Aihe: Sähkökitara 400euron-600euron välillä tai alle. mikä ois hyvä?
1 2 3
Harso
24.12.2008 23:47:37
Olen aatellu että ostaisin sähkökitaran mutta kun ei oo hirveen hyvää tuntemusta kitaroihin niin voisiko joku kertoo mikä ois hyvä kitara tolla 400€-600€ haarukalla?
Henkka1000
24.12.2008 23:55:04 (muokattu 24.12.2008 23:55:27)
Olen aatellu että ostaisin sähkökitaran mutta kun ei oo hirveen hyvää tuntemusta kitaroihin niin voisiko joku kertoo mikä ois hyvä kitara tolla 400€-600€ haarukalla?

Millasta kitaraa haluut? Perus tele/strato meininkiä, vai jotain hevikirveitä? Kelluva vai kiintee talla, kielimäärä? Kerro vähän jotain rajotuksia, tai sit pistät tompan hakuun vaan hintarajat ni näät sieltäkin.
Onnellista joulua ja hyvää uutta vuotta! Eiku..
Harso
25.12.2008 00:02:12
oon kattonu noit et melkein kiinteä talla,joku hevimpi v malli tai sit jotain ton mallisii mitä on noi ltd ec malliset on ja et onko esp ltd:llä mitään siihen hyvää?
Harso
25.12.2008 00:03:15
niinku tohon 400euron ja 600euron haarukkaan?:D
Henkka1000
25.12.2008 00:11:55
oon kattonu noit et melkein kiinteä talla,joku hevimpi v malli tai sit jotain ton mallisii mitä on noi ltd ec malliset on ja et onko esp ltd:llä mitään siihen hyvää?

LP-mallisista (eli LTD:llä EC-mallinimellä kulkevista) kitaroista ehdottelisin Tokain tai Epiphonen Japaninmalleja käytettynä. Ite en noista LTDn kitaroista oikein tykkää, mutta kuka pitää mistäkin.

V-malleista ehkä lähtisin kattomaan Jacksonin mallistoa. Tietysti käytettynä mielummin, sillon saa parempaa samaan hintaan, kuin uutena ostettuna.

Mutta noita kaulojakin on niin paljon erilaisia, että kannattaa käydä mielummin jossain testailemassa. Niinkuin aiemmin jo sanoinkin, niin kuka tykkää mistäkin, ja toiselle unelmasoitin voi olla toiselle paskakasa. :) Jos äärimmäisyyksiin mennään.
Harso
25.12.2008 00:20:39
LP-mallisista (eli LTD:llä EC-mallinimellä kulkevista) kitaroista ehdottelisin Tokain tai Epiphonen Japaninmalleja käytettynä. Ite en noista LTDn kitaroista oikein tykkää, mutta kuka pitää mistäkin. no katsoin samantein tosta thomanin sivuilta et onkohan tämä hyvä kitara mikeiltään ja muuten jos kaula ja body on minun mieleen http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_black.htm
Henkka1000
25.12.2008 00:26:38
no katsoin samantein tosta thomanin sivuilta et onkohan tämä hyvä kitara mikeiltään ja muuten jos kaula ja body on minun mieleen http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_black.htm

Epiä en koskaan ole päässyt testaamaan, joten noista mikeistä ei omakohtasta kokemusta ole. Mutta puiden ainakin sanotaan olevan juurikin lespalle "oikeat", eli mahonkia. Ihan hyviks kitaroiks noita on sanottu. :)

Mutta kannattaa tosiaan kääntyä tuonne torille, sielläkin on vissiin Epinkin lespoja vaikka millä mitalla.
Harso
25.12.2008 00:33:38
Mutta kannattaa tosiaan kääntyä tuonne torille, sielläkin on vissiin Epinkin lespoja vaikka millä mitalla.

juu selvä.mutta jos saisit itse tuosta noin valita niin kumman ostaisit http://www.soitinlaine.fi/index.php … option=com_virtuemart&Itemid=58 vai http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_black.htm ?
Henkka1000
25.12.2008 00:53:35
juu selvä.mutta jos saisit itse tuosta noin valita niin kumman ostaisit http://www.soitinlaine.fi/index.php … option=com_virtuemart&Itemid=58 vai http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_black.htm ?

Ehkä tuon Customin. Vaikka tuossa '56:ssa onkin P90-mikit, niin se on silti reissue, joita oon jotenkin (täältä kai vaikutteita saanu) oppinu vierastamaan. :)

Mut mulla ei oo tähän oikein mielipidettä, vastatkaa joku muu näistä enemmän tietävä.
Harso
25.12.2008 01:04:31
niin se on silti reissue, joita oon jotenkin (täältä kai vaikutteita saanu) oppinu vierastamaan. :) nyt taas osoitan tietämättömyyteni mitä tarkoittaa reissue?
Henkka1000
25.12.2008 01:09:43
nyt taas osoitan tietämättömyyteni mitä tarkoittaa reissue?

Emmä tota oikeen osaa selittää, ainakaan ei kannata mennä takuuseen siitä mitä sanon. Mut wikipedia kertoo tällasta:
A reissue (also known as a re-release or re-edition) is the repeated issue of a published work. In common usage it refers to an album which has been released at least once before and is released again, sometimes with alterations or additions.

Siitä sitten suomentamaan. Ite jätän huonolla kielitaidolla tekemättä. Tässä kuitenkin Googlen kääntäjän (varsin selkeä) aikaansaannos:
A uudelleen (tunnetaan myös nimellä uudelleen levittäminen tai uudelleen-painos) on toistuva kysymys julkaistun työtä. Yhteistä käyttöä siinä viitataan albumin, joka on luovutettu vähintään kerran ennen, ja se julkaistiin uudelleen, toisinaan muutoksia tai lisäyksiä.
Valdemart
25.12.2008 01:55:54 (muokattu 25.12.2008 01:56:24)

A reissue (also known as a re-release or re-edition) is the repeated issue of a published work. In common usage it refers to an album which has been released at least once before and is released again, sometimes with alterations or additions.

Vapaa käännös:

"Uudelleen julkaisu (myös tunnettu uudelleen julkaisuna tai uusintapainoksena what ever) on uudelleen julkaistu versio vanhemmasta tuotteesta. Usein viitataan albumiin, joka on julkaistu aikaisemmin ja on nyt julkaistu uutena versiona, joka sisältää eroavaisuuksia tai lisäyksiä alkuperäiseen versioon verrattuna. "

Elikkä joskus 56 ollu jonkunlainen Gibson Les Paul ja nyt samaan henkeen tehty uusi Epiphone. Matkittu sitä '56 Gibsonii. Eipä noissa mitään pelättävää, jokainen skitta on yksilö. Jees rahaa haisemaan. Samaan hintaan saat Gibson SG Fadedin fasult. Mieti.

EDIT: vähä entterii selkeyden nimissä.
You Can't Put Your Arms Around a Memory
Valdemart
25.12.2008 02:04:34

Niimpä. Ne on kyllä kamalan kuivia siellä fasulla ne fadedid(?). On se kuitenkin aika hintansa arvoinen se sellainen faded.

Broidi sai lahjaks ja tykkäsin kyl. Iha mukavan tuntunun ja vissii säädettynäkin. Ainakin oli sen verran hyvän tuntunen, että uskosin näin. Ei mitää tietoa törröttävistä nauhoista tai huonosta intonaatiosta. Kaikki säädettyä. Jea. Joku toimii kai sittenkin tässä kapitalistiyhteiskunnassa!
Henkka1000
25.12.2008 02:13:28 (muokattu 25.12.2008 02:13:49)
Vapaa käännös:

"Uudelleen julkaisu (myös tunnettu uudelleen julkaisuna tai uusintapainoksena what ever) on uudelleen julkaistu versio vanhemmasta tuotteesta. Usein viitataan albumiin, joka on julkaistu aikaisemmin ja on nyt julkaistu uutena versiona, joka sisältää eroavaisuuksia tai lisäyksiä alkuperäiseen versioon verrattuna. "

Elikkä joskus 56 ollu jonkunlainen Gibson Les Paul ja nyt samaan henkeen tehty uusi Epiphone. Matkittu sitä '56 Gibsonii. Eipä noissa mitään pelättävää, jokainen skitta on yksilö. Jees rahaa haisemaan. Samaan hintaan saat Gibson SG Fadedin fasult. Mieti.

EDIT: vähä entterii selkeyden nimissä.

Juurikin noin tuo. Vissiin tuo väsymys aiheuttaa vähän ajatuskatkoksia, kun en osannut totakaan selittää, edes kuukkelin käännöksen jälkeen. Poistun siis takavasemmalle. :)
Valdemart
25.12.2008 02:24:58

Juurikin noin tuo. Vissiin tuo väsymys aiheuttaa vähän ajatuskatkoksia, kun en osannut totakaan selittää, edes kuukkelin käännöksen jälkeen. Poistun siis takavasemmalle. :)

Eipä siinä mitään. Ei tuo mitään helppoa ole koskaan. Idean tajuaa heti, mutta kun se pitäisi seuraavalle ihmiselle jakaa mahdollisimman ymmärrettävässä muodossa... :D
Harso
25.12.2008 02:29:21

oisko sul jotain linkkii mis ois noit SG:eitä kun en ite löydä oikein. ja on se varmaan hyvä keppi tuo epiphone LP goldtop 56 vai?
Harso
25.12.2008 02:30:50
oisiko jollain jotain ehdotusta v mallisesta kitarasta mikä menisi tohon mun tekemään haarukkaan ?
Valdemart
25.12.2008 02:31:01

oisko sul jotain linkkii mis ois noit SG:eitä kun en ite löydä oikein. ja on se varmaan hyvä keppi tuo epiphone LP goldtop 56 vai?

Voipihan se kiva keppi ollakin. Joskus kokeilin fasulla jotain ja oli vähä tunkkanen. Tosin ei tainnu säädöis olla ja kuluneet kielet. Paino kyl pirusti.

Gibsonin SG: http://www.thomann.de/fi/search.htm … set_kitara&bf=gibson&oa=pra

Suomesta pitäisi saada melko kilpailukykyiseen hintaan, kun kysäisee liikkeestä.
pekurides
25.12.2008 03:47:08

oisiko jollain jotain ehdotusta v mallisesta kitarasta mikä menisi tohon mun tekemään haarukkaan ?

tuossa V-lapa :
http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_cadillac_1980_cb.htm

tosta sitten täyspitkä:
http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_v_black_gold.htm

Vähän tekisi itsekin mieli.... jos ei muuten niin ainakin seinälle :=)
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)