Aihe: sanoitus: Maks ja Morits 1 | |
---|---|
![]() 24.12.2008 19:52:15 | |
Maks ja Morits Hän kertoi mulle sadun heti alkuun sanon mä melkein kadun hän pyysi mut mukaan ja avas oven me mentiin piparkakkutaloon se sytytti sinne valot, ja kuinka ollakaan talon keskeen kasvoi kummituspuu jokaiseen oksaan hyppäs apina ne heilutteli pitkiä raajojaan ehkä mä söin liikaa piparkakkuja kun taikinaan kaatui kauhallinen siirappia mut totuus taitaa ollakin mä luin illalla Maksia ja Moritsia aikuinen kun lukee sadun joutuu pettymään se on kuin tanssis progreessivista jazzia tai Wienervalssia apinan kanssa ja mä luulen et Maks ja Morits tykkäs hard rockista tunnelma talossa kävi kuumana ja mä pyysin aukaisemaan ikkunan niin se tekikin ja sisään lensi rauhakyyhkynen mun täytyy lopettaa kun ihmisiä on turha opettaa ei ne osaa ymmärtää Maksia ja Moritsia ja mä en haluu tanssii apinan kanssa rockia MR | |
![]() 25.12.2008 20:09:49 | |
Ensimmäinen teksti ikinä, jota haluan kommentoida (lyriikkapelien ulkopuolella), mutta tämä oikeesti rokkaa. Ihan saatanan hyvä. En mä muuta osaa sanoa. | |
![]() 27.12.2008 11:41:03 | |
Korjailin hieman tekstiä, en pitänyt nimestä, joten muutin sen. Jätin pois joitakin (ja) sanoja, ne ovat minulle ongelma, ripottelen niitä liikaa, no, tai sitten niitä puuttuu sävellettäessä. Joopa joo. Progressiivista jazzia (apinan kanssa) Hän kertoi mulle sadun heti alkuun sanon mä melkein kadun hän pyysi mut mukaan avas oven me mentiin piparkakkutaloon se sytytti sinne valot, kuinka ollakaan talon keskeen kasvoi kummituspuu jokaiseen oksaan hyppäs apina ne heilutteli pitkiä raajojaan ehkä mä söin liikaa piparkakkuja kun taikinaan kaatui kauhallinen siirappia mut totuus taitaa ollakin mä luin illalla Maksia ja Moritsia aikuinen kun lukee sadun joutuu pettymään se on kuin tanssis progressiivista jazzia tai Wienervalssia apinan kanssa ja mä luulen et Maks ja Morits tykkäs hard rockista tunnelma talossa kävi kuumana mä pyysin aukaisemaan ikkunan niin se tekikin sisään lensi rauhakyyhkynen mun täytyy lopettaa kun ihmisiä on turha opettaa ei ne osaa ymmärtää Maksia ja Moritsia ja mä en haluu tanssii apinan kanssa rockia MR ........................................................................................... Loppuun pieni poimittu tietoisku Wikipediasta, huomasin että nuorempi sukupolvi ei välttämättä tunne Maxia ja Moritzia. Max ja Moritz on ilmeisesti opettavaiseksi tarkoitettu saksalainen kuvakertomus vuodelta 1865, jonka laati Wilhelm Busch. Se kertoo kahdesta kurittomasta pojasta, jotka eivät lakkaa tekemästä kepposia, ja jotka jauhetaan lopulta jyviksi. Kertomus alkaa näin: Aina teot pahain lasten kerrotahan varta vasten. Tässäkin on poikaa kaks, toinen Morits, toinen Maks, joilta opin sana parhain unohtuvi liian varhain; neuvoille he virnistelee, aina muuta ajattelee. Max ja Moritz edusti eurooppalaista 1800-luvun kuvakertomusta, jota on pidetty modernin sarjakuvan eräänä edeltäjänä. Max ja Moritz itse oli vanhimman edelleen jatkuvan sarjakuvastripin, Kissalan poikien (Katzenjammer Kids) esikuva. | |
![]() 27.12.2008 12:38:11 | |
Muistan teoksen oikein hyin. | |
![]() 27.12.2008 12:48:33 | |
hyvä niin, mut opitko mitään, minä en, olen yhä yhtä uppiniskainen..voi miuta | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)