Aihe: Vasurikitaran hankinta? Mistä ja miten? 1 | |
---|---|
![]() 29.12.2008 11:13:25 | |
Sellainen asia tuli tässä mieleeni, että mistä nimenomaan vasenkätisillä kitaroilla soittavat ostavat kitaransa? Löytyykö Suomesta jokin "eritýinen liike", jonka valikoimaan kuuluu useammanlaisia vasureita? Vai ostetaanko kitarat esim. netistä summassa tilaamalla? Ja tiedossa on, että oikeakätisen voisi halutassaan kääntää vasuriksi, mutta nyt ei siitä ollut kysymys. Asia askarruttaa mieltäni, koska itse juuri uuden vasurin liikkeestä tilaamalla ostin ja sitä ei luonnollisestikkaan voinut etukäteen testata. Olisihan sen toki voinut palauttaa, jos se olisi surkeaksi osoittautunut, mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen valintaani (ja aion elää sen kanssa vuosia). Silti haluaisin kuulla muiden vasureiden ostotarinoita. Siis mistä ostatte vasurinne? | |
![]() 29.12.2008 11:39:38 (muokattu 29.12.2008 11:44:02) | |
Ite olen ostellut vasurikapulani mm. kotimaisista kaupoista, torilta, kimppatilaten kauko-idästä ja Thomannilta. Tässä muutamia ostamiani vasurikitaroita ja ostopaikka suluissa: Gibson LP Studio (Thomann) Yamaha AES620 (F-musiikki HKI) Ibanez RG570 (m.net Tori) Tokai Breezysound tele (Kitarapaja HKI) Ehkä parhaat uusien vasurikitaroiden "apajat" ainakin Helsingissä on Musamaailmassa. Siellä on parhaimmillaan löytynyt yhtä aikaa mm. kolme japanilaista Tokain Love Rockia, japsi strato, pari Grass Rootsia ja jokunen LTD ja ESP päälle. Nähdäkseni meiltä vasureilta vaaditaan kitaraa ostaessa erityisesti kärsivällisyyttä, sillä noita käytettyjä ilmaantuu aina silloin tällöin liikkeisiin ja torille. E: Minkä kitaran muuten ostit ja mistä? Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 29.12.2008 11:55:52 | |
Vaatii kärsivällisyyttä ja oma-alotteisuutta oikeakätisiä enemmän. Musiikkiliikkeistä ja käytettynä (esim. mnetin tori) löytyy kun jaksaa soitella ja seurata tarjontaa. Nettikaupat helpottaa löytämistä, vaan sokkotilauksessa on omat riskinsä. Saahan kepin palauttaa jos on susi. Eri lähteistä on kitarat minullekin tiensä löytäneet... Westone Clipper - sokkotilaus musiikkiliikkeen kautta Ibanez RG560 - sokkotilaus musiikkiliikkeen kautta Gibson LP studio - soittokierroksen jälkeen hyllystä levytukusta Ibanez SZ520 - soittokierroksen jälkeen hyllystä levytukusta Teräskielinen Landola - m.netin torilta Ibanez AS - soittokierroksen jälkeen hyllystä levytukusta Stagg G300 - hyllystä millbrookista Gibson SG - käytetty SG löysi minut Wolf Explorer - sokkotilaus m.netin kimppatilauksena Bassot on löytynyt soittokierroksen tuloksena musamaailmasta ja F-musiikista | |
![]() 29.12.2008 12:07:30 | |
E: Minkä kitaran muuten ostit ja mistä? Itse ostin Tokai ast- 38 Kuopion musiikista. Ja niin kuin jo sanoin niin ei harmita pätkääkään :) | |
![]() 29.12.2008 13:10:31 (muokattu 29.12.2008 13:11:58) | |
Itellä on tossa Lontoon reissu edessä, saas kattoa jos toisi sieltä vasurin Fenderin Meksiko Telen samalla... On nimittäin todella heikko tuo punta tällä hetkellä (n. 400e maksaisi Lontoossa sunburst Fenkku). Onkos porukalla muuten kokemusta kitaran tuonnista Englannista? Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 29.12.2008 17:01:59 | |
![]() 29.12.2008 21:00:25 (muokattu 29.12.2008 21:01:56) | |
Katohan vaikka tää. En tosin oo tuolta mitään ikinä ostanu ja joskus sähköpostiakin lähettelin eivätkä edes vaivautuneet vastaamaan. https://www.shopspanish.com/~wwwsout/ Ja väärälle alueelle menee mutta käytettyjä vasuribassoja on aika hyvin tarjolla täällä, toki samoilla riskeillä kun nettihuutokaupoistakin. http://www.leftybass.com/e_start.htm Kaikki omat kamat on ostettu Suomesta joko käytettymä tahi tilaamalla haluttu vermes liikkeeseen. Ja tosiaan telecasterin tein muinoin koulussa. Eli saahan niitä niinkin. Aika vintage.. | |
![]() 29.12.2008 21:16:37 | |
Itse olen tuskaillut ja harmitellut vasurikitaroiden hankinnan kanssa 80-luvun puolivälistä alkaen, mut onneksi tilanne nykyään on sentään paljon helpompi kuin esmes 80-luvun lopulla. Thomannilta olen tilannut, ja Musicstoresta, ihan "sika säkissä"-periaatteella, sen 30pv palautusajan turvin uskaltanut tuon tehdä, varsinaisia pettymyksiä ei onneksi ole tullut vielä yhtään. Sit tuolla : http://www.rondomusic.com/electricguitarleft.html on jotain mielestäni ihan hyvän hinta/laatusuhteen omaavia kitaroita. (Tosin tässä välissä pitää todeta ettei minulla oikeasti ole mitään kokemuksia niistä "oikeasti" hyvistä ja kalliista kitaroista tyyliin... no vaikka esmes Gibsonit tai Amerikan Stratot) Omaan käteeni tähän mennessä parhaiten sopivin ja mukavimman tuntuinen kitara on kuitenkin Musamaailmasta löytynyt Tokai AST-50 stratokopio, muutenkin mitä olen Helsingin liikkeitä kierrellyt siellä työmatkoilla poiketessani, Musamaailman vasurikitaroiden tarjontaa haluan tyytyväisen asiakkaan näkökulmasta kehaista, siellä on kuitenkin usempia aina tarjolla testailtavaksi, Tampereella missä asun, soitinkaupoissa ei juuri vasurikitaroita hyllyssä näe. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)