Aihe: Timetreeniä ym.
1
Epämuusikko
30.12.2008 10:59:35
Helvetin hyvä teksti. Kuka on opettajasi?
R.I.P Oksanen
Ruutikallo
30.12.2008 11:26:55
* Huomio: Monet kykenevät soittamaan fillit timeen, mutta fillin jälkeisestä iskusta puuttuu tarkkuutta, tämä harjoite tähtää siihen.

Koko pläjäys on oikein oiva opas. Tuo osio jonka lainasin ^ , olen myös pannut merkille monilla rumpaleilla, että fillit kyllä menee taimissa ja se ykkönen...mutta, (oletetaan tässä tapauksessa perus kakkosnelosen siitä jatkuvan) snareen pamahtava kakkonen ei enää olekkaan taimissa.

Ehkä taimissa, mutta aika usein huomattavan "takana" verrattuna kokonaiskomppaukseen.
Johtuneeko ns. latauksesta jonka keskität filliin ja sen taimissa pysymiseen, jolloin se mielestäni tärkeä kakkonen jää vähemmälle huomiolle..??..

Enkä ole rumpujumala ja aivan saman asian kanssa olen treenaillut.

Tsekatkaa esim. treeninauhoituksianne ym. josko joku huomaa mahdollisesti samaa.

Mutta in the end:

Hyvä kirjoitus ja treeni, blusshda pamahtaa.

-H-
"Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro-
jsaarela87
30.12.2008 15:43:55
Helvetin hyvä teksti. Kuka on opettajasi?

Hmm, jonkin verran Rolf Pilven tunneilla oon käynyt ja joitain juttuja etenkin klikin käytöstä tässä lainaankin niiltä tunneilta. Muuten oon aika paljon itse soveltanut näitä treenejä. Ja toki oon käynyt myös Isotalon Arin tunneilla, tosin hyvin epäsäännöllisesti. Täytyis vaan löytää sitä aikaa vielä itse treenailuun! :D
ite oot.
beethro
31.12.2008 16:48:27
Hyvä kirjoitus, mutta pieni korjaus harjoitus kolmoseen: New Breedin 1. harjoitus ei ole vuorokäsin virveliin, vaan molemmat kädet samaan aikaan (flat flam- tyyliin) haitsuun.
Laulaminen on tämän sortin treeneissä erittäin suotavaa. Aluksi se lisää haastetta, mutta ajan kanssa treeneistä saa paljon enemmän irti laulun avulla.
-J
Musavisa on kisa
Ruutikallo
31.12.2008 17:10:05 (muokattu 31.12.2008 17:11:06)
Laulamisella voit keskittyä yhteen soitettavista asioista kerralla korjaten sen kuntoon.

Tohon heittäisin vielä sellesen taimausajatuksen, mikä on varmaan kaikilla tiedossa.
Muttta, subdivision. Oletetaan temmoksi 40bpm ja siihen kakkosnelosta.
Hankala tempo pitää timessä, helpottaa olennaisesti kun päässäsi "laulat" esim. 8-trioleja, 16-osa trioleja, tai suoria 16-osia.
Enivei, täytät laulullasi ne 40bpm-time kompissa olevat 8-osien välit.

-H-

E. Aioin jotain notaatiota tähän vielä väsätä, mutta pointtini ollee selvä.

Saap kysyä jos ei oop.
Ruutikallo
31.12.2008 18:18:18
Sitten viälä yks pointti.
Taidanpa pudottaa toisenkin lussa tälle aiheelle, koska on piiiitkähkö aika siitä kun viimeksi on kunnon kirjoitus soittamiseen/reenaamiseen suhteen.

-H-
moderndrummer88
01.01.2009 23:19:41
Plussaa ja varoitusta jotta saataisiin pysyväksi. Hyvää tekstiä-
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)