Hannu H. 30.12.2008 00:58:56 | |
---|
OD:n etsintä jatkuu. OD3 oli ihan jees boostauksessa, mutta se ei yksikseen toiminut särön tuojana ja oli vähän nuhaisen kuuloinen muutenkin. Mad Professorin Sky Blue Overdrive toimi mahtavasti itsekseen mutta se ei taas sitten boosterina toiminut ei alkuunkaan. Vahvistimina Fenderin DRRI ja Marshallin 2553 joista siis marsua boostaan ja fenderiä ajelen pedaalin omilla törinöillä. Mitäs seuraavaks testipenkkiin? Fulltonen OCD, Voodoo Labin Sparkle Drive ja Visual Soundin Route 66 käyneet mielessä. Kokemuksia noista? Jotain parempia ehdotuksia? Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
cr4b 30.12.2008 01:36:02 | |
---|
Onko pakko olla sama pedaali just boostaamiseen ja särötykseen? It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire. |
Antti1 30.12.2008 01:37:03 | |
---|
Mä nyt laitan tän tännekin muistutukseksi: Dino's Rust Box. "Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko |
Hannu H. 30.12.2008 01:47:23 (muokattu 30.12.2008 01:47:50) | |
---|
Onko pakko olla sama pedaali just boostaamiseen ja särötykseen? Eihän se periaatteessa pakko oo. Täl hetkellä budjetti ei vaan anna hommata kumpaankin hommaan hyvää. Tuo oma särö ois se juttu. Boostaamisesta riittää että se onnistuis edes siedettävästi. Periaatteessa mulla on tossa bad monkey jolla voin hätätilassa hoitaa boostailut.. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Fulltonen OCD, Voodoo Labin Sparkle Drive ja Visual Soundin Route 66 käyneet mielessä. Kokemuksia noista? Jotain parempia ehdotuksia? Kokemuksia löytyy kahdesta ekasta. OCD korvaa tarvittaessa vahvistimen särökanavan erittäin uskottavasti - Hendrix-komppiroso-osastosta ihan käyttökelpoiseen soolosoundiin asti - ja portaaton säätö näiden väliltä kitaran volapotikalla. Sparkle Drivellä saa puolestaan clean-kanavan päälle rouheaa "rokkenrollia" tai vastaavasti särökanavan (tai OCD:n) päälle mukavasti lisää erottelua ja sustainia. Tämmöisessä käytössä nuo ovat mun tämänhetkisessä setupissa. Monestikin on keikalla OCD ja Sparkle Drive yhtä aikaa päällä. Tervetuloa testaamaan jos Tampereen suunnalla liikut. |
s8na 30.12.2008 10:14:40 | |
---|
Mulla on itseasiassa hieman saman tyylinen ropleema. Tarviis tymäkän overdriven josta sais pikkasen väännettyä säröä tirvakalla alapäällä vahvarin särön sekaan. Miksin näin niin siksi että vahvari ei tykkää säröpedaaleista puhtaalla. Ainoastaan overdrivet tuntuvat pelaavan jotenkin oikein kun säröä on käännetty hieman auki vahvarin puolelta. Toisena tai samassa pedaalissa joutais olemaan myös pelkkä puhdas boosti. Kaveri ehdotti fulltonen fulldrive 2:sta, kokemuksia? OCD:tä ja bad monkeytä olen kokeillut. Mxr:n zakk wylde overdrive vaikuttais mätsäävän tähän, tiukka alapää ja vähä hevimpi osasto -kysymykseen, mutta siitä pedaalista ei hirveen mairittelevia arvioita ole näkynyt, ilmeisen paljon kehittää häiriötä tuo. Kokemuksia? Onko vastaavia muita vaihtoehtoja olemassa? "All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver |
saastara 30.12.2008 10:25:43 | |
---|
Mxr:n zakk wylde overdrive vaikuttais mätsäävän tähän, tiukka alapää ja vähä hevimpi osasto -kysymykseen, mutta siitä pedaalista ei hirveen mairittelevia arvioita ole näkynyt, ilmeisen paljon kehittää häiriötä tuo. Kokemuksia? Onko vastaavia muita vaihtoehtoja olemassa? Saman valmistajan GT-OD:ta kannattaisi kokeilla, parikymmentä äyriä kalliimpi, mutta itse tykkäsin huomattavasti enemmän siitä kuin tuosta Wylden signaturesta.. Ei se koko vaan se tekniikka, ei se tekniikka vaan se voima. |
Ziggy Bubba 30.12.2008 10:38:41 (muokattu 30.12.2008 10:40:13) | |
---|
Kaveri ehdotti fulltonen fulldrive 2:sta, kokemuksia? Itellä tuo on pysynyt vakiokäytössä jo aikas pitkään. Kyseessä on vahvasti tubescreamer-henkinen spedu, josta löytyy paljon säätömahdollisuuksia. Pikku kytkimellä voi esim. vähentää tuota perinteistä keskialue-tuuppausta tai käyttää laitetta clean-boostina. Masiinasta irtoaa muuten aivan älytön määrä desibelejä tarvittaessa. Tuolla erillisellä boost-kytkimellä ei kylläkään saa volumeen juuri boostia, vaan lähinnä särön määrään. Kirkas-sointista, erottelevaa ja monikäyttöistä OD-spedua tarvitsevalle varmasti tsekkaamisen arvoinen laite. E: mulla on siis tuo uudempi Mosfet versio, josta löytyy boostista tuo "mosfet" kytkin.. |
Numb 30.12.2008 10:46:17 | |
---|
Fulltonen OCD Erittäin hyvä särötin, ei kummoinenkaan boosteri. Itse olen tullut siihen tulokseen, ettei hyvää boostia ja hyvää särötintä ei saa samassa yhden polkimen rasiassa. Joku näistä kaksinappisista saattaa homman hoitaakin, mutta kun ei kokemusta ole, niin en kommentoi. A waist is a terrible thing to mind. |
Wäiski 30.12.2008 10:54:35 | |
---|
Yksi hyvä valinta on Seymour Duncan Twin tube Classic, toimii ainakin Fenkulla sekä boostaajana puhtaasta soundista alkaen että myös kunnon särönä. Huonosoundinen esittely osoitteessa http://www.youtube.com/watch?v=JqD0ApvB15Y . |
Terry Pantheras 30.12.2008 11:49:00 | |
---|
Täältä ääni Fulltonen Fulldrive II:lle: ollut uskollisena laudassa muutaman vuoden, eikä vaihto ole käynyt edes mielessä. Höpsis töppöseen! |
Stone 30.12.2008 14:12:32 | |
---|
Sparkle Drivellä saa puolestaan clean-kanavan päälle rouheaa "rokkenrollia" tai vastaavasti särökanavan. Itse käytän sitä juuri tuolla tavalla cleanin päälle ja omalla setupilla toimii ihan kiitettävästi (varsinkin stratolla)...sellainen "bluussi rupi" lopputulos. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Imper 30.12.2008 16:42:48 | |
---|
Kantsii tsekata box of rock. Löytyy molemmat samasta purkista. Särö on marshallia ja boost on täysin väritön ja varmasti joka tarpeeseen riittävä cleanboost. Everyone is a per-son |
s8na 30.12.2008 16:46:46 | |
---|
Miä taian näillä puheilla jossain vaiheessa johonkin Tube Screamer -tyyppiseen vehkeeseen kääntyä. Jonkinlainen marsusärö löytyy jo vahvarista sekä pedaalilaudasta. Kiitoksia vinkeistä minun osaltani. "All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver |
Hannu H. 30.12.2008 21:10:45 | |
---|
Hyviä ideoita tullut! Kiitokset niistä! Box of Rock ja Fulldrive II meneepi listalle. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
wilo 30.12.2008 21:35:02 | |
---|
Moro! Mä tarjoon tässäkin threadissa T-Rex Molleria. Siitä ei kovin paljon säröä irtoakaan, parhaimmillaan on just pienissä reunasäröissä ja kevytrosoissa. Mukana myös puhdas volumeboosti erillisellä jalkakytkimellä. Kivana lisänä mix-säädin puhtaan signaalin ja särötetyn sekoittamiseen. t. Ville |
Warwickbass 30.12.2008 22:26:29 | |
---|
Itselläni oli jonkin aikaa sitten deluxe reverb reissue ja linkissä olevan pedaalin kautta löytyi aivan uusia ulottuvuuksia vahvistimesta, nimenomaan boosterina. http://www.geocities.com/~stompnet/Main/Gallery/Ibanez_ge-500.jpg(Oli taasen sellainen pedaali, jota ei olisi pitänyt laittaa kiertoon) Koita buusterina jotain eq-pedaalia, jossa on levelin/gainin nosto mahdollisuus? Tällöin saat korostettua vielä niitä taajuuksia kuin haluat. mm. http://www.thomann.de/fi/mxr_m_108.htmhttp://www.thomann.de/fi/maxon_ge_601_graphic_equalizer.htm tai jokin vastaava ja säröt siitä SBO:sta?!? OD:n etsintä jatkuu. OD3 oli ihan jees boostauksessa, mutta se ei yksikseen toiminut särön tuojana ja oli vähän nuhaisen kuuloinen muutenkin. Mad Professorin Sky Blue Overdrive toimi mahtavasti itsekseen mutta se ei taas sitten boosterina toiminut ei alkuunkaan. Vahvistimina Fenderin DRRI ja Marshallin 2553 joista siis marsua boostaan ja fenderiä ajelen pedaalin omilla törinöillä. Mitäs seuraavaks testipenkkiin? Fulltonen OCD, Voodoo Labin Sparkle Drive ja Visual Soundin Route 66 käyneet mielessä. Kokemuksia noista? Jotain parempia ehdotuksia? |
Hannu H. 30.12.2008 23:51:27 | |
---|
tai jokin vastaava ja säröt siitä SBO:sta?!? SBO män kaupaks jo. :) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |