Aihe: Apua Gibson Les Paulin hankintaan.
1 2 3 4 5 6 7
jra
22.12.2008 03:17:27
Kromiosiin joudut tyytymään.. ;)

Pitää sitten vain soittaa tarpeeksi, niin tulee sopivasti himmeyttä.

Saattaa olla että nuo uudet (vaikka vielä epäviralliset) sivut ovat tosiaan se mitä ensi vuonna on tarjolla, uusi Junior voipi olla osaksi syynä Studion vaihtoehtojen vähenemiselle, vaikka eivät malleina päällekkäin menekään. Hämää vain se että viralliset sivut vieläkin listaavat tuotannossa oleviksi myös mallit joita ei koesivuilla enää ole. No, sittenpähän se selviää kun Joulu on hoidettu alta pois ja lomat on pidetty.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Icy-Sun
22.12.2008 08:47:04
Huh, onneksi ostin studion kesällä. Hinnan suhteen ainakin miellyttää enemmän. Kun Les Paul studiota nyt ei ole enää kuin ebonya ja worn cherryä, ovatko ne mustat nyt sitten yhä saatavilla myös kullanvärisillä metalliosilla vai pelkällä kromilla? Krominvärisinä eivät ole läheskään yhtä coolit :)
Vienokettu
22.12.2008 10:32:44

Hienoja (olisko liiankin hienoja;) olisivat kyllä plaintoppi Studiot nikkeli-osilla ja jollain kaksivärisellä himmeällä burstilla.

Osta Gibson Custom Shop tuotteita, niin saat nikkeöidyt metalliosat. Kromatuthan ovat melkein kuin muovia.
Kotitarvekitarointia "budjettikamoilla" suunnilleen vuodesta 1939
jra
22.12.2008 10:35:36 (muokattu 22.12.2008 10:44:18)
Osta Gibson Custom Shop tuotteita, niin saat nikkeöidyt metalliosat. Kromatuthan ovat melkein kuin muovia.

Nyt on valittavissa kitara vain SG Standardin hintatasosta tai sen alta, kuten tuossa linkittämässä selostuksessa kerroin - jää CS Gibson toiseen kertaan.

E: Huomaan että rakas Vienomme on nähnyt vaivaa käydä onkimassa meikäläisen profiilista uuden sigun itselleen, mielenkiintoista viitseliäsyyttä muutaman postin "onliner"-hahmolta;)
Vienokettu
22.12.2008 11:35:54

Nyt on valittavissa kitara vain SG Standardin hintatasosta tai sen alta, kuten tuossa linkittämässä selostuksessa kerroin - jää CS Gibson toiseen kertaan.
Voi että, sitten pitää tinkiä tasosta.

E: Huomaan että rakas Vienomme on nähnyt vaivaa käydä onkimassa meikäläisen profiilista uuden sigun itselleen, mielenkiintoista viitseliäsyyttä muutaman postin "onliner"-hahmolta;)
Kylläpäs tuo nyt lämmittää sinua, hienoa!

Mikä on muutaman postin "onliner" hahmo? Mittaako postausten määrä mielestäsi jotain? Pystytkö tuolla perusteella tekemään teräksenviiltävän analyysin jostakin hahmosta?
jra
22.12.2008 12:25:16 (muokattu 22.12.2008 12:46:48)
Voi että, sitten pitää tinkiä tasosta.

Sitähän se elämä on, mutta vähitellen, vähitellen. Onhan mulla vielä n. 50 vuotta aikaa ottaa kiinni sinun tasosi;)

Mikä on muutaman postin "onliner" hahmo? Mittaako postausten määrä mielestäsi jotain? Pystytkö tuolla perusteella tekemään teräksenviiltävän analyysin jostakin hahmosta?

Ei postien määrä sinällään jos niissä olisi sisältöä. Täällä, jos jonkunlaisen analyysin haluaa tehdä, se ikävä kyllä pitää tehdä viestien sisällön perusteella, kun elävässä elämässä harvaa pääsee jututtamaan. No, teithän itsekin erittäin syvällisen analyysin minusta tuolla Tele-ketjussa, joten kannattaisi varmaan ensin miettiä mitä itse on tullut kirjoitettua, ennen kuin puuttuu toisten viesteihin ja henkilöön. Tämä siis neuvoksi niin sinulle kuin minullekin.

Vienokettu Tele-ketjussa koskien allekirjoittanutta: ...Jos joku sen tekee, niin aivan turhaan omalla selkeästi rajoittuneella asioiden ymmärrykselläsi yrität siihen puuttua.... Samoin tämä väläyksesi ihmetyttää, jos kerran et ole sitä mieltä että viestien perusteella kannattaa tehdä mitään johtopäätöksiä kirjoittajista: Vienokettu: Jokunen aika sitten tässäkin threadissa eräs urpo esiintyi niin asiantuntevana "kitaranrakentajana", kun kasasi halpisosista Telen mallisen soittimen. Mielenkiintoista olisi kuulla kommenttisi noihin, miten eroaa tasoltaan minun, sinänsä turhasta, viestiesi sisältöön perustuvasta luonnehdinnasta?

Hyvät Joulut kuitenkin sinnekin, tämä on "vain" kitaroita ja kitarointia!
gtrhead
22.12.2008 13:35:55 (muokattu 22.12.2008 13:39:06)
jra, olen todella pettynyt sinuun. Petit lupauksesi reilussa 12 tunnissa.

Mutta nyt loppui minulta tämän ketjun pilaaminen, tästä lähtien kirjoitan vain ja ainoastaan asiaa;) 21.12.2008 23:34:34

Luvattu mikä luvattu, vaikka sitten hymiön kera. 22.12.2008 00:11:32

Pidin sinua sanojesi mittaisena miehenä.. vai rajoititko lupauksesi koskemaan vain telecaster-keskustelua?
jra
22.12.2008 13:47:34 (muokattu 22.12.2008 14:03:48)
Pidin sinua sanojesi mittaisena miehenä.. vai rajoititko lupauksesi koskemaan vain telecaster-keskustelua?

No, tuo lupaus, jos sen kirjaimellisesti ottaa hymiöineen kaikkineen, koski tosiaan vain Tele-ketjua. Mielestäni tässä ketjussa, tai näissä viimeisimmissä viesteissäni ei ole mitään asiatonta, vain jonkinlaista reagointia viikonlopun kirjoituksiin. Tietysti voi sanoa että tuollainen edellä oleva meta-jauhaminen on asiatonta, mutta mitään muuta asiatonta en noissa kirjoituksissa näe, suhteessa siihen mihin ne ovat ragointia.

Vaikka menin lupaamaan Tele-ketjua koskien omalta osalta jotain, niin toivottavasti myös muut ottavat itseään niskasta kiinni ja miettivät mitä on tullut kirjoitettua ja miten suhtauduttua muihin kirjoittajiin. En tosiaankaan lue itseäni näistä, joiden kirjoituksiaan pitää miettiä pois, mutta on myöskään katso etteikö myös Vienolla ja sinullakin, vaikka sinua asiakirjoittajana pääosin pidänkin, olisi mietittävää kirjoitustavassaan. Mielstäni muutamat heitot teidän suunnalta olivat sellaisia, ettei niitä voi pistää pelkästään huumorin piikkiin tai ohittaa ilman mitään rektiota (vaikka tietysti kannattaisi). Ja, kuten sanoin, varmasti tuli siellä itsekin ylitettyä se raja, mikä on hyvä nettikeskustelussa pitää, jotta se olisi antoisaa kaikille, sehän tässä kuitenkin on tavoitteena - oppia ja antaa muille oppia, jos siihen on kompetenssia. Itsellä kompetenssi rajoittuu tiettyihin osa-alueisiin, ja jolloin muulla johonkin toiseen osa-alueeseen. Yhdessä sitten tietoa on enemmän kuin täällä kenelläkään yksittäisellä kirjoittajalla on.

Toivottavasti tässä ei nyt väärinkäsitysten takia mennä enää pitemmällä. Eihän kukaan täydellinen ole.

E: Ja jos hieman huumoria sallitaan, niin Vienokettuhan piti tuolla Tele-ketjun väännössä pientä v*ttuilua hyvänä, jopa kannatettavana, jos asian perille menon katsoo sitä vaativan - otin neuvosta vaarin, mutta liekö ollut sittenkään hyvä ohje? ;)
gtrhead
22.12.2008 14:10:21
jra, ristiriitaista toimintaa sinun osaltasi.

No, tuo lupaus, jos sen kirjaimellisesti ottaa hymiöineen kaikkineen, koski tosiaan vain Tele-ketjua.

Rajoitat lupauksesi asiallisesta/asian kirjoittamisesta koskemaan telecaster-keskustelua, mutta lainaat sieltä tekstiä tähän ketjuun, jota sitten ruodit..

Nämä siis lainattu telecaster-keskustelusta:

Jos joku sen tekee, niin aivan turhaan omalla selkeästi rajoittuneella asioiden ymmärrykselläsi yrität siihen puuttua

Jokunen aika sitten tässäkin threadissa eräs urpo esiintyi niin asiantuntevana "kitaranrakentajana", kun kasasi halpisosista Telen mallisen soittimen.

Man's got to do what man's got to do!
jra
22.12.2008 14:30:06
Nämä siis lainattu telecaster-keskustelusta:

"Jos joku sen tekee, niin aivan turhaan omalla selkeästi rajoittuneella asioiden ymmärrykselläsi yrität siihen puuttua"

"Jokunen aika sitten tässäkin threadissa eräs urpo esiintyi niin asiantuntevana "kitaranrakentajana", kun kasasi halpisosista Telen mallisen soittimen."

Man's got to do what man's got to do!

Ihminen on täynnä ristiriitoja, vain kone toimii täysin loogisesti;) Outoa että et näe noissa lainatuissa kohdissa mitään arvostelemisen aihetta. Mielestäni Vienokettu valitsi keskustelun tyylilajin tuolla jälkimmäisellä toteamuksellaan, ja piti sitä yllä tuolla ylemmällä kommentilla. Toivottavasti asia ei ole niin että vain ne jotka omistavat Custom Shoppia ja putiikkipedaaleja ovat oikeutettuja v*ttuiluun, pikkusieluisuuteen, huonoihin päiviin tai edes asialliseen kritiikkiin?
fox
22.12.2008 14:33:50

Toivottavasti asia ei ole niin että vain ne jotka omistavat Custom Shoppia ja putiikkipedaaleja ovat oikeutettuja v*ttuiluun, pikkusieluisuuteen, huonoihin päiviin tai edes asialliseen kritiikkiin?

Näi, sitäpaitsi on joulu, ja tontutkin kulkevat jo! Pistetään hei dunloppia kitaroihin, ja kiiltoa jouluksi! Nätillä kitaralla on sitte ylihuomenna kivempi soittaa Stille Nacht ja Lumiukkobiisi.. Katsotaanpas nyt, millähän sitä soittais.... *menee holvin uumeniin*

Merry Xmas ev'ryone!!

t. kettu
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
gtrhead
22.12.2008 15:35:50 (muokattu 22.12.2008 15:38:18)
Toivottavasti asia ei ole niin että vain ne jotka omistavat Custom Shoppia ja putiikkipedaaleja ovat oikeutettuja v*ttuiluun, pikkusieluisuuteen, huonoihin päiviin tai edes asialliseen kritiikkiin?

"Syvä iskumme on, viha voittamaton, meill' armoa ei, kotimaata.."

Kuka tässä kirjoituksessa on kehunut omistavansa Custom Shoppia ja putiikkipedaaleja? Ja mitä sillä on minkään kanssa tekemistä?
gtrhead
22.12.2008 15:36:34
Näi, sitäpaitsi on joulu

Joulurauha julistetaan vasta keskiviikkona klo 13..
Mandarax
22.12.2008 15:41:46
Joulurauha julistetaan vasta keskiviikkona klo 13..

..joka on kello 12 Suomen Turun aikaa...
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
jra
22.12.2008 15:42:00 (muokattu 22.12.2008 15:43:00)
"Syvä iskumme on, viha voittamaton, meill' armoa ei, kotimaata.."

Hyvä motto hedelmälliseen nettikeskusteluun;) Sieltä suunnalta ei taida olla odotettavissa pientäkään perääntymistä tai myönnytystä?

Kuka tässä kirjoituksessa on kehunut omistavansa Custom Shoppia ja putiikkipedaaleja? Ja mitä sillä on minkään kanssa tekemistä?

Pitää sen verran osata osata lukea rivienvälistä. Ei tässä taida juuri enää millään olla tekemistä minkään kanssa. Mitäs jos jatketaan Joulun jälkeen taas uudella innolla?
gtrhead
22.12.2008 16:11:35
Sieltä suunnalta ei taida olla odotettavissa pientäkään perääntymistä tai myönnytystä?

Mitä tarkoitat perääntymisellä ja myönnytyksellä, eli mitä odotat?
jra
22.12.2008 16:18:56 (muokattu 22.12.2008 16:27:54)
Mitä tarkoitat perääntymisellä ja myönnytyksellä, eli mitä odotat?

En mitään sen kummempaa kuin edes pientä toteamusta siihen suuntaan ettei viikonlopun "keskustelu" ollut aivan yksipuolista, syytä oli niin minussa, sinussa kuin Vienoketussakin, muita en halua tähän vetää mukaan, enkä kiistellä sen kummemmin siitä enää kuka sanoi ja mitä. Itse olen mielestäni jo moneen kertaan todennut ettei oma tyylini ollut kaikelta osin sitä mitä haluaisin täällä harrastaa, tuskin tekään olette kaikesta sanomastanne ylpeitä? En mitään tuon ihmeempää.

Jos taas olet / olette sitä mieltä että vain minun tekstini ylittivät sen mikä on täälä sopivaa, ja teidän kirjoittelunne oli ok, niin sekin kelpaa ja asia on ainakin minun osalta sillä selvä.
Finlander
22.12.2008 21:54:54
Mikä oli alkuperäinen aihe - siis Apua Gibsonin hankintaan. Hieno aihe johon on kiva kirjoitella. En nuista Custom shopeista tiedä mutta yrittäisin itse miettiä mitä aloituspuheevuoro piti sisällään ja vastailla enempi siihen kuin asian ulkopuolisiiin aiheisiin. Tätä on kiva seurailla ja useinmiten keskustelu ryöstäytyy johonkin uuteen suuntaan. Mikäs siinä jos siitä pitää.

Itse olen pitänyt Gibsonista siitä syystä että sen sustain on melkosen hyvä, puskee soundia humbuckereilla ok ja ennemkaikkea LP Customissa vm 76 ei ole pattereita kuten monessa nykykitaroissa niin että pedaleilla saadaan aikaan sitä modulaatiota, äänenvärejä ja nyt kun olen 32 vuotta jotakuinkin soitellut olen oppinut huomaamaan jopa sen seikan että tonesäätöäkin voi muutella ja volumea kitarasta säätää alemmas se kun vaikuttaa äänenväriin melkoisesti. Pedalit jotka mulla siis analogisia yliohjaa pikkusen VOXia ja joskus jopa enemmänkin aikaansaaden miellyttävänoloisen overdrivesoundin, milloin lievemmän milloin rankemman. Nykyiset moduloivat vahvarit on aika vähän olleet mun soitteluissa mukana saatikka midi tai digitaaliefektit ja liekös se siitä kiinni että entisenlaisillakin pärjäilee rajoittunut kun olen enempi Bluesbreakers, Cream sun muuta 60-70 luvun musaan paljon enemmän kuin nykyisenkaltaista ON -Plugged meininkiä. Mitähän tarkoitin? no jaa

SG kiinnostaisi Iommivaikutelmista huolimatta ja silloin kun ton LP:n hommasin vaihtoehtona oli SG Custom kolmella humbuckerilla höystettunä hintaan 5900 markkaa PSO:han niitä silloin myi ja maahantoi. Sittemmin Levytukku toi maahan niitä ja nythän niitä voi tilailla Saksasta asti ;)

Miten itse hankkisisn ton Gibsonin; Ehkä nyt jos matkabudjetti olis kasassa menisin tehtaan myymälään heho heko NAsvilleen ja ostaisin maanantaiversion joka siis halpa ja hukkapätkistä koottu, mutta jos sopisi kouraan tekisin kaupat heti kättelyssä. No jaa toinen vaihtoehto kierrellä kauppoja kitarapajoista lähtien, vanhan tavaran myymälöistä ja sitten ehkä matka suuntautuisi englantiin jossa ajan saa kyllä kaupoissa kulumaan. En lähtisi ostamaan tilaamalla tuotetta kuten hinnakas GIBSON yleensä on suoraan esim Thoomannilta tahi muusta postin kautta sitä kun ei ole kokeillut niin mites se tuntuma siiten...

Ajatuksia ei ehkä selkeitä mutta ajatuksia kuitenniin

Vaaleata natural vaahteraista Gibboniani aina parjattiin että ei tollasta kukaan halua ja ne aina haluu ebonia - mahonkia sun muuta. Tästä vain aikoinaan jäi semmonen vaikutelma rajoittuneista kitaramarkkinoista että aina on joku parempi kuin se jonka just hankin itselleni. Itse ostin kitarani, Gibsonin soittamista varten enkä niinkään seinäkoristeeksi ja se kyllä siitä skebasta näkyy ainakin mikkien osalta, jotka naarmuuttuneet plegun heiluttelusta vuosien saatossa mutta sen voin sanoa että jos 15 vuotta vanha Gibson on sellanen jossa lakka halkeilee niin herää kysmä että MIKSI?
Finlander
Vienokettu
22.12.2008 23:38:29

Vain puoli vuorokautta olin poissa ja noin paljon positiivista palautetta olin saanut :D ...I'm impressed!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)