hevimäyrä! 23.12.2008 18:20:06 | |
---|
Kitarana mulla on Tokain Les Paul. Kelpo skeba, mutta siinä on vielä tehdasmikit enkä saa oikein hakemaani soundia. Etsisin samanlaista soundia kuin John Frusciantella Red hot chili pepperseistä (vaikka hän käyttää stratocasteria). Olen ajatellut Seymor Duncan mikkejä, mutta onko suosituksia? |
pekurides 23.12.2008 18:25:29 | |
---|
stratocaster. ei lespaa saa kuulostamaan stratocasterilta millään tavalla. Tunteella päin vittua. |
P90:set vois tarjota vähän kirkkaampaa ja kevyempää saundia. |
Hannu H. 23.12.2008 18:32:40 | |
---|
Dimarzion humbucker from hell kannattaa kans pitää mielessä yhtenä vaihtoehtona. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
rainmaker 23.12.2008 18:33:45 | |
---|
Saa kyllä aika velho olla, jos lespasta stratosoundit taikoo. Itse jättäisin sen lespan ihan rauhaan ja kattosin sitä mikkienvaihtoa ehkä myöhemmin. Tähän tilanteeseen paras ratkaisu lienee sen straton hankkiminen. Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
Kitarisoija. 23.12.2008 18:42:58 | |
---|
mikkien puolittaminen on yks vaihtoehto, jos nimenomaan haluaa lespasta sitä soundia hakea.. www.myspace.com/steeplecity -Uusia biisejä tarjolla! |
Riku Rotten 23.12.2008 18:56:00 | |
---|
Leppanaan uus pleksi ja siihen straton mikit kiinni. P90 on tummempisaundiset. |
FensonGibder 23.12.2008 19:32:03 | |
---|
P90:set vois tarjota vähän kirkkaampaa ja kevyempää saundia. En suosittele. Ei ole lähelläkään stratosaundia. |
Icy-Sun 23.12.2008 19:45:32 (muokattu 23.12.2008 19:47:00) | |
---|
Ja kuten jo sanottiin, ei sitä LP:tä saa stratolta kuulostamaan millään ilveellä. Dimarzion humbucker from hell voisi olla oikeastikin hyvä vaihtoehto. Ainakin kaulakohdassa toimii hyvin. Suht matalatehoinen mikki siis kyseessä, nimi tulee tällä kertaa jostain ihan muusta kuin hevimöröistä. E: Ei mun mielestä kannata sulkea sitä p-90 pois vaihtoehtona, jos sattuisi vaikka tykkäämään. Ei sitä stratosoundia saa irti kuitenkaan. |
BigPapa 23.12.2008 19:49:50 | |
---|
Kitarana mulla on Tokain Les Paul. Kelpo skeba, mutta siinä on vielä tehdasmikit enkä saa oikein hakemaani soundia. Etsisin samanlaista soundia kuin John Frusciantella Red hot chili pepperseistä (vaikka hän käyttää stratocasteria). Olen ajatellut Seymor Duncan mikkejä, mutta onko suosituksia? Siis no hö....stratolla saa straton soundin ja les paulilla lespaulin soundin....ja tää on vaan mun vaatimaton mielipide... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
Janne19691 23.12.2008 20:27:22 | |
---|
Straton perinteistä ykskelasoundia voi jollain tasolla lähestyä hommaamalla humbuckerit joiden kelat on eriparia (esim. burstbucker #1, #2). Soundi ohenee snadisti ja mielestäni kivasti (pitkään stratolla soittaneena ja nyt '58 Historic RI:n hommanneena) Sitten jos ruvetaan saivartelemaan ja todetaan että joidenkin strato soittajien ykskelasoundi lähestyy kovaa vauhtia humbuckerin paksua soundia (Mr. Blackmore tulee mieleen) ja joiden soundi ei ole enää kovin perinteista stratoa niin Les Paulilla ja humbuckereillä pääsee jo lähemmäs noita soundeja. Rule #1: There are no rules. |
kojones 23.12.2008 20:30:12 | |
---|
Messinkinen talla, satula ja tailpiece, sitten joku mainio puolitettu humppari kaulaan. Ei se strato oo, mutta stratomaisempi. |
kawasami 23.12.2008 22:42:29 | |
---|
Itse sain juuri tänään lespauli-standardin takas soitinrakentajalta, joka laittoi mm. tallaan puolituksen ja kaulamikkiin "tonepotikalla" säädettävän rinnan/sarjaankytkennän. Mikkeinä siis sd:n 59 ja JB. Terävyyttä tuli saundiin huomattavasti kun noilla säätimillä sitä hakee, mutta kaukana stratosaundista silti mennään. Kait se puu vaan on niin tummasaundinen stratoon verrattuna, et toivotonta mikeillä hakea sellaista. Mut muuten nopealla testauksella aikamoisen huima ero on noillakin sähkökytkenöillä ja uusilla potikoilla. Saundin saa tosiaan niin teräväksi ,että tekee mieli jo alkaa tonea ruuvailemaan....mutta testailut jatkuu paremmalla ajalla... |
jra 24.12.2008 00:58:18 | |
---|
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Les Fender 24.12.2008 01:25:10 | |
---|
Stratosaundia Les Paulista saa kun työntää päänsä liimapyttyyn, ei muuten. Miksi pitäisikään? Vaihda kitaraa. "Living is easy with eyes closed!" |