Aihe: ENGL Fireball + FCB 1010
1
Antti1
27.12.2008 22:02:11 (muokattu 27.12.2008 22:02:30)
Oothan tarkastanut haulla keskustelut tuosta nupista? Löytyy kaikki tarvittava informaatio ja vähän lisääkin.

Mun mielestä huono laite noinniinku soundillisesti siis. Tosi lussu yleissoundi, säröt sekottuu helposti bändin joukkoon ja puhtaat on sellaista ok peruskolinaa. Absoluuttisella asteikolla mun kirjoissani saa tänään arvosanan 5/10.

EDIT: Niin ja joo, kyllä niillä releillä ne kanavat vaihtuvat nupista.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Ytse Jakke
27.12.2008 22:44:19

Jeps, kyllä lueskelinkin noita samalla. Levylle kyl vedettiin tuolla Fireball nupilla ja hyvää jälkeä saatiin. Eniten epäilyttää miten kyseinen härpätin sit toimii jossain muussa ympäristössä (treeniksessä ja livenä). Noita käyttötarkoituksia kun ei oikein voi testailla :(.

Pitäsköhän sitä harkita sit 6505+? Hinnaltaan noi menee aika samaan jos ostaa mätsäävän kaapin mukaan.
You can eat my ass and balls!
Traditional
27.12.2008 23:02:54
Jeps, kyllä lueskelinkin noita samalla. Levylle kyl vedettiin tuolla Fireball nupilla ja hyvää jälkeä saatiin. Eniten epäilyttää miten kyseinen härpätin sit toimii jossain muussa ympäristössä (treeniksessä ja livenä). Noita käyttötarkoituksia kun ei oikein voi testailla :(.

Pitäsköhän sitä harkita sit 6505+? Hinnaltaan noi menee aika samaan jos ostaa mätsäävän kaapin mukaan.

Kyllä, http://www.dv247.com/invt/50816/ ei ole pahanhintainen. plussatonkin versio 750€ uutena joka on mielestäni erinomainen hinta.
Kirjoitustesi sävystä päätellen, sun ois parasta myydä kitarat pois ja aloittaa kazzoo-pillin soittaminen... -Sepisti
Mr. Speed
27.12.2008 23:25:33
Kyllä, http://www.dv247.com/invt/50816/ ei ole pahanhintainen. plussatonkin versio 750€ uutena joka on mielestäni erinomainen hinta.

Plussallisen saa Suomeasta halvemmalla kuin tuo Briteissä oleva.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Antti1
27.12.2008 23:30:11
Plussallisen saa Suomeasta halvemmalla kuin tuo Briteissä oleva.

Kerrotko vielä mistä tämmösen diilin saa, niin ei tarvii pitää hullua jännityksessä?
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
HeavyMachinery
27.12.2008 23:36:53

Osta ennemin se fireball se toimii bändi kontekstissa siso kloonia paremmin.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Antti1
27.12.2008 23:43:23
Osta ennemin se fireball se toimii bändi kontekstissa siso kloonia paremmin.

Hmm? Kyseessähän oli nyt siis ihan tää Peaveyn näkemys aiheesta, vai menikö multa jotain ohi? Se toimii kyllä, ainakin mun mielestäni.
"Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko
HeavyMachinery
27.12.2008 23:52:19

Hmm? Kyseessähän oli nyt siis ihan tää Peaveyn näkemys aiheesta, vai menikö multa jotain ohi? Se toimii kyllä, ainakin mun mielestäni.

6505 on klooni 5150sta.

SISOsta sai ihan hyvän soundin puhtaalta kanavalta runttaamalla bias modin kera.
Antti1
27.12.2008 23:59:46
6505 on klooni 5150sta.

Niinno jos sen noin haluaa ajatella, niin joo. Mä en kyl oo havainnut mitään eroa soundissa, joskaan en oo niin paljoa edes noihin perehtynyt. Mitä nyt se "pakollinen oppimäärä" tullut kokeiltua.

SISOsta sai ihan hyvän soundin puhtaalta kanavalta runttaamalla bias modin kera.

Buusteri eteen ja rokrok.
"Mua vituttaa niin ankarasti, vituttaa aamusta iltaan. Vituttaa, on kaikki turhaa. Vittu, kun vituttaa!" -Ismo Alanko
Nacher
28.12.2008 05:18:20
Kyllä 6505 hautaa Fireballin bändisoitossa alleen ja pahasti. Sitä ei voi kiistää kuurokaan.

Noin muuten vahvarien paremmuus sitten riippuu ihan omista soundimieltymyksistä.
Mr. Speed
28.12.2008 13:06:17
Kerrotko vielä mistä tämmösen diilin saa, niin ei tarvii pitää hullua jännityksessä?

No jossain vaiheessa oli hinta Nummelan St. Paul's Soundissa 995 euroa, mutta eipä ole enää. :( Itse olisin saanut sillon 970 eurolla.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
HeavyMachinery
28.12.2008 17:31:58

Kyllä 6505 hautaa Fireballin bändisoitossa alleen ja pahasti. Sitä ei voi kiistää kuurokaan.

Noin muuten vahvarien paremmuus sitten riippuu ihan omista soundimieltymyksistä.

häh... Oikeasti minua alkaa ihmettyttää nämä iän ikuisesti eri mieltä olot :D (paitsi siitä että InVader on kova peli :D )

Kyllä 6505 on scoopattu surina pönttö kun vedetään perus leadi puolla ja ilman modeja. Fireball on keski alueeltaan räyhäkäs ja agressiivinen hieman britti henkinen vahvistin. Joss molemmat on kiinni kaapissa jossa on v30 niin kyllä fireball vie pitemmän korren.

TOki 6505 hautaa alleen ja hautaa kaiken muunkin kun se väännetään tarpeeksi lujalle on siinnä enpi potkua mutta kyse ei ole voimasta vaan ominais soundista. Vihaan soittaa sellaisten kanssa jolla on se oma soundi niin Loudness henkin scooppi joka kuulostaa omaan korvaan hyvältä (yksin) ja sitten kun se kuulu bändi soitossa niin lisää hanaa että pääsee muiden päälle. Syntyy ikuinen kilpailu volumesta ei tilasta siinnä bändin yleis soundissa.
Nacher
28.12.2008 20:42:32
Pakko olla vain niin eri mieltä kuin olla voi. 6505 on ainoa hevinuppi, jossa en ole automaattisesti vetänyt middlejä kymppiin ihan sen takia, että siinä sitä middleä tosissaan löytyi ihan reserviin asti. Oman kokemukseni mukaan hevivahvareista se referenssi, kuinka hyvin bändisoitossa kuuluu lävitse. Muut vahvarit pääsevät joko samaan tai jäävät jälkeen, mallista riippuen. Esim joku ENGL Blackmore alkaa lähennellä 6505 middlejä, ja siinä niitä keskiääniä on todella reippaasti enemmän kuin Fireballissa.

Oli Fireballissa tosin paremmat middlet kuin Invaderin kolmoskanavassa, joka oli kyllä aika scoop, mutta kuitenkin... Tuo 6505:sen oma kaappi myös omaa muuten jonkin hyvin erikoisen middlepiikin, joka vielä lisää sitä keskihonotusta tuossa nupissa, mikäli ko. kaappia käyttää.
RekoS
28.12.2008 21:33:19
Täältä ääni kans Fireballille. Kokemusta ei kylläkään ole v30 -komeron kanssa, mutta silti toimi bändisoitossa hyvin kera Greenbackien. Eikä cleanitkaan niin huonot olleet mitä annetaan ymmärtää.

Kun löytäis koneelta nuo saundinäytteet ko. yhdistelmästä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)