Peltor 05.12.2008 01:41:39 | |
---|
Kumpi olisi parempi efekteihin&metallimusiikkiin, Gt-10 vai X3 live ? Tavoitteena oppia soittamaan kitaraa yhtä hyvin kun Malmsteen 3 promillen kännissä. |
McNulty 05.12.2008 10:55:27 | |
---|
Kumpi olisi parempi efekteihin&metallimusiikkiin, Gt-10 vai X3 live ? Yes but no! GT-10 on minun mielestäni parempi efektien osalta. X3 Live sitten etuastemallinnuksien osalta. Ei sillä, kyllä GT-10:n etuasteet toimivat myös, mikäli tuollaista multipaavoa tarvitset. Kumpaisenkin saa toimimaan metallimusiikissa varsin hyvin. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
hiihtoliiton kamaa kaupan |
min 06.12.2008 10:15:36 (muokattu 06.12.2008 10:16:25) | |
---|
|
jussimus 06.12.2008 14:42:42 | |
---|
Kunpi ois pelkkänä efektikoneena parempi, Boss GT-10 vai Vox Tonelab LE? Värittääkö molemmat putkivahvarin soundia jotenkin ja syövätkö dynamiikkaa pahasti? Saahan noista molemmista kytkettyä kaikki vahvari- ja kaappimallinnokset kokonaan pois päältä tarvittaessa? Oisko nuo lankut syytä laittaa vahvarin looppiin mikäli niitä käyttää pelkkinä efektikoneina? |
PappaSF 06.12.2008 15:41:54 (muokattu 06.12.2008 15:44:01) | |
---|
Kunpi ois pelkkänä efektikoneena parempi, Boss GT-10 vai Vox Tonelab LE? Värittääkö molemmat putkivahvarin soundia jotenkin ja syövätkö dynamiikkaa pahasti? Saahan noista molemmista kytkettyä kaikki vahvari- ja kaappimallinnokset kokonaan pois päältä tarvittaessa? Oisko nuo lankut syytä laittaa vahvarin looppiin mikäli niitä käyttää pelkkinä efektikoneina? Ainakin GT-8:sta sai vahvistin- ja kaappimallinnokset pois (uskoisin että myös GT_10:sta saa noi pois, joku voisi vahvistaan tämän kellä tuo GT-10 on). GT-8 itse käytin sekä kombon edessä (inputtiin) ja/tai efektiloopissa. Kun käyttää sitä 4 kaapelin metodia niin ei tarvi edes irroitella johtoja vaan valinnoista sitten pysty vaihtamaan lennosta että käyttikö efektiloopissa vai ei. (lisäksi efektien järjesteystä pysty vaihtamaan huomioiden myös sen kombovahvistimen paikan siinä efektiloopissa) Eiköhän tuossa GT-10 pysty tekemään samoja asioita, onhan se vähän uudempi ja tehostetumpi/tehokkaampi (tosin gt-8 tuntuu kyllä jykevämmältä päällisin puolin) Nykysin ei mulla tuota GT-8 ole kun myin sen kaverille pois (sillä kun ei ollut mitään efektimultihärpäkettä ja ite halusin jotain erillaista systeemiä kokeilla, nyt on mulla erilliset pedaalit, ehkä joskus vielä tulee hankittua multihärpätinkin). |
jussimus 06.12.2008 17:04:06 | |
---|
Saakos PodX3 Livestä kaikki vahvarimallinnokset ynnä muut tarvittaessa pois päältä, jos haluaa käyttää lankkua pelkkiin efekteihin? Miten paljon X3 Live syö vahvarin soundia/dynamiikkaa, ja vaikuttaako tähän X3:n sijainti signaaliketjussa? |
Exhausted 06.12.2008 21:20:54 | |
---|
Saakos PodX3 Livestä kaikki vahvarimallinnokset ynnä muut tarvittaessa pois päältä, jos haluaa käyttää lankkua pelkkiin efekteihin? Kyllä. Itse teen juuri näin. Miten paljon X3 Live syö vahvarin soundia/dynamiikkaa, ja vaikuttaako tähän X3:n sijainti signaaliketjussa? En ole tainnut koskaan oikein testata asiaa minkäänlaisella A/B-vertailulla, mutta uskoisin että kyllä aina AD/DA-muuntaminen pelkästään vähän värittää saundia, mutta tuskin sen enempää kuin boardillinen pedaaleja. Itse pidän X3 Liveäni kitaran ja vahvarin välissä ja otan säröt vahvarista, koska tykkään enemmän siitä, että efektit menevät vahvarissa vähän ruttuun. |
Spiral 06.12.2008 21:23:04 | |
---|
"Kaiken kattava multiefekti" Mutta entäs Veret Seisauttava Vaalivoitto? |
Nacher 06.12.2008 21:58:10 | |
---|
En halua mitenkään häiritä threadin kulkua, mutta tosiaan ostin sitten itse Line6 M13, ja toistaiseksi olen ollut tyytyväinen. Ihan kohtuullisen hyvin tuota ohjailee midipedaalillakin. |
januszian 17.12.2008 16:15:58 (muokattu 17.12.2008 16:18:25) | |
---|
Mulle kans! Eli vaihtoehdot ovat jotakuinkin: - POD X3 Live - tonelab LE - Boss GT-10 Tosin homma menee niin että pelkät efektit käyttäisin noista bändin kanssa. Himassa olis kyllä nasta että olis etuasteetkin jonka vois tökätä combon returniin. Pääasiassa mä tarviin silti vaan hyvät efektit. Eli esim. Line6 M13? Boss ME-50? Mun mielestä siisteintä ikinä on vaihtaa efektejä patcheilla. Eli yks poljin per saundivaihto. vahvariahan näillä ei varmasti ohjailla mutta että ees efekti"maisemat" vaihtuis kertapolkasulla. Mulla on muinoin ollut Line6 flextone II ja PODXT ja se käytettävyys floorboardin kanssa on lyömätön efektimeiningeissä. Mikä on paras? :) (ehkä ärsyttävin kysymys ikinä...) Onko jotain muita mustia hevosia? hintaluokka on max 500 euroa. Onko ZOOM g7.1 tai 9.2 vai mitkä lie tai Digitech RP500 mistään kotosin? Eli verrattavissa saundin laadultaan näihin muihin multilankkuihin? SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
NYT MYÖS MYYNNISSÄ!!!! Imperiumin arvosana 4+ |
januszian 17.12.2008 20:11:20 | |
---|
Nosto ylös SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
Nacher 17.12.2008 20:26:35 | |
---|
Tuo M13 systeemi on ihan harvinaisen näppärä ulkoisen midipedaalin kanssa. Tosin toimii se hyvin yksinkin. Eli tosiaan siinä on 12 sceneä, jotka ovat presettejä siitä, mitkä 12 efektiä on valittu käyttövalmiuteen, millä säädöillä ja mitkä niistä ovat päällä. Esim vaikka scene cleanille, jossa on paljon erilaisia "mietoja" efektejä, ja toinen scene happocleanille, jossa on enemmän kaikenmaailman hulluja avaruusefektejä ja tujummin säädettynä. Taviscleanissa vain reverb ja delay päällä defaulttina, avaruuscleanissa lisäksi flanger ja tremolo. Nyt midipedaaliin saa yhden presetin taakse napin, jossa lähtee vahvarista clean ja M13:sta cleanefektit päälle. Toiseen nappiin sitten myös vahvarin clean, mutta M13 avaruuscleani. Simppeliä vielä, mutta hauskaa tästä tulee kun presetit tallentuvat automaattisesti M13:ssa ellei toisin säädä, eli jos kesken biisin polkaisenkin tremolon tilalle choruksen tuossa avaruuscleanissa, niin seuraavan kerran kun valitsen tuon avaruuscleanin, siinä tulee automaattisesti tuo chorus tremolon tilalle, kunnes taas toisin säädän. Täten voin vaikka muutamalla polkaisulla muuttaa cleanin tai avaruuscleanin efektit sellaiseksi, kun ko. biisissä tarvitsen, ja sitten ne automaattisesti latautuvat siitä presetistä oikein. Samaten voin pysyä vain yhdessä M13 presetissä ja polkea siitä lennossa erilaisia efektejä päälle tai pois tai sitten pitää M13 presetin samana ja polkea midipedaalista vahvarin säröä päälle/pois. Tuolla saa aika mukavasti maksimoitua monipuolisuuden ja samalla pidettyä kaiken ylimääräisen polkemisen minimissä. Eli jos tuosta sepustuksesta ei muuten mitään tajua, niin M13 voi käyttää joko ihan tavallisen pedaalilaudan tapaan polkien kaikkea yksitellen päälle tai pois, tai sitten polkea presettejä suoraan. Lisäksi kaiken saa midipedaalin taakse, jolloin voi sieltä käsin ohjata vahvariakin samaan aikaan, jos vahvari ymmärtää midiä. |
januszian 18.12.2008 00:10:36 | |
---|
entäpä Korg AX3000G? simppelin näkönen mokkula. SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
januszian 19.12.2008 00:06:50 | |
---|
Kävin kokeilemassa Tonelab LE:tä, GT-10:ä ja Line6 M13:a. En kyllä tullut hullua hurskaammaksi. Taitaa mennä ominaisuus ja hintataistoksi. SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
januszian 22.12.2008 01:04:34 | |
---|
Ostan varmasti BOSS GT-10:n. Siinä on melko ylivoimasen paljon hyödyllisiä ominaisuuksia. - BOSS varmaan osaa mallintaa omat efektinsä melko hyvin. Itse diggaan BOSSin purkeista. - Hinta alempi ku POD X3 Livessä. - Tuiki hyödyllinen vahvarin kanavanvaihtorele ja muut pedaaliominaisuudet. - Ulkosen efektipedaalin looppi. - Riittävät etusmallinnukset himakäyttöön. - Tonelab LE:ssä ei ole tremoloa! (melko uskomatonta mun mielestä. Voi olla et sen sais jostain rotarysta viriteltyä) - M13 on kallis ja hankalanoloinen laite. Ainakin verrattuna GT-10:n. Eikä siinä ole etusia sen kerran ku niillä haluis leikkiä. - GT-10:ssä saa vaikka kaikki efektit samaan aikaan päälle, compressorin, särön, EQ:n, tremolon, choruksen, flangerin, delayn, kaiun ja wahin tai muun. (näköjään saa X3:ssakin mutta X3:sta puuttuu muutamat tärkeät muut ominaisuudet) - GT-10:ssä Selkeät isot polkimet. - Serkuilta saatu 30 euron lahjakortti F-musaan. :D Tonelab LE on halpa mutta siinä on muutama riittävän iso ongelma. wah on säröpedaalirullassa eli ei saa samaan aikaan päälle kaikkea tarvittavaa. Tonelab LE värittää myös soundia kun on se putki lämmittämässä. Voi toki olla että se on vain koriste mutta ei kuulostanut sen läpi samalta ku suoraan vaffariin mennessä. vähemmän efektejä (ja vahvarimallinnoksia) kuin kilpailijoissaan. Muita yleishyödyllisiä ominaisuuspuutteita joita muissa on. SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
Peltor 22.12.2008 01:50:39 (muokattu 22.12.2008 02:08:12) | |
---|
Tavoitteena oppia soittamaan kitaraa yhtä hyvin kun Malmsteen 3 promillen kännissä. |
uduwudu 31.12.2008 01:56:33 (muokattu 31.12.2008 01:58:36) | |
---|
- Tonelab LE:ssä ei ole tremoloa! (melko uskomatonta mun mielestä. Voi olla et sen sais jostain rotarysta viriteltyä) Eikö oikeasti? Mikäs se Textrem-efekti mahtaa sitten olla? Outoa kyllä jos ei ole tremoloa ja hyydyttää omat ostoaikeenikin. Mitenköhän toi Tonelab toimisi pelkkänä multiefektinä, eli onko efektit hyviä? Vahvari- ja kaappimallinnukset saa varmaan ohitettua noissa kaikissa nykyajan laitteissa (kai?). |
Mikä on octaaverin tilanne tuossa Line6 M13:ssa? Efektilistasta löytyy Octisynth, mitä ikinä tarkoittaakaan, joten ajattelin kysäistä. Pitääkö tuon kaveriksi kuitenkin sitten hankkia vaikkapa Electro-Harmonixin MicroPog ylä- ja alaoktaavimuljuttimeksi? Look, let me explain something. I'm not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. That or His Dudeness... Duder... or El Duderino, if, you know, you're not into the whole brevity thing... |
FensonGibder 31.12.2008 14:00:03 | |
---|
Mikäs se Textrem-efekti mahtaa sitten olla? Mun telkkarissa on textrem-efekti: teksiteeveessä vilkkuu rivit ja kirjaimet miten sattuu. OT on OK |