Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ::Tullisekoilua::
1 2 3
j-o-n-e
31.12.2008 04:20:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä tositarinalla ei ole juurikaan tekemistä studiotyöskentelyn kanssa, mutta on ihan pakko jakaa tää juttu..
 
Eli menin eilen hakemaan Treen tullista mikrofoneja (Kel Audio HM-2D ja HM-7U), jotka tilasin Kanadasta. Avasin tullin tiskillä paketin (kuten aina ennenkin), ja tullivirkailija oli erityisen kiinnostunut mikkien mukana tulleista manuaaleista. Hetken aikaa neiti tutki niitä itsekseen, siirtyi sitten sivummalle supattamaan toisen virkailijan kanssa ja tutkivat vuoron perään manuaaleja ja jotain tulliprosyyriä. Tämän jälkeen virkailija paineli puhelimeen ja n. 5 min. kuluttua tuli takaisin ja ilmoitti: Olen pahoillani, mutta näitä mikrofoneja ei voida luovuttaa teille, Ilmailuviraston mukaan ne lähettävät signaalia, joka häiritsee lentoliikennettä. Paketti pitää palauttaa lähettäjälle.
 
??
 
Olin varmasti hyvinkin kysymysmerkin näköinen, ja ensimmäisenä tuli mieleen että tän on pakko olla jotain piilokamerapelleilyä. Mutta eihän tullissa pelleillä, ja kun sain kerättyä itseni ja kysyin, mistä he tällaisen signaaliteorian keksivät, virkailija ilmoitti että hän vain toimii ohjeiden mukaan ja keskusteli juuri asiasta ilmailuviraston kanssa.
 
Pyysin Ilmailuviraston puhelinnumeron, soitin ja kerroin tilanteen. Sain edelleen samaa selostusta siitä, kuinka nämä mikrofonit lähettävät signaalia, joka on varattu vain lentoliikenteelle ja kuinka Yhdysvalloissa on käytössä ihan eri taajuudet. Tässä kohtaa meinasi mennä hermot ihan totaalisesti, mutta pidin itseni kasassa ja aloin pitää tälle Ainstainille luentoa mikrofoneista, mikrofonivahvistimista, johdoista, SIGNAALEISTA ja siitä, kuinka nämä mikrofonit juuri ovat tulleet maahan lentokoneella (eikä kone ole Atlantin pohjassa). Viimein hän ymmärsi: Ai eikö nämä mikrofonit lähetäkään signaaleja!
 
Eihän kaikki voi olla asiantuntijoita joka asiassa, mutta Suomen tulli on kyllä ihan uskomaton paikka. Ei ollut ensimmäinen kerta (ja tod.näk. ei viimeinen), kun on ollut tullissa ihme säätöä elektroniikkavempainten kanssa.
 
Lopulta tullaus onnistui, mikit on turvallisesti kotona ja olen taas yhtä kokemusta rikkaampi.
 
Hyvää Uutta Vuotta!
 
"I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff."
hape
31.12.2008 08:01:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei jumalauta. Aivan uskomattoman mahtava sekoilua!
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
samic
31.12.2008 09:05:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jus tuollasta juntti meininkiä...:D
 
ejhfi
31.12.2008 09:51:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai eikö nämä mikrofonit lähetäkään signaaleja!
 
Mä ainakin haluaisin just sellasia mikrofoneja, jotka lähettävä signaaleja :D
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
virtalahde
31.12.2008 11:29:49 (muokattu 31.12.2008 11:30:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uhhuh.
 
Mulla oli kerran juurikin Tampereen tullissa Forssellin JFET992 -vahvistimia Kanadasta, ja pakettiahan alettiin sitten ihmettelemään. Kello oli n. 15:55, tms. Kauhea säätäminen ja laskeskelu, että kyllä tästä tulee nyt vähän veroja maksettavaksi. Lisää laskeskelua, lisää säätämistä ja hermostunutta kellon ihmettelyä.
 
Kun kello löi 16:00, tullivirkailijalla tippui hanskat tiskiin, ojensi paketin mulle ja sanoi että ole hyvä.
 
Ei tullut maksettavaa.
 
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
hape
31.12.2008 11:40:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun kello löi 16:00, tullivirkailijalla tippui hanskat tiskiin, ojensi paketin mulle ja sanoi että ole hyvä.
 
Loistava strategia! Pitää vastedes asioida tullissa aina vähän ennen neljää...
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
mamiti
31.12.2008 12:08:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mennään vielä vähän kauemmaksi studiotyöskentelystä, mutta hain samasta paikasta pakettia joku viikko sitten ja pankkikortti ei kelvannut kun siinä oli luotto samalla kortilla... Ihmettelin siinä sitten, että millä maksaisi kun pankista ei oikein enää saa pankkikorttia ilman luottoa. Kuulemma systeemit ovat vanhat eikä yhdistelmäkortilla maksaminen onnistu.
 
Groovi
31.12.2008 13:27:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä tositarinalla ei ole juurikaan tekemistä studiotyöskentelyn kanssa, mutta on ihan pakko jakaa tää juttu..
 
Eli menin eilen hakemaan Treen tullista mikrofoneja (Kel Audio HM-2D ja HM-7U), jotka tilasin Kanadasta

 
Jotta aiheella olisi edes jotain tekemistä studiotyöskentelyn kanssa, kerroppa sitten noista mikeistä käyttäjäkokemuksia. =)
Mulla on HM-1 malleja pari kappaletta, ja olen ollut niihin oikein tyytyväinen.
 
Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä.
j-o-n-e
31.12.2008 13:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotta aiheella olisi edes jotain tekemistä studiotyöskentelyn kanssa, kerroppa sitten noista mikeistä käyttäjäkokemuksia. =)
 
En oo viel ehtiny testailla mikkejä, mutta heti uuden vuoden jälkeen on tarkoitus nauhoitella naisvokaaleja ja perkkuja, palataan asiaan tuonnempana...
 
"I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff."
myslique
31.12.2008 16:27:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa toimintaa tullilta! :-D :-D :-D
Naama jäi normaalia pitkäaikaisempaan virneeseen sopivasti aattoillan kunniaksi.
 
Miksi vaihtaa sointua kun ei se sointu vaihtamalla parane?
kaukopoika
31.12.2008 18:19:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tampereen tullissa tapahtunutta myös:
Olin joskus 2006 vuoden alussa ostamassa Ameriikoista yhtä vanhempaa Fender vahvistinta ja käväisin sitten siellä tullissa vähän tiedustelemassa käytännön asioita ,ensikertalainen kun olin.
 
No asia kyllä selvisi ei siinä mitään ,mutta se mitä tapahtui huoneen toisen puolen palvalutiskillä meni näin:Vierekkäisillä tiskeillä ilmeisen lähellä eläke-ikää oleva ,todella kyllästyneen näköinen rouva ,katse täynnä vihaa ja katkeruutta ja seuraavassa tiskissä taas sitten juuri työ-elämään astuneen ikäinen ,todella kaunis ja hehkeä tyttö .Minä asioitsin toisella puolella huonetta keski-ikäisen herran kanssa selin naisiin päin ja siinä kun se jeppe selasi mulle kansioitaan ,niin kuultiin seuravanlainen keskustelu (todettakoon ,että keskustelun loppumetreillä herra katseli jo sujuvasti vuoroin lattiaan,vuoroin kattoon.
 
ROUVA :Mitä sää ny oikein teet ?(ivallisesti)
TYTTÖ :Juon vettä (pelokkaasti)
ROUVA :Jaa että juot vettä.(ivallisesti)
TYTTÖ:Niin ,tuli jano.(pelokas edelleen)
ROUVA:Eikös sille meitin pikkuprinsessalle oo kukaa sanonu ,ettei työpisteelle tuoda eväitä ?(todella ivallisesti)
TYTTÖ :Niin mutta ei kai tästä oo hait..(melkein itkien)
ROUVA :(Koitahan nyt painaa siihen sievään pikku päähän ,että meillä on täällä oikein taukohuone ja viralliset lepotauot,ettei se pikkuprinsessa nyt sitten enää tuo niitä vesiään tänne,onko tämä nyt sitten selvä,kukaan ei tuo juomiaan tänne !(ivallisesti ja vittumaisesti.)
 
Ja tämä on tositarina!
 
Hetu
31.12.2008 22:05:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loistava kertomus.. :D hohohoho
 
WAINAS Uusi Tuomio-EP ladattavissa
Eemo1
01.01.2009 12:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heh,
 
mua ne jostain syystä aina kuumottaa että "mihin tarkoitukseen" on esimerkiks potentiometrien nupit tai elektroniikan komponentit.
 
-tuleeks nää johonki autoon?
-en osaa sanoa mihin mä aion käyttää nää ~70 nuppia.
 
olen maksanut "mikrofoni" kategorian mukaan tullit elektroniikan komponenteista. ne jotenki päätteli tän, koska paketissa oli sdc kalvoja. ne oli jotenki kiinnostavia tullinaisen mielestä.
 
NOH, ei nää ole vielä kovin pahoja, mutta niiden päättelyssä ei välillä ole minkään sortin logiikkaa.
 
Groovi
01.01.2009 13:55:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen tullin määrän laskemista varten ne yleensä tenttaa ja pommittaa joskus aika omituisilla kysymyksillä. Se muodostuva tullausmaksu on jonkin verran riippuvainen tuotteesta tai paremminkin tuoteryhmästä.
 
Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä.
Eemo1
02.01.2009 09:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen tullin määrän laskemista varten ne yleensä tenttaa ja pommittaa joskus aika omituisilla kysymyksillä. Se muodostuva tullausmaksu on jonkin verran riippuvainen tuotteesta tai paremminkin tuoteryhmästä.
 
kyllä kyllä, mä en vaan ymmärrä sitä logiikkaa että miksi esim elektroniikan komponentteja tullata elektroniikan komponentteina vaan esim mikrofonin mukaan.
 
-mikä tää laite oikein on?
-se on ad/da muunnin.
-joo-o, mut mikä tää on?
-se muuntaa analogisen signaalin digitaaliseksi ja toisinpäin.
-tuleeks tää johonki autoon?
 
... ja sit saa selitellä et se on verrattavissa tietokoneen äänikorttiin, mut eihän sellanen selitys kelpaa mitenkään.
 
Khassera
12.09.2013 18:22:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostampa thrediä vähän ja kysäsen kun en bongannut tullin lehtisistä:
 
Mitenkä paljon tulee yksittäiselle mikille tullia jos sen tilaa jenkeistä?
 
sanotaan että vaikka 300e rahteineen on mikin hinta. :)
 
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
ReBeat
12.09.2013 18:55:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Khassera: Nostampa thrediä vähän ja kysäsen kun en bongannut tullin lehtisistä:
 
Mitenkä paljon tulee yksittäiselle mikille tullia jos sen tilaa jenkeistä?
 
sanotaan että vaikka 300e rahteineen on mikin hinta. :)

 
2-4% tullia ja sitten 24% ALV
 
Loppuhinta maahantuodulle mikrofonille on suunnilleen 300e X 1,03 X 1,24 = 383,16e
 
L.Ruoska
14.09.2013 23:05:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Khassera: Nostampa thrediä vähän ja kysäsen kun en bongannut tullin lehtisistä:
 
Mitenkä paljon tulee yksittäiselle mikille tullia jos sen tilaa jenkeistä?
 
sanotaan että vaikka 300e rahteineen on mikin hinta. :)

 
Otat dollarihinnasta sen $-merkin veks ja pistät € tilalle niin olet yleensä aika lähellä totuutta :)
 
There was a hole here. It's gone now.
darkus
15.09.2013 17:32:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just tilasin läjän mikkejä ja heräsi seuraava kysymys....Ymmärsin että tulli laskee arvonlisäveron määrän niin että maksetut postikulut sisältyy siihen.
 
Miksi mun täytyy maksaa arvonlisäveroa postituksesta, jonka multa laskuttaa USPS, jenkeissä?
 
Siis mitä helvettiä, eihän ne postikulut lisää sen tuotteen arvoa mitenkään.
 
Onko asiaa mahdollista kikkailla tullissa jotenkin?
 
Esimerkkinä tässä, ostin 2kpl AudioTechnican AT4040, yhteishintaan 380 dollaria.
Postien kanssa maksoin siis paypalilla noin 450 dollaria.
 
Joudunko maksamaan arvonlisäveron ja mahd 2-4% tullin tosta 380usd vai 450usd?
 
Attack Attack, Were back again baby!
saastara
15.09.2013 17:57:17 (muokattu 15.09.2013 18:01:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Just tilasin läjän mikkejä ja heräsi seuraava kysymys....Ymmärsin että tulli laskee arvonlisäveron määrän niin että maksetut postikulut sisältyy siihen.
 
Miksi mun täytyy maksaa arvonlisäveroa postituksesta, jonka multa laskuttaa USPS, jenkeissä?
 
Siis mitä helvettiä, eihän ne postikulut lisää sen tuotteen arvoa mitenkään.
 
Onko asiaa mahdollista kikkailla tullissa jotenkin?
 
Esimerkkinä tässä, ostin 2kpl AudioTechnican AT4040, yhteishintaan 380 dollaria.
Postien kanssa maksoin siis paypalilla noin 450 dollaria.
 
Joudunko maksamaan arvonlisäveron ja mahd 2-4% tullin tosta 380usd vai 450usd?

 
Jos en nyt täysin valehtele, niin koko köntästä.
 
E: Mites muuten tuo tullin alv:n laita jos on alv-rekisterissä oleva Y-tunnus? Lätkäisevätkö päälle ja omillaan pitää sitten vähennellä, vai antavatko suoraan noutaa pelkillä tullin maksuilla..?
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «