Aihe: Settikuvat Volume 5
1 2 3 4 510 11 12 13 14122 123 124 125 126
hansakemanelius
31.12.2008 15:57:53 (muokattu 31.12.2008 15:58:49)

Mulla ei särise. Kolme Ludaria, tosin nuorin on vasta 46 v. Mites muuten jos haluat ringiä välillä, mutta joskus pois? Siis ihan vaikka biisien välillä. Virittämällä?

Sellaista pientä sormenkäytävää teippirinkulaa käytän, nykäisen pois jos on tarvis.
Sillä on ihan sama missio kuin jollain geeliklunssilla.
Tuo särinä on lähinnä tomien ongelma, ei virvelin.
Twistkompilla pärjää pitkälle...
hollmi-5
31.12.2008 16:11:22 (muokattu 31.12.2008 16:24:59)
Mulla ei särise. Kolme Ludaria, tosin nuorin on vasta 46 v. Mites muuten jos haluat ringiä välillä, mutta joskus pois? Siis ihan vaikka biisien välillä. Virittämällä?

Baseballbat-demppari ei toimi. Demppaa liikaa ja putoaa itsestään päältä pois. COB-suprassa on nuppidemppari ja sitten noissa B/O-badgellisissa ja ihan viimeisissä keystone badgellisissa ennen blue oliveen siirtymistä. Nykyään dempparia ei enää ole.

Joskus käytin demppirinkulaa tai sen puolikasta. Puolikas oli teipillä vantessa kiinni ja sen sai heitettyä sivuun, kun halusi lisää ringiä. Muutamalla keikkapaikalla virveli tuntuu tsekissä soivan liikaa ja silloin haluaisi dempin laittaa. Keikan aikana se tulee otettua pois. Yleisö muuttaa tilan soundia.

Kun totuttelee demppaamattomaan soundiin, ei demppiä enää kaipaa. Virveli kuulostaa akustisesti setin eteen ja PA:n kautta kuitenkin hiukan tummemmalta, kuin sottajan pallille.

Vanhemmat jarbat muistavat, kuinka 80-luvulla viritettiin virpat löysälle ja ympäröitiin kalvon reunat jesarilla. Saatiin soundi, joka mikitettynä muistutti ääntä, joka tulee kun lyö joulukinkulla tiskipöytää :-) Kalvona suosin virpassakin pinstripea ja alakalvoonkin laittettin teippidemppari...
Soundit, piuhat ja kajarit.
hansakemanelius
31.12.2008 16:15:48

Vanhemmat jarbat muistavat, kuinka 80-luvulla viritettiin virpat löysälle ja ympäröitiin kalvon reunat jesarilla. Saatiin soundi, joka mikitettynä muistutti ääntä, joka tulee kun lyö joulukinkulla tiskipöytää :-) Kalvona suosin virpassakin pinstripea ja alaklvoonkin laittettin teippidemppari...

Noihin törmää kun kuuntelee 80-luvun disco- ja syntikkarocklevyjä. Miksasivat vielä ihan pintaan, aika kamalalta kuulostaa tänä päivänä.
Kailis
31.12.2008 17:00:06

Mites musta tuntuu että nykypopissa snaren vire pudonnut yleisesti? Ehkä siihen vireeseen ja yleensä siihen mikä snare missäkin biisissä kiinnitetään enemmän huomiota? Enkä oo ees korkannut vielä Bowmore pulloa, jonka Bacchus ystävällisesti toimitti tänne palmujen saarelle.
Kuuntelen muuten Wendyn & Lisan Eroica levyä. Voi jeesus mitä soittoa. Toi rumpali Carla Azar on kyllä niin ihq.
hemmo
31.12.2008 17:03:30

Mites musta tuntuu että nykypopissa snaren vire pudonnut yleisesti? Ehkä siihen vireeseen ja yleensä siihen mikä snare missäkin biisissä kiinnitetään enemmän huomiota?

Ööh, munsta ehkä jopa päinvastoin.

Enkä oo ees korkannut vielä Bowmore pulloa, jonka Bacchus ystävällisesti toimitti tänne palmujen saarelle.

Larussa palmut huojuu ja pulut sjungaa.

Kuuntelen muuten Wendyn & Lisan Eroica levyä. Voi jeesus mitä soittoa. Toi rumpali Carla Azar on kyllä niin ihq.

Sä oot niin mummo...eiku mullakin on tuo. Tykkään.
hansakemanelius
31.12.2008 17:09:48 (muokattu 31.12.2008 17:15:05)

Enkä oo ees korkannut vielä Bowmore pulloa, jonka Bacchus ystävällisesti toimitti tänne palmujen saarelle.

Ai sulla on ihan private servant nykyisin.
Virvelin vireestä sen verran että Police-soundi ei ehkä ole ihan trendijuttu tänä päivänä. Nykyisin käytetään aika paljon virveleitä joissa on botnea vaikka ovatkin suht' korkealle viritettyjä. Tästä voi syntyä mielikuva että käytettäisiin matalampaa viritystä. Tierä häntä, heitin vain varovaisen teorian.
Korkkaa varovaisesti äläkä aloita uutta vuotta kirjoittamalla tu(y)hmia kommentteja
muiden kirjoituksiin :)
Minä lähden nyt bileisiin, hippoihin, bailuihin, whatever.
Hyvää uutta vuotta kaikille!
hansakemanelius
31.12.2008 17:12:46

Ooh, Hemmo on vaihtanut tyyliä. Ei tuntisi kuvasta.....
Tuon Fingerporin julkisuuden takiako olet tuollaisen camouflage-kuvan laittanut ...?
hemmo
31.12.2008 17:20:55

Ooh, Hemmo on vaihtanut tyyliä. Ei tuntisi kuvasta.....
Tuon Fingerporin julkisuuden takiako olet tuollaisen camouflage-kuvan laittanut ...?

Lätistäänpäs täällä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=30&t=144938&o=1000
markkuliini
31.12.2008 17:49:40 (muokattu 31.12.2008 17:51:49)

Tuota aina kehutaan, ja oon yrittäny diggailla. Mut ei vaan oo pudonu mulle. Pitänee jatkaa yrittämistä.

Tuo Wendy Melvoin soittaa muuten todella hienosti mm.rumpuja Neil Finn:in One Nil-levyllä. Mitchell Frooin tuottama ja rummuissa myös Jim Keltner. Jes!

Edit: http://www.wendyandlisa.com/
Tuolta sais noiden uuden levyn 9,99 dollaria, ja kuulostaa ihan jeesiltä näytteistä päätellen...
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Kailis
31.12.2008 18:06:02 (muokattu 31.12.2008 18:07:39)

Mua jotenkin vieraannuttaa toi maksa ja lataa maailma. Mun tietotaidolla olisin 10 taalaa köyhempi ja huutaisin naama punaisena kadonneen tiedoston perään. Mites, onko toi kansitaide ladattavissa niin että jos käytän tulostimessa valokuvapaperia, niin saisin ihan kelpo kannetkin?

kuulostaa ihan jeesiltä näytteistä päätellen.

Toden totta. Tuli heti sellainen fiilis että tekisi mieli vain rauhoittua ja kuunnella.
markkuliini
31.12.2008 18:35:36

Mua jotenkin vieraannuttaa toi maksa ja lataa maailma. Mun tietotaidolla olisin 10 taalaa köyhempi ja huutaisin naama punaisena kadonneen tiedoston perään. Mites, onko toi kansitaide ladattavissa niin että jos käytän tulostimessa valokuvapaperia, niin saisin ihan kelpo kannetkin?

Kansitaide näytti olevan mukana. Senkun printtaa. Mä tykkään kyllä fyysisistä levyistä enemmän kans, mutta toisaalta 7 Euron hinta houkuttaa ja 320 kbps:n mp3-laatu on ihan tarpeeksi mulle. Ja liika muovi ja jäte ja tavaroiden merten yli kuljetus ottaa päästä. Latauksessa sitä jätettä syntyy murto-osa. Eli en oo oikein vahvasti kumpaakaan mieltä... :)
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Tindrum
31.12.2008 19:39:11
Kansitaide näytti olevan mukana. Senkun printtaa. Mä tykkään kyllä fyysisistä levyistä enemmän kans, mutta toisaalta 7 Euron hinta houkuttaa ja 320 kbps:n mp3-laatu on ihan tarpeeksi mulle. Ja liika muovi ja jäte ja tavaroiden merten yli kuljetus ottaa päästä. Latauksessa sitä jätettä syntyy murto-osa. Eli en oo oikein vahvasti kumpaakaan mieltä... :)

Samaa maata. Jätettä ei mielellään tuota, mutta toisaalta kaikki muovinen, tai digitaalinen "kertakäyttöromukaan" ei mieltä ylennä. Eikä planeettaa pelasta. Mitä hittoa! Tekee niin tai näin, niin ei tee hyvin?
"The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge -
Bacchus
31.12.2008 19:43:42 (muokattu 31.12.2008 19:44:19)

Kyllähän sitä parit hömpsyt kannattaa siemailla.;)

Ai sulla on ihan private servant nykyisin.

Meikäläinen diilaa kaikennäköistä, laillista siis.;)
Kailis
31.12.2008 19:57:11

Kyllähän sitä parit hömpsyt kannattaa siemailla.;)

Meikäläinen diilaa kaikennäköistä, laillista siis.;)

Joo nyt on tyypit otettu ja hyväähän tää on.
colosseum
01.01.2009 01:00:29
Joo nyt on tyypit otettu ja hyväähän tää on.

Täällä persaukinen köyhälistö joutuu tyytymään Glenfiddichiin - single malt joskus myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana.
"Voi vittu, taas hitain jono"
Sonormies
01.01.2009 04:15:53
Mä tykkään kyllä fyysisistä levyistä enemmän kans, mutta toisaalta 7 Euron hinta houkuttaa ja 320 kbps:n mp3-laatu on ihan tarpeeksi mulle. Ja liika muovi ja jäte ja tavaroiden merten yli kuljetus ottaa päästä. Latauksessa sitä jätettä syntyy murto-osa. Eli en oo oikein vahvasti kumpaakaan mieltä... :)

Liika muovi ja jäte. Voi Jööses. En oo viittiny lentää kymmeneen vuoteen lentokoneella. Sillä laupeudella voinee ostella musiikkia muovikuorissa sen verran kuin huvittaa. Ihme hihhuli-meininkiä. Kohta lanttulaatikonkin syöminen on syntiä. :- ))
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
markkuliini
01.01.2009 04:26:58 (muokattu 01.01.2009 04:51:40)

Liika muovi ja jäte. Voi Jööses. En oo viittiny lentää kymmeneen vuoteen lentokoneella. Sillä laupeudella voinee ostella musiikkia muovikuorissa sen verran kuin huvittaa. Ihme hihhuli-meininkiä. Kohta lanttulaatikonkin syöminen on syntiä. :- ))

Edit: Sanotaanpa sittenkin näin: Tässä taitaa olla se sukupuol..polvien välinen ero. Ja hyvä niin. :P
Sonormies
01.01.2009 04:53:23 (muokattu 01.01.2009 04:55:59)
Muuttelet noita kirjoituksiasi siihen tahtiin, että tällaiset rauhalliset perheenisät ei meinaa pysyä tahdissa laisinkaan...
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
markkuliini
01.01.2009 04:57:52

Muuttelet noita kirjoituksiasi siihen tahtiin, että tällaiset rauhalliset perheenisät ei meinaa pysyä tahdissa laisinkaan...

Ai... Mulla meni säpäkästi puoli tuntia, sulla rauhalliset perheenisälliset kolme minuuttia. :P
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)