Simbe 29.10.2008 02:18:56 | |
---|
En jaksa koko viestiä lainata, mutta allekirjoitan kyllä melkein joka sanan! Hyvin kuvailtu Simbe! Nuo soundijutut ovat tietenkin vähän makukysymys, mutta kyllä normi Maple Customit kuulostavat paremmalta mun mielestä soittajankin paikalle. Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat sillä MCA:n lämpöisenkuuloisella soundilla soittajan paikalle, mutta mun mielestä se soundi on jotenkin muovisen ja keinotekoisen lämmin. Vähän sama kuin lämmittelisi käsiään sähköpatterin päällä. MC:n lämpö puolestaan on aitoa nuotion lämpöä niin lähelle kuin kauaskin ;).
Kyllä ne ihan ok:lta kuulostavat etäämmältäkin, mutta eivät yhtä hyvältä kuin oikeat Maple Customit. Selvästi sanottu, 100% samaa mieltä. |
Tankero 29.10.2008 02:32:12 | |
---|
Keroivat, että MC:mia ei enää valmistettais, tai ei ainakan tuotais suomeen. Eli se on vissiin tuo MCA-setin hankinta. Humppajyrä |
Muovinen 29.10.2008 14:54:03 | |
---|
Sonor on laadukkaammin tehty.... Sanat "maailman paras" mainittu jonkin muun rumpumerkin, kuin Sonorin yhteydessä ja Hollmi on heti sankariviitta liehuten paikalla jakamassa absoluuttista yyber-totuutta. White power ja sieg heil perään! |
Tankero 29.10.2008 19:00:34 (muokattu 29.10.2008 19:02:14) | |
---|
Liittynee maahantuojan siirtymiseen. Yamaha Scandinavia tietääkseni aloittaa maahantuonnin piakkoin ja Fasu ei tikkua ristiin pane enää sen eteen. Kyä tiätääkseni MC:tä vielä tehdään, mutta tehdastilauskamaa tahtovat olla. Mutta, miten olisi PHX maple viilulla? Siinä on jotain maagista. No vois tosiaan olla. Mitenkähän lie hintapolitiikka. Humppajyrä |
markkuliini 29.10.2008 19:28:44 | |
---|
No vois tosiaan olla. Mitenkähän lie hintapolitiikka. Sekin lienee vaatii mustaa magiaa jotta olis varaa.... Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
markkuliini 29.10.2008 19:31:55 | |
---|
Liittynee maahantuojan siirtymiseen. Yamaha Scandinavia tietääkseni aloittaa maahantuonnin piakkoin ja Fasu ei tikkua ristiin pane enää sen eteen. What,what,what?! Yamahan tuotteethan on fasulle tullut aiemmin juurikin Yamaha Scandinavian kautta, mutta aikooko Yamaha siis perustaa oman jälleenmyyjäliikkeen Helsinkiin? Mitä fasu sitten alkaa myymään/tuomaan? Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
markkuliini 30.10.2008 00:38:51 | |
---|
No, tulevaisuus näyttää. Saattaa vain olla niin, että siitä häviää yksi tukkuriporras (fasu) välistä. Varmasti ei tulee mitään yksinomaan Yamaha-logolla varustettua liikettä mistä saa kaikkea kumiankoista flyygeleihin. Eikä vittu varsinkaan Helsinkiin... :) No jos häviää tukkuporras välistä mutta Yamaha ei avaa omaa liikettä, niin miten se on mahdollista? Syntax error... Mutta jos Yamahan kauppa tulis niin mihin se sitten pitäis avata? Vapriikkiin jääkiakkomuseon viäreen? :P Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Tankero 03.11.2008 11:11:22 | |
---|
Olipa perjantaina Jenni Vartiaisen rumparilla erittäin hyväsaundiset Birch Customit Ikaalisten kylpylässä. Hyvin kyllä jannu vetikin. Viikkobändin rumparilla näytti myös olevan Yamahat, RC-mallia. Humppajyrä |
Velli 03.11.2008 22:34:19 | |
---|
Olipa perjantaina Jenni Vartiaisen rumparilla erittäin hyväsaundiset Birch Customit Ikaalisten kylpylässä. Hyvin kyllä jannu vetikin. Viikkobändin rumparilla näytti myös olevan Yamahat, RC-mallia. Birch Custom Absoluteista ei ole kokemusta, mutta Recording Customit ovat kyllä perskeleen hyviä pop/rock-pönttöjä. Itselläni on Anniversary Recording Customit, jotka ovat rungoiltaan normaalit Recording Customit. Ne kuulostavat todella hyvältä! |
K.Suninen 05.11.2008 11:34:02 | |
---|
No jos häviää tukkuporras välistä mutta Yamaha ei avaa omaa liikettä, niin miten se on mahdollista? Syntax error... Mutta jos Yamahan kauppa tulis niin mihin se sitten pitäis avata? Vapriikkiin jääkiakkomuseon viäreen? :P Itseasiassa olikin huvittavaa, kun olin 07-Frankfurtin musamessuilla..Siellä oli messujen osastot jaettu soitinkategorioittain ja sitten koko messualueen sydämessä oli jättimäinen kategoria-alue nimeltä Yamaha. hoh niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
eino mutku 05.11.2008 14:20:14 | |
---|
No jos häviää tukkuporras välistä mutta Yamaha ei avaa omaa liikettä, niin miten se on mahdollista? Syntax error... Mutta jos Yamahan kauppa tulis niin mihin se sitten pitäis avata? Vapriikkiin jääkiakkomuseon viäreen? :P No perustetaanko vaikka Lempäälän Ideaparkiin? Ketään innokasta? Täydellinen aika ja paikka, paitsi aika. Ei koululaisia hyppytunnilla soittamassa Enter Sandmania, keikkoja joihin voisi tehdä soitintoimitussopparin, Yamahan laaja instrumenttirepertuaari josta löytyy kaikille jotain, isille hieno hengähdyspaikka ostosreissulle... kalamies#23 >-)))>
joo justiinsa joo |
Timi 07.11.2008 21:32:09 | |
---|
Hmm.Valkoiset rummut tuntuu soundaavan paremmalta kuin punaiset?Tosin mustissa on kevyt soittotatsi kun kalvot on aika kireällä.Mutta muutetaan vire löysälle,niin punaiset tuntuu aika hyvältä?Vaan vaihdetaan kalvot aivan eri tyylisiin?Taas muuttuu soundit!Jokaisessa pöntössä!Riippuen virityksestä.Tämä kilpailu.Mikä on paras rumpu.Tuntuu aika hassulta,kun taitava virittäjä saa minkä tahansa rummun tai setin soimaan hyvältä.Valitsemalla tyyliin sopivat kalvot ja vireen.Mikä siinä Kumussa on ainutlaatuista?Mitä muissa ei ole?Tai Yamaha tai Ludareissa?Tai muissa puusta tehdyissä pöntöissä.No tämäkin raapusteltu.Ei aivan selvin päin.Joten suodattakaa asiaton pois.Silti! Kylmän viileesti! |
hollmi-5 08.11.2008 13:30:43 | |
---|
Hmm.Valkoiset rummut tuntuu soundaavan paremmalta kuin punaiset?Tosin mustissa on kevyt soittotatsi kun kalvot on aika kireällä.Mutta muutetaan vire löysälle,niin punaiset tuntuu aika hyvältä?Vaan vaihdetaan kalvot aivan eri tyylisiin?Taas muuttuu soundit!Jokaisessa pöntössä!Riippuen virityksestä.Tämä kilpailu.Mikä on paras rumpu.Tuntuu aika hassulta,kun taitava virittäjä saa minkä tahansa rummun tai setin soimaan hyvältä.Valitsemalla tyyliin sopivat kalvot ja vireen.Mikä siinä Kumussa on ainutlaatuista?Mitä muissa ei ole?Tai Yamaha tai Ludareissa?Tai muissa puusta tehdyissä pöntöissä.No tämäkin raapusteltu.Ei aivan selvin päin.Joten suodattakaa asiaton pois.Silti! Oletkos montakin settiä omistanut/soittanut/kunnolla ajan kanssa testannut. Se, että minkä tahansa setin saa soundaamaan hyvältä, on minulle vieras käsite. Saa soundaamaan, mutta se mikä on itselleen soundillisesti hyvää on toiselle vähemmän hyvää. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Timi 08.11.2008 18:58:53 | |
---|
Oletkos montakin settiä omistanut/soittanut/kunnolla ajan kanssa testannut. Se, että minkä tahansa setin saa soundaamaan hyvältä, on minulle vieras käsite. Saa soundaamaan, mutta se mikä on itselleen soundillisesti hyvää on toiselle vähemmän hyvää. Eipä noita ole kamalasti testannut.Joku keikka vierailla kamoilla.Itselläni ekaks kootut seokset sitten Star ja -74 ne Slinkut.Olet täysin oikeassa siitä,että toinen tykkää toisesta soundista ja niin edelleen.Yritin kait selittää sitä että jotta ja kun.Olen itse saamaattoman taitamaton virittämään runpusiami,niin joku guru saisi ne ja vaikka muutkin jytisemään maukkaasti tai lätisemään tai kopisemaan.Makunsa mukaan.Ajattelin tänään jo deletoida aikaisempani höpinäni pois. Kylmän viileesti! |
hollmi-5 08.11.2008 20:29:44 | |
---|
Eipä noita ole kamalasti testannut.Joku keikka vierailla kamoilla.Itselläni ekaks kootut seokset sitten Star ja -74 ne Slinkut... Minulla on ollut sellaisia settejä, joista en ole soundillisesti itse kauheasti pitänyt, mutta kaverit ovat kehuneet kovasti ja joku on jopa väkisin ostanut pois. Joku pikku juttu tökkää. Esimerkiksi 12" ja 13" tomien sovittaminen soivaksi pariksi on ollut vaikeaa, mutta toisen merkkisessä setissä ei ole ollenkaan sitä ongelmaa. Tai bassorummun soundi tai soittotuntuma on ollut väärä minulle. Samoin virvelien erilaisuus on yllättänyt minut. Vaikka sama materiaali, lugien määrä ja koko toistuu, ei peli soundaa ollenkaan samalta, kuin toinen. Onneksi meillä on valinnanvaraa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vieno 02.12.2008 23:21:54 | |
---|
Minulla on ollut sellaisia settejä, joista en ole soundillisesti itse kauheasti pitänyt, mutta kaverit ovat kehuneet kovasti ja joku on jopa väkisin ostanut pois. Joku pikku juttu tökkää. Esimerkiksi 12" ja 13" tomien sovittaminen soivaksi pariksi on ollut vaikeaa, mutta toisen merkkisessä setissä ei ole ollenkaan sitä ongelmaa. Tai bassorummun soundi tai soittotuntuma on ollut väärä minulle. Samoin virvelien erilaisuus on yllättänyt minut. Vaikka sama materiaali, lugien määrä ja koko toistuu, ei peli soundaa ollenkaan samalta, kuin toinen. Onneksi meillä on valinnanvaraa. No tässä on tän koko jutun juju. Joka merkiltä löytyy varmasti hyviä ja huonoja rumpuja. Oli sitten kyseessä DW, Ludari, jne. Vaikka lyödään saman merkin kaksi juuri samanlaista settiä vierekkäin, niin taatusti löytyy saundi eroja, jopa yllättävän isojakin! Ja sitten kun otetaan vielä mukaan soittaja ja rumpujen virittäjä, niin varmasta eroja tulee! Veikkaampa, että tällä hetkellä laadultaan tasaisinta jälkeä tekee Kumu johtuen tietysti pienistä tuotantomääristä ja vain yhdestä/kahdesta tekijästä. Ja jonkun lainen laatustatus pitää rummuilla olla jos meinaa saada rumpuja myydyksi.. |
sonor man 20.12.2008 19:02:05 | |
---|
No kysytäänpäs tällä osiolla mitenkä toimii jos lyhentää 16" lattiatomin lyhyemmäksi niin sais paremmin sopimaan ravintola keikalla esim.symbaali telineeseen kiinnitettynä clämpillä.Tai sitten kun harjoittelu satsina on halpa puukuorinen setti 14" lattiatomilla jos laittas siihen paremmat kalvot ja ottas sen mukaan.Ei näyytänyt tulevan mitään tuolla yleisellä keskustelu puolella kai täällä nyt joku osaa jotain sanoa. |
sonor man 20.12.2008 19:17:06 | |
---|
Mulla on keikka setissä tomeissa Aguarian kalvot ja 12"-13"+16" tomit ja olen saanut ihan hyvin toimimaan tuon 13" tomin mutta basarissa oli välillä Evanssin kalvo ja en tykännyt yhtään.Virvelissä käytän Remon kalvoja. |
Ostin juuri Ludarin 6.5 Supran. Vaikuttaa ihan toimivalta virveliltä. Eikö ne jotku kehu sitä. Humppajyrä |
Nolte 02.01.2009 17:38:33 | |
---|
Ostin juuri Ludarin 6.5 Supran. Vaikuttaa ihan toimivalta virveliltä. Eikö ne jotku kehu sitä. Kyllä noilla jotkut vetää. meiän bändin paras rumpali |