Suositelkaa te viisaammat tietokoneita jotka ovat kelpopelejä äännittämiseen. Hintaa saisi olla sen 1000e. |
anapena 31.12.2008 00:01:29 | |
---|
No ensix tuumi käyttöjärjestelmä-valinta, OSX, Windows tai Linux. Jos koneista ei ole mitään kokemuksia, niin kantsis ehkäpä vähän kokeilla mikä käyttis tuntuu omimmalta. Jonkinsorttinen suo on kuitenkin luvassa...:) Jos "tykkää" tietokoneista niin se voisi olla Windows tai Linux, muuten Mac, eli OSX...:) Tämä nyt on vanhan mac-käyttäjän kärjistys asiasta, mutta ehkäpä siinä voisi jotain perää olla? Taikka sitten hommaat jonkin itsenäisen työaseman, jolla ei voi tehdä mitään muuta kuin äänittää ja miksata. Voisi olla aika järkeväkin veto? P.S. Olen tehnyt töitä monenlaisilla käyttiksillä ja ohjelmilla, joten pc-miehet älkää suivaantuko, makuasioita. Kyllä mäkin varmaan Windowsin hommaisin, jos OSX lakkaisi yhtäkkiä olemasta...Hommat vaan pitää saada tehdyksi, ja useimmat meistä joutuvat olemaan oman koneensa tukihenkilöitä. Mikään koneympäristö ei ole ikuisesti täysin ongelmavapaa, ei nauhakoneetkaan...eli en mä tainnut itse asiassa vastata kysymykseen ollenkaan, vähän pohjustin asiaa... |
Twinkle 31.12.2008 07:39:07 | |
---|
Suositelkaa te viisaammat tietokoneita jotka ovat kelpopelejä äännittämiseen. Hintaa saisi olla sen 1000e. Äänittämiseen kone on sangen laaja käsite, niin mieti ensin mitä tarvitset ja kuinka paljon ja sen jälkeen on helpompi vastata. "Tietokone" voi tätä nykyä olla niin kannettava kuin pöytäkone, jolla kummallakin on omat juttunsa mitä pitää ottaa huomioon. Sitten tarvitset jonkun millä äänittää, jos vähääkään kummempaa tahdot kuin pelkästään stereota niin tarvitaan myös äänikortti, jonka sortti riippuu paljolti siitä että onko kyseessä kannettava vai pöytäkone. Tarkennusta siis tarvitaan ennen kuin pystyy suosittelemaan, mutta kovin kummoista konetta en kyllä kotiäänityksiin ostaisi. Jos rehellisesti sanotaan, että jos ei ole tietoa jo että mitkä on "kelpo pelejä äänittämiseen" niin tuskin ne nauhoituksetkaan on kovin korkealentoisia joten melko vaatimattomalla setupilla pärjää pitkälle. |
Johannes kurkunkastaja 31.12.2008 08:16:00 | |
---|
Suositelkaa te viisaammat tietokoneita jotka ovat kelpopelejä äännittämiseen. Hintaa saisi olla sen 1000e. iMac vaikka alkuun. Yritä löytää käytetty, jos nyt löytyy Omani löysin Huutonetistä ja pelaa kuin perse Jouluna. Maksoin 800 ekua. |
anapena 31.12.2008 10:53:53 | |
---|
Nii-i, kelpo peli äänittämiseen on laaja käsite, mulla on ftp-käytössä vanha iMac G3/400MHz, joka on mun mielestä edelleen kelpo peli pelkkään äänittämiseen. Ei tuuletinta, iso kovalevy, muistia tarpeeksi, kahva päällä, firewiret/usbit, integroidut kaiuttimet. Hinta jossain nollan ja satasen välissä, käyttöarvo paljon enemmän. Toki mulla työkoneena on jo intelvehje, mutta G5sellakin pärjäisin. |
helloween 02.01.2009 11:26:55 (muokattu 02.01.2009 11:28:15) | |
---|
Elikkä pyötäkonetta olisin ostamassa. Windowsin Vista olisi käyttis, kun siitä tykkään. Tarvitsen konetta jossa on tarpeeksi muistia ja tehoa. Ainakin neljä usb-porttia tulisi olla. |
Novac 02.01.2009 12:28:15 (muokattu 02.01.2009 16:39:44) | |
---|
Kannattaa kiinnittää huomiota koneen osiin, eniten vaikuttavat prossu ja muisti. Prossuissa vaikuttavat nykyään eniten ytimien määrä, ei enää niinkään kellotaajuus. Tuplaytimellisellä prossulla pärjää jo aika pitkälle, neliytimisellä pystyy jo kotikäytössä mihin vaan. Esim. koneet joissa on Intelin prossut, toimivat varmasti erittäin hyvin(tosin itsellä ei muista merkeistä ole kokemusta). Muistia on useimmissa uusissa koneissa yleensä se 3-4GB(ja laajennusvaraa johonkin 8GB asti), mikä riittää erittäin hyvin. Käsittääkseni 32bittinen vista ei edes pysty käyttämään enimmillään kuin vähän yli 3GB muistia? Tästä voi valaistuneemmat kertoa lisää. Tonnilla saa jo aika hyvän koneen, tosin äänikortti saattaa mennä uusiksi (esim Digidesign Mbox). Vielä omat speksit: Intel Core2 Duo 2.0Ghz, RAM 3GB, toimii täydellisesti. mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö" |
LaXu 02.01.2009 15:53:51 | |
---|
Muistia on useimmissa uusissa koneissa yleensä se 3-4GB(ja laajennusvaraa johonkin 8GB asti), mikä riittää erittäin hyvin. Käsittääkseni 32bittinen vista ei edes pysty käyttämään enimmillään kuin vähän yli 3GB muistia? Tästä voi valaistuneemmat kertoa lisää. Eipä käytä ei. Sen takia kannattaakin asentaa ennemminkin 64-bittinen Vista. Tosin tällöin tarvii tsekata, että käyttämällesi audio interfacelle on varmasti toimivat Vista 64-bit ajurit. 32-bittisiin käyttiksiä en ainakaan itse enää asentaisi, kun prosessoritkin ovat olleet 64-bittisiä jo vuosikaudet. Mitä muistin määrään tulee, niin vaikka DDR2-muisti on halpaa kuin makkara, ei mielestäni yli 4GB muistista ole juuri iloa ja saattaa myös aiheuttaa ongelmia joidenkin emolevyjen kanssa. Yleensä prossateho loppuu ennen kuin 4GB muistia. |