K3babi 29.12.2008 13:14:12 | |
---|
Mitenkä tuota omaa crybaby voisi sitten vähän modata kun soundi on sellainen paska? |
Numb 29.12.2008 13:49:51 | |
---|
Edellisellä sivulla vastattiin näin: Fulltonen potikka, DPDT-switchillä true bypass, bufferi hittoon ja Faselin induktori - keltainen vintagempaan, punainen modernimpaan. Tärkein lienee tuo Fasel. Fasel -cyrbabylla ja ei-Fasel -crybabylla on aivan selkeä ero. Fasel on orgaanisempi ja luonnollisempi, kun se perusmalli on aika muovisen kuuloinen. Mutta jos ei Crybabyn perussoundi nappaa, niin sitten on suoritettava wahin vaihto. A waist is a terrible thing to mind. |
K3babi 29.12.2008 14:01:36 (muokattu 29.12.2008 14:02:33) | |
---|
mitenkäs tuo crybaby GCB95 ? mitä siinä on ja mitä siinä ei ole? |
Numb 29.12.2008 14:22:53 | |
---|
Se on juuri se perusmalli. A waist is a terrible thing to mind. |
K3babi 29.12.2008 14:25:04 | |
---|
ai no vittu no niinhän ne kaikki sanoo, että olen vähän jälkeenjäänyt :p |
Insane Kane 29.12.2008 14:36:46 | |
---|
Edellisellä sivulla vastattiin näin: Tärkein lienee tuo Fasel. Fasel -cyrbabylla ja ei-Fasel -crybabylla on aivan selkeä ero. Fasel on orgaanisempi ja luonnollisempi, kun se perusmalli on aika muovisen kuuloinen. Mutta jos ei Crybabyn perussoundi nappaa, niin sitten on suoritettava wahin vaihto. Jees. Tarkeintä olisi varmaan löytää se apaut 500mH wahikela. Noissa faseleissakin on kuulemma hurjia heittoja, samoin kuin niissä mustissa dunlopin perusmötkyissä. Dunlopin hot potz on hyvä potikka ja sitä en päivittäisi, molemmat testanneena, fulltoneen. On hieman tunnoton kantapään alueella tuo fulltone. Pahoittelen oikeinkirjoitustani. Se johtuu humalatilastani, täh, rölö. |
epi2 29.12.2008 16:28:24 | |
---|
millästavalla toi Fulltonen potikaa eroo CryBabyjen potikasta, kun kai sit kun joskus (pitkän ajan päästä) tosta 535Q hajoo potikka. Ihan tällein mielen kiinnosta kyselen. |
Insane Kane 29.12.2008 17:15:55 | |
---|
Pahoittelen oikeinkirjoitustani. Se johtuu humalatilastani, täh, rölö. |
MarkoA 29.12.2008 17:35:11 | |
---|
Olen laiska selittämään mitä olen itse tehnyt, joten laita Googleen vaikka "Vox V847 Mod" niin alkaa tarinaa löytymään. Kiitos tästä koponen! Dimppeli tyyppi kun olen niin ei tullut mieleen tämä! Löytyi juttua.. Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan! |
PaavoMik 29.12.2008 23:08:38 | |
---|
itellä toimii Voxin joku perus 87xm4 mikä lie. Saundaa pirun hyvälle, kunnon tekoa, ei natise vaikka hyppis päällä ja toimii loistavasti, täydellinen mulle. mmjes |
paso 30.12.2008 09:40:25 (muokattu 30.12.2008 09:41:24) | |
---|
Mulla on tuollainen vähän harvinaisempi Voxin wahi -70 luvun alkupuoliskolta, näitä tehtailtiin aikoinaan ilmeisesti samassa puljussa mistä rupesi sittemmin tulemaan colorsoudin waheja, ulkomuotokin on aikalailla yks yhteen. Liekköhän kellään samalaista? Yhen kuvan netistä löysin: http://members.chello.nl/~t.heertjes/wah/75voxsl.jpg Lähinnä kiinostaa tuo mielenkiintoinen ominaisuus, jotta kun wahin polkaisee päälle ja jalan nostaa kaasulta, niin pedaali painuu omalla painollaan pohjaan ja boostaa signaalia, onkos kokemuksia vastaavasta toiminnosta? Potikan liike on hoidettu sellaisella epäkesko-linkki systeemillä eikä hammasrattaalla. |
K3babi 30.12.2008 12:24:03 | |
---|
Mitä tällä "potikka" jutulla tarkoitetaan, kun sanotaan, että kannattaa vaihtaa fulltonen "potikka" ? |
Tinippa84 30.12.2008 14:29:37 | |
---|
|
horseface 30.12.2008 15:43:13 (muokattu 31.12.2008 16:05:37) | |
---|
Itse hommasin juurikin Dunlopin 95Q:n. Tässä vehkeessä voi säätää sweepin laajuutta ja myös volaa. Päälle kapine menee Morleyn Bad Horsie-tyyliin, kun laittaa jalan spedulle ja päinvastoin. Ei siis tarvitse erikseen niksauttaa ja ainakin Thomannilla hintakin on siedettävä. Säätövara riittää peruswah-soundista 70-luvun Thin Lizzyn Brian Robertson-tyyliseen kunnon ulinaan. Robertson käytti muuten Colorsoundia. Täman otin Buddan kaveriksi, en sen tilalle. Buddakin on muuten helvatan hyvä mutta hillitympi. Kaapista löytyy myös Bad Horsie I, joka pelittää kompressoidulla säröllä oikein hienosti mutta on muutoin vähän hengetön. http://www.thomann.de/fi/search_dir … 08f10e86ef2391e7b418dd18&sw=95qOli miten oli, näin on! |
Hannu H. 31.12.2008 13:00:27 | |
---|
Vaihdon just omaan voxiini punasen faselin ja vaihdon "Q" resistorin 33k -> 22k. Soundi pehmeni vähän paremmaksi, mutta edelleen tuo sweepin pituus on liian lyhyt ja äkkinäinen mun makuun. Pitäisi olla "waaah" niin tää on "wäk". Mikäs tuohon auttais? Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
HeavyMachinery 02.01.2009 00:28:29 | |
---|
Vaihdon just omaan voxiini punasen faselin ja vaihdon "Q" resistorin 33k -> 22k. Soundi pehmeni vähän paremmaksi, mutta edelleen tuo sweepin pituus on liian lyhyt ja äkkinäinen mun makuun. Pitäisi olla "waaah" niin tää on "wäk". Mikäs tuohon auttais? Vaihdat wahia :D Itse pidän Voxin soundista mutta se on niin tarkka käyttää että se ärsyttää. Tuon mainitsemani silvermachinen paras puoli on juuri tuo tasainen ja pitkä sweeppi. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Hannu H. 02.01.2009 13:10:19 | |
---|
Vaihdat wahia :D Itse pidän Voxin soundista mutta se on niin tarkka käyttää että se ärsyttää. Tuon mainitsemani silvermachinen paras puoli on juuri tuo tasainen ja pitkä sweeppi. No ny aiheutit sitten GASin :D Vaikutti aika kiinnostavalta purnukalta tuo.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
HeavyMachinery 02.01.2009 13:25:39 (muokattu 02.01.2009 13:30:50) | |
---|
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
jhamarila 02.01.2009 13:44:31 | |
---|
itellä toimii Voxin joku perus 87xm4 mikä lie. Saundaa pirun hyvälle, kunnon tekoa, ei natise vaikka hyppis päällä ja toimii loistavasti, täydellinen mulle. Samat fiilikset BBE:n wahista, aika saman tuoksuinen kun aiempi omistamani RMC. http://www.bbesound.com/products/stomp_boxes/Wah/index.asp |
Vaihdon just omaan voxiini punasen faselin ja vaihdon "Q" resistorin 33k -> 22k. Soundi pehmeni vähän paremmaksi, mutta edelleen tuo sweepin pituus on liian lyhyt ja äkkinäinen mun makuun. Pitäisi olla "waaah" niin tää on "wäk". Mikäs tuohon auttais? Tossa on ainakin pirun pitkä sweeppi jos sitä etsit,ja on muutenkin huippu verme,eikä tuu ihan joka jampalla vastaan. Säätöjäkin löytyy kivasti, ei ole tarvinnu miettiä waukun vaihtoa ikinä. Toimii myös volumespeduna. http://www.big-muff.net/fx-info.php?picture=37 Ronkeli ei saa rinkeliä |