mattjuha 21.11.2008 17:10:41 | |
---|
Mul on sellanen ongelma, että tomit särisee enkä tiedä, mistä se johtuu. Osaisko joku auttaa. Settinä mulla on mapexin mars pro:t pitkillä lugeilla. |
Tindrum 21.11.2008 17:43:47 | |
---|
Mul on sellanen ongelma, että tomit särisee enkä tiedä, mistä se johtuu. Osaisko joku auttaa. Settinä mulla on mapexin mars pro:t pitkillä lugeilla. Ota rumpu käteen, lähes korvaan kiinni, ja koputtele sitä. Yritä paikallistaa särinä. Kuuluuko viritystapista, muhvista, virityspesästä vai mistä. Jos lugista - lugi auki ja pumpulia tms sisään. Muuten toimit oireen mukaan. Helppoa. Jos sirinä tulee rungosta, esim. auenneesta viilusta, liimaa väliin ja puristukseen. Sitten kuivuttuaan kevyt hionta ja kynttilää päälle. Daidadaa. m©
"Ketä tänään lyötäisiin?" K-Supermarket |
Nolte 21.11.2008 17:47:35 (muokattu 21.11.2008 17:48:34) | |
---|
Mul on sellanen ongelma, että tomit särisee enkä tiedä, mistä se johtuu. Osaisko joku auttaa. Settinä mulla on mapexin mars pro:t pitkillä lugeilla. Siis kaikkiko tomit särisevät? Outoa... Ei kai nyt ole kyseessä niin ilmiselvä juttu, kuin virvelin matto...? meiän bändin paras rumpali |
Point 22.11.2008 00:31:58 | |
---|
Siis kaikkiko tomit särisevät? Outoa... Ei kai nyt ole kyseessä niin ilmiselvä juttu, kuin virvelin matto...? Itse ajattelin ihan samaa. Kytke virvelin matto pois päältä, ja kokeile särisevätkö tomit. |
Despabilado 22.12.2008 19:59:16 | |
---|
Itsellä oli joskus samallainen ongelma, pitkään pohdiskelin, mutta lopulta kaveri näytti vian. Kalvot. Viritys oli jollain tapaa kehno, niin että kalvot olivat vähän rypyssä joistain kohtia, kun viritys korjattiin ja kalvot olivat siististi ja tasaisesti, sirinä hävisi. |
hollmi-5 23.12.2008 21:19:24 (muokattu 23.12.2008 21:19:36) | |
---|
Minulla oli kerran sirinää tomissa, joka oli klampilla peltistandissa kiinni. Telineen putki resonoi alempaa ja paksumpaa vasten. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Motte 27.12.2008 10:17:08 | |
---|
...paljon hyvää rumpujen ääniin tai äänettömyyteen liittyvää asiaa löytyy seuraavalta sivulta: http://home.earthlink.net/~prof.sound/index.htmlSit pitää osata a little bit enkkua, että toi homma aukeaa, mutta on varsin vähän asiaa koskevaa, jota ei noilta sivuilta löytyisi... |
Epämuusikko 27.12.2008 12:47:27 (muokattu 27.12.2008 12:49:42) | |
---|
Viritys oli jollain tapaa kehno, niin että kalvot olivat vähän rypyssä joistain kohtia, kun viritys korjattiin ja kalvot olivat siististi ja tasaisesti, sirinä hävisi. Oli meidänkin bändin treeneissä kitaran viritys jollain tapaa kehno, kun kitaralla soitetut soinnut ja melodiat kuulostivat epävireisiltä. Asia korjattiin virittämällä :) Toisaalta, jos reunaviisteissä on vika, niin hieno vittuiluni meni ohi. Mars Proissahan on ne pystyputket. Signioissa on vastaavat, juuri vastikään modasin yhtä lattiatomaria, ja huomasin kahden putkista olevan löysällä. Toinen mahdollinen sirinän lähde ovat itse virityspesät, jos mutterin pidikkeet tjsp ovat päässeet liikahtamaan. Nämä tuli nyt äkkiseltään mieleen, Signian ja Mapexin miehenä olen sirinöihin tottunut... R.I.P Oksanen |
Thomas Bleu 27.12.2008 13:45:13 | |
---|
Signioissa on vastaavat, juuri vastikään modasin yhtä lattiatomaria, ja huomasin kahden putkista olevan löysällä. Toinen mahdollinen sirinän lähde ovat itse virityspesät, jos mutterin pidikkeet tjsp ovat päässeet liikahtamaan. Nämä tuli nyt äkkiseltään mieleen, Signian ja Mapexin miehenä olen sirinöihin tottunut... Itsekin olen omissa Signioissani huomannut lattiatomissa tuota sirinää tietyillä virityksillä. Syylliseksi paljastui juurikin ne 2 liian löysällä olevaa putkea. Mitä muuten teit sille lattiatomille? |
Tindrum 27.12.2008 15:08:21 | |
---|
Mitä muuten teit sille lattiatomille? Auttoiko putkien kiristys? "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - |
Itsekin olen omissa Signioissani huomannut lattiatomissa tuota sirinää tietyillä virityksillä. Syylliseksi paljastui juurikin ne 2 liian löysällä olevaa putkea. Mitä muuten teit sille lattiatomille? Olin ottanut jazz-Signioistani nämä one-of-a-kind-murheenkryyni-lattiantomarimuhvi-optimount-custom-kiinnikkeet pois, koska Velli sai ihmeen kaupalla pari official-Signia-lt-kiinnikettä (joihin se metalliläpyskä oli tosin jonkun artesaanin tekemä. Go Figure). Laitoin sitten ne omat kötöstykset toisen Signia-setin lattiatomariin. R.I.P Oksanen |
Tindrum 28.12.2008 02:04:54 | |
---|
Olin ottanut jazz-Signioistani nämä one-of-a-kind-murheenkryyni-lattiantomarimuhvi-optimount-custom-kiinnikkeet pois, koska Velli sai ihmeen kaupalla pari official-Signia-lt-kiinnikettä (joihin se metalliläpyskä oli tosin jonkun artesaanin tekemä. Go Figure). Laitoin sitten ne omat kötöstykset toisen Signia-setin lattiatomariin. Ja... ??? Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - |
Thomas Bleu 28.12.2008 13:20:07 | |
---|
Auttoiko putkien kiristys? Purin rummun kyllä osiin, mutta näitä putkia ei pystynyt kiristämään osaan missä olivat kiinni. (Mikä sen nimi sitten onkaan) Heiluivat ja pyörivät siinä vain. Tai sitten en vain osannut, mikä on todennäköisempää. :D |
Tindrum 28.12.2008 13:44:22 | |
---|
Purin rummun kyllä osiin, mutta näitä putkia ei pystynyt kiristämään osaan missä olivat kiinni. (Mikä sen nimi sitten onkaan) Heiluivat ja pyörivät siinä vain. Tai sitten en vain osannut, mikä on todennäköisempää. :D Normi "putkilugeissa" on siellä sisällä pieni ruuvi, usein vielä kuusiokulmakannalla, mistä niitä putkia voi kiristää. Ota lugi kokonaan irti, ja kurkista sinne ruuvin reikään. Siellä pitäis näkyä toisen ruuvin kanta. Ehkä. "The guy with the prettiest drums gets the gig!". - John Aldridge - |
Epämuusikko 28.12.2008 15:24:15 (muokattu 28.12.2008 15:24:46) | |
---|
Normi "putkilugeissa" on siellä sisällä pieni ruuvi, usein vielä kuusiokulmakannalla, mistä niitä putkia voi kiristää. Ota lugi kokonaan irti, ja kurkista sinne ruuvin reikään. Siellä pitäis näkyä toisen ruuvin kanta. Ehkä. Kyllä. Se on siellä kumiosan alla. Ja... ??? Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! That was it. R.I.P Oksanen |
Thomas Bleu 28.12.2008 23:41:00 | |
---|
Ok, pitääpä purkaa huomenna se vielä pienempiin osiin ja perehtyä vähän tarkemmin. |