Jucciz 29.12.2008 13:58:01 (muokattu 29.12.2008 14:20:33) | |
---|
Milläs kamoilla sä soittelet? Miehen kamalistaus ja asuinpaikkakuntakin vaihtuvat yhden liekehtivän threadin aikana useaan otteeseen. Luultavasti saat eri vastauksen jos kysyt nyt tai vaikkapa tunnin päästä. Ihan vaan vinkkinä. :) EDIT: Mistä sä sait päähäsi, että kaveri muka oikeasti soittaa/soittelee edes? Mulle on jäänyt tyypistä lähinnä vahva sivustahuutelijan ja monien hyviksi havaitsemien kamojen dissaajan - sekä toki äärimmäisen etevän ihmistuntijan - maku. |
Antti1 29.12.2008 14:02:52 (muokattu 29.12.2008 14:05:04) | |
---|
Miehen kamalistaus ja asuinpaikkakuntakin vaihtuvat yhden liekehtivän threadin aikana useaan otteeseen. Luultavasti saat eri vastauksen jos kysyt nyt tai vaikkapa tunnin päästä. Ihan vaan vinkkinä. :) Puolisen vuotta sitten tais Alexi laiho ja RR-kitarat olla kova juttu. Seuraavana päivänä tyyliin Johnny Cash ja banjot tai mandoliinit oli intohimona. Lista lienee loputon... EDIT: Tai no niin, eihän nuo toisiaan pois sulje. Mä pidän molemmista jutuista. Mutta asianlaitaan perehtyneet varmaan tietävät tapauksen. "Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko |
HeavyMachinery 29.12.2008 14:07:34 | |
---|
Hmm. Aika mielenkiintoista. Oisko niin, että se George jättääkin syömättä sitä yläpäätä, ja sitä kautta taas se alapää TUNTUISI vaimenevan. Ei oikein muuten aukenis mulle tuo havainto... Sen alapää hävikin huomasin itse Basso laudassa Ko. kaapeliä käyttäessä. Siinä sen yläpään kanssa kun ei juuri tarvitse taistella. Kitara käytössä sitä en ole huomannut että se mitenkään haittaisi. Töisaalta ne vedot mitä mulla on GeorgeL:ää nyt on vain 5-20cm ja nekin on loopeissa joten se mitä se aiheuttaa on minimaalinen. Itselle on myös tärkeää se että tiedän pystyväni luottamaan piuhoihin. Se että räkin sisällä on laadukasta kaapelia luo turvallisuuden tunnetta keikalle lähtiessä. Samoin se että piuhat jotka on kitarn ja vahvarin välissä on mekaanista rasitusta kestävät on itselle tärkeä asia jopa sitä äänenlaatua tärkeämpi. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Vittu tuokaa ne letkunne tänne niin reamppaan white noisea niistä läpi, että nähdään miten paljon sitä alapäätä oikeesti muka häviää. |
Antti1 29.12.2008 14:15:37 | |
---|
Vittu tuokaa ne letkunne tänne niin reamppaan white noisea niistä läpi, että nähdään miten paljon sitä alapäätä oikeesti muka häviää. Eijeijei... Vaan näin: Vittu tuokaa ne letkunne tänne niin mä soitan kitaraa ilmaisilla piuhoilla. "Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko |
tommiot 29.12.2008 14:20:12 | |
---|
Eijeijei... Vaan näin: mä soitan kitaraa ilmaisilla piuhoilla. Hoho, joo. Mut loppuis tää vitun vääntäminen, ja sit voitais alkaa keskustelee huonon digitaalimuunnoksen tai etuasteen tai kohinageneraattorin vääristämästä mittaustuloksesta kun ei vastaakaan ihan hienoja mielikuvia jostain boutique-kaapelista |
Jucciz 29.12.2008 14:23:09 | |
---|
Mun havaintojen mukaan ns. hifi-piuhoilla ja hifi-kitaravahvistimilla soittaa vaan ns. hifi-kitaristit ja se meno kyllä haisee yhtä vähän rokille kuin kaurapuuro homejuustolle. Maailman sivu kitaramusiikkia on levytetty - ja tullaan levyttämään - kamoilla, jotka ovat näiden hifi-orientoituneiden "soittajien" mielestä aivan väärin suunniteltuja, huonoista komponenteista rakennettuja kohina- ja surinageneraattoreita, joita ei ikinä pitäisi päästää missään tilanteessa signaalitielle. |
jra 29.12.2008 14:41:04 (muokattu 29.12.2008 14:45:53) | |
---|
Nyt on käynnissä keskustelu, johon en edes yritä ottaa mitään kantaa, koska itse olen ns. Cordial-tasolla, eli jossain syvällä entry-levelin alapuolella. Seuraan kyllä mielenkiinnolla. Onneksi piuhaosastolla olen kuitenkin esim. SRV:n yläpuolella, joten vielä on toivoa. Sen verran tuohon kitara-piuha - äänentoisto -vertailuun, että toinen on osa soitinta ja toisen on tarkoitus toistaa "valmis" signaali mahdollisimman autenttisesti. Kaksi eri asiaa. Mielestäni soittimien puolella ei voi puhua oikeasta ja väärästä yleisellä tasolla, kun taas äänentoiston puolella se on ainakin filosofisella tasolla mahdollista. Piuhan tekninen laatu ja käytettävyys ovat soitinpuolella itselle ne tärkeimmät piirteet, mutta jos on mahdollisuus verrata laadukkaista piuhoja, ja omalla korvalla totean toisen sopivan omaan käyttöön ja systeemiin paremmin, niin en vastaankaan pane. Hi-Fi ei kyllä terminä kitarakamoihin sovi, kuin hjuumorimielellä, koska tässä ei olla toistamassa mitään, vaan luomassa uutta. Highend ehkä paremmin jos puhutaan äärimmäisestä laadusta jonka takana ei ole enää mitään. Erilaiset esoteeriset viritykset menee sitten oman kokemusmaailmani ulkopuolella, mutta jos niistä saa harrastukseen lisää, niin eipä se ole minulta pois. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Mikael 29.12.2008 14:48:25 (muokattu 29.12.2008 14:48:46) | |
---|
Miehen kamalistaus ja asuinpaikkakuntakin vaihtuvat yhden liekehtivän threadin aikana useaan otteeseen. Luultavasti saat eri vastauksen jos kysyt nyt tai vaikkapa tunnin päästä. Ihan vaan vinkkinä. :) EDIT: Mistä sä sait päähäsi, että kaveri muka oikeasti soittaa/soittelee edes? Mulle on jäänyt tyypistä lähinnä vahva sivustahuutelijan ja monien hyviksi havaitsemien kamojen dissaajan - sekä toki äärimmäisen etevän ihmistuntijan - maku. Meinaatsä että tolla omakuvan ja musanäytteen Jim Campilongolla ei oo mitään tekemistä tän hahmon kanssa? :D Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
opaa 29.12.2008 14:55:48 | |
---|
Jos George-L syö alapäätä niin mulle se on vaan täydellinen tilanne, kun yläpäätä joutuu yleensä vähän korostamaan ja alapäätä leikkaamaan. Jos hifi-kaapelit ei tätä tee, niin niitä kohti en nyt jaksaisi sylkäistäkään :) Saati sitten käyttäisin vähäiset keikkaliksani niihin. Ennemmin sitä keskittyy soittamiseen, koska tällä haavaa en keksi mitään valittamisen aihetta laitteistossani. Nyt pitäisi mies päivittää kamojen kanssa samalle viivalle pikemminkin. Tähän mun on pakko samaistua. |
J.Hollström 29.12.2008 15:00:08 | |
---|
Onneksi piuhaosastolla olen kuitenkin esim. SRV:n yläpuolella, joten vielä on toivoa. Eipä tuo tuota musiikillista ulosantia oo kauheesti päässyt pilaamaan vaikka ei piuhat olleetkaan hifiä. "Ei oo tainnut herua hetkeen, kun noin kärttysenä kirjottelet?" -Tb |
Antti1 29.12.2008 15:02:06 | |
---|
Eipä tuo tuota musiikillista ulosantia oo kauheesti päässyt pilaamaan vaikka ei piuhat olleetkaan hifiä. Kovasti ne soundiansakin koittaa jäljitellä herralta. Liekö vika sitten siinä, että luulevat hifin olevan ratkaisu ongelmiin? Ssnakea kaikille, niin soundit paranee. "Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko |
J.Hollström 29.12.2008 15:04:56 | |
---|
Kovasti ne soundiansakin koittaa jäljitellä herralta. Joo, taitaa vaan olla että nuo hifistelijöiden sormet ei oo samalla tasolla piuhojen kanssa. "Ei oo tainnut herua hetkeen, kun noin kärttysenä kirjottelet?" -Tb |
jra 29.12.2008 15:09:21 | |
---|
Eipä tuo tuota musiikillista ulosantia oo kauheesti päässyt pilaamaan vaikka ei piuhat olleetkaan hifiä. Tuonne edelliselle sivulle taisin laittaa linkin Stevie Rayn kitarateknikon Cesar Diazin haastatteluun, jossa tuo piuhakysymys oli esillä. Siinäkin tuli ilmi se, että piuhat ovat osa soitinta ja soundia, ei äänentoistoketjua, jonka on tarkoitus hoitaa hommansa mahdollisimman autenttisesti. Vaikka SRV:llä ei ollut tuon jutun perusteella harmaintakaan (sähköteknistä) aavistusta siitä miksi halpispiuha soundasi hänellä paremmin ja "laatupiuha" huonommin, niin silti valinta oli selvä. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Jucciz 29.12.2008 15:12:59 | |
---|
Tuonne edelliselle sivulle taisin laittaa linkin Stevie Rayn kitarateknikon Cesar Diazin haastatteluun, jossa tuo piuhakysymys oli esillä. Siinäkin tuli ilmi se, että piuhat ovat osa soitinta ja soundia, ei äänentoistoketjua, jonka on tarkoitus hoitaa hommansa mahdollisimman autenttisesti. Vaikka SRV:llä ei ollut tuon jutun perusteella harmaintakaan (sähköteknistä) aavistusta siitä miksi halpispiuha soundasi hänellä paremmin ja "laatupiuha" huonommin, niin silti valinta oli selvä. Aivan! Ja tähän liittyen, kitaravahvistin (kuten myös välipiuhat) on nimenomaan instrumentti eikä laite, jonka pitäisi toistaa siihen syötetty signaali mahdollisimman värittämättömästi, kuten hifipuolella tilanne on. Soundin vääristyminen (engl. distortion) on toivottavaa, suorastaan pakollista. |
s8na 29.12.2008 15:15:17 (muokattu 29.12.2008 15:17:23) | |
---|
"All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver |
pekurides 29.12.2008 15:25:17 | |
---|
Joo, taitaa vaan olla että nuo hifistelijöiden sormet ei oo samalla tasolla piuhojen kanssa. alkaa menee läpät aika ala-arvoisiksi. Tuo juccicsen HIFI-läppä samaa tasoa. Eli, nykyaikaisilla vehkeillä soittavat yrittävät vain kompensoida kun eivät osaa soittaa ja paskoilla piuhoilla vetävät ovat vaan niin pirun luovia ja oikeita blues miehiä että niille riittää paskat saunditkin taiteen luomiseen..... kun loppujen lopuksi se on vain sormista kiinni. Ja vitut, soitto tulee sormista ja saundi vehkeistä mutta hyvällä soitolla saa huonommatkin laitteet kuulostamaan paremmilta mitä ne onkaan. Hyvä Formulakuskikin ajaa paskalla minardilla nopeammin kuin huono mutta paska minardi se kuitenkin on. huhuh.... johan aukesi..... :) Välillä tuntuu että täällä toiset vain haluavat olla eri mieltä joka asiasta periaatteen vuoksi. Vintagemiehetkin väheksyvät highgain miesten "hifi" laitteita mutta samaan aikaan laittavat tuhansia kiinni johonkin kitaraan missä on ollut tippa jonkun vanhan staran oksennusta ja kuvittelevat sen antavan lisää mojoa..... noi tässä ripaus jo ylilyöntiä, yrittäkää kestää:) Tunteella päin vittua. |
Jucciz 29.12.2008 15:37:56 | |
---|
Nyt jäi vähän epäselväksi, mitä mieltä pekurides tarkalleen olit mistäkin asiasta, mutta ei kai sen väliä. Hyvä meininki ja oon kyllä samaa mieltä! :D |
jra 29.12.2008 15:38:52 | |
---|
Eli, nykyaikaisilla vehkeillä soittavat yrittävät vain kompensoida kun eivät osaa soittaa ja paskoilla piuhoilla vetävät ovat vaan niin pirun luovia ja oikeita blues miehiä että niille riittää paskat saunditkin taiteen luomiseen..... kun loppujen lopuksi se on vain sormista kiinni. Itse kyllä käsitin niin, että koska piuhat ovat osa soitinta ja soundia, niin haluttu soundi määrittää sen mikä on milloinkin hyvä tai jopa paras (hyvä tekninen toteutus on varmaankin helpommin määriteltävissä). Jos haetaan hikeä ja mutaa niin silloin soittopelit ovat sitä varten (lukien myös piuhat) ja jos haetaan futuristisia ääniavaruuksia, niin sitten soittopelit sen mukaan. Sellaista joka olisi 100% hyvä molemmissa ei ole, vain kompromisseja, vaikka hinta olisi mikä. Äänentoistopuolella sitten toinen juttu, kuten moneen kertaan on todettu. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
J.Hollström 29.12.2008 15:39:21 | |
---|
Ja vitut, soitto tulee sormista ja saundi vehkeistä mutta hyvällä soitolla saa huonommatkin laitteet kuulostamaan paremmilta mitä ne onkaan. Samaa mieltä. Keep on good work. "Ei oo tainnut herua hetkeen, kun noin kärttysenä kirjottelet?" -Tb |