Aihe: Tavoitteet, unelmat ja painajaiset
1 2
Da Make
29.12.2008 21:34:21
Pistä pystyyn bändi nimeltä Ilmaista kaljaa. Toimii hyvin keikkajulisteessa:

"Tänään Reiskan pubissa Ilmaista kaljaa."

Varmasti saapuu ne 13 vakiospurgua.

Kävin kerran Malmilla tsekkaamassa tuon nimisen bändin, olin todella pettynyt.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Crashy
30.12.2008 13:59:28
Tavoite: Soittaa koko ikä ja tienata sillä rahaa.

Unelma: Soittaa isoilla lavoilla, isoille ihmismäärille.

Painajainen: Onnettomuudet yms. jotka voi estää soittamisen. Esim just sormet sirkkeliin yms. Mut yritän vältellä tälläsiä koneita.
"What is it about Guns N' Roses that makes it different to other bands?" "Shit..I guess we just fuckin'..you know..like..fuckin'.." -Slash
staropramen
31.12.2008 05:42:28
Painajainen: Onnettomuudet yms. jotka voi estää soittamisen. Esim just sormet sirkkeliin yms. Mut yritän vältellä tälläsiä koneita.

Ompa tuokin tullu kokeiltua, sormet jäi kylläkin, toimivatkin vieläpä. Yritän uskotella ettei se haittaa soittamista, ja tuskin haittakaan. Kömpelö otelautakäsi olisi ilman sirkkeliäkin.
http://www.staropramen.com/
Peltsi88
31.12.2008 15:38:47
unelma: tavoittaa samanmoinen asema muusikkona, kun Jucciz.

Turha pilittäjä, jonka nähdessään jopa 90% kitaristeista kysyy "kuka hitto tuo äijä on/luulee olevansa"?

Kummallinen unelma.
fuzz
01.01.2009 16:02:31
Tavoite: kehittyä soittamaan kitaraa ja pianoa. Koota taas bändi ja soitella niin omaksi kuin muidenkin iloksi.

Unelma: tavata joku idoli ja jammailla. Youngin veljekset kävis ihan hyvin.

Painajainen: menettää kuulo tai toinen käsi.
elämän tarkoitus on 42
RekoS
01.01.2009 23:13:27
Tavoitetta ei täältäkään löydy. Tehdä omalta kuulostavia biisejä ja soitella niitä joskus livenä, kuuntelijat päättävät sitten pitävätkö vai eivät.

Unelmahan olisi osata soittaa niin hyvin, että voisi opetella yhtäkkiä minkä tahansa siistin jutun ilman että tarvitsee murehtia, pystyykö sen vetämään.

Painajainen on toteutunut jo. Tinnittää korvissa niin pirusti. ;)
opaa
02.01.2009 13:12:01
No painajainenhan on se, että musta ei tulekaan kansainvälistä rokkitähteä, ja joudun tyytymään siihen, että revin musiikilla vain keskinkertaista elantoa..

Nojoooo :)

Ja sitten unelma olisi, että musta tulee niin hyvä, että kaikki muut kitaristit maailmassa lopettaa soittamisen ku mä oon niin hyvä ettei siinä ole mitään järkeä.
Ze Kink
03.01.2009 01:18:32 (muokattu 03.01.2009 01:23:51)
Tavoite: Saada bändien musiikkia monien ihmisten kuultavaksi, päästä keikkailemaan ulkomaillakin. Jossain vaiheessa olisi myös tarkoitus opiskella musiikkia jossain muodossa.

Unelma: Elättää itsensä musiikilla - ja vieläpä hyvin.

Painajainen: Humppamuusikkous. Tai tietty käsien hajoaminen, kuuroutuminen tms. joka estäisi soittamisen tai musiikin ylipäätään. Myös motivaation ja innon menettäminen olisi ikävää, mutten kyllä nää niitä kovinkaan realistisena juttuna; soittamisesta saa ihan liikaa kiksejä.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular | Jobspeak
Karipiirto
03.01.2009 01:51:40

Opetelkaa nuotit nyt kun vielä kuulo on tallessa niin sitten voitte unohtaa sen kuuroutumisen aiheuttaman esteen musiikilliselle ilmaisulle. Beethowenhan teki kuuluisimmat sävellyksensä lyijymyrkytyksen kuurouttamana. :)
Olet väärässä koska Hitler!
ahka
04.01.2009 19:56:12
Unelma: rocktähteys tuhnsien ja tuhansien ihmisten edessä.
Tavoite: pitää hauskaa
Painajainen: kuuroutuminen
I did it my way... that was the big mistake
Väinämöinen
05.01.2009 09:59:38
Painajaiset on samat täällä kuin muillakin: jos jonkin tapaturman tms. seurauksena menisi kyky soittaa, olisi mieli kyllä aika matalana. Luultavasti kyllä tekisin silti kaikkea musiikkiin liittyvää - vaikka sitten sovittajana, tuottajana, säveltäjänä tms.

Oikeastaan nyt kun mietin, kuuroutuminen olisi vielä pahempi juttu kuin soittokyvyn menettäminen.

Tavoitteena olisi elättää itsensä (ja osan perhettäkin tarvittaessa) musiikin sekatyöläisenä tai tekemällä mitä tahansa musiikkiin liittyvää niin, ettei tarvitsisi tehdä ns. oikeita töitä - ne kun ei vaan tunnu mun jutulta. Onhan toi samalla mun unelma, jota kyllä olen reilun vuoden verran jo tavallaan opiskelujen ohessa elänytkin. Toimeen tulee, niukasti, mutta kieltämättä säännöllisempi ja tiuhempi keikkatahti poistaisi vähän huolia huomisesta. En siltikään viitsi murehtia etukäteen - ei se mitään auttaisi.

Tuota Buckethead-juttua lukuunottamatta olen erittäin samaa mieltä kuin Jucciz. Jos musiikin sekatyöläisenä pystyisi itsensä elättämään niin, että oma musiikki on osana tätä sekatyöläisyyttä, se riittää minulle. Siitä on tullut vähitellen tavoite. Mulla ei ole unelmia, tavoitteita vain, hehheh. Painajainen olisi varmaan se, että kaikki musiikki häviäisi ympäriltä.
"Support music, not rumors." - Chuck Schuldiner
Caught In The Between Cause of Death Frozen Semen
Hiirenkorva
05.01.2009 14:17:43
Unelmat olis soittaa jossain suht menestyvässä bändissä komppikitaristina.
Tavoitteet olis oppia "sahaan" sweeppaan ja oppia lisää nuotteja.
Painajaiset on just sellasia että menettää soittokyvyn, sokeutuu, kuuroutuu tai vastaavaa.
Trendkeel
05.01.2009 18:20:09
Tavoite ja unelma ovat melko samat, eli hyvien tyyppien kanssa bändiin soittamaan mieluista musaa, oli se sitten harrastepohjalta basistin tädin kellarissa tai jotain megabändiluokkaa - tai ihan mitä vaan sen väliltä. Painajainen vaikka sitten se, etten saa ylläolevaa tavoitetta toteutetuksi.
Blain
05.01.2009 19:49:00 (muokattu 05.01.2009 19:49:41)
E: oho väärä
A lap dance is so much better when the stripper is crying | AKA TD1S
Punisher
06.01.2009 14:25:30

Tavoite: pitää hauskaa, saada mahdollisimman paljon musiikkia ihmisten eteen, saada hankittua soittokamat joita ei koskaan "tarvitse" vaihtaa, kehittää itseään soittajana
Unelma: elättää itsensä keikkailemalla ja/tai tekemällä levyjä
Painajainen: kuuroutuminen, käsien/sormien/äänen menettäminen, ideoiden köyhtyminen ja/tai häviäminen, itsetunnon romahtaminen
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
drlecter
07.01.2009 20:36:00 (muokattu 07.01.2009 20:36:30)

Tämä on minun painajainen:
http://www.youtube.com/watch?v=7kcMfKUEhao

Unelmista olen luopunut ja tavoitteet ovat tavoittamattomissa.

Hauskaahan se soitto pitää olla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)