Aihe: Aloittelijalle basso, budejtti alle 500
1 2
JukkaPena
21.12.2008 23:08:23
Warwickin Rockbass-sarjasta löytyy ihan ok bassoja kannattaa katella esim. Thomannilta malleja Streamer Standard ja Corvette Basic.

Yamahalta ja Ibanezilta luulis löytyvän asiallisia bassoja tohon hintaluokkaan.

Suosittelen myös käytettyjä ei se sisäänajettu ulkonäkö haittaa, kun se tapahtuu uusillekki soittimille ennemmin tai myöhemmin. Saatat saada 700 eur basson tolla alle 500 eur mut se tietty kertoo jotai soittimen jälleenmyyntiarvosta.

Kannattaa pitää silmät auki, jos löytäs jostai vanhempia Yamahoita esim. BB-300 vois olla ok Uskosin et noil vanhemmil jammuil arvo nousee.. Ite oon soittanu vastaavalla RBX-sarjalaisella (RBX-300) eikä oo yhtään hävettäny työnnellä keikoilla sen jälkeen vaikka pääbassona oli silloin 1000 eur maksanu Warwickin Corvette Standard.
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
minnakoi
21.12.2008 23:36:01
Rockbassit ovat varmasti hyviä bassoja, mutta ainakin Warreissa on kuulemani mukaan aika tuhti kaula. Sen lisäksi Corvette on kaulapainoinen sen bodyn muodon takia. Mutta sen kaulapainoisuudenhan voi toki korjata.

Minä kyllä ostaisin sen HW-1-jazzin, koska se on kuitenkin jo sen tason basso, että sitä ei välttämättä tarvii koskaan vaihtaa.
TommiW.
22.12.2008 15:10:54
Kokeilin tota Yamahan BB414:ää ilman vahvistinta F-musiikissa joskus ja se tuntui kyllä tosi laadukkaalta hintaisekseen.

Se on todella laadukas hintaisekseen. Torilla on myös tällä hetkellä yks kelpo yksilö. *ysk ysk*
"C-wasaran rankka tilitys: En halua tyttöjen hanuria!" -Balzary
Vesihiisi
23.12.2008 21:00:27 (muokattu 23.12.2008 21:00:48)
Tämä tuli hankituksi. Suomesta tosin, ei t-kaupasta.

http://www.thomann.de/fi/yamaha_rbx_374_rm.htm
gator
24.12.2008 10:42:56
jari910
24.12.2008 15:30:05
Rockbassit ovat varmasti hyviä bassoja, mutta ainakin Warreissa on kuulemani mukaan aika tuhti kaula. Sen lisäksi Corvette on kaulapainoinen sen bodyn muodon takia. Mutta sen kaulapainoisuudenhan voi toki korjata.

Minä kyllä ostaisin sen HW-1-jazzin, koska se on kuitenkin jo sen tason basso, että sitä ei välttämättä tarvii koskaan vaihtaa.

Eipä kannata paljoa kuulopuheisiin uskoa, ainakin Fenderin presariin verrattuna warren kaulat ovat kuin tulitikkuja ;)
pekezu
25.12.2008 01:36:35

Eipä kannata paljoa kuulopuheisiin uskoa, ainakin Fenderin presariin verrattuna warren kaulat ovat kuin tulitikkuja ;)

No leveydestä en tiedä mutta enpä ole tuon warren kaulaa paksumpaa pidellyt kädessäni. Ehkä sitten voipi olla jossain mallissa, mutta ne muutamat on olleet leveämpiä, ei paksumpia. Tosin ilmeisesti ainakin iäkkäämmissä 'resareissa on aika tujut kaulat.
Kaikki = paskaa. Paitsi kusi.
pekezu
25.12.2008 12:05:08

Eipä ole tullut kaulapainoista Corvettea vastaan. Ettet sekoittaisi Thumbiin?

Corvette: http://www.pulseonline.com/warwick/DblBukBlk.jpg
Thumb: http://guitargeek.com/gear/img/warwick_thumb_4.gif

Ja Warwickien kaulan paksuus riippuu ja roikkuu, olen kokeillut mallia halko ja jopa jatsia ohkaisempaa.

No on toi lorvette ainakin jassoa tai passoa kaulapainoisampi peli. Mun kokemusten mukaan. Tosin tolla bubingaalirungolla se on hieman inhimillisempi, se nimittäin tuo massaa sinne bodyn puolelle. Joka taas syö kyllä hartioita muuten :)
Kaikki = paskaa. Paitsi kusi.
minnakoi
25.12.2008 23:12:06
Eipä ole tullut kaulapainoista Corvettea vastaan. Ettet sekoittaisi Thumbiin?

Voipa hyvinkin olla. Taidanpa lopettaa näiden kuulopuheiden levittelyn kun ne eivät näemmä ole hirveän faktapitoisia . :D
laroma
27.12.2008 17:13:47 (muokattu 29.12.2008 23:42:59)

Rockbassia itsekin meinasin ehdottaa, mutta mites olisi budjettiluokan spector. Musamaailma myy niitä myös.

Edit: Ibanezilla on joku Mikro sarja myös.
"Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" -juki68
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)