Aihe: Päivä rockimuusikkona
1
jazzmies
31.12.2008 18:21:31
Toissa-aamuna heräsin niin kuin monena aamuna peräkkäin ennen toissa aamua. Mutta tänään olisi moni asia toisin kuin normaalisti: minulla olisi oikea rockesiintyminen. Ei enempää eikä vähempää kuin aito rockikeikka vapailta markkinoilta yrityksen tilaisuudessa, jossa teemana olisi rock. Tunsin puristusta rinnassani olisiko minusta tähän vai nostaisinko keppini pystyyn? Olisiko minulla oikeutta olla rock, koska olenhan vain tällainen popjazzlehtori. Ovatko oikeat rockikeikat vain HIMiä ja heidän aikalaisiaan varten. Veisimmekö kenties esiintymisellämme keikan joltakin oikealta rockibändiltä kuten Sunrise Avenuelta. He ovat manttelinsa perineet mm. Smackilta kovalla TYÖLLÄ!! Itse puolestaan treenaamisella ja muilla vippaskonsteilla, kuten sosiaalisilla suhteilla tms huoraamisella.

Yritin peitellä maanantairokkariuttani harjoittelemalla tuplapedaalilla 20 min ilman taukoa. Soitin sillä melkein nopeampaa kuin koskaan. (Kuudestoistaosia tempoon 140 im, saa yrittää perässä!) Pakkasin rummustoon monta symbaalia, pääasiassa isoja, koska rockssa on viistettä! Tuplapedaalia en unohtanut todellakaan, koska kyseessähän oli rockikeikka. (Jotkut mukarokkarit sanovat että tosirockirumpalit eivät käytä tuplapedaalia, kuten esimerkiksi Bonham. Asiahan on niin, että rock elää mutta Bonham on kuollut. Päättele itse mikä on rocki ja mikä ei!)

Koska esiintyminen oli rockiteemalla, kuuluu asiaan rockasusteet farkkupuku, bändipaidat ja panosvyöt. Basisti toi mukanaan panosvöitä sekä haalenneita ja venähtäneitä bändipaitoja. Valitsin ylleni The Metallican And Justice for Alla.. -paidan ja nahkaliivin mallia Rofa. Ne näyttivät päälläni hyviltä, koska olenhan 39-vuotiaaksi todelliselta iältäni 30 v, mikäli uskominen Facebookin real age -mittariin. Matkalla keikkapaikalle otin auton takapenkillä kaksi olutta kuten asiaan kuuluu. En saanut menemään enempää alas, koska se alkoi jotenkin huimata päässä. Tuli mieleen lapsuus Raahessa. En pystynyt enää kontrolloimaan kuskin edesottamuksia riittävällä vakavuudella, kuten kameratolppia ja nopeusrajoitusliikennemerkkejä.

Keikkapaikalla oli äänentoistopalveluita tarjoavan yrityksen lähettämä musiikkiteknikko ja hirvittävä määrä laitteita, mm. kaiuttimia ja johtoja. Aloin haaveilla että näin tämän pitäisi olla alvariinsa oma työntekijä. Muutenkin olisi mahtavaa olla aidosti rocki!! Pukeutua aina panosvyöhön ja bändipaitaan, syljeskellä ja juoda keskiolutta, joskus jopa A-olutta. Kotona olisi buutseja rivissä ja eri-ikäisiä farkkuliivinahkatakki-viritelmiä. Tallissa olisi talvella aito Marley Davidson ja kesällä täydessä iskussa ja aina lähtövalmiudessa. Olisi oma rockibändi, joka olisi tiukempi kuin Tanna ja Yö yhteensä. Sen nimi voisi olla The Backsliders II.

Rockipäivä muutti maalimani tyynni, sillä usein olen syyllistynyt sarkasmiin mitä rockiin tulee. Rocki on oikeasi upeaa musiikkia ja rockkulttuuri mitä mainioin tapa olla lainsuojaton yms. Saa ottaa kantaa!!

Jazzmies

PS. Hyvää uutta vuotta
http://www.grapheine.com/bombaytv/bt.swf?code=32dbc83dce7fec0f0c50c548b44b9dbb
jazzmies
01.01.2009 02:34:15
Kerro nyt ihmeessä miten keikka meni. Saitko, jne jne...?

Terveisin,
Rockisoittaja

Mitä saitko? Sain lainata bändipaitaa ja kyydin kotio. Saitko, minen ymmärrä...
http://www.grapheine.com/bombaytv/bt.swf?code=32dbc83dce7fec0f0c50c548b44b9dbb
Roberto
01.01.2009 12:32:03

Lisää treeniä! Panosvyön käyttö ei näemmä paranna sarkasmin taitoa, eikä saamisen todennäköisyyttä...
Geezler
01.01.2009 15:21:59
Tipalle veti mutta ehdottamasti vuoden 2008 huonoin kirjoitus!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)