Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koch Studiotone, kaikutankkikysymys ja vinkki
1
JuSu
26.12.2008 17:47:33 (muokattu 26.12.2008 18:39:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Huomasin tuossa, että Studiotonen kaikupotikkaa avatessa myös presence kasvaa, eli kaikua lisätessä soundi myös samalla tulee 'lähemmäs'. Erityisesti tämän havaitsee särökanavalla, ja lienee ihan ko. vahvaimessa ihan normaali ominaisuus (?).
 
Itse käytän kuitenkin ulkoista kaikua, joten kokeilumielessä irroitin toisen vahvistimesta kaikutankkiin menevistä piuhoista kaikutankin päästä (musta RCA -liitin). Luonnollisestikaan kaikua ei nyt soundissa ollut, mutta reverb -potikalla pystyi edelleen säätämään presenceä.
 
Mikäli tämän voi turvallisesti tehdä, ainakin itselläni on enemmän käyttöä presence -säädölle, kuin jousikaiulle, jota en kuitenkaan käytä. Käsittääkseni kaikutankin irroittamisesta ei pitäisi olla mitään haittaa tai vaaraa vahvistimelle, mutta onko jollakulla varma tieto?
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
rosberg
26.12.2008 23:44:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut saman, mutta enemmänkin silloin kun keinokuorma ei ole päällä. Kuorman päällä ollessa kaiku on enemmän kaiku.
 
Always for the better.
JuSu
27.12.2008 00:36:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut saman, mutta enemmänkin silloin kun keinokuorma ei ole päällä. Kuorman päällä ollessa kaiku on enemmän kaiku.
 
Eli kaiutinsimuloidussa signaalissa ei ole tuota ilmiötä?
 
Hyvä tietää myös, että tämä on Studiotonen ominaisuus, eikä omassa yksilössäni ole vikaa. Kiitos!
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
rosberg
27.12.2008 20:25:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä en kyllä nyt muista, mutta kun pääsen himaan niin kokeilen miten se avautuu. en ole koskaan soittanut tuolla tarpeeksi lujaa.
 
Always for the better.
Fide
27.12.2008 22:19:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kas vain... aikoinaan havaitsin saundimuutoksen, mutta en tajunnut mistä moinen johtuu... pidin sitä sinänsä vain pienen ämyrin aiheuttamana ominaisuutena. Soitin tosiaan studiotonella usein aika reilulla kaiulla, enkä tykännyt, kun saundi karkasi monesti liian...joksikin... no niin, liian present
 
Aika hyvä huomia ja analyysi JuSu +
 
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
JeK
27.12.2008 23:11:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla vähän samaa ominaisuutta Twintonessakin kun ihmettelin joskus soundin muuttumista kaiun kanssa. Toisaalta edellisessä Peavey Triumph 60:ssä huomasi saman: vaikka kaikutankki oli irti, reverbin säätö muutti saundia.
 
mikkojii
29.12.2008 13:16:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin hokattu! Aikoinaan itse tätä ihmettelin Studiotonen kanssa ja minulle tuosta tuli sen verran kynnyskysymys varsinkin särökanavan kanssa kun olen "tuhnusoundin" ystävä, että luovuin kaiun käytöstä kokonaan eli siirryin ulkoisiin vimpaimiin kaiun osalta vallan.
 
Mitä tulee tohon kärsimiseen eikai se mitenkään voi siipeensä ottaa siitä että RCA:t irti on kunhan päät on jotenkin liittimistä suojattu?
 
-m-
 
Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100.
JuSu
29.12.2008 13:36:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä tulee tohon kärsimiseen eikai se mitenkään voi siipeensä ottaa siitä että RCA:t irti on kunhan päät on jotenkin liittimistä suojattu?
 
Mnetin vahvaingurut ovat antaneet siunauksensa, että mitään haittaa ei tuosta olisi. Lähetin kuitenkin mailia myös Kochille asiasta, mutta voipi vastaus näin pyhien aikoihin vähän viipyä...
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
rosberg
29.12.2008 15:58:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsen tänään luukuttelemaan. Kokeilkaas huomaatteko eroa onko jarrua vai ei.
 
Always for the better.
mikkojii
29.12.2008 21:11:30 (muokattu 29.12.2008 21:11:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähetin kuitenkin mailia myös Kochille asiasta, mutta voipi vastaus näin pyhien aikoihin vähän viipyä...
 
Kerro ihmeessä vastaavatko vai eivät. Ainoa huono sana mitä koko Kochista minulla nimittäin on että kaksi mailia olen vuoden 2005 jälkeen sinne lähettänyt eikä kumpaankaan koskaan tullut mitään vastausta.
 
Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100.
rosberg
29.12.2008 21:40:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä se presenssi muuttuu jarru päällä, kokeilen huomenna jarrutta.
 
Always for the better.
wilo
30.12.2008 08:41:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Testasin eilen omalla studiotonella, enkä huomannut mitään muutosta saundissa - ainakaan meidän treenivoimakkuuksilla. Vähän on kyllä ollu flunssaa ja korvat lukossa; pitäis kai ero silti tulla esiin?
 
t. Ville
 
whagabam
30.12.2008 09:19:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin yhteen Studiotoneen etusputket niin sillä sai tuon ongelman eli ominaisuuden pienemään suhteellisen huomaamattomaksi.
 
vasurilla.
JuSu
30.12.2008 09:37:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Testasin eilen omalla studiotonella, enkä huomannut mitään muutosta saundissa - ainakaan meidän treenivoimakkuuksilla. Vähän on kyllä ollu flunssaa ja korvat lukossa; pitäis kai ero silti tulla esiin?
 
t. Ville

 
En ole päässyt kokeilemaan treenivolumeilla; voip' olla, että 'ominaisuus' vähenee/katoaa/peittyy/taijotain kun volumetaso on tarpeeksi korkealla. Kerrostalovolumeilla tuo kaiun myötä tuleva presencekorostus on varsin selkeästi kuultavissa.
 
Kochilta ei ole vielä vastattu.
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
wilo
30.12.2008 10:24:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin yhteen Studiotoneen etusputket niin sillä sai tuon ongelman eli ominaisuuden pienemään suhteellisen huomaamattomaksi.
 
Mielenkiintoista, täytys joskus testata.
Manuaalia ei ole käsillä; onkohan studiotonen reverb putkella? Jos on, voiskohan se vaikuttaa asiaan?
 
Ville
 
Walliini
05.01.2015 15:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostelen tässä hieman vanhaa keskustelua ylöspäin.
 
Hommasin kyseisen studiotonen itselleni viime vuonna ja myös tässä(kin) yksilössä reveb-nuppi toimii huonon presencen tavoin. Kytkimen ollessa OD+ asennossa, kaiun ollessa päällä, rupee särinä kasvamaan erittäin häiriseväksi.
Muutenkin siitä kuuluu sellainen pojoing-ääni kautta linjan.
 
Vanhoissa putkissa piti olla vielä hönkää, mutta vaihdoin uudet päättärit tilalle sekä ensimmäisen etuasteputken, eikä toimenpiteet vaikuttaneet juuri mitenkään. Ostin myös uuden kaikutankin vanhan tilalle, mutta aina kun uuden vaihtaa kiinni niin alkaa järkyttävän kova pörinä.
 
Kyselenkin tässä, että onko joku löytänyt vian miksi kaiku ei toimi niin kuin sen pitäisi?Tuntuu, että vika on jossain vahvistimen sisällä. Kannattaakohan suosiolla säästää huolto/korjaus rahat ja hommata ulkoinen kaiku?
 
Kiitos vastauksista!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «