Aihe: Ns. "alokasmokat"
1 2 3 4 519 20 21 22 23 24 25 26 27
Epämuusikko
21.12.2008 16:32:01
Minusta alokasmokien etsintä on erittäin tärkeää henkistä munanpidennystä ja terapiaa tanssimuusikolle, joka oikeasti tietää, miten kappaleitten tulee mennä. Ei näitä asioita voi artisteille suoraankaan sanoa, kun tulee heti kuittia, että äläs nyt poika opeta, kun oot alle seittämänkymmenen.

Kyse ei ole nipottamisesta, vaan tärkeistä, ehkä jopa tärkeimmistä värisävelistä, jotka säveltäjä on halunnut teokseensa mukaan.

Aamen! Onhan se jos soittajan pitää vetää just eikä melkein, niin vuoroin vieraissa.
R.I.P Oksanen
KoskPaavo
21.12.2008 16:33:40
Minusta alokasmokien etsintä on erittäin tärkeää henkistä munanpidennystä ja terapiaa tanssimuusikolle, joka oikeasti tietää, miten kappaleitten tulee mennä. Ei näitä asioita voi artisteille suoraankaan sanoa, kun tulee heti kuittia, että äläs nyt poika opeta, kun oot alle seittämänkymmenen.

Kyse ei ole nipottamisesta, vaan tärkeistä, ehkä jopa tärkeimmistä värisävelistä, jotka säveltäjä on halunnut teokseensa mukaan.

Näin on, vaan on varmaan ollut harvemmassa nekään soittajat jotka ovat Rautavaaran Tapsaa ojentaneet tuosta " Kulkuri ja joutsen"- biisistä.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
EP
21.12.2008 16:41:20

No tuon kun pitää aina mielessään, niin oppii nöyräksi ..oikaisuja tietenkin tulee, riippuvat sitten mistä syystä tahansa, mutta kun pitää asian mielessään niin ei kai siinä mitään ongelmaa ole..
Joo, kaikkien kanssa ei missään nimessä kannata ottaa puheeksi..
baron
21.12.2008 17:19:57

Yhtä tärkeää on, että alokkaat vähän vahtii projätkiä, soittavatko oikein toivelaulujen virallisen version mukaan vai pistävätkö omiaan.
Thefish
22.12.2008 10:27:54
Yhtä tärkeää on, että alokkaat vähän vahtii projätkiä, soittavatko oikein toivelaulujen virallisen version mukaan vai pistävätkö omiaan.

En sitten tiedä, sohaisenko kepillä herhiläispesään mutta onko sillä nyt sitten sen suurempaa merkitystä
vetääkö sen toivelauluversion millilleen niinkuin se on skrivattu jos kerran jengillä on hauskaa ja ne diggaa?

Jos on jotain rallia vetänyt parisataakin kertaa, tekee aina välillä mieli panna vähän omaa maustetta soppaan.
Kaikista autoista tulee vanhetessaan Ooppeleita.
Lennu
22.12.2008 23:29:36

Mää ainakin ymmärsin tuon Baronin kommentin vähän toisella tavalla...

Noh, kumpikin tarkoitti samaa asiaa.
rintapek
23.12.2008 02:15:42

Noh, kumpikin tarkoitti samaa asiaa.

En ny edes jaksanu kattoa mitä kukin mahtoi tarkoittaa, mut minust alokasmokat on niitä, joihin jokaisen ei tartte lyödä päätä siihen olemassaolevaan puuhun.

Vähän niinko kartta, että noita paria mäntyä edessä kannattaa välttää...
One kind of music only - the good kind
KoskPaavo
23.12.2008 02:43:52
Eräs omakohtainen " alokasmoka" oli se ettei uskottu vanhempaa soittajaa, joka sanoi että vireet kannattaa laittaa kohdilleen. Siinä sitten ihmeteltiin "miks tää kuulostaa niin paskalta?"
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
leprechaun
23.12.2008 03:53:38

Baron:

Sun lauseesi vaatis vähän selvennystä; ai niinku sillei että on plagioitu suoraan nuoteista vai että osaavat soittaa oman version? Itse olen huomannut että prot osaavat tehdä oman version fiilispohjalta paikan päällä. Nyt ei siis puhuta orkasta joka koostuu riittävän monesta ja "satunnaisista" soittajista jolloin tietty on hauskaa että nuotit on samat etenkin jos biisit ovat vähän tuntemattomampia.

Vaikka tämä herättääkin varmaan närää mutta itse pidän jostain muusta sovituksesta livenä kuin siitä minkä voin yhtä hyvin panna levyltäkin soimaan. Nyt ei puhuta meidän pändistä jolla joka kerta joka keikalla joka kappale on erilainen. Siihen on montakin syytä mutta mielestäni lopputulos ja fiilarit on joka kerta absolutely erinomaiset ja mehukkaat. On noita joskus erehdyksessä "oikeinkin" soitettu mutta siitä on päästävä äkkiä eroon. Ihmettelen ettei sulla, Baron, ole vielä hermot mennyt meidän kanssa kun sulla noita kalliita sointuja riittää.

Ja nyt ei edelläolevasta saa ottaa pultteja ja kuvitella että olisimme pro mutta olen joskus nähnyt sellaisen.

Nimim. "40 vuotta musaa oppimatta edes alkeita, C7 tiedän, Cm hakusessa"
baron
23.12.2008 08:19:54

Pitääkö mun vähän jokeksi tarkoitettua kommenttia selventää?
Se oli olevinaan "understatement", ainakin vanhempien toivelauluvolyymien sovitukset on sellaisia, että kenenkään ei tulisi niiden mukaan soittaa.
paice60
23.12.2008 17:14:13
En sitten tiedä, sohaisenko kepillä herhiläispesään mutta onko sillä nyt sitten sen suurempaa merkitystä
vetääkö sen toivelauluversion millilleen niinkuin se on skrivattu jos kerran jengillä on hauskaa ja ne diggaa?

Jos on jotain rallia vetänyt parisataakin kertaa, tekee aina välillä mieli panna vähän omaa maustetta soppaan.

Mitä! Et kai sä soita Paratiisia erilailla, häpeä.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
KoskPaavo
23.12.2008 17:31:28

Mua on aina huvittaneet nää tyypit jotka pitävät esim. " Samba pa ti"- kappaletta niin pyhänä että ei voi vetää ellei joka v-tun ääni mene just niinkuin originaalissa ( mikähän se muuten on?)
baron
23.12.2008 17:54:20

Mua on aina huvittaneet nää tyypit jotka pitävät esim. " Samba pa ti"- kappaletta niin pyhänä että ei voi vetää ellei joka v-tun ääni mene just niinkuin originaalissa ( mikähän se muuten on?)

Ai, mä oon soittanut sitä keikalla kiippareilla (Nyt tietysti kaikki kitaristit tulee mun kimppuun)
Mä en ymmärrä, miksi kitaripiisit olisi joteskin pyhiä kun taas kitaranvinguttajat kuvittelevat voivansa korvata minkä tahansa soittimen.
Ukko
23.12.2008 19:51:35

Ai, mä oon soittanut sitä keikalla kiippareilla (Nyt tietysti kaikki kitaristit tulee mun kimppuun)
Mä en ymmärrä, miksi kitaripiisit olisi joteskin pyhiä kun taas kitaranvinguttajat kuvittelevat voivansa korvata minkä tahansa soittimen.

Mut hei, soitetaanhan klasarissakin niinkuin nuoteissa seisoo, kai ?
COVS jäsen nro 6
Ukko
23.12.2008 19:52:40

Itseasiassa onhan Carloskin vetänyt sitä tiluversioina.
COVS jäsen nro 6
KoskPaavo
23.12.2008 19:54:59

Nuoteissa seisoo se mitä itsekukin siinä kuvittelee seisovan.
baron
23.12.2008 19:57:34

On mulla nuotit, joissa on plokattu Santanan soitto, mutta ei niissä sanota millä se pitäisi soittaa, kiippareilla vai tuuballa.
Thefish
23.12.2008 20:22:25

En tietenkään...mä soitan sen helvetin hyvin - ja ihan päin vittua, jonkun mielestä.
Kaikista autoista tulee vanhetessaan Ooppeleita.
KoskPaavo
23.12.2008 20:25:42
On mulla nuotit, joissa on plokattu Santanan soitto, mutta ei niissä sanota millä se pitäisi soittaa, kiippareilla vai tuuballa.

Mulla lienee se sama 1970-luvun alussa tehty kirja, BMW on plokattu päin persettä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)