![]() 24.12.2008 18:33:21 | |
---|---|
Pjeedeepeet on sikahyvä t | |
![]() 24.12.2008 21:10:57 (muokattu 24.12.2008 21:11:08) | |
Siis DW:n kirjoillahan Kaakkuriniemi on, eikä PDP:n Rockwayn sivuilla lukee Kaakkuriniemen kohdalla näin: Soittovarusteet: DW:n ja PDP:n rummustoa, Istanbul-peltejä, Balbex-kapuloita. http://www.rockway.fi/opettajat/ Twistkompilla pärjää pitkälle... | |
![]() 24.12.2008 21:29:55 | |
No joku aika sitten oli musamaailman sivuilla maininta, siitä että Kaakkuriniemi siirtynyt DW:n artistiksi ja siinä mainittiin kanssa, että käyttää myös Hollmin sanomassa tilanteessa PDP:eitä. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael | |
![]() 25.12.2008 00:15:59 (muokattu 25.12.2008 00:17:11) | |
käyttää myös Hollmin sanomassa tilanteessa PDP:eitä. Wau! Eli Holestorm sanelee koska Miksu käyttää PDP:tä? Bar mitsva? Juhannus? Hanukka? Joulu? Pee deep E. | |
![]() 27.12.2008 23:15:26 | |
Olisiko tässä todella magee PDP: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … I%252BSI%26otn%3D4#ebayphotohosting Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 27.12.2008 23:23:45 | |
Olisiko tässä todella magee PDP: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … I%252BSI%26otn%3D4#ebayphotohosting Ei ollut sentään ihan Marimekko-design.... http://www.digitoday.fi/viihde/2002 … -televisiot-julkaistiin/20029400/66 Kumu voisi kehitellä ideaa.... Twistkompilla pärjää pitkälle... | |
![]() 28.12.2008 11:19:03 | |
Olisiko tässä todella magee PDP: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … I%252BSI%26otn%3D4#ebayphotohosting Hyvä väistö, mut kerro nyt vielä miten se Kaakkurin DW-diili toimii? Kiinnostais kuulla. | |
![]() 28.12.2008 18:26:59 | |
Olisiko tässä todella magee PDP: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … I%252BSI%26otn%3D4#ebayphotohosting Vaimo sanoi -"Keittiörummut". Ei voi olla hyvä. | |
![]() 29.12.2008 00:34:16 | |
No kuussakin käytiin viimeiksi 30 vuotta sitten. Teknologia on tiedossa, mutta kalleuden vuoksi sitä ei enää käytetä. Voi pyhä jysäys, ja totuuden torvi! Kaikessa tosikkomaisuudessaan. Ethän sinä hyvä mies tosissasi usko tuota kuu-juttua? Ei siellä ole käyty silloin, eikä sen jälkeenkään. Ameriikan propagandaa... ja studiossa kuvattua materiaalia. Kellojakin teetettiin Omegalla "vedettäviksi", kun muka heiluri-automaatti ei toimi painottomassa tilassa. Sillä tasolla kun on insinööritaito, niin ei ole asiaa ilmakehän ulkopuolelle. ; ) "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - | |
![]() 29.12.2008 01:14:39 (muokattu 29.12.2008 01:32:24) | |
Hyvä väistö, mut kerro nyt vielä miten se Kaakkurin DW-diili toimii? Kiinnostais kuulla. Hyvää Joulua kaikille ja taasen jatketaan eli: Hoho. Älä nyt lipee aiheesta! hOLMSTRÖM tietää kato. Oon ihan saletti, ettei sun staagit oo 90-luvun alun vintagee. Oon sitä mieltä, et ne ovat vanhempia ja sä panet niitä kaikkia! Rumpujen panemisesta tuli muuten mieleen, että mä en rakastele kohta enää kuin vaimoani ja siitä olisi ehkä mun hyvä pitää pieni palopuhe nuoremmille täällä. Kunhan kerkiää. Kivellä ja Hollmilla on varmaan sanansa tähänkin sanottavanaan, mutta face-to-face haluan vakaat perustelut ennen kuin tarvitsee alkaa sanojaan pyörtämään. Edit. Holmille vielä: Halvempi maksaa sulle viistoista, kalliimpi neljäkybää. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 29.12.2008 03:43:34 | |
Ei oo näkyvissä hetkeen ollut mitään offtopicin tyylistä tai mitään. Itse rummuista kommenttia sen verran, että hardwarella on mun kokemuksen mukaan tapana prakailla tosi ikävästi jatkuvassa käytössä. Mulla on PDP:n rummuistakin ikävä ja kolkko mielikuva, mutta ihan parin hassun setin kokemuksella. Mitä tuohon tyhmään Kaakkuri-väittelyyn tulee, niin ottakaa nyt isot miehet iisisti. Älkääkä dumatko hollmia ihan suoralta kädeltä, joskus voi kaikkitietävyydellä olla katettakin. Mä olen ainakin nähnyt Mikon parikin kertaa PDP-setin takana, jonka se on ihan itse lavalle roudannut. Ehkä sen DW:t oli jossain muualla? Ja MITÄ V*TUN VÄLIÄ? http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE | |
![]() 29.12.2008 07:32:38 | |
Hyvää Joulua kaikille ja taasen jatketaan eli: Hoho. Älä nyt lipee aiheesta! hOLMSTRÖM tietää kato. Oon ihan saletti, ettei sun staagit oo 90-luvun alun vintagee. Oon sitä mieltä, et ne ovat vanhempia ja sä panet niitä kaikkia! Rumpujen panemisesta tuli muuten mieleen, että mä en rakastele kohta enää kuin vaimoani ja siitä olisi ehkä mun hyvä pitää pieni palopuhe nuoremmille täällä. Kunhan kerkiää. Kivellä ja Hollmilla on varmaan sanansa tähänkin sanottavanaan, mutta face-to-face haluan vakaat perustelut ennen kuin tarvitsee alkaa sanojaan pyörtämään. Edit. Holmille vielä: Halvempi maksaa sulle viistoista, kalliimpi neljäkybää. Älä opeta faijaas panee. Onks Pearlin staageissa sarjanumeroita? Ostokuitti hävis viime viikolla. | |
![]() 29.12.2008 09:52:27 (muokattu 29.12.2008 10:10:02) | |
Voi pyhä jysäys, ja totuuden torvi! Kaikessa tosikkomaisuudessaan. Ethän sinä hyvä mies tosissasi usko tuota kuu-juttua? Ei siellä ole käyty silloin, eikä sen jälkeenkään. Ameriikan propagandaa... ja studiossa kuvattua materiaalia. Kellojakin teetettiin Omegalla "vedettäviksi", kun muka heiluri-automaatti ei toimi painottomassa tilassa. Sillä tasolla kun on insinööritaito, niin ei ole asiaa ilmakehän ulkopuolelle. ; ) Mukava offarikeli täällä :-) Kyllä se oli siihen aikaan laskutikku ja vieterikellot, kun jyräsivät. Apollo-lennoilla oli kunnon vintagea. Tehokkain ihmisen tekemä laite moottoriltaan, mutta tietokone oli Vic 20:sen tasolla. EDIT: pieni rumpalipoika: Sinä sanoit niiden maksavan enemmän, kuin mun koko satavuotisen rumpuharrastuksen kaikki kamat yhteensä. Ei toi ihan riitä, mutta menee melko yksiin nykyisen kokoelman vakuutusarvon kanssa. Todellisen arvon voi sitten kukin mietiskellä yli tai alle. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 29.12.2008 11:14:58 | |
Ja MITÄ V*TUN VÄLIÄ? No äläpä jo muuta! Isot pojat vielä, eikö hävetä? Palataakseni aiheeseen sanon, että omien kokemuksien perusteella (soittanut noin neljä keikkaa pdp:n pönillä) sanoisin että hintaansa nähden ihan hyvät rummut. Olivat nämä vaahtera kannut, liekö lx sarjaa? Viimeistely oli pöntöissä hyvä ja lakkapintakin tasainen eikä pintaviilussa ollut rumaa saumaakaan. Vaikka kyseessä ei ole sitä "parasta" vaahteraa vaan sekudaa, niin siitä huolimatta pönät soundasivat hyvästi. Virveli oli poikkeus kuten yleensäkin tämän hintaluokan seteissä. Basari ja tomit olivat mukavan jyhkyt. Ihan hyvä maku jäänyt kyseisistä rummuista. Voisin kuvitella ihan hyvin omistavani kyseiset. | |
![]() 29.12.2008 11:16:53 | |
No äläpä jo muuta! Isot pojat vielä, eikö hävetä? Aika vähän, itse en kuitenkaan useimmiten jauha paskaa julkisesti asioista joista en tiedä mitään. | |
![]() 29.12.2008 23:11:42 | |
Kellojakin teetettiin Omegalla "vedettäviksi", kun muka heiluri-automaatti ei toimi painottomassa tilassa. Sillä tasolla kun on insinööritaito, niin ei ole asiaa ilmakehän ulkopuolelle. ; ) Offtopic: Hymiöllä tai ilman, tuolla Omegan Speedmasterin vetokoneistolla ei ole mitään tekemistä minkään muun kanssa kuin sen että se oli aikanaan ainut kronografi joka läpäisi NASA:n testit. Muut eivät silloin, eikä useissa muissakaan testeissä jälkeenpäin. Kellohan on perua huomattavasti aikaisemmalta ajalta kuin nuo testit saatika kuulennot. Toki automaattikoneisto toimii painottomassa tilassakin, kun sen toiminta ei perustu panovoiman läsnäoloon vaan liikkeen aiheuttamaan kiihtyvyyden vaihteluun. Aiheesta: sen mitä olen noita Pdp:n rumpuja kuullut ja niitä soittavien rumpaleiden kanssa soitanut niin suunnilleen samaa kamaa esim. Taman, Yamahan ja Pearlin saman hintaluokan settien kanssa ovat. Sointi on lyhyehkö, hiljainen ja botne on ohut parhaimpiin rumpuihin verrattuna. Akustisia pianoita, kitaroita, viuluja, selloja, bassoja jne. tuntevat tietävät saman ilmiön. Halvemmalla tehty soitin voi olla ihan kelvollinen, mutta se ei soinnissa pärjää paremmista materiaaleista ja huolellisemmin tehtyjen kitaroiden kanssa. Tämä ei ole edes mielipidekysymys niiden keskudessa jotka jotain asioista ymmärtävät. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 30.12.2008 00:51:21 | |
Offtopic: Hymiöllä tai ilman, tuolla Omegan Speedmasterin vetokoneistolla ei ole mitään tekemistä minkään muun kanssa kuin sen että se oli aikanaan ainut kronografi joka läpäisi NASA:n testit. Muut eivät silloin, eikä useissa muissakaan testeissä jälkeenpäin. Kellohan on perua huomattavasti aikaisemmalta ajalta kuin nuo testit saatika kuulennot. Toki automaattikoneisto toimii painottomassa tilassakin, kun sen toiminta ei perustu panovoiman läsnäoloon vaan liikkeen aiheuttamaan kiihtyvyyden vaihteluun. Aiheesta: sen mitä olen noita Pdp:n rumpuja kuullut ja niitä soittavien rumpaleiden kanssa soitanut niin suunnilleen samaa kamaa esim. Taman, Yamahan ja Pearlin saman hintaluokan settien kanssa ovat. Sointi on lyhyehkö, hiljainen ja botne on ohut parhaimpiin rumpuihin verrattuna. Akustisia pianoita, kitaroita, viuluja, selloja, bassoja jne. tuntevat tietävät saman ilmiön. Halvemmalla tehty soitin voi olla ihan kelvollinen, mutta se ei soinnissa pärjää paremmista materiaaleista ja huolellisemmin tehtyjen kitaroiden kanssa. Tämä ei ole edes mielipidekysymys niiden keskudessa jotka jotain asioista ymmärtävät. Näin se kuitenkin meni: "To save time, NASA sent two systems engineers into downtown Houston incognito to purchase several reputable off-the-shelf chronographs to be tested for possible use in space. A manual-winding watch was preferred to an automatic watch, as it was assumed that zero-gravity conditions would render the self-winding mechanism ineffective". Hollstömmin veljeksethän alkaa hehkuttamaan ihan leveällä rintamalla - nyt jo basistiveli kertoo rummuista, pianoista, kitaroista, viuluista, selloista ja bassoista kaiken oleellisen totuuden. Mitä rumpupalstan "tumppu-mitääntietämättömät" rumpalit ei tiedä. Ja offtopic. Mulla on mm. kaksi Breitlingin automaattikelloa, jotka kyllä ovat läpäisseet sekä Nasan, että lähes koko universumin ilmavoimien testit. Kestää sellaiset geet ja kylmyydet, että tulee paskat suusta ulos, ennen kuin heittää kronometrin tarkkuudesta. Että niin. Hymiö. Hymiö. Ja häviö. "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - | |
![]() 30.12.2008 00:56:24 | |
Näin se kuitenkin meni: "To save time, NASA sent two systems engineers into downtown Houston incognito... "Shh... I'm undercover, I'm buying top secret WATCHES." Tuli vaan huvittava mielikuva.;) Täällähän on messevät battlet meneillään, kerrankin saa itse seurata vierestä. Heitän vettä kiukaalle, Kaakkuriniemi on potra poika. Hoohoo! | |
![]() 30.12.2008 10:17:40 (muokattu 30.12.2008 10:25:45) | |
PDP:t on ihan sikahyviä. Parempia saa hakea. Potra poikakin niillä pärjäilee ja soittaa ihan yhtä milellään, kuin DW:lläkin. Noista kellohommeleista muistan lukeneeni artikkelin. Siinä kertoiltiin valinan kriteereistä kuulennoilla käytettävälle kellolle. Kelloja pidettiin eri lämpötiloissa ja niitä ravisteltiin ja pudoteltiin. Omegan Speedmaster toimi tarkimmin la luotettavimmin. Testejä toistettiin aika-ajoin ja sama kello sai jatkaa. Samallaista saa edelleen joka ukon ranteeseen killumaan, jos on laittaa rannekkelloon kahden PDP setin verran rahaa. Muutkin testissä olleet kellot olivat parasta laatua. Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Omega_Speedmaster_Professional Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 30.12.2008 10:20:34 | |
Hollstömmin veljeksethän alkaa hehkuttamaan ihan leveällä rintamalla - nyt jo basistiveli kertoo rummuista, pianoista, kitaroista, viuluista, selloista ja bassoista kaiken oleellisen totuuden. Mitä rumpupalstan "tumppu-mitääntietämättömät" rumpalit ei tiedä. Soitan aktiivisesti myös kitaraa ja yli kolmekymmentä vuotta rumpujen ja muiden soittimien joukossa soittaneena on jonkinlainen mielikuva soittimien hyvyydestä syntynyt. Jos olet eri mieltä tuosta mun kommentista niin argumentteja vaan peliin. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)