Aihe: Framus FR212 CS CB
1 2
McNulty
31.12.2006 12:41:45
Onkohan kellään tällasta Framuksen kaappia 6505- tai 5150-nupin jatkona?

Eipä ole, mutta 6505+:n kanssa tuota on kyllä pari kertaa testattu. Vertailtiin siihen 6505+:n omaan 4x12" kaappiin. Soundi oli vähemmän sirittävä ja middleä oli reilusti, minun mielestäni siis sopivasti. 6505+:n oma boksi oli jotenkin "laiska" ja tuon 2x12" laatikon kanssa soundista tuli napakampi ja iskevämpi, mielestäni. Toiset taas tykkäävät kovasti tuosta "laiskuudesta", mulle taas heviosastolla kolahtaa paremmin se että tulee teräskärkistä kasseille ja nyrkkirautaa silmään.

Ihan yhtä paljon hönkää tuossa ei ole, mitä täysverisessä 4x12" loorassa, mutta ei miulla ainakaan ole botne ja chunkka loppunut kesken. H&K tuuttaa meinaan sen verran reilusti alakertaa... kyllä lahkeet lepattaan saa.

V30 on oma valintani hevanderiin. Sopivasti alakertaa, reilusti middleä ja sellainen sirittävä treble-surina puuttuu. Täydellinen elementti metalliin ja sitä kevyempiin. Vintage rockiin Greenback on parempi mutta ei V30 ole lainkaan huono retrommalla puolella myöskään.

Kiinnostais vaihtaa tuo paska marsun halppis 4x12 johonkin helpomminroudattavaan kabinettiin (tosin tuo framus on kyllä melkein yhtä painava ku tuo marzu...).

Se vain että 4x12" laatikkoa on kettumainen kantaa. Tuon Framuksen kantaa kevyesti, vaikka siten että nuppi toisessa ja kaappi toisessa kädessä :)

Ja nyt olis hyvät vihjeet kalliit. Eli miltä soundaa? Riittääkö potkua bändin kanssa soitteluun (vai pitääkö ostaa kaksi...)? Plussaa olis, jos joku olis hieman nauhoitellu jotain tuolla yhdistelmällä...

Potku riittää yhdelläkin, kun sijoitat sen vähän lattiatasoa korkeammalle. Itse olen soitellut Panterat ja Sepulturat reeniksellä H&K Trilogyn ja tuon Framuksen 2x12" kanssa. Kahdella tietysti saat laajemman kattauksen. Sijoittaa rumpujen kummallekin puolelle, niin ei tule muillekaan bändinjäsenille vaikeuksia kuulla kitaristin soittovirheitä :) Testattu on meinaan.

Harmi ettei miulla ole kunnon mikkiä eikä etusta jolla voisi koneeseen kytkeä. Olisin voinut nauhoittaa jotain H&K:n ja Framuksen kera kyllä.
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Silppuri
31.12.2006 14:27:56

Kiitti vinkeistä.
Tuosta vielä se, että sä vertasit Framusta 6505:n omaan cabiin. Framus: reilu 300e ja Peavey: 800!! Että siihen nähden tuo framus on varmaan ihan hinta-laatu-suhteeltaa kova peli (joka on todettu jo aikasemminkin...).

Mulla on tällä hetkellä 6505 plussan alla tollanen Marsun VS (valvestate=venttiiliasema) 4x12 kaappi ja siinä on kyllä aika suttunen soundi. Mä uskon, että siihen verrattuna tuo Framus kyllä olis aika selkeesti hyvä investointi.

Se vain että 4x12" laatikkoa on kettumainen kantaa. Tuon Framuksen kantaa kevyesti, vaikka siten että nuppi toisessa ja kaappi toisessa kädessä :)

Omassa 4x12:ssa on rullat alla ja ei se painakaan paljon mitään. Oon joskus kantanu sitä yhdessä kädessäkin.... :) Kertoo jotain laadusta... Mutta toisaalta ei sitä kovin pitkiä matkoja viitsi kävellä 6505+ toisessa ja 4x12" toisessa kädessä... Ei oo meinaan mikään kevyt tuo nuppikaan. :D
"I havent slept since I woke up."
sonata
31.12.2006 19:20:07

Itse tykkään kaapin soundista todella paljon! Vahvistimena toimii Englin fireball ja jytkii todella mahtavasti :)
Tällä hetkellä kaappeja on vain yksi käytössä, MUTTA toinen on jo tilauksessa :)
Suosittelen ehdottomasti!
moro
Lunnu
01.01.2007 21:10:30
Oletteko hankkineet ko. kaapin uutena? Meinaan - hommasin tollasen ja soundi on todella kimeä ja kireä. Ohut jopa. Kaupassa sellaista testatessa kuulosti ihan hyvältä.
Omaani olen kokeillut neljän eri (putki)vahvistimen kanssa.
Onko syy siinä että se pitäisi 'sisäänsoittaa' jotenkin? Tällastakin vähän olen kuullut.
Meni vähän offtopikiksi mutta en viittinyt avata omaa threadia tälle.
Nostalgy is not what it used to be
McNulty
01.01.2007 21:30:20
Uutena olen ostanut... en tiedä sitten olisiko syy erilaisissa vaffareissa mutta kyllä täällä kaappi pelittää just eikä melkein!
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Lunnu
02.01.2007 09:07:34 (muokattu 02.01.2007 09:08:33)
Uutena olen ostanut... en tiedä sitten olisiko syy erilaisissa vaffareissa mutta kyllä
täällä kaappi pelittää just eikä melkein!

No prkls. En oikeen usko että vois olla vaffareistakaan kun on kokeiltu sen verta monella (ja useammat ovat soundia kauhistelleet).
On tullut myös tolla meikäläisen vaffarilla soiteltua kaupassa toisen vintage30 kaapin läpi ja ihan hyvältä kuulosti.

Ei se rikkikään ole kun ääntä kuuluu... voikohan tollanen johtua vääristä kytkennöistä kaapin sisällä tms? Plussat ja miinukset sekasin?
Nostalgy is not what it used to be
Mr. Speed
30.12.2008 14:56:52
Kumpi noista framuksen kaapeista on parempi 2x12/4x12?

Makukysymys. Noin yleisesti erona on, että 412 soundi on jonkin verran tukevampi, mutta muuten eroa ei luulisi kamalasti ole.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)