym. mukaan.. Brown Sugar vaikuttaisi aikas pätevältä yleis-satsilta telen äänimaailmaa rikastamaan, vaihtoehtoja on toki muitakin.

Pistäkää siis kommenttia kaikista yksikelaisista BKP-mikeistä tämän perään. Itteä tosiaan kiinnostavat nuo tele-mallit erityisesti.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
McNulty
01.01.2009 01:30:26
Warpigistä ja Nailbombista on jo juttua riittämiin - onkos kellään kokemusta BKP:n yksikelaisista mikeistä? Kovasti on nimittäin noitakin maailmalla hehkutettu.

Itelle on kaikella todennäköisyydellä tulossa kohta uusi tele, johon meinasin BKP:t hommata. Nuo nimethän kulkee pitkälti vanhojen klassikkobiisien ym. mukaan.. Brown Sugar vaikuttaisi aikas pätevältä yleis-satsilta telen äänimaailmaa rikastamaan, vaihtoehtoja on toki muitakin.

Pistäkää siis kommenttia kaikista yksikelaisista BKP-mikeistä tämän perään. Itteä tosiaan kiinnostavat nuo tele-mallit erityisesti.

Minulla on muutaman kuukauden ajalta kokemusta BKP The Sultan's setistä. Moinen sarja majailee Raatokasterissa ja on kerrassaan mainion kuuloinen "vintage-setti". Irish Touria ajattelin alkuun, mutta päätin noudattaa kevyempää linjaa soundillisesti, enkä kyllä kadu pätkääkään. Soundi on kuulaan kirkas, mutta ei kuitenkaan liian ohut. Sulttaaneista löytyy siis hivenen bodiakin. Puhdas soundi on hyvä ja siitä lueskelinkin hankintaa tehdessä. Se ei kuitenkaan poissulje hyvää, kevyttä rososoundia, itseasiassa vain parantaa sitä kun on hyvät lähtökohdat.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Ziggy Bubba
01.01.2009 01:56:10

Oikeastaan itelläkin on tärkeintä hyvä pikkuroso, sillä täysin puhtaalla tulee harvemmin soiteltua. Mitään "tykkejä" ykskelaisia en toki kaipaa, vaan lähinnä hyvää klangia useamman humpparikitaran tarjonnan täydennykseksi.

Ai niin, ei kukaan satu tietämään kuka myisi BKP:n mikkejä Lontoon seudulla?
Frankster
01.01.2009 11:05:45
Mulla on BKP:n yksikelaiset Lassi Nurmen rakentamassa LQG-stratossa. Leppäkoppa + vaahterakaula ruusupuisella otelaudalla.

Hyvät ne on, perkeleen hyvät! Pyysin Tim Millsiltä (BKP:n pääjehu) SRV/Gary Moore -henkistä mikkisettiä. Suositettua (ja tilattua) settiä ei ole (vielä) virallisesti julkistettu, kulkevat vaatimattomasti nimellä 'No. 1' :) Vintage-henkiset ulostuloltaan, perustuvat '62-vuoden straton mikkisettiin.

Millsiltä kannattaa kysyä suositusta, hän kuitenkin tuntee tuotteensa ja osaa melkoisen hyvin haarukoida sopivat mikit. Tietenkin sillä oletuksella että kitaran sointiluonne, puut ja tavoitesoundi on määritelty tarpeeksi tarkasti :P

-Frankster
LesPaul70
01.01.2009 13:25:23
Ai niin, ei kukaan satu tietämään kuka myisi BKP:n mikkejä Lontoon seudulla?

Missä päin Lontoota? Iso kaupunki...

Soho Soundhouse / Turnkey nyt varmaan ainakin ( http://trustedplaces.com/review/uk/ … menities/1p02p82/soundhouse-turnkey ), mutta hyllyssä olevasta valikoimasta vaikea sanoa ennalta. Kyseessähän on aito yksittäin valmistettava putiikkituote, ei liukuhihnatuotanto.

Minusta - jos BKP:n mikkejä haluaa - ei silti kannata ostaa "suoraan kaupan hyllystä". Kun kerran maksaa putiikkimikistä, kannattaa ottaa rahoillensa mahdollisimman hyvä vastine ja tilata uniikit juuri omiin mieltymyksiin kustomoidut mikit. Saa juuri niin kuumaksi käämityt mikit ja sellaiset magneetit kuin itse haluaa, eikä tarvitse maksaa yhtään lisähintaa BKP:n vakiomikkeihin verrattuna.
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
saastara
02.01.2009 11:54:29 (muokattu 02.01.2009 11:55:44)
Vähän menee ohi aloittajan himoista koska itsellä ei ole kokemuksia kuin tuosta BKP:n Trilogy Suitesta.. Digaan kovasti.

Kova ulostulo (minulle jees), puhdistuu silti oikein nätisti.. Nailbombin kanssa soi kivan tasapainoisesti. Vähän enemmän räyhää ja keskiääniä verrattuna "tavalliseen" sinkkumikkiin.. Ei ehkä bluesmiehen valinta mutta rokkimeiningissä ja wannabe-ynkka touhuissa oikein kiva.

E: SSH-tyyliin kaulassa ja keskellä mulla siis moiset.. Keskimikki ihan melkein rungossa kiinni, kaula taas lähes kieliä hipoen.. Tulee luonnollista "buustia" kun heittää kaulamikin päälle. :D
Ei se koko vaan se tekniikka, ei se tekniikka vaan se voima.
Ziggy Bubba
02.01.2009 12:09:02

Minusta - jos BKP:n mikkejä haluaa - ei silti kannata ostaa "suoraan kaupan hyllystä". Kun kerran maksaa putiikkimikistä...

Joiden hinnat ovat tällä hetkellä heikon punnan takia todella alhaalla.. Samoissa summissa liikkuvat kuin vaikkapa Duncanit ja Dimarziot. Tuommonen omiin tarpeisiin tehty setti on varmasti passeli, mutta tällä kertaa ajattelin hyödyntää oman reissuni ja katella jos mikit saisi suoraan kaupasta.

Jos ei hyviä mikkejä Lontoon kaupoista löydy, niin voisin kyllä harkita tilausta suoraan BKP:ltä. Saas kattoa...
Ziggy Bubba
13.01.2009 12:05:56 (muokattu 13.01.2009 12:06:18)

Nyt lähti uunituoreeseen Mex-Teleeni tilaus Bare Knucklelle Brown Sugar -setistä. Voisi kyllä hetkisen soitella noilla Fenderin vakkarimikeillä, kun eivät nuo niin kehnot olekaan kuin oletin... Katellaas miten BKP:t laittaa Telen laulamaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)