Conrad Lant 15.12.2008 10:04:00 | |
---|
Yhtään äänitystä ei ole varmasti sen takia mennyt pilalle, että basso olisi äänitetty pelkästään linjaan. Ei, mutta pelkästään suoraan pöytään vetämällä on. Soittamisen meininki on aika erilainen kun ei ole ämyriä lahkeita lepattamassa ja kaikille se ei vaan riitä. Näissä tapauksissa mikitetty vahvistinsoundi edes kuuntelussa on pop. |
Säätäjä 16.12.2008 11:55:04 | |
---|
joo kyl mun kokemus noista MB-75:sta on aika huono. tilasin niitä epähuomiossa kaks mut mä en ainakaan tee niillä yhtään mitn :( itse yleensä otan basson SM57 + peluso LE2247 + DI. välillä käytän vain yhtä noista, välillä kaikkia, riippuu aina musasta ja lähtösaundista. sansamp -plugari huutaa kyl jonkun bassoraidan kyljessä aika usein. |
Niq 16.12.2008 18:41:48 | |
---|
Onkos muut kokeillu subkickiä bassovahvistimen äänittämisessä? Itse ajattelin testailla meneillään olevissa äänityksissä, tosin otan DI-signaalin ja isokalvoisella konkalla kaapin edestä myös. Mitäs noiden raitojen kanssa säästelemään, kovalevytila ei maksa juuri mitään tänä päivänä eikä koneestakaan jerkku lopu ihan heti. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Otin pitkästä aikaa sen di-soundin mukaan äänityksessä, ja kyllähän siitä paljon enemmän iloa oli kuin muistinkaan. Pelkällä mikillä ottaminen on kai jotenkin jäänyt päälle niiltä ajoilta kun en saanut sisälle ku 4 raitaa kerralla. Käytin mieluummin rumpuihin 3 raitaa. Itelläni on mennyt sessioita käsille kun oon ottanut pelkän di-soundin, kun on tullut joillain bassoilla/basisteilla ylenpalttinen napsumisongelma, josta en oo päässyt eroon kuin napsahdus kerrallaan käsittelemällä. Joitakin ilmaisplugareita oon yrittänyt käyttää niiden poistamiseen, mutta ei ole auttanut vahvistinmallinnukset eikä napsahdusten poistoon tarkoitetutkaan plugarit... Miten niiden kanssa kannattaa toimia? Vai onko mulla vaan liian paska di-boksi? Löytyykö alapään taltioimiseen muuten mitään järkeviä vaihtoehtoja? Saako sen riittävän hyvin talteen millään mikkisysteemillä? Basaritunneli henkisellä viritelmällä laajakalvoisella konkalla tai nauhamikillä? Beatlesin bassokaapilla mikitys/subkick-ratkaisulla, jonka tossa tais just mainitakin. |
kiiski 24.12.2008 18:23:05 | |
---|
Miten niiden kanssa kannattaa toimia? Vai onko mulla vaan liian paska di-boksi? Riippuu siitä, mistä napsahdus tulee... Osuuko rasson kieli mikrofoniin vai meneekö signaali ruvelle etusessa? |
adretlan 24.12.2008 20:24:39 (muokattu 24.12.2008 20:25:44) | |
---|
Yhtään äänitystä ei ole varmasti sen takia mennyt pilalle, että basso olisi äänitetty pelkästään linjaan. Jos taas lähtee pelkällä mikrofuunilla äänittelemään, niin saattaa olla miksausvaiheessa vähän ihmettelemistä, että mistä se botne taiotaan... On. Kokemusta on. Kiireellä passot sisälle, ja vähän vaivaa säästellen bassot vedettiin pelkästään linjaan. Miksausvaiheessa sitten ihmeteltiin että miks ihmees toi basso kuulostaa luonnottomalta ja ohkaiselta. Kyllähän sieltä ne botnet saa taiottua esiin, mutta muuten pelkkä linjasoundi on skeidaa. Jos ihan pakko on valita jompikumpi, niin minä ottaisin bassolle mikityksen. Mikityksestä ei ole paljon iloa jos bassovahvistimen virkaa hoitaa joku tyyliin behringerin ultrabass, mutta kunnon vahvistimella homma toimii. Itselleni ei ole vastaan sellaista tilannetta tullut, että pakon takia olisi bassolle vain yksi raita käytettävissä. Joten molempi parempi. On kivaa olla kalamies#35 >-)))> |
Mikael 25.12.2008 12:38:00 (muokattu 25.12.2008 12:40:10) | |
---|
On. Kokemusta on. Kiireellä passot sisälle, ja vähän vaivaa säästellen bassot vedettiin pelkästään linjaan. Miksausvaiheessa sitten ihmeteltiin että miks ihmees toi basso kuulostaa luonnottomalta ja ohkaiselta. Kyllähän sieltä ne botnet saa taiottua esiin, mutta muuten pelkkä linjasoundi on skeidaa. Jos ihan pakko on valita jompikumpi, niin minä ottaisin bassolle mikityksen. Mikityksestä ei ole paljon iloa jos bassovahvistimen virkaa hoitaa joku tyyliin behringerin ultrabass, mutta kunnon vahvistimella homma toimii. Itselleni ei ole vastaan sellaista tilannetta tullut, että pakon takia olisi bassolle vain yksi raita käytettävissä. Joten molempi parempi. Mä valistisin edelleen sen DI:n koska senhän voi jälkikäteen vaikka miksauksessa re-ampata oikeallakin vahvisimella ja äänittää sitä haluamallaan mikillä jonka jälkeen käytössä on molemmat (siis DI ja vahvisitin) ja mahdollisuus vaik testailla erilaisia vahvisin/mikki-yhdistelmiä... Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
samic 25.12.2008 17:24:46 (muokattu 25.12.2008 17:27:57) | |
---|
Mä valistisin edelleen sen DI:n koska senhän voi jälkikäteen vaikka miksauksessa re-ampata oikeallakin vahvisimella ja äänittää sitä haluamallaan mikillä jonka jälkeen käytössä on molemmat (siis DI ja vahvisitin) ja mahdollisuus vaik testailla erilaisia vahvisin/mikki-yhdistelmiä... joups asiaa...mä käytän samaa nykyään kitarassakin..jää päk-uppi hyvistä otoista jos gt soundi ei toimi myöhemmin. |
hape 25.12.2008 18:48:19 | |
---|
joups asiaa...mä käytän samaa nykyään kitarassakin..jää päk-uppi hyvistä otoista jos gt soundi ei toimi myöhemmin. Sama täällä. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |