Aihe: MBox mini ei näy
1
lindo
30.12.2008 10:59:18 (muokattu 30.12.2008 12:08:19)
Mikä on? Intergroitu on pois päältä, ja MIDInä MBox kyllä näkyy ja AudioPlayback toimii, mutta Recording puolella ei ole mitään. Jos laitan integroidun BIOSsita päälle niin sitten toimii äänityskin ...

http://i124.photobucket.com/albums/p24/lindon2/mbox1-1.gif
http://i124.photobucket.com/albums/p24/lindon2/mbox2-1.gif
http://i124.photobucket.com/albums/p24/lindon2/mbox3.gif

Playback myös pätkii jos kuuntelee musaa ja tekee samalla jotain muuta, editoi kuvia tms. mutta se on varmaan taas näitä Digidesign USB 1.1 juttuja :/

Taidan laittaa tuon toosan vaihtoon ja ostaa tilalle jonkun "oikean" äänikortin ..

EDIT:
Niin siis kyllä MBox ProToolsin kanssa toimii, no problem, mutta ei muiden ohjelmien kanssa.
Rok rok
Jaava
31.12.2008 01:30:47 (muokattu 31.12.2008 01:31:34)
Taidan laittaa tuon toosan vaihtoon ja ostaa tilalle jonkun "oikean" äänikortin ..

Riippuu tietenkin siitä, mitä tarkoitat oikealla äänikortilla. En mä usko, että yhtään samassa hintaluokassa saat yhtään parempaa toimivuutta.

Ja en mä usko, että sillä on mitään usb 1.1:n kanssa tekemistä. Sitä en tiedä, miksi toi ei näy.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Krister
31.12.2008 13:01:12

Mikä on? Intergroitu on pois päältä, ja MIDInä MBox kyllä näkyy ja AudioPlayback toimii, mutta Recording puolella ei ole mitään. Jos laitan integroidun BIOSsita päälle niin sitten toimii äänityskin ...

http://i124.photobucket.com/albums/p24/lindon2/mbox1-1.gif
http://i124.photobucket.com/albums/p24/lindon2/mbox2-1.gif
http://i124.photobucket.com/albums/p24/lindon2/mbox3.gif

Playback myös pätkii jos kuuntelee musaa ja tekee samalla jotain muuta, editoi kuvia tms. mutta se on varmaan taas näitä Digidesign USB 1.1 juttuja :/

EDIT:
Niin siis kyllä MBox ProToolsin kanssa toimii, no problem, mutta ei muiden ohjelmien kanssa.

Saatte pitää idioottina, mutta eikös nuo lootat ole tarkoitettu vain ja ainoastaan toimimaan PTn kanssa?
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
Jaava
31.12.2008 14:15:14

Saatte pitää idioottina, mutta eikös nuo lootat ole tarkoitettu vain ja ainoastaan toimimaan PTn kanssa?

Ei. Toimii mulla moitteetta myös muiden softien kanssa. Digillä on yleiset asio- ja coreaudioajurit toimintaan muiden softien kanssa. Ajurit yleiseen äänentoistoon on tällä hetkellä kai vaan win xp:lle ja osx:lle.
Krister
31.12.2008 17:46:31

Ei. Toimii mulla moitteetta myös muiden softien kanssa. Digillä on yleiset asio- ja coreaudioajurit toimintaan muiden softien kanssa. Ajurit yleiseen äänentoistoon on tällä hetkellä kai vaan win xp:lle ja osx:lle.

Hmmm... olen siis taas palan verran viisaampi.
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
lindo
01.01.2009 11:20:37

Näin minäkin luulin ja sen takia aloinkin vasta nyt kokeilla toimivuutta muiden softien kanssa (ProTools sensijaan ei toimi muuta kuin noiden lootien kanssa).

Esim. Reaperilla äänitys onnistui, mutta kun poistin integroidun käytöstä niin Reaper sanoi että "no sound device" tms.
Rok rok
lindo
01.01.2009 11:31:58
Riippuu tietenkin siitä, mitä tarkoitat oikealla äänikortilla.

No ... sellasta joka toistaa ja äänittää ääntä moitteettomasti. Onhan mulla tuo integroitukin koneella jos vaan keskivertokakkelia haluaa.

Ja en mä usko, että sillä on mitään usb 1.1:n kanssa tekemistä.

Jaa...? Mun muistaakseni USB1.1 päivitettiin USB 2.0 joskus aikoja sitten, ja juurin sen takia että tuo 1.1 oli nopeudeltaan aivan perseestä, ja mä ainakin uskoisin että tuo pätkiminen voisi johtua juuri siitä.

Mietin kyllä monta kertaa MBoxin ostoa juuri tuon USB1.1 takia, ja ois kai kannattanut laittaa 400€ lisää niin ois saanut Firewirellä. ... ei vaan ole mitään käyttöä enemmälle kuin kahdelle IN /OUT.
Rok rok
HTMono
01.01.2009 12:59:46 (muokattu 01.01.2009 13:02:32)
Jaa...? Mun muistaakseni USB1.1 päivitettiin USB 2.0 joskus aikoja sitten, ja juurin sen takia että tuo 1.1 oli nopeudeltaan aivan perseestä, ja mä ainakin uskoisin että tuo pätkiminen voisi johtua juuri siitä.

En tiedä mikä sulla tuossa setupissa on vialla, tuntuu nyt vähän että asetuksia säätämällä homma hoituis. Pyydä vaikka jotain enemmän äänittelyä tehnyttä tuttua jeesimään.

Ja niinhän se päivitettiinkin. Usb 1.1 tosin siirtää aivan riittävät määrät kaistaa edestakaisin tuollaisiin tarpeisiin. 12mb/s muistaakseni.

Tietäsköhän joku paljonko tuollanen 44,1khz/24-bit raita vie kaistaa? Noin niinku eksaktisti.

EDIT: Hei, nyt kun aloin katsoa noita kuvias mitkä oot postannu tuohon alotusviestiin, minkäslainen kone sulla on käytössä? Riittääkö varmasti hönkä? Näyttää epäilyttävästi Win 98:lta tai 2000:lta noi screenshotit?
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
pwc
01.01.2009 14:30:06
Tietäsköhän joku paljonko tuollanen 44,1khz/24-bit raita vie kaistaa? Noin niinku eksaktisti.

No, jos otetaan 24-bittinen näyte 44 100 kertaa sekunnissa, niin yksinkertaisella kertolaskulla vastaukseksi tulee 1 058 400 bit/s eli pyöreästi megabitti sekunnissa.
Jaava
01.01.2009 15:58:00 (muokattu 01.01.2009 15:58:38)
Kyll USB 1.1 riittää kevyesti noihin neljään kanavaan, mitä ton kautta kulkee. Ongelma ei ole siinä. Suljitko sä ehkä siellä biosissa jonkun väärän jutun?

Edit: ja miksi itseasiassa edes sulkea sitä integroitua, jos kerran toimii sen kanssa. Mulla ainakin toimii ilman ongelmia.
lindo
03.01.2009 22:43:53
heikkimononen
En tiedä mikä sulla tuossa setupissa on vialla, tuntuu nyt vähän että asetuksia säätämällä homma hoituis. Pyydä vaikka jotain enemmän äänittelyä tehnyttä tuttua jeesimään.

Mitä asetuksia? Meikä on hommaillu näitten asetuksien kanssa vuodesta 2000 ... en edes tunne ketään kuka nyt osaisi asian paremmin kuin itte. Yleensä olen se joka lähinnä auttaa muita :D

EDIT: Hei, nyt kun aloin katsoa noita kuvias mitkä oot postannu tuohon alotusviestiin, minkäslainen kone sulla on käytössä? Riittääkö varmasti hönkä? Näyttää epäilyttävästi Win 98:lta tai 2000:lta noi screenshotit?

Hehee ... epäilyttäväst näyyttää vaan Ihan on tuo paljon käytetty XP Pro. On vaan kaikki mahdolliset Microsofta efektit pois päältä :P

Hönkä riittää kyllä about 60 raidan pyörittämiseen toisella raiturilla. ... enempää en ole koskaan tarvinnut.
MBox/ProToolsilla tekee tiukkaa samalla määrällä raitoja, mutta sessiossa on tosin efektejä päällä aika paljon (HD studiossa seivattu sessio) ... mutta ei se kyllä tähän ongelmaan ole ratkaisu, koska enpä ole koskaan kuullut että koneen teholla ois mitään tekemistä sen kanssa ettei äänikortti näy Control Panelissa.
Rok rok
lindo
03.01.2009 22:44:09

Jaava:
Kyll USB 1.1 riittää kevyesti noihin neljään kanavaan, mitä ton kautta kulkee. Ongelma ei ole siinä.

Niin riittää kai mutta entäs se kaikki muu? Riittääkö USB 1.1 siihen että samalla kun kuuntelee musaa tekee kaikkea muuta? Joku siinä tökkii. Integrouidulla ei pätkimistä tapahdu. Kyse ei ole siis rätinästä jota normaalisti väärillä bufferiasetuksilla tapahtuu vaan ihan selkeesti on/off äänestä.

Suljitko sä ehkä siellä biosissa jonkun väärän jutun?

On Board Audio

Edit: ja miksi itseasiassa edes sulkea sitä integroitua, jos kerran toimii sen kanssa. Mulla ainakin toimii ilman ongelmia.

En edes muista enää. hehee ... josain ohjelmassa ei MBox näkynyt, ja kokeilin että josko auttais. Toisin kävi.
Rok rok
HTMono
04.01.2009 15:08:13
Mitä asetuksia? Meikä on hommaillu näitten asetuksien kanssa vuodesta 2000 ... en edes tunne ketään kuka nyt osaisi asian paremmin kuin itte. Yleensä olen se joka lähinnä auttaa muita :D

Noh, sitten pitää vaan tutkia lisää ;) Tyyppaa sitä toisella koneella? Koska rautahan toimii kerran Protarilla niin ei se rikki oo. Jotain yhteensopivuusongelmaa jossain, jos oot ajureistaki varma. Ite oon koulussa käyttäny mboxin kaikkia malleja kyllä ongelmitta ties minkänäköisillä koneilla kunhan ne on oikein asennettu.

mutta ei se kyllä tähän ongelmaan ole ratkaisu, koska enpä ole koskaan kuullut että koneen teholla ois mitään tekemistä sen kanssa ettei äänikortti näy Control Panelissa.

Juum no enpä sitä näkymistä meinannukkaa vaan lähinnä sitä että jos sulla ois ollu win 98 siinä niin luultavasti rautakin ois ollu saman ikäistä joka ois selittäny sitten pätkimisen.
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
lindo
04.01.2009 16:43:50
Noh, sitten pitää vaan tutkia lisää ;) Tyyppaa sitä toisella koneella? Koska rautahan toimii kerran Protarilla niin ei se rikki oo. Jotain yhteensopivuusongelmaa jossain, jos oot ajureistaki varma. Ite oon koulussa käyttäny mboxin kaikkia malleja kyllä ongelmitta ties minkänäköisillä koneilla kunhan ne on oikein asennettu.

Joo, pitää kai testata eukon koneella jossa ei ole ainakaan liikaa mitään, ... muistia tai muutakaan hienouksia :D

Juum no enpä sitä näkymistä meinannukkaa vaan lähinnä sitä että jos sulla ois ollu win 98 siinä niin luultavasti rautakin ois ollu saman ikäistä joka ois selittäny sitten pätkimisen.

JEp. Aika nykyaikaista on kuitenkin. ... tässä uudet screenit kun nyt on integroitu takasin päällä:
http://i124.photobucket.com/albums/p24/lindon2/mboxtaas.gif
http://i124.photobucket.com/albums/p24/lindon2/reapermbox.gif

Eli äänitys ei tuntuis onnistuvan kuin integroidulla mutta ProToolsiin ja Reaperiin kyllä kykenee tykittämään MBoxin kautta, .... vaikka sitä ei oikeesti olekaan olemassa ;) Ainakaa Windoussin mielestä.
Rok rok
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)