Aihe: Ns. "alokasmokat"
1 2 3 4 520 21 22 23 24 25 26 27
mack the knife
23.12.2008 20:31:34
Ei se ole itsekään sitä sampan patiineja soittanu koskaan samalla lailla. On nimittäin korusäveliä yhtä paljon kuin Bachin biiseissä.
COVS n:o 1.
baron
23.12.2008 20:35:18 (muokattu 23.12.2008 20:39:45)

Mulla lienee se sama 1970-luvun alussa tehty kirja, BMW on plokattu päin persettä.

Tää mun opus on "Play Guitar With Santana, The Early Years", vuodelta 2000. Mä ostin sen aikoinaan sen takia, että oppisin ne Oye Coma Van kaksi sointua, tuli soinnuille hintaa.
Siinä on mukana CD, josta kuulee miltä ne nuotit kuulostaa soitettuna ja kyllä ne erehdyttävästi Santanalta kuulostaa, vaikka hän itse ei soitakaan.
Lennu
23.12.2008 20:47:34

Santana on kyllä melkosta kitaran uikutusta.
paice60
23.12.2008 21:07:27
En tietenkään...mä soitan sen helvetin hyvin - ja ihan päin vittua, jonkun mielestä.

Mehän sovittais sitten samaan bändiin hyvin.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
leprechaun
24.12.2008 00:25:59

Pitääkö mun vähän jokeksi tarkoitettua kommenttia selventää?
Se oli olevinaan "understatement", ainakin vanhempien toivelauluvolyymien sovitukset on sellaisia, että kenenkään ei tulisi niiden mukaan soittaa.

Pitää selventää. Musiikki on niin vakava asia että ainoastaan yleisö saa nauraa sille. JanytkunonJoulu niin kaikki on vakavaa. Myös paavin lausunto joka sopisi paremmin kahden sadan vuoden päähän taaksepäin. Mikä ei siis kuulu tähän.

Kylpähän nuo Toivelaulukirjasarjanlaulutjasovitukset soivat jotenkin kohtuullisesti pelkällä akustisella kiipparilla tai kiipparilla soitettuna mutta orkan kanssa välillä tuntuu kovin riitasointuisilta. Yksinkertainen on kaunista ja toimivaa. Panostaa ennemmin uskottavuuteen esityksessä kun elävälle yleisölle esiintyy.

Jaakänkkäränkkämäävaioon?
leprechaun
24.12.2008 00:32:32

Mut hei, soitetaanhan klasarissakin niinkuin nuoteissa seisoo, kai ?

Mun miälest klasarit on erilaisia ja yleisesti pelivara omiin tulkintoihin on hemmetin paljon suppeampi kuin "viihdemusiikissa". Onhan sielläkin vaikka Paganinin jutut jotka kallistuvat vahvasti viihteen puolelle mutta noin yleensä.

Nimim. "Onko mäski biojäte?"
Tankero
24.12.2008 01:00:37
Mua on aina huvittaneet nää tyypit jotka pitävät esim. " Samba pa ti"- kappaletta niin pyhänä että ei voi vetää ellei joka v-tun ääni mene just niinkuin originaalissa ( mikähän se muuten on?)

No mitenkähän vedät "Humppa pa tin" ?
Humppajyrä
walttoni
24.12.2008 01:01:21

Ihan normisti, ihan niinku kaikki muutkin.
COVS2.
Tankero
24.12.2008 01:11:17
Ihan normisti, ihan niinku kaikki muutkin.

Prkl. sulta ei kysytty.
Humppajyrä
KoskPaavo
24.12.2008 01:21:43

Tammerkosken, Tulipunaruusujen,ja Puusepän introt menevät yksyhteen alkuperäisten kaa.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
baron
24.12.2008 02:36:28

Tammerkosken, Tulipunaruusujen,ja Puusepän introt menevät yksyhteen alkuperäisten kaa.

Irja ja Pieni polku!
rintapek
24.12.2008 03:19:26

Musiikki on niin vakava asia että ainoastaan yleisö saa nauraa sille..?

Toihan tarkoittaa, että bändini soittaa vakavaa musiikkia?

Nimim: saan myös vaimoni nauramaan, valitettavasti ainoastaan sängyssä...
One kind of music only - the good kind
Ukko
24.12.2008 10:48:33

Mun miälest klasarit on erilaisia ja yleisesti pelivara omiin tulkintoihin on hemmetin paljon suppeampi kuin "viihdemusiikissa". Onhan sielläkin vaikka Paganinin jutut jotka kallistuvat vahvasti viihteen puolelle mutta noin yleensä.

Nimim. "Onko mäski biojäte?"

Klasarissa se että jos on kyse isosta orkasta niin sovitusta pitää noudattaa aika orjallisesti koska muuten tulee silppua. Sama pätee tietysti muihinkin isompiin kokoonpanoihin.
COVS jäsen nro 6
KoskPaavo
24.12.2008 12:42:05
Klasarissa se että jos on kyse isosta orkasta niin sovitusta pitää noudattaa aika orjallisesti koska muuten tulee silppua. Sama pätee tietysti muihinkin isompiin kokoonpanoihin.

Tossahan se on kiteytettynä.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
EP
24.12.2008 13:10:36

Irja ja Pieni polku!

Tammerkosken pidän jostain syystä näistä tärkeimpänä kuitenkin!
Pieni polku -intron ja välisoiton voi vetää "vähän sinnepäin" ..jatsia nääs :)
mack the knife
24.12.2008 13:27:00
Tammerkosken pidän jostain syystä näistä tärkeimpänä kuitenkin!
Pieni polku -intron ja välisoiton voi vetää "vähän sinnepäin" ..jatsia nääs :)

Pienen polun intro ja välisoitto on sama asia. Se säkeistön hännän soitto introksi on sitä "vähän sinnepäin" kuin myös säkeistön melodian soittaminen välisoitoksi.
COVS n:o 1.
EP
24.12.2008 13:53:16
Pienen polun intro ja välisoitto on sama asia. Se säkeistön hännän soitto introksi on sitä "vähän sinnepäin" kuin myös säkeistön melodian soittaminen välisoitoksi.

Hmm juu, voihan sen niinkin vetää..

Joo, itse kaihtaisi kokonaan melodian soittamista varsinkin sellaiseen biisiin missä on itsessään jo hyvä välisoitto, samoin sen säkeistön "hännän" soitto introksi on paluu menneisyyteen..
half
24.12.2008 15:00:20
Ei se ole itsekään sitä sampan patiineja soittanu koskaan samalla lailla. On nimittäin korusäveliä yhtä paljon kuin Bachin biiseissä.

Lähestymisääniä varmaan.
COVS jäsen N:o 5
Ukko
24.12.2008 19:51:00

Lähestymisääniä varmaan.

Semmoisia kuin esim. B.B. Kingillä. Sehän sanoi joskus että soitteli paljon kieliä venyttämällä koska ei ollut aina varma tuleeko seuraavaksi oikea ääni. Ja venyttämällä oli helppo saattaa kohdalleen, ainakin alhaalta lähestyttäessä.
COVS jäsen nro 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)