Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: wah pedaali
1 2 3 4 5
Slunkman
26.12.2008 13:59:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yhtenä aamuna löin vahvistimeen virran ja aloin soittaa. Vanha wah pedaali ilmoitti jäävänsä eläkkeelle. Nyt pitäis palkata uus ja vaihtoehoja löytyy, eli mikä näistä?
 
1. Snarling dogs whine-o-wah
2. Snarling dogs mold spore wah
3. Dunlop Crybaby 535q
4. Dunlop Crybaby GCB95
 
näistä oon ajatellu valita ja kysyn nyt teidän mielipidettä. Jos jollakin on vielä parempi pedaali mielessä niin otan ehdotuksia vastaan.

tattista jo etukäteen
 
Jucciz
26.12.2008 14:31:16 (muokattu 26.12.2008 14:33:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on parempi pedaali mielessä ja laudassa: RMC Picture Wah
 
Älä missään nimessä kerro, millaiseen musaan wahia etsit, sillä kaikki wahit kuulostaa samalta.
 
Todennäköisesti vanhakin wahisi saadaan kyllä helposti käyttökuntoon - ei ne niin vaan hajoa, paitsi ehkä joku Lead foot tai Bespeco tms, joiden korjaaminen on pelkkää ajanhukkaa.
 
Nacher
26.12.2008 15:03:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oli aluksi tuo Dunlop perus Crybaby, joka oli aika kehno kun söi signaalia tolkuttomasti bypassissa ja wahikin oli aika kapea ja vielä kapeammalta alalta käyttökelpoinen. Vaihdoin tuohon Crybaby Classic Faseliin, jossa on true bypass ja vähän parempaa osaa, ja tuohon vermeeseen olenkin ollut hyvin tyytyväinen. Ei nyt ole mitään ihan massiivista wah-kokemusta, mutta tuo tuntui sopivan aika hyvin sekä cleaniin että isompaankin säröön, ja kuulosti selvästi paremmalta kuin tuo perus Crybaby.
 
epi2
26.12.2008 15:08:57 (muokattu 26.12.2008 15:09:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tiedoksi vielä että tuo 535Q on sama kuin classic , mutta tuossa on enemmän ominaisuuksia.
 
opaa
26.12.2008 15:11:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuo Dunlopin GCB95 se halvin perusmalli? Jos Dunlopin hommaat, nii hommaa samantien 535Q. Mä oon soitellut moisella jokusen vuoden jo. Tuosta kun saa niitä potikoita ruuvaamalla varmasti itselleen toimivan soundin ja tuntuman. Ja se Dunlopin perusmallihan lisäksi syö bypass modessa soundia rutkasti enemmän. Jotkut sanoo, että 535Q on true bypass, jotkut sanoo että ei, mutta paljon kirkkaampana siinä ääni säilyy kuin siinä halvemmassa.
 
Ja niistä kalliimmista putiikkitason superwaheista, ovathan ne varmasti hyviä, mutta mä oon ainakin itselleni tehnyt rahoja ja hermoja säästävän lupauksen: Jos homma toimii ja soundaa hyvältä, ÄLÄ hommaa mitään uutta ja parempaa. Mulle tuo 535Q skulaa hyvin, no complain.
 
epi2
26.12.2008 15:18:07 (muokattu 26.12.2008 15:22:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei tuo 535Q syö kyllä yhtään signaalia, JOS patteri ei oo lopussa, jos patteri on lopussa niin se syö hönkää todella paljon.
 
E: kun Wahi on PÄÄLLÄ, tuo ei poissa päällä ollessaan syö koskaan signaalia yhtään.
 
E: tuossahan on vielä boosti, jos kokee että wahi syö päällä ollessaan signaalia.
 
adretlan
26.12.2008 15:46:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja niistä kalliimmista putiikkitason superwaheista, ovathan ne varmasti hyviä, mutta mä oon ainakin itselleni tehnyt rahoja ja hermoja säästävän lupauksen: Jos homma toimii ja soundaa hyvältä, ÄLÄ hommaa mitään uutta ja parempaa. Mulle tuo 535Q skulaa hyvin, no complain.
 
Mä oon tehny itselleni rahoja ja hermoja säästävän lupauksen: Osta kerralla kunnollinen. Picture Wah on laudassa, eikä ole mitään valittamista.
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
McNulty
26.12.2008 15:52:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tehny itselleni rahoja ja hermoja säästävän lupauksen: Osta kerralla kunnollinen. Picture Wah on laudassa, eikä ole mitään valittamista.
 
Sama vika.
 
Miulla oli 535Q ja se Dime-signature CFH Wah (joka on siis 535Q camoväreissä). Niissä oli ihan liikaa säätämistä ja kiikkulaudan range oli mielestäni liian lyhyt (toimii lähinnä on/off-tyylisesti, ilman fiksuja välimuotoja). Tässä vaiheessa kuvioon astui muutaman palstan jäsenen suosittelemat Geoffrey Teese RMC-wahit.
 
Picture Wah jäi omaksi... se on simppeli, toimii sekä singlecoil & humbucker-varusteisilla skeboilla, soundi on kultaa niin clean kuin gain-osastoillakin. Tyytyväinen olen ollut, eikä se lopulta ollut juuri Dunlopin "isompia" waakkuja kalliimpi (alle 200e siis).
 
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Slunkman
26.12.2008 17:18:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todennäköisesti vanhakin wahisi saadaan kyllä helposti käyttökuntoon.
 
6v vanhaa crybabyy ei kannata lähtee korjailee. mutta kiitos vinkistä, kuulostaa hyvältä toi picture wah, mistä päin suomea sitä saa?
 
adretlan
26.12.2008 17:29:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

6v vanhaa crybabyy ei kannata lähtee korjailee.
 
Miksi ei?
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
koponen
26.12.2008 17:35:32 (muokattu 26.12.2008 17:36:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen ollut pirun tyytyväinen tuohon omaan modattuun Voxin wahiin ja se oli lähtötilanteessakin tosi mieluisa. Käytän sitä nykyisin suurimmaksi osaksi vaan filsuna ja mulla on usein pari sopivaa kolikkoa teipattu pedaalin "kantapään" alle. Tuolla systeemillä osuu sweet spottiin joka kerta kun polkimen jättää ala-asentoon. Muutenkaan en ole niin innostunut jos wah on liian "hifi". Omaan makuun saakin olla vähän karski soundi.
 
I'm endorsed by Marshall
Slunkman
26.12.2008 17:38:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ei?
 
sain muutama vuos sitte isältäni käytettynä, eli se on ollu kahen ihmisen polkemana 6 vuotta, jos takuut ois vielä voimassa nii korajuttaisin. sitä paitsi harvoin pääsee enää pedaaleja ostelee ku laudassa on kaikki tarvittava
 
Janne19691
26.12.2008 17:50:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

6v vanhaa crybabyy ei kannata lähtee korjailee.
 
Wah pedaalin iällä ja sillä kannattaako sitä lähteä korjailemaan ei mun mielestä ole mitään yhteyttä. Jos mulla olis 60-luvun Vox wahi josta on potikka loppuun poljettu en kyselis keltään mitään. Wahin modaaminen ylipäätäänkin on verrattain halpaa ja yksinkertaista.
 
Rule #1: There are no rules.
gtrhead
26.12.2008 18:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos RMC:n wahit kiinnostaa, kannattaa myös tsekata Wizard-malli. Se on tuunattu soveltumaan sekä singlecoil-, että humbucker-mikeille. Lisäksi, myös high-gain asetuksille.
 
Tuo mainittu Picture-malli on enemmän vintage-henkeen suunniteltu. Kokemuksesta toimii parhaiten strato- ja telemikeillä.
 
Lisäksi, jos käytettyä katsoo, kannattaa etsiä lokakuun 2006 jälkeen valmistettu. Näissä on foxrox:in fuzz friendly -piiri, joka auttaa yhteistoiminnassa germanium-fuzzien kanssa.
 
Mitäs tästä enempää, tässähän ne on listattu:
 
http://www.realmccoycustom.com/WHICH%20WAH.htm
 
Wespa
26.12.2008 18:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BudWah on myös katsastamisen arvoinen, lähtee DV247:sta jo ihan inhimilliseen hintaan.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Tinippa84
26.12.2008 18:55:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tsekata myös Dunlopin Zakk Wylde wah. Aivan loistava wahi!!!
 
Novac
26.12.2008 19:51:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja käytettyinä vanhoja Dunloppeja yms, voi löytyä halvalla aika persoonallisia soundeja.
 
mikä on olutta on nyt mennyttä... // "stam1n a on hiefno bändi, vetöäö hyvin klivenä dsstasna,ja tän kirjoittaja srkä ston nenn on kiihab umpin käönnisäö"
Sam Hotman
26.12.2008 20:29:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tsekata myös Dunlopin Zakk Wylde wah. Aivan loistava wahi!!!
 
Mites tuo eroaa noista muista Itkupilleistä? Olis tässä tarkoitus minunkin jonkunnäkönen wahi hankkia. Tuolla torilla olis joku ilmeisesti vähän harvinaisempi Voxin wahi myynnissä. Kellään tietoa siitä? Tässä linkki vielä siihen:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=284555
 
Joulunviettosi? ''Ostan ihan helvetisti lahjoja, käytän jenkkimaasturia tyhjäkäynnillä koko yön, lähetän arfikan köyhille kersoille jääpalamuotteja ja koskettelen itseäni joulukirkossa.'' - Jawski
Fender Stratocaster
26.12.2008 20:39:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen ollut pirun tyytyväinen tuohon omaan modattuun Voxin wahiin ja se oli lähtötilanteessakin tosi mieluisa. Käytän sitä nykyisin suurimmaksi osaksi vaan filsuna ja mulla on usein pari sopivaa kolikkoa teipattu pedaalin "kantapään" alle. Tuolla systeemillä osuu sweet spottiin joka kerta kun polkimen jättää ala-asentoon. Muutenkaan en ole niin innostunut jos wah on liian "hifi". Omaan makuun saakin olla vähän karski soundi.
 
Sopiiko kysyä mikä malli ja miten olet modannut? Itselläni on tuo V847 ja sekin vaatisi pientä hienosäätöä. Jotenkin yläpää on liian terävä ja alapäätä taas ei tule ala-asennossa tarpeeksi. Auttaisiko tähän potikan kanssa leikkiminen? Eli hammastangon säätäminen. Eikös tuo ole ihan helppo homma tehdä itsekin?
 
Orange amplifiers - Voice of the world
Tinippa84
26.12.2008 20:42:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tuo eroaa noista muista Itkupilleistä?
 
ZW45 wahin sweeppi on laajempi. Ei ole myöskään sitä yläpää kihinää niin rankasti kun pedaalin polkee pohjaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «