Aihe: mikä (low gain) overdrive Vox AC30:nen seuraksi?
1 2 3 4
psalo
30.12.2008 19:19:27 (muokattu 30.12.2008 19:21:36)
Olen ruuvannut voxistani mieluisan, lähestulkoon puhtaan soundin. Tarvittaessa se saa hieman volumebuustia mxr micro ampista, ja kitarana on Lespa Kent Armstrongin humpparikokoisilla p-90:sillä. Soolosoundi tulee Ratista.

Mitä pedaalia arvon raati suosittelisi, kun tahtoisin saada tarvittaessa hieman lisää säröä rytmisoittoon? Suurin osa markkinoilla olevista polkusimista markkinoi itseään "jättimäisellä volumebuustilla" tai "uskomaton määrä gainia" tyyliin. Minä en kuitenkaan halua mitään näistä, vaan vähän mutta sitäkin maukkaampaa säröä. Vox on melkoisen kirkas vahvistin, joten pedaalin ei missään nimessä tarvitsisi ainakaan kirkastaa saundia.

Musiikkityyli on sellaista retroilevaa rokkia, mutta mitään särövalleja ei todellakaan tarvita. Ehdotuksia?

E: varsin tärkeää olisi, että pedaali pelittäisi avosointujen kanssa
baba o riley
30.12.2008 20:54:23
Mä suosittelen taas kerran etsimään käsiisi 70-luvun electro harmonixin hot tubesin. Se on pedaali josta ei paljon puhuta, niitä tehtiin vaan muutaman vuoden ajan. Mutta mielestäni yksi monivivahteisimmista overdrivesta mitä olen käyttänyt. Unohda tube screamer, ehkä mailman yliarvostetuin pedaali :) Näitä hot tubeseja liikkuu silloin tällöin, oman hommasin aikoinani englannista, mutta olen suomessakin nähnyt pari myynnissä. Hinnat tuppaa olemaan siinä satasen paikkeilla. Tätä ei tule sekoittamaan uuteen hot tubesiin jossa on putket.
rheinone
30.12.2008 20:59:27
Kyllä toi tarve kuulostaa ihan perus-tube-screameriltä. Niitähän on miljoona. Vaikkapa Maxon OD808.
Kiinankeisari
30.12.2008 21:04:06
perus-screamer on musta aika huono voxin kanssa, ainakin tuossa visual soundin 808-kloonissa on niin rutkasti middleä että se alkaa turhaan kirskumaan muutenkin middlekkään/kirkkaan voxin kanssa. bad monkey on yllättävän hyvä, siinä on vähemmän noita puukottavia keskitaajuuksia: tosin vain boostina, itse overdive on aika kökkö.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
psalo
30.12.2008 21:10:22
Kyllä toi tarve kuulostaa ihan perus-tube-screameriltä. Niitähän on miljoona. Vaikkapa Maxon OD808.

Kokeilussa ovat olleet Bad Monkey ja Visual Soundin Jekyll & Hyde. Näistä Bad Monkey toimi ehkä hitusen paremmin, mutta ei sekään ollut sitä mitä haen. Saundi oli enemmänkin repivä kuin rokkaava, ja taajuuskaista muuttui melkoisesti verrattuna perussaundiin. Jotenkin minulle tuli niistä sellainen fiilis, että perus-tube-screamer on juuri se mitä en etsi. Tai sitten sen pitäisi jotenkin paremmin pitää kitaran ja vahvistimen omaa saundia tallella.
Jungleman
30.12.2008 21:23:02 (muokattu 30.12.2008 21:55:44)
Hot Cake -jengi todennäköisesti tulee pian kertomaan, kuinka upeasti ko. pedaali toimii Voxin kanssa. En tiedä, ei ole kokemusta.

Kuitenkin kehottaisin vakavasti harkitsemaan myös Mad Professor LGW -pedaalia. Vähän mutta hyvää. Kohtuuhinnalla :-)
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
rheinone
30.12.2008 21:23:49
perus-screamer on musta aika huono voxin kanssa, ainakin tuossa visual soundin 808-kloonissa on niin rutkasti middleä että se alkaa turhaan kirskumaan muutenkin middlekkään/kirkkaan voxin kanssa.

Katos katos, ai Vox ei ole tubescreamer-yhteensopiva. Kaikkee sitä oppii ku vanhaks elää.

bad monkey on yllättävän hyvä, siinä on vähemmän noita puukottavia keskitaajuuksia: tosin vain boostina, itse overdive on aika kökkö.

No mut buustaamiseenhan oli Microamp. Mikäs olis OD-puolelle hyvä?
wilo
30.12.2008 21:29:35
Olen ruuvannut voxistani mieluisan, lähestulkoon puhtaan soundin. Tarvittaessa se saa hieman volumebuustia mxr micro ampista, ja kitarana on Lespa Kent Armstrongin humpparikokoisilla p-90:sillä. Soolosoundi tulee Ratista.

Mitä pedaalia arvon raati suosittelisi, kun tahtoisin saada tarvittaessa hieman lisää säröä rytmisoittoon? Suurin osa markkinoilla olevista polkusimista markkinoi itseään "jättimäisellä volumebuustilla" tai "uskomaton määrä gainia" tyyliin. Minä en kuitenkaan halua mitään näistä, vaan vähän mutta sitäkin maukkaampaa säröä. Vox on melkoisen kirkas vahvistin, joten pedaalin ei missään nimessä tarvitsisi ainakaan kirkastaa saundia.

Musiikkityyli on sellaista retroilevaa rokkia, mutta mitään särövalleja ei todellakaan tarvita. Ehdotuksia?

E: varsin tärkeää olisi, että pedaali pelittäisi avosointujen kanssa

Moro!

Mä kokeilisin T-Rex Molleria. Siitä ei kovin paljon säröä irtoakaan, parhaimmillaan on just pienissä reunasäröissä ja kevytrosoissa. Mukana myös puhdas volumeboosti erillisellä jalkakytkimellä.
Kivana lisänä mix-säädin puhtaan signaalin ja särötetyn sekoittamiseen.

t. Ville
rosberg
30.12.2008 21:48:33
Suosittelen Maxonin OverDrive Pro820aa. Todella hyvä. On screameri, mutta toimii sisäisesti 18voltilla. Todella läpinäkyvän hersyvän eroottinen soundi.
Always for the better.
artopee
30.12.2008 21:58:59

Mulla on Marshallin Bluesbreaker II. Uskon, että se saattaisi vastata huutoosi....
Kiinankeisari
30.12.2008 22:23:34
Mikäs olis OD-puolelle hyvä?

tähän en kyllä aukottomasti osaa vastata kun en itse noita transparentteja OD-purkkeja harrasta, mun rokkisäroni tulee BSIABista (brown sound in a box) joka on siis aika marshallmainen. lonkalta barberin LTD vois passata, joskus testannut ja se oli aika läpiväkyvä. vai olikohan se Direct Drive, en muista enää....
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Varjo1
30.12.2008 22:44:04
T-Rex Alberta. TS- johdannainen, ei kuitenkaan niin paljon middleä, eikä syö alakertaa niin paljon. Oman Rikstonen (hyvin lähellä AC-30:n soundia) kanssa toimii mainiosti.
En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä.
ejhfi
30.12.2008 23:33:53

Entäpä Hughes & Kettnerin Tube Factor? Tällä muistaakseni Pulliainenkin säröttään Voxiaan nykyään.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
opaa
31.12.2008 00:18:56
Itellä polttelee seuraavat:

http://www.youtube.com/watch?v=obWCspO5lHQ&fmt=18
http://www.youtube.com/watch?v=ym1qr5InwKI&fmt=18

Kun pääsisi kokeilemaan.. Vaikuttavat perhanan hyviltä, Direct Drive LG vähän sparklempi sekä "british", ja jo mainittu Little Green Wonder taas vaikuttaisi olevan sellainen, kuin tube screamerien tulisi olla :) Noi vois muodostaa pedaalilaudassa aika hyvän parivaljakon, niillä sitten boostailee toisiaan. Perhana kohta oon taas jostain jenkeistä tilaamassa ja kitaran hinnan maksan pedaalien kierrättelystä..
s151669
31.12.2008 07:47:21 (muokattu 31.12.2008 07:47:50)

Kokeilussa ovat olleet Bad Monkey ... taajuuskaista muuttui melkoisesti verrattuna perussaundiin. ... Tai sitten sen pitäisi jotenkin paremmin pitää kitaran ja vahvistimen omaa saundia tallella.

Digitech screaming blues ? Muuten kuten bad monkey, mutta taajuuskaista ei ole samalla tavalla tukkoinen.
Jyrki
Guildfinger
31.12.2008 13:03:39
Kuinkas Sparkle Drive? Ei se kyllä TS:stä niin kaukana ole toisaalta.
Janne19691
31.12.2008 13:12:45 (muokattu 31.12.2008 13:13:53)

Joo ei mitää.
Rule #1: There are no rules.
erty
31.12.2008 15:32:16
Komppaan T-Rexin Molleria. Tarvittaessa hyvinkin transparentti mix-säätimensä ansiosta. Tässähän on myös erillinen clean boosti, joten voit pistää micro amppisi samalla kiertoon. ;o)
http://www.proguitarshop.com/product.php?ProductID=116&CategoryID=
PeeJii
31.12.2008 16:46:40
Hot Cake -jengi todennäköisesti tulee pian kertomaan, kuinka upeasti ko. pedaali toimii Voxin kanssa. En tiedä, ei ole kokemusta.

Kehtaako sitä nyt edes tuon jälkeen :)

Mutta joo, hot cake säilyttää hyvin vahvistimen oman soundin, ja pedaalilla pystyy helposti lisäämään pientä muroa soundiin. Kyseessä on siis Crowther Audion hot cake pedaali.

Pientä lisäsäröä voisi hakea myös vaikka Bossin sd-1 pedaalista. Soundi on vähän tuhnumpi ja vintagehenkisempi, mikä voi olla hyvinkin kysyjän retromeininkiin sopiva.

Fulltonen fulldrive pedaalikin toimii ihan kivasti Voxin kanssa, antaa vähän hifimmän vaikutelman. Ja siitähän löytyy kaksi säröä.

Kysyjälle vielä, oletko kokeillut Rat-pedaalia miedolla asetuksella. Saatko siitä mieleisen pikkusärön. Jos näin olisi, yksi mahdollisuus olisi tuo pikkusäröksi ja eteen tubescreamer soolobuustiksi, vaikka Maxonin 808.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)