Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Toneport UX2
1 2
-J.-
25.12.2008 15:46:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/line6_toneport_ux2.htm
 
Tollasta siis oisin ostamassa. Nykyinen äänitys masiina on tuo Behringer V-amp2 ja siitä en oikein tunnu saavan mitään irti. Kaikki saundit on tunkkasia, ei iske. Tohon oisin siis vaihtamassa. Kannattavaa?
 
http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux2.htm
 
Mites toi, paljonkin parempi kun toi toneport? Hintaahan tolla ei pahasti enemmän näyttäs olevan.
 
Niin ja olen lukenut tuota Toneport keskustelua tällä samalla keskustelualueella vaan tuolla lötistään enemmän näköjään tosta Toneport UX1:stä.
 
Vierii kyynel, vierii toinen, vierii silmistä vesi veden jälkeen. Kotiteollisuus - Tuonelan Koivut.
Lennu
25.12.2008 15:51:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo Toneport UX2, aika tunkkaset soundit siinäkin on, mutta onpahan halpa ja saa laulut ynnä linjakamat ääniteltyä. Ihan hyvä kotidemoiluun. Nykyään ei korva siedä niitä Gearboxin soundeja ollenkaan, mutta eihän niitä ole pakko käyttää ja saa niistä jotain järkevää, kun eekuttaa jollain tarkalla parametrisella jälkeenpäin sen muovinarinan pois.
 
Ei kyllä tosiaankaan mikään yyber-loistava laitos, mutta menettelee.
Punisher
25.12.2008 16:41:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen ihan pitänyt siitä laitteesta. Perinpohjainen käyttöönotto ja soundien ruuvailu oli aluksi paskaa, mutta Metalshop-laajennuksella sain itsekin siitä mukavia juttuja irti hiljalleen.
 
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Traditional
25.12.2008 18:21:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako tuon avulla käytettyä vaikka guitar rigiä?
 
Kirjoitustesi sävystä päätellen, sun ois parasta myydä kitarat pois ja aloittaa kazzoo-pillin soittaminen... -Sepisti
Sam Hotman
25.12.2008 21:42:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tuosta ihan käyttökelpoisia soundeja saa irti, kunhan laittaa jonkun OD-pedaalin eteen. Nykyään en enää noita Gearboxin mallinnoksia paljoa käytä, vaan mikillä vahvarista lähtee. Kyllä se ihan hyvä vehje on, tiedä sitten saisiko samalla rahalla jotain parempaakin.
 
Joulunviettosi? ''Ostan ihan helvetisti lahjoja, käytän jenkkimaasturia tyhjäkäynnillä koko yön, lähetän arfikan köyhille kersoille jääpalamuotteja ja koskettelen itseäni joulukirkossa.'' - Jawski
Kosti
25.12.2008 22:15:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tylysti lainaan hieman aihetta ja jossain määrin jatkan -J.-:n kysymystä..
 
Elikkä kun itsellänikin on mietinnässä kyseisen kaltainen laitos ja tällähetkellä UX2 ykkösenä listalla(jostain syystä), niin haluaisin kuitenkin kuulla mielipiteitä muista ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan saman luokan laitteista? Zoomin zfx jne.
 
Lähinnä siis tämä äänenlaatu kiinnostaa. Elikkä jospa ux2 ei olekaan se hintaluokkansa paras soundillisesti(?), niin mistäpä saisi sitten kelvollisimman soundin tommoseen moderniin metalliin?
 
tommiot
25.12.2008 22:30:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tylysti lainaan hieman aihetta ja jossain määrin jatkan -J.-:n kysymystä..
 
Elikkä kun itsellänikin on mietinnässä kyseisen kaltainen laitos ja tällähetkellä UX2 ykkösenä listalla(jostain syystä), niin haluaisin kuitenkin kuulla mielipiteitä muista ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan saman luokan laitteista? Zoomin zfx jne.
 
Lähinnä siis tämä äänenlaatu kiinnostaa. Elikkä jospa ux2 ei olekaan se hintaluokkansa paras soundillisesti(?), niin mistäpä saisi sitten kelvollisimman soundin tommoseen moderniin metalliin?

 
Toneport (GX/UX1/UX2 ihan omien tarpeiden mukaan) ja kolmannen osapuolen kaappimallinnukset. Eli johonkin VST-plugineja tukevaan raituriin konvoluutiokaiku ja siihen oikeasta kitarakaapista nauhoitettu Impulse Response.
 
jra
26.12.2008 18:29:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toneport (GX/UX1/UX2 ihan omien tarpeiden mukaan) ja kolmannen osapuolen kaappimallinnukset. Eli johonkin VST-plugineja tukevaan raituriin konvoluutiokaiku ja siihen oikeasta kitarakaapista nauhoitettu Impulse Response.
 
Olisko jotain hyvää osoitetta mistä löytäisi hyviä impulssi-tiedostoja? Useita olen esim. Kefirillä kokeillut, mutta vielä ei ole oikein toimivaa löytynyt.
 
Saattaa tosin olla, että äänityksessäkin on parannettavaa. Eikös noita käytettäessä kannata vetää mahdollisimman kuivana sisään (:o), ja käyttää esim. vst-plugineja vahvarimallinnoksiin + Kefiriä kaappimallinokseen? Vielä tähän asti olen saanut parhaat tulokset Gearboxilla ja eq:lla siistimällä + mahdollisesti jollain pedaalilla ennen Toneporttia.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
-J.-
27.12.2008 15:03:24 (muokattu 27.12.2008 15:04:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux2.htm
 
Ei kukaan tota POD studio UX2 ole omistanut?
Onko tuo sitten joku päivitetty versio vai vanhempi versio tosta toneport UX2?
 
Vierii kyynel, vierii toinen, vierii silmistä vesi veden jälkeen. Kotiteollisuus - Tuonelan Koivut.
Sam Hotman
27.12.2008 15:04:45 (muokattu 27.12.2008 15:06:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux2.htm
 
Ei kukaan tota POD studio UX2 ole omistanut?
Onko tuo sitten joku päivitetty versio vai vanhempi versio tosta UX2?

 
Tietääkseni tuo on ihan uusi vehjes, joten täällä tuskin kukaan vielä omistaa tai on päässyt testaamaan sitä. Uudessa Guitar Worldissa tuosta oli mainos.
 
E. En nyt pikaiselta katsomalta huomaa muuta eroa, kuin värin ja sen, että tuo sisältää Fx junkie model packin valmiina.
 
Joulunviettosi? ''Ostan ihan helvetisti lahjoja, käytän jenkkimaasturia tyhjäkäynnillä koko yön, lähetän arfikan köyhille kersoille jääpalamuotteja ja koskettelen itseäni joulukirkossa.'' - Jawski
-J.-
27.12.2008 15:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkseni tuo on ihan uusi vehjes, joten täällä tuskin kukaan vielä omistaa tai on päässyt testaamaan sitä. Uudessa Guitar Worldissa tuosta oli mainos.
 
E. En nyt pikaiselta katsomalta huomaa muuta eroa, kuin värin ja sen, että tuo sisältää Fx junkie model packin valmiina.

 
Okei eli tuo on ihan uutta...
 
Vierii kyynel, vierii toinen, vierii silmistä vesi veden jälkeen. Kotiteollisuus - Tuonelan Koivut.
Fide
27.12.2008 22:35:48 (muokattu 27.12.2008 22:40:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa näissä asioissa aina vähän selailla Line6:n sivuilta linkattuja keskustelupalstoja.
 
Se vähä, mitä nyt nopsasti selailin sivuja ja palstoja, niin rauta on kaiketi ihan yksi yhteen vanhassa UX2:ssa ja tässä uudessa mustassa. Ero on lähinnä softassa ja siinäkin homman itu lienee puhtaasti tuotelinjan yhdenmukaistaminen Line6:sen suunnalta. Lähes kaikki uuden UX2 studion ominaisuudet on lisämaksusta saanut käytöön myös vanhassa, mutta tässä uudessa ne ovat osittain jo paketoitu raudan hintaan.
 
Jos siis ei vielä UX2:sta omista, niin ilman muuta kannattanee hankkia tuo uusi mustanpuhuva versio (lienee jatkossa päivitysten kanssa helpompaa), mutta vanhojen käyttäjien ei liene mitään syytä panikoida ainakaan raudan vaihtamisen suhteen. Uudet ominaisuudet saa rahalla lunastettua netistä, jos katsoo ne hintansa arvoisiksi.
 
Vähän lisää aiheesta:
http://line6.com/support/thread.jspa?messageID=284398& #284398
 
(linkki ei suoraan toimi, kun tää m.net ei huoli & ja # -merkkejä palstalle peräkkäin... kopio toi linkki, ja poista ylimääräinen välilyönti & ja # -merkkien välistä, niin pitäisi pelittää)
 
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Juha86
16.02.2009 00:54:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjoitanpa tänne samaan, kun en jaksa uutta topiccia tehdä...
 
Mäkin oon miettiny Toneportin tai Pod Studion ostoa. Pod Studion POD Farm on ollut softana sen verran kehuttu, että oon kallistunut sen suuntaan.. Vielä pitäis vaan päättää, ostaako tuo Pod Studio UX1 vai UX2. Tietääkö joku onko noilla mitään muuta eroa kuin UX2:ssa olevat ylimääräiset mikki- ja kitara-plugit?
 
Onko kellään muuten kokemuksia laitteista?
 
Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat-
Punisher
16.02.2009 03:17:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kokemuksia.
 
UX2ssa on mikkirööreihin lisävirta +48V konkkamikille ja saat äänitettyä kahdesta lähteestä yhtäaikaa. Itse en ole jälkimmäistä ominaisuutta vielä testannut.
 
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
BigPapa
16.02.2009 09:47:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh kultakorvat, millä vedetty?
 
http://maihinnousu.net/s/?song_id=2559
 
Would you hold my hand If I saw you in heaven Would you help me stand If I saw you in heaven I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Punisher
16.02.2009 11:02:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaralla.
 
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Juha86
16.02.2009 11:23:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, pitänee ostaa sitten tuo UX2. Ei kyllä toistaiseksi oo edes käyttöä tuolle Phantom-powerille, mutta eihän sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. Onpahan nyt sitten varalla.
 
Ei kun Thomannille -->
 
Sinä olet leija / Minä pitelen naruja -Sara/Narupatsaat-
aalataur
16.02.2009 12:16:51 (muokattu 16.02.2009 12:23:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen ollut UX2:een ihan tyytyväinen. Gearboxin soundit on mitä on, jotkut tykkää jotkut ei. Samathan ne on kuin POD Xt Livessä, kyllä sekin on monille kelvannut. Jos ei tykkää Gearboxista / POD Farmista niin voihan sitä hommata vaikka Guitar Rig 3:n.
 
E: Ja niin tosiaan, jos ostat UX2:en ja siinä tulee Gearbox, niin asenna ja rekisteröi ensin ohjelma, sen jälkee kirjaudut line6.comiin ja menet downloadseihin, sieltä voit ilmaiseksi imuroida Gearboxin korvaajan POD Farmin perusversion.
Lennu
16.02.2009 12:27:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko vaan tsykologinen harhakuvitelma, mutta musta Farmissa on paremmat soundit ku Gearboksissa.
BigPapa
16.02.2009 12:37:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh ei tullu ees villejä arvauksia.
 
Would you hold my hand If I saw you in heaven Would you help me stand If I saw you in heaven I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «