Aihe: Peavey valve king 100 nuppi
1 2
Prkl
29.12.2008 10:49:26
Vastaus: Hintaan nähden kivat soundit mutta ei tohon keikalla voi luottaa ikävä kyllä jos sen kokeiluni suhteen asiasta päättäisin enkä hankkisi.

Hankalasti luettaavaa tekstiä kyllä Finlanderilla. Mutta asiaan, ostin oman Valvekingin 2006 loppukesästä ja on tullut raahailtua niin reenikselle, studioon kuin keikoillekin ja täydellisesti toiminut.

Cleankanava ei ole sopusoinnussa särön kanssa eikä kanavat ole tasapainossa ja tosiaan se MASTERSÄÄTÖ puuttuu ja tämä vahvistin sitä kaipaisi todella sikaäänekäskun on

Sen takia onkin hyvä että clean- ja särö-kanavis on omat volume- ja Eq-säätimet, joilla ne mielestäni saa varsin hyvin tasapainoon. Ja kuten sanottu, onhan tuossa mastersäätö, eihän siitä muuten saisi säröä pihalle hiljaisella.
Antti1
29.12.2008 12:36:59 (muokattu 29.12.2008 12:37:40)
Ja kuten sanottu, onhan tuossa mastersäätö, eihän siitä muuten saisi säröä pihalle hiljaisella.

No kun ei muuten ole. Ainoa mastersäätö siinä on reverb nimeltään ja se ei paljoa volumeen vaikuta. Tuossa vahvarissa on ainoastaan kanavakohtaiset gainit ja volumet.

EDIT: Sorry, cleani-kanavalla ei edes sitä erillistä gainiakaan.
"Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko
Antti1
29.12.2008 12:47:32
Totta, kun oikein jaksaa ruveta miettimään. Mutta mihin tuossa edes tarvisi master-volumea?

Sitä mä en osaa sanoa, koska särökanavalla toi volume-säätö ajaa periaatteessa saman asian ja puhtaat väännetään niin lujalle, kuin tarvitaan. Säröt on helppo sovittaa volapotikalla niiden tasoon.
"Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko
Finlander
29.12.2008 21:58:23 (muokattu 29.12.2008 22:00:18)
Joo olin vähän väsynyt silloin kun tuon kirjoitin ja siitä hoono soomi ;) ei siis alkoa pelissä ei vaan muuten. Lupaan mennä suomen tunneille jos tekstini alkaa olemaan epäselkeetä

Ehkä minä sain vain käsiini maanataiversion peeveestä joka siis on aina mahdollista muillekkin merkeille.

Minusta siinä oli ihan hyvät soundit - siitä ei ole kyse ja jos sitä vertaa Satrianin versioon niin olisikohan niin että komponentteja jokunen lisää ja ehkäpä muutakin voisin kuvitella, kuten käsin käämittyjä muuntajia tms. Sivupolkuna - ovatko käsin käämityt muuntajat parempia kuin koneellisesti käämityt?

Vielä selventääkseni jo sitä kokemusta joka mulla on tuosta nupista=vahvistin ilman kaappia, voin kertoa että se ei mulla ollut käytössä kuin kolmatta viikkoa ja siihen ei tosiaan mahdu syvällistä analyysiä taikka perinpohjaista laitteen tutkailua tietenkään ja siten minun mielipiteeni ei sittenkään ole mikään absoluuttinen fakta kuten ei kenenkään täällä. Jos uudelleen tulisi asia eteen saattaisin siltikin harkita Peaveyn hankkimista toki. Jos tuo on sun eka vahvistin niin onnittelen - minun ensimmäinen vahvistimeni oli 10 wattinen mikälie trankkuvehje ja siis mikälie pahvikartiolla ;) Ääntä siitäkin tuli ja sai selvyyden että kannattaakos sitä kalliimpia vermeitä hommata ja se tie on tosiaan ollut takkuinen ja pitkäkin, silti harrastus vain
Finlander
trent
29.12.2008 22:13:58
Puolisen vuotta sitten hankin Valveking nupin+kaapin, aktiivista soittoa noin 1kk verran takana. Liikkeestä vein reenikselle ja heti kovaan käyttöön, eka putki kyrvähti jo 1,5h päästä. No näitähän voi sattua... Möykkää lähtee ihan liikaakin, mutta joinakin päivinä soundi vaan ei toimi -miten sen ny sanoisi- ei tarpeeksi korvia hivelevä ja erotteleva. Kai se on niin että sillä rahalla saa sellaisen.
Strange things happen to strange people
HeavyMachinery
30.12.2008 15:03:00

Totta, kun oikein jaksaa ruveta miettimään. Mutta mihin tuossa edes tarvisi master-volumea?

Mua vitutti yli kaiken kun VH100r:ssä ei ollut 1 masteria joka kanavalle. Se syö miestä kun saat kanava kohtaisen balanssin ensin kuntoon ja sitten joudutkin pudottamaan yleistä vola tasoa. Nimimerkillä 2 masteria nykyään, kolmatta kaipaisin :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Antti1
30.12.2008 15:15:49 (muokattu 30.12.2008 15:16:09)
Mua vitutti yli kaiken kun VH100r:ssä...

Eikös tuossakin onnistu loopin kanssa koplaaminen sen verran, että sieltä saa viriteltyä "mastervolan" itselleen käyttöön? Olettaen, ettei käydä mitään valtavaa pedaaliarmadaa. Sun kanssa tosin ehkä vähän turha oletus... :D
HeavyMachinery
30.12.2008 15:39:45

Eikös tuossakin onnistu loopin kanssa koplaaminen sen verran, että sieltä saa viriteltyä "mastervolan" itselleen käyttöön? Olettaen, ettei käydä mitään valtavaa pedaaliarmadaa. Sun kanssa tosin ehkä vähän turha oletus... :D

Joo on mutta se lisäsi pörinää ja häröä :(
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Antti1
30.12.2008 15:51:38
Joo on mutta se lisäsi pörinää ja häröä :(

Ajajaa, no siitä en tiedä mitään. Kaverin nupilla joskus vaan kokeiltiin tulpat päässä, enkä sen kummemmin pistänyt mitään häröjä merkille.
Dropped C
30.12.2008 16:18:13 (muokattu 30.12.2008 16:19:04)
Mua vitutti yli kaiken kun VH100r:ssä ei ollut 1 masteria joka kanavalle. Se syö miestä kun saat kanava kohtaisen balanssin ensin kuntoon ja sitten joudutkin pudottamaan yleistä vola tasoa. Nimimerkillä 2 masteria nykyään, kolmatta kaipaisin :D

Joo, tää on viddumainen ominaisuus tossa, kun niitä volyyminamiskuukkeleita on joka soundille omansa. No onneksi pasistin ei tarvi reeniksellä kitaraa soittaa. DV247:n hinta tolle Lanikalle on muuten 617(!) + postit. En paljo röörikunkkuja harkittis, vaan säästäisin sen pari hunttia..... Tai ostaisin GH50L:n tai GH100L:n, vielä halvempaa.
Icy-Sun
30.12.2008 16:24:48
GH50 onkin DV:ssä melkeimpä saman hintainen kuin röörikingi Suomessa. Ei varmaan vaikea valinta niiden välillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)