batvik 18.12.2008 19:44:10 (muokattu 20.12.2008 07:05:44) | |
---|
Crashaa hyvin ja on tumma, vai? Juurikin näin ja aikamoinen "wash", eli jazz-hommiin hyvä vehje, mutta ei minulle... antiikkia kuitenkin ja hienossa kunnossa. Tuossa vielä koko pelti: http://muusikoiden.net/dyn/users/51581.jpg Built for comfort, not for speed. |
jenske 25.12.2008 19:10:26 (muokattu 26.12.2008 17:05:04) | |
---|
Mmoi! En löydä täältä 210 sivun joukosta (hakutoiminto ei halua toimia ainakaan mulla) varsinaisesti kalvoja käsittelevää topiccia, joten kysyn asiani tässä. TAUSTAA: Settinä on Sonor Jungle (Virvelit 14" ja 10", Tomit 10" ja 13", sekä basari 16") eli tosi pienikokoiset rummut. Soittotyyli on sellaista hevirokkia, enkä koe tarvitsevani sen järeämpää settiä. Rummut on luonnostaan korkeaäänisiä, ja kalvoina on tähän asti ollut jotkin remon kaksikerroskalvot (erittäin ikivanhat), tomeissä ja basarissa läpinäkyvät, virveleissä valkoiset. ONGELMA: Joululahjaksi sain BASISTI-isältäni nipun uusia kalvoja, pikkuvirveliin Remo Emperorin, muihin Remo Ambassadorit mutta kaikki ovat valkoisia, pinnotettuja. KYSYMYKSET: Onko mitään järkeä kiikuttaa tomien ja basarin kalvot takaisin kauppaan ja pyytää samat, mutta pinnoittamattomat kalvot? Onko niillä yleensäkään kuinka suuri ero, läpinäkyvillä ja valkoisilla kalvoilla (nimenomaan nämä Remot)? --- Sivuseikkana: kyllä, olen iloinen että isäni tukee harrastustani, meidän näkemyksemme vain poikkeavat välillä vähän turhan paljon. EDIT: Luin kyllä viritystopiccia, mutta kalvojen eroista ei paljoa puhuttu. Viritys ei (toistaiseksi) ole ongelma, vaan kalvojen erot ylipäätään. |
moderndrummer88 25.12.2008 19:12:09 | |
---|
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Niq 25.12.2008 19:20:08 (muokattu 25.12.2008 19:21:20) | |
---|
KYSYMYKSET: Onko mitään järkeä kiikuttaa tomien ja basarin kalvot takaisin kauppaan ja pyytää samat, mutta pinnoittamattomat kalvot? Onko niillä yleensäkään kuinka suuri ero, läpinäkyvillä ja valkoisilla kalvoilla (nimenomaan nämä Remot)? Pinnoitetuissa on yleensä hieman pehmeämpi soundi, vähemmän atakkia. En noin pieniin rumpuihin laittaisin hevirokkiin Ambassadoreja, kun niitä ei saa viritettyä tarpeeksi alas. Emperorit tai Evans EC2 kehiin niin hevit taittuu. Voihan olla myös että tykkäät Ambassadorista. Eihän tuo kalvosatsi niin mahdottomasti maksa, ettei vois vaikka kokeillakin ja hakea sitten uutta kalvosarjaa. Muutenkin vähintään puolen vuoden välein kannattaa uusia kalvot, vaikka soittaa vähän vähemmänkin, virveliin vaikka tuplasti useammin jos siltä tuntuu. Uudet kalvot saa rummut yleensä kuulostamaan todella paljon paremmalta kuin ennen. Lisää soittointoakin.. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
hansakemanelius 30.12.2008 19:02:50 | |
---|
Ennenkuin toheloin ja pilaan hyvän tavaran ajattelin kysellä että millä Remo-logon helpoimmin pesee pois valkoisesta bassarikalvosta(smoothpintainen)? Ludwig-logoa olen asentamassa. Tiskiaineella ja vedelläkö yritän vaiko jollain stydimmällä aineella? Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Jeltz 30.12.2008 19:14:39 | |
---|
Ennenkuin toheloin ja pilaan hyvän tavaran ajattelin kysellä että millä Remo-logon helpoimmin pesee pois valkoisesta bassarikalvosta(smoothpintainen)? Ludwig-logoa olen asentamassa. Tiskiaineella ja vedelläkö yritän vaiko jollain stydimmällä aineella? Kirkkaan Pinstripen raita ainakin lähtee helposti tinnerillä pyyhkimällä. Valkoisista tai pinnoitetuista kalvoista ei tosin kokemusta, lähteekö mukana muutakin kuin logo. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
batvik 30.12.2008 20:15:17 | |
---|
Kynsilakanpoistoaineella olen itse poistellut, sillä lähtee nätisti. Usein syy riitaan bändissä? Joku muu ei osaa soittaa. |
hollmi-5 30.12.2008 20:45:40 | |
---|
Ennenkuin toheloin ja pilaan hyvän tavaran ajattelin kysellä että millä Remo-logon helpoimmin pesee pois valkoisesta bassarikalvosta(smoothpintainen)? Ludwig-logoa olen asentamassa. Tiskiaineella ja vedelläkö yritän vaiko jollain stydimmällä aineella? Joskus Logo lähtee. Joskus lähtee logo ja pinnoite. Joskus logo suttaa valkoisen harmaaksi. Ei oikein osaa patenttiratkaisua antaa. Ihan tinnerillä olen kokeillut ja kynsilakanpoistoaineella. Samat tulokset molemmilla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
hansakemanelius 30.12.2008 21:15:21 | |
---|
Kynsilakanpoistoaineella olen itse poistellut, sillä lähtee nätisti. Kiitos vinkistä. Muutamassa sekunnissa homma oli klaari. On vaimosta hyötyä rumpuasioissakin. Harvemmin tulee itse hankittua kynsilakanpoistoainetta..... Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Nolte 30.12.2008 21:19:23 | |
---|
Harvemmin tulee itse hankittua kynsilakanpoistoainetta..... Ahaa. Joskus olet sitten kuitenkin... meiän bändin paras rumpali |
batvik 31.12.2008 18:17:28 | |
---|
Kiitos vinkistä Eipä kestä ja Hyvää uuttavuotta kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Usein syy riitaan bändissä? Joku muu ei osaa soittaa. |
Tindrum 31.12.2008 19:41:27 | |
---|
Eipä kestä ja Hyvää uuttavuotta kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kiitosta ja samoin. Tulkoon ensi vuodesta oikein hyvä rumpalivuosi. : ) "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - |
Kailis 31.12.2008 19:58:52 | |
---|
Muutamassa sekunnissa homma oli klaari. On vaimosta hyötyä Men Åke!!! |
kincy 31.12.2008 20:32:09 | |
---|
Men Åke!!! HAHHHA! kännirepeilyä. |
Nolte 31.12.2008 20:36:03 | |
---|
Ookke on NIIN nopee. meiän bändin paras rumpali |
hansakemanelius 01.01.2009 10:25:32 | |
---|
Men Åke!!! Ehtii montaa kertaa sinä aikana kun hitaammat yhden...... Huomenta örvelöt, miltä meno nyt maistuu? Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Nolte 01.01.2009 10:53:52 | |
---|
Huomenta örvelöt, miltä meno nyt maistuu? Ei tässä ihmeitä. Otin illalla vain kaksi kaljaa, en mittään muuta alkoa. Olikin hurja uusivuosi, sippasin totaalisesti klo 23:00 ja menin nukkumaan. meiän bändin paras rumpali |
hansakemanelius 01.01.2009 11:03:44 | |
---|
Ei tässä ihmeitä. Otin illalla vain kaksi kaljaa, en mittään muuta alkoa. Olikin hurja uusivuosi, sippasin totaalisesti klo 23:00 ja menin nukkumaan. Sitä se työnteko aiheuttaa, häiritsee viihde-elämää..... Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Ehtii montaa kertaa sinä aikana kun hitaammat yhden...... Huomenta örvelöt, miltä meno nyt maistuu? Medium kankkunen. Sellainen perus kakkosnelonen ;-) Kohta starttaan pyörälenkille seurakavereiden kanssa. Pitää ottaa vettä mukaan, että jaksaa mukana pyöräillä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
OPJ1974 01.01.2009 11:37:42 | |
---|
Huomenta örvelöt, miltä meno nyt maistuu? Hyvin maistuu, oli varmaan rauhallisin uusivuosi ikinä. Kuudelta aloin "ryyppämään" ja kello yhteen mennessä yöllä olin nauttinyt kaksi siideriä. Nuorempi jälkeläinen sippasi kello 22.00 ja vanhempi klo 23.00. Korttia pelattiin appivanhempien kanssa. Aamulla herätys kello 07.00 ja arki jatkuu... Wuhuu! Yksinkertainen asia vaatii aina paljon selitystä. |