Aihe: Kusetusta.
1 2 3 4
Ziggy Bubba
30.12.2008 21:27:16 (muokattu 30.12.2008 21:28:47)

Ite olen joskus todennut tyyliin "ei jaksais lähteä tilailemaankaan... Helpommalla pääsis". Kyllä se T-kauppa siellä rivien välissä vilahtaa, mutta ei ehkä töksähdä yhtä ilkeästi :)

E: periaatteessa Thomannin mainitsemisen ei pitäisi ammattimaista myyjää haitata, tuo hintavertailu kun on ostajan arkipäivää..
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
wilo
30.12.2008 21:33:14
En suosittele tekemään. Sain myyjältä vain vittuilua osakseni. Ei ollut kovin kivaa kun paikalla oli muitakin asiakkaita. Tosin en viihtynyt kyseisessä liikkeessä enää kovin kauaa huomautuksen jälkeen, niin sitä vittuilua ei tarvinnut onneksi kovin kauaa kuunnella.

Mulle on tullu vastaan myös vastaavaa. Toi on kyllä kummallinen tapa suhtautua asiakkaisiin. No mä jätin yli vuodeksi astumatta sisään kyseiseen kauppaan, tilailin pelkästään muualta Suomesta ja Euroopasta.

30.12.2008 21:40:51
Jos joku myyjä alkaa aukomaan päätään tosta aiheesta, niin voi video. Toivottavasti kyseessä on jokin pikku kaupungin kusiputka. En ole tollaseen törmännyt. Sellaselta ei kannata koskaan ostaa yhtään mitään.
Se, että on hintatietoinen ei ole mikään haukun paikka.
Always for the better.
Jebe-
30.12.2008 22:02:53 (muokattu 30.12.2008 22:03:54)
Tulee kyllä itekin ihmeteltyä näitä heppuja jotka SAAVAT alennusta paikallisista liikkeistä. Itsellenikin on (ei nyt suoraa, mutta melkein) sadellut piruilua osaksi kun olen ollut katsomassa/ostamassa uutta kitaraa monestakin paikasta ja ihmetellyt oudon korkeaa hintaa. Näin on käynyt Musafasulla ja Musamaailmassa. Levytukusta ei vaan alennusta tippunut aikoinaan kun sieltä kalliin Ibanezin ostin.

Tosin toissa viikolla kävin bändikaverin mukana Levytukussa kun hän osti piuhoja ja hihnaa kitaralle. Myyjä siinä kaveria neuvoessa tokaisi "No katsotaas sulle joku sopiva pakettihinta näistä kamoista..." eikä kaiffari kerennyt edes tinkimään. On se toisille vaan niin helppoa :(
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
Harris
30.12.2008 22:20:31 (muokattu 30.12.2008 22:23:33)
Tulee kyllä itekin ihmeteltyä näitä heppuja jotka SAAVAT alennusta paikallisista liikkeistä. Itsellenikin on (ei nyt suoraa, mutta melkein) sadellut piruilua osaksi kun olen ollut katsomassa/ostamassa uutta kitaraa monestakin paikasta ja ihmetellyt oudon korkeaa hintaa. Näin on käynyt Musafasulla ja Musamaailmassa. Levytukusta ei vaan alennusta tippunut aikoinaan kun sieltä kalliin Ibanezin ostin.

Tosin toissa viikolla kävin bändikaverin mukana Levytukussa kun hän osti piuhoja ja hihnaa kitaralle. Myyjä siinä kaveria neuvoessa tokaisi "No katsotaas sulle joku sopiva pakettihinta näistä kamoista..." eikä kaiffari kerennyt edes tinkimään. On se toisille vaan niin helppoa :(

Eihän sitä alennusta automaattisesti tipu. Kysyitkö silloin Ibanezia ostaessa suoraan sitä "päivän hintaa", vai marssitko suoraan kassalle ja maksoit? Aina on Musamaailmassa ja Levytukussa päästy hinnoista yhteisymmärrykseen, en nyt kumminkaan rupea tinkimään alle viidenkynpin ostoksista. Sainpa tänään pyytämättä euron alennusta neljän euron tuotteesta Kaisaniemen F-musiikista, aimoinen ale-prosentti :)
Antti1
30.12.2008 22:23:25
Mulla on tapana "paikallisessa" kysyä, että "mitäs nää maksaa?". Aina on pyöristynyt järkilukuun, joskus yllättävänkin alas. Sen ja hyvän palvelun takia tykkäänkin puljua tukea. Ikinä ei oo joutunut pettymään.
"Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko
Harris
30.12.2008 22:28:32
Onhan toi tosiaan halvempaa tilata, mut silti tulee itsekkin tuettua paikallisia niin paljon ku pystyy.

Onhan se siistimpää hipelöidä kitaraa kaupassa, tinkiä niin paljon ku kehtaa, lyödä vaivalla tienatut/varastetut/säästetyt eurot tiskiin ja käydä se vika kymppi mikä jäi taskun pohjalle sijoittamassa pariin stobeen sillä aikaan ku ne pistää kepin haluttuihin säätöihin.
-Cale
30.12.2008 23:00:30
Onhan Suomessakin liikkeitä joista saa aika järkevään hintaan. Jos hintaa on puolet lisää niin eiköhän kannata silloin tilata mieluummin vaikka kuusta se tavara.

Kyllä esim. kitaran kohdalla, mutta piuhat, kielet, pedaalitkin pitää välillä saada heti eikä silloin ehdi/jaksa tilailla.
adretlan
30.12.2008 23:16:35
Kyllä esim. kitaran kohdalla, mutta piuhat, kielet, pedaalitkin pitää välillä saada heti eikä silloin ehdi/jaksa tilailla.

Mulla homma menee päinvastoin. Kitaraa pitä saada itse näplätä, ja valita hyvä. Itse tosin ostin käytettynä yksityiseltä. Mutta piuhat, kielet ja pedaalit on paljon helpompaa tilata jostakin nettikaupasta. Saa just sitä mitä haluaa, eikä sitä mitä sattuu olemaan kaupan hyllyllä.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
taskumatti
30.12.2008 23:17:37
Myyjä siinä kaveria neuvoessa tokaisi "No katsotaas sulle joku sopiva pakettihinta näistä kamoista..." eikä kaiffari kerennyt edes tinkimään. On se toisille vaan niin helppoa :(

Se on se naamaraja kuomaseni :) Meidän rumempien yksilöiden on opittava pitämään pintamme, taikka maksamme enemmän.
Hello musician. I want to play a game.
jra
30.12.2008 23:42:52
http://www.dv247.com/invt/37176/

Jos tästä kitarasta oli puhe niin voi vittu...

Tosiaan, jos vähänkään lohduttaa, niin muutama kk sitten tuokin on maksanut pitkän matkaa yli 300€ ja eipä tuota tuolla enää ole edes saatavissa, joten aika turha verrata noihin hintoihin. Jos nyt on ostamassa kitaraa tai muuta soittopeliä, eikä ole kiikarissa joku tietty yksilö, niin tietysti kannattaa hyödyntää punnan kurssi.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
benzin
31.12.2008 11:28:35

Lisää lohtua. Jos vehje särkyy niin korjaus tai vaihto on huomattavasti helpompaa jos vehkeet on Suomesta. Thomanilla voi pahimmassa tapauksessa vehkeet hävitä. Takuuhommat on vaikeita varsinkin jos pakkaus/paketti on hävinnyt tai heitetty pois (niinhän usein käy).
Kyllä ne Thomannin järjestelyt toimii mutta ovat hitaat.
karsa
31.12.2008 11:33:08
Taidampa olla onnellisessa asemassa kun oma suosikki paikallisessa myyjä kaikissa suurimmissa ostoksissa näyttää ihan suoraan t-puljun hintaa ja ynnää mukaan parieuroa kivijalkaliike lisää, ilman suurempia hinnansäätämis keskusteluja. Toi mitä nää maksaa riittää aina. Nyt vaan engelsmannien halvan punnan aikoihi tietenki ei paikallisen rahkeet missäänpäin riitä niihin hintoihin...
Harris
31.12.2008 13:33:33
Thomanilla voi pahimmassa tapauksessa vehkeet hävitä.

Hah-hahaaa!!

Sori, pari viikkoa vanha vauva hieman valvottaa...
FensonGibder
31.12.2008 13:56:42
Kotimaisten pikkukauppojen väsymättömät puollustajat jaksavat aina jauhaa sitä kuinka: "isot kansainväliset puljut voivat myydä paljon halvemmalla koska volyymit on isot, blaa blaa.."

Harvemmin on mainittu sitä, että isojen kansainvälisten firmojen voitot jaetaan satojen tai tuhansien omistajien kesken.

Pikkuliikkeessä kaikki voitot voivat mennä yhteen ja samaan taskuun..
Rajapatsas
31.12.2008 14:22:38

Ja.. Huomaa se että tuit siinä suomalaista soitinkauppiasta, etkä saksalaista.

En tiedä loppujen lopuksi mitä tukemista näissä ylihintoja vetävissä kauppiaissa on?
SURf
31.12.2008 14:28:19
www.inoa.fi

Käykää tuolta katsomassa minkälaista tulosta kotimaiset kauppiaat tekevät.
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
Harris
31.12.2008 15:10:36
www.inoa.fi

Käykää tuolta katsomassa minkälaista tulosta kotimaiset kauppiaat tekevät.

Varsin mielenkiintoinen linkki...
Jannipaali
31.12.2008 15:21:06
En tiedä loppujen lopuksi mitä tukemista näissä ylihintoja vetävissä kauppiaissa on?

Kauppiailla on sitten varaa laskea niitä hintoja.
Asiat eivät useastikaan ole ongelmia, ellei niistä tee ongelmia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)